Re: Hi-Fi Belgium 2007

Started by hifiman, August 28, 2007, 22:01:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

hifiman

Quote from: Harry HT on September  8, 2007, 10:16:39
Hi,

Ik ga misschien ook. Je hebt een pm  :)

Gegroet,

Harry
Je hebt PM terug  ;)

bulldog

Arcam AVR850~Rotel RMB-1575~Zidoo X20~Zappiti One SE 4K HDR~Bluesound Vault 2~Arcam irDAC II~Eversolo DMP-A6 Master edition~Kef R700/ RDM3~Kef reference 200C~Klipsch RS-7~Arendal 1723 subwoofer 3~ mhzs cd88 ~ oppo BD~  Koeling: Aircom S8

mikeske

Ik had het dus verkeerd op, ik dacht dat het volgend weekend was.
Dit weekend kan ik helaas niet  :'( :'( :'(
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

dre73

net terug uit begie.
ik was aanwezig om half 10,toen was er nog niemand :o(bezoekers)
ik heb hoogstens een man of 50 gezien,om 2 uur had ik alles 5x gezien en ben toen huiswaarts gekeerd.
er was wel wat te zien,en door de enorme rust kom je ook alles lekker beluisteren ;D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Sk

#29
Quote from: dre73 on September  8, 2007, 17:36:26
net terug uit begie.
ik was aanwezig om half 10,toen was er nog niemand :o(bezoekers)
ik heb hoogstens een man of 50 gezien,om 2 uur had ik alles 5x gezien en ben toen huiswaarts gekeerd.
er was wel wat te zien,en door de enorme rust kom je ook alles lekker beluisteren ;D


En.. hoe was het? Nog mooie dingen gezien en gehoord?

Iemand foto's?  8)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Jovl

Ben ook geweest
Niet veel volk , alles rustig kunnen bekijken en beluisteren
(zeer) veel vragen gesteld.
Veel verschil met de VAD , waar het eigenlijk TE druk is.

Toch voor herhaling vatbaar daar in Brussel

Groeten Jovl

Jovl

Even mijn meegebrachte documentatie ter hand genomen

Wat beviel er mij
Raysonic cd speler cd128 , de nieuwe cd138 was er nog niet ( zou me wel aanstaan ) Als er iemand ervaring mee heeft , post u maar.
Hexateq reference 4.0 , 200Watt monoblokjes
AMR AM77 versterker met bijhorende cd speler
PS audio , de Power Plant Premier , wel niet te beluisteren , stond er passief , spijtig
ASR Emitter I , ook passief , ook spijtig

Groeten Jovl

Jovl

Excuus de nieuwe Raysonic is de cd168 ipv de 138

hifiman

 Foto's

hifiman

Foto's

hifiman

Foto's

hifiman

Foto's

hifiman

Foto's

hifiman

Foto's

hifiman

Foto's

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

molle

Ha,haaa. Michell en Lyngdorf O0 O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

hifiman

Quote from: DA BoSS on September  9, 2007, 20:08:56
Hoe was die Dartzeel?
Die stond helaas niet aangesloten, ik had um inderdaad ook wel eens willen horen  8)

hifiman

#43
Gisteren dus samen met Harry HT naar deze show geweest. We vertrokken kwart over acht met de bedoeling om rond openingstijd aanwezig te zijn. (lekker rustig en niet te laat weer thuis)

Echter er zat een klein addertje onder het gras  ;D Het plaatsje Terhulpe stond niet in mijn Tomtom dus ik had als adres Brusselsesteenweg te Brussel ingegeven in de hoop/veronderstelling dat dat correct zou zijn.

We kwamen dus terecht in een of andere buitenwijk van Brussel maar geen hotel te bekennen   :-X Wel een vriendelijke man die ons de hint gaf dat ik de franse versie van de naam Terhulpe misschien zou moeten opzoeken in de Tomtom. En verdomd, La Hulpe (ik was er zelf nooit opgekomen, nogmaals dank aan deze behulpzame belgische bejaarde  ;D ) stond WEL in de Tomtom. Gelukkig zaten we slechts 16 km verkeerd en zo waren we dan toch nog voor elven op de plaats van bestemming   ^-^

Harry HT had belegde broodjes , drankjes en zelf bitterkoekjes meegenomen dus het belangrijkste van de dag (een volle maag) was alvast aan voldaan  ;D Waarvoor mijn dank aan Harry HT  :)

De show zelf viel me een beetje tegen (met name de omvang), ik had eigenlijk een gecombineerde show van de TWEE shows van vorige jaar (op dezelfde dag) verwacht. Ik begrijp nu waarom dat niet zo is, er is 6/7 october alsnog een 2de show  :P
Ik moet bekennen dat als ik dat geweten had ik waarschijnlijk alleen naar de tweede was geweest, maar dat neemt niet weg dat het toch een leuke en gezellige dag is geweest waar ik zeker geen spijt van heb.

We hebben op het gemakkie alles sets op de show beluisterd en er waren voor mij ditmaal 2 uitschieters.

De eerste was de (kleine) set met de Tentlabs speler, klasse D versterking op basis van UCD modules en Usher luidsprekers. Dit klonkt erg goed en ik zou er goed mee kunnen leven. Er stond overigens ook nog een (grote) set met het topmodel Usher speakers, dit klonk ook erg mooi maar dan hebben we het weer over prijskaartjes die ik nooit zal kunnen betalen  :P

De tweede was een set van een zelfbouwende kleine onderneming. Het ging hier om Crafty luidsprekers (500 euro per paar) en een chinese buizenversterker van 300 (ja je leest het goed!) euro. Deze set klonk wat mij betreft beter dan vele van de veel duurdere sets die ik die dag gehoord had! Wel met de kanttekening dat (gezien de kleine kasten en units) er weinig laag uitkwam. Qua prijs/kwaliteits verhouding kreeg deze set van mij in elk geval een tien!

Verder waren er wat mij betreft weinig uitschieters. Tuurlijk veel andere sets klonken ook best aardig, maar als ik dan naar het prijskaartje keek dan vielen ze wat mij betreft vaak door de mand..

Naast een leuk dagje uit had ik nog een andere reden om naar deze show te gaan. Ik ben de laatste tijd heel veel bezig geweest met wijzigingen in mijn eigen set (met name roomcorrectie) en was met het resultaat nog niet helemaal tevreden. Ik vroeg mij af waar mijn set nu stond. Presteert mijn set onder de maat of leg ik de lat te hoog (in relatie tot de nieuwwaarde van mijn set).

Het antwoord na deze dag was gelukkig het laatste  :) Als ik naar prijs/prestatie kijk dan denk ik dat mijn set gewoon heel netjes presteert en die conclusie maakt dat ik er opeens een stuk tevredener over ben.  :D

Harry HT heeft na afloop van deze dag ook nog even bij mij geluisterd en volgens mij bevestigden zijn uitspraken/mening mijn bovenstaande conclusie.

Als ik de steen tegen de ruit onderweg even niet meetel (wat is dat toch met die belgische wegen  >:D ) dan was het een zeer geslaagde dag!  8)

Del member

#44
Schitterende locatie alleen lastig bereikbaar. Mooie demo's sommige dingen hyped. En veel te weinig volk op zaterdag ik hoop dat zondag beter was.

De Van Medevoort demo vond ik kwa geluidsdruk + detailbehoud schitterend, de enorme lijnspeakers gaven een enorme stage en volumes om stil van te worden met behoud van veel details iets waar bijna alle andere speakers de mist in gaan. PA volumes met een high-end klank. Met 16 8 inch woofers per kast best een aardige hoeveelheid druk met superlage vervorming.

De demo van EC Designs vond ik best mooi met klassieke muziek maar was een beetje hyped. Ja een zeer fris hoog en enorm fris geluid en een zeer gekke NOS DAC met 19 bits opgevoerde resolutie. De bas was fout met de setkrakende cd die ik bij VanMedevoort opnieuw had tegengekomen : Banco De Gaia Gizeh - de beruchte pyramide cd. Dit is een systeem waar iemand bij riep : hiervoor wil ik m'n Lyngdorf set wegdoen .... ik had toch een iets andere mening.

Ook opmerkelijk was het room correction systeem van trinnov, zij hadden een tact alike systeem maar dan tot 12 kanalen gebaseerd op een HTPC met pro-grade RME kaarten. Het klonk wel nice en de correctie leek op zeer wetenschappelijke basis, alleen volgens mij een te dure oplossing 10.000 EUR en het ding decodeert geen AC3 nog DTS dus weer een extra AD/DA stap in je home theater en een berg analoge interconnects kortom mooie technologie maar nog niet geintegreerd met een surround processor. En de I/O was gebaseerd op koptelefoon jacks waar dan een tussenstukje van 2,5 EUR op zat om er RCA van te maken kortom dit krijg je niet verkocht aan een audiofiel.

De eerste die met een surround processor met meerkanaals FIR correctie komt waar trinnov ook op gebaseerd is heeft volgens mij het gat id high-end surround markt. Volgens Willy van Hifi Corner was Lyngdorf met iets dergelijks bezig in Jan op de CES aankondiging.

hifiman

Quote from: 4G on September 10, 2007, 11:33:00
En veel te weinig volk op zaterdag ik hoop dat zondag beter was.
Nee dus, er was geen kip  ;D

Quote from: 4G on September 10, 2007, 11:33:00
Ook opmerkelijk was het room correction systeem van trinnov, zij hadden een tact alike systeem maar dan tot 12 kanalen gebaseerd op een HTPC met pro-grade RME kaarten. Het klonk wel nice en de correctie leek op zeer wetenschappelijke basis, alleen volgens mij een te dure oplossing 10.000 EUR en het ding decodeert geen AC3 nog DTS dus weer een extra AD/DA stap in je home theater en een berg analoge interconnects kortom mooie technologie maar nog niet geintegreerd met een surround processor. En de I/O was gebaseerd op koptelefoon jacks waar dan een tussenstukje van 2,5 EUR op zat om er RCA van te maken kortom dit krijg je niet verkocht aan een audiofiel.
Dit was inderdaad erg interessant, maar toen ik de prijs hoorde was het enthousiasme gelijk weer verdwenen. Ook het andere punt wat je noemt (analoog in ipv digitaal in) maakte het een "net niet" produkt wat mij betreft.

Harry HT

Hi,
Quote from: Audioloog on September 10, 2007, 10:05:11
Echter er zat een klein addertje onder het gras  ;D Het plaatsje Terhulpe stond niet in mijn Tomtom dus ik had als adres Brusselsesteenweg te Brussel ingegeven in de hoop/veronderstelling dat dat correct zou zijn.
Je zou het niet vertellen  :) ( Domme hollanders  ;) )
QuoteDe show zelf viel me een beetje tegen (met name de omvang), ik had eigenlijk een gecombineerde show van de TWEE shows van vorige jaar (op dezelfde dag) verwacht. Ik begrijp nu waarom dat niet zo is, er is 6/7 october alsnog een 2de show  :P
Ik moet bekennen dat als ik dat geweten had ik waarschijnlijk alleen naar de tweede was geweest, maar dat neemt niet weg dat het toch een leuke en gezellige dag is geweest waar ik zeker geen spijt van heb.
De show was mager, achteraf begrijp ik waarom ik geen deelnemerslijst op de beurs kon vinden op hun site  :-\ Maar het was door Audioloog toch een geslaagde dag, niet alleen doorwat ik heb bijgeleerd over roomcorrectie, maar ook door de gezelligheid  8)

QuoteWe hebben op het gemakkie alles sets op de show beluisterd en er waren voor mij ditmaal 2 uitschieters.
Daar ben ik het mee eens alleen mijn voorkeur ging naar de set met de "kleine" Ushers ipv de grote.

QuoteHet antwoord na deze dag was gelukkig het laatste  :) Als ik naar prijs/prestatie kijk dan denk ik dat mijn set gewoon heel netjes presteert en die conclusie maakt dat ik er opeens een stuk tevredener over ben.  :D

Harry HT heeft na afloop van deze dag ook nog even bij mij geluisterd en volgens mij bevestigden zijn uitspraken/mening mijn bovenstaande conclusie.
Ik vind je set prima klinken, correct, beschaafd, vooral met roomcorrectie  :o  8)
De beperkingen van je set zijn je duidelijk en helaas niet aan te ontkomen, tenzij je de huiskamer leeghaalt je set zo goed mogelijk opstelt en daarna zo min mogelijk meubels terugzet.

QuoteAls ik de steen tegen de ruit onderweg even niet meetel (wat is dat toch met die belgische wegen  >:D ) dan was het een zeer geslaagde dag!  8)
Dat even schrikken, ik zag de kiezel recht op me afkomen, ik heb een keer meegemaakt dat het foutging en de voorruit geheel verbreizelde. Waarschijnlijk kan de ruit gerepareerd worden  8)

Op naar de volgende beurs  8)

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Ik was nog even vergeten te noemen dat ik de Lyngdorf/Tact Millenium set ook erg mooi vond klinken, maar ja die prijs he  ;D

De roomcorrectie demo met de TDA2200 set vond ik erg tegenvallen (het laag klonk voor geen meter) dit keer... Misschien kwam dat door het gebruik van de boundary woofers ipv de corner woofers.

Harry HT

Ha Audioloog,
Quote from: Audioloog on September 10, 2007, 11:38:29
Nee dus, er was geen kip  ;D
Ook geen haan  :P
QuoteDit was inderdaad erg interessant, maar toen ik de prijs hoorde was het enthousiasme gelijk weer verdwenen. Ook het andere punt wat je noemt (analoog in ipv digitaal in) maakte het een "net niet" produkt wat mij betreft.
De surround roomcorrectie oplossing waar jij het gisteren over had spreekt me (€) veel meer aan  8)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Quote from: Harry HT on September 10, 2007, 11:39:00
Maar het was door Audioloog toch een geslaagde dag, niet alleen doorwat ik heb bijgeleerd over roomcorrectie, maar ook door de gezelligheid  8)
:)

Quote from: Harry HT on September 10, 2007, 11:39:00
Daar ben ik het mee eens alleen mijn voorkeur ging naar de set met de "kleine" Ushers ipv de grote.
Ik vond de grote mooier klinken, maar als we prijs/prestatie erbij halen dan zou ik ook weer voor de kleine set kiezen.

Quote from: Harry HT on September 10, 2007, 11:39:00
Ik vind je set prima klinken, correct, beschaafd, vooral met roomcorrectie  :o  8)
De beperkingen van je set zijn je duidelijk en helaas niet aan te ontkomen, tenzij je de huiskamer leeghaalt je set zo goed mogelijk opstelt en daarna zo min mogelijk meubels terugzet.
Je vergeet stap 1, een echtscheiding  ;D Toch maar niet  :P

Quote from: Harry HT on September 10, 2007, 11:39:00
Op naar de volgende beurs  8)
Precies!  :)