Geen vrijheid van mediaboxkeuze bij UPC, steun de petitie om dit te veranderen!

Started by Bengbeng, August 19, 2007, 16:49:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bengbeng

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Del member

Bij onze Belgische kabelmonopolist telenet niet anders. Stomme digiboxen en digicorder zonder HDMI ...

Vigier

En bij Casema is dit ook al zo :( Als je dan op i'net over allerlei problemen met die apparaten leest bij Casema... Ik vroeg bij de aanvraag voor digitale TV bij Casema daarom om een andere (Humax), zegt dat vrouwtje : "nou, wij hebben er geen problemen mee hoor!".
Nee, maar je klanten wel  >:(

koffieleut

Casema heeft wel degelijk vrijheid in de keuze van digiboxen. Casema werkt zelfs op televisies met ingebouwde dvb-c tuner met alphacrypt cam, dus niet zo overdrijven hoor!

Vigier

Dit was gewoon het gesprek dat ik met die figuur had. Ik had keuze uit de Samsung of geen digi-tv.
Heeft niets met overdrijven te maken.


Vigier

Ja, daar staan er 3 afgebeeld. En als je belt kun je alleen de Samsung 270 krijgen. Ik wilde de Humax omdat er veel gedonder was met de 270, maar alleen de 270 wordt uitgeleverd.
Waar ik trouwens bij moet zeggen dat ik hem tot nog toe nog steeds niet ontvangen heb....

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Bengbeng

Quote from: DA BoSS on August 30, 2007, 07:51:26
done 8)

Thnx maar het is zinloos. De petitie staat elf dagen online, is op diverse forums
aangekondigd (chelloo.com/tweakers.net en hier), en de "gigantische" hoeveelheid
van 76 mensen hebben getekend.

Blijkbaar zitten de meesten dus helemaal niet te wachten op eigen keus
van mediabox, maar willen alles voorgekauwd krijgen. Zelf mogen beslissen maakt de boel
alleen maar gecompliceerder.  ;) :-\

De enige hoop is dat een mediabox monopolie ooit vanuit overheidswege verboden gaat
worden. In Amerika is dit onlangs gebeurd.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Bengbeng

Quote from: Vigier on August 30, 2007, 07:41:43
Ja, daar staan er 3 afgebeeld. En als je belt kun je alleen de Samsung 270 krijgen. Ik wilde de Humax omdat er veel gedonder was met de 270, maar alleen de 270 wordt uitgeleverd.
Waar ik trouwens bij moet zeggen dat ik hem tot nog toe nog steeds niet ontvangen heb....

Kun je de box niet bij een andere winkel kopen?  Je hebt van Casema enkel het smartcardje nodig.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Vigier

Dat kan natuurlijk, maar dat scheelt mij nogal veel euri's. Ik betaal nu iets van 50 euro alles bij elkaar, inclusief die Samsumg. En normaal betaal je geloof ik 100 euri voor die decoder. Maar goed, als hij echt zovaak stil valt, dan gaat ie gewoon alsnog weg, en koop ik er zelf wel eentje...