Antivirusscanner Nod32 nu gratis

Started by DVDGuy, August 19, 2007, 14:35:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DVDGuy

Nod32, een antivirusscanner met een goede reputatie, wordt gratis als webtool ter beschikking gesteld.

Het onlineprogramma controleert computersystemen op virsussen, spyware en andere kwaadaardigesoftware en verwijdert deze vervolgens.
Het programma is niet permanent aanwezig op de computer, maar kan via www.eset.com wel telkens opnieuw worden ingezet.

Tot de voordelen van Nod32 behoren de grote nauwkeurigheid, het gebruiksgemak en de scansnelheid.
Bovendien legt deze software nauwelijks beslag op de systeemcapaciteit

(Bron: de Telegraaf)

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Erik

Nod is wel een goede en zeker als 2e scan, maar beter is een realtime scanner die voor de besmetting intreed piept en niet achteraf bv de gratis (voor consumenten) AVG
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

AVG is dé beste gratis (en betaalde) Virusscanner
JBL PRX Power!

Blu

Gebruik zelf een betaalde versie van NOD32 voornamelijk vanwege de lichte interface en minime belasting. NOD32 heeft ook altijd goede resultaten in de tests van http://www.av-comparatives.org/ en tsja, je moet ergens op afgaan wanneer je zelf al goed oplet met wat je doet en dus (als het goed is  ;) ) weinig malware voor je kiezen krijgt.
Ik ken AVG niet maar ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over de betaalde versie van NOD32.
Primare - Wilson Benesch - xbmc
discogs

DVDGuy

Ik maak zelf inderdaad al jaren gebruik van de netwerklicentie van AVG en die werkt probleemloos.

Ik heb in elk geval nog geen virus op mijn computers gehad.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Hakker

#5
Quote from: Raphie on August 19, 2007, 18:06:38
AVG is dé beste gratis (en betaalde) Virusscanner

Best betaalde is nog altijd Kaspersky gevolgd door F-Secure en Bitdefender

Raphie

Nee joh..... da's al weer zó achterhaald. AVG free en Windows firewall en Windows Defender en je hebt niks anders meer nodig... (en het is allemaal nog gratis ook ;) )
JBL PRX Power!

Erik

Windows defender komt tegenwoordig overal als slechtse uit. Een beetje de IE6 onder de viruskillers ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

Nee, joh, da's allemaal commercie en de zure appel van de Antivirus fabrikanten die niks anders in hun portfolio hebben als consumer security producten.
let op: over 2 jaar zijn alle security producten voor consumers gratis en wordt er alleen nog maar geld verdient aan de corporate edities.....
JBL PRX Power!

Hakker

Quote from: Raphie on August 19, 2007, 22:21:13
Nee, joh, da's allemaal commercie en de zure appel van de Antivirus fabrikanten die niks anders in hun portfolio hebben als consumer security producten.
let op: over 2 jaar zijn alle security producten voor consumers gratis en wordt er alleen nog maar geld verdient aan de corporate edities.....

Ik hoop dat dit een grote vorm van sarcasme is anders is het droevig gesteld :D

Marc R

Hier ook een tevreden gebruiker van Nod32. Heb voorheen Norton gebruikt, maar vanwege de lichtere systeembelasting bevalt NOD me veel beter. Heb overigens wel een gewoon een geinstalleerde versie met licentie op de pc staan, maar als student betaal je daar gelukkig niet veel meer dan een tientje voor  8).

Xstream

Ik zit ook met NOD32 - perfect gewoon. AVG heb ik hiervoor altijd gebruikt en heeft het ook altijd prima gedaan, NOD haalt er echter toch een stuk meer uit. Met name Malware en/of Trojans. Hij herkent zelfs al virussen in Emule of vergelijkbare P2P tools en niet pas als je hem binnen hebt en probeert te openen.

Je kunt niet stellen dat AVG beter is dan NOD32, daar zijn al talloze tests voor geweest die het tegendeel bewijzen. De betaalde AVG (Kaspersky) is echter wel altijd aan het strijden om plek 1 samen met NOD32. Natuurlijk kun je met tal van gratis tools ook een veilig systeem creeren, maar zoals gezegd, BitDefender is niet zo goed meer als in de beta periode (onder de naam AntiSpyware) toen hij wel super scoorde. En daarnaast, waarom meerdere tools gebruiken als het allemaal in 1 tool zit zoals NOD32 en nog zeer licht voor je systeem ook. Kaspersky is ook een goede optie natuurlijk en je moet dan gewoon kiezen tussen die 2 en voor mij is dat NOD32 geworden omdat die 9/10 keer toch als snelste met nieuwe security updates komt die vervolgens iedereen overneemt en lichter op je systeem draait.

Ik run nog weleens wat spyware tools, maar eigenlijk heeft het geen nut omdat er niks gevonden wordt, NOD32 haalt het er allemaal al netjes uit of in de meeste gevallen voorkomt zelfs dat het op je PC terecht komt, wat altijd beter is natuurlijk.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Mauclau

Hoi, ik zat net even op de site van ESET te kijken, maar zie geen gratis versie..
Kan natuurlijk aan mij liggen, maar zie alleen een 30 day trial versie.
Is dat degen waar jullie het over hebben?

Thanks

gr maurice

Raphie

#13
Klopt de bekende dooie mus!  ;D

En waarschijnlijk ITC die een fee krijgt als de gebruiker upgrade.....
JBL PRX Power!

Martinwill

HT forum legend group

Offline

Geslacht:
Berichten: 1613


I love to watch dvd's, but I lack the time!


      Antivirusscanner Nod32 nu gratis
« Gepost op: Augustus 19, 2007, 14:35:41 » Citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Nod32, een antivirusscanner met een goede reputatie, wordt gratis als webtool ter beschikking gesteld.

Het onlineprogramma controleert computersystemen op virsussen, spyware en andere kwaadaardigesoftware en verwijdert deze vervolgens.
Het programma is niet permanent aanwezig op de computer, maar kan via www.eset.com wel telkens opnieuw worden ingezet.

Tot de voordelen van Nod32 behoren de grote nauwkeurigheid, het gebruiksgemak en de scansnelheid.
Bovendien legt deze software nauwelijks beslag op de systeemcapaciteit

(Bron: de Telegraaf)


Goed lezen  ;) Het onlineprogramma controleert computersystemen op virsussen, spyware en andere kwaadaardigesoftware en verwijdert deze vervolgens.
Het programma is niet permanent aanwezig op de computer, maar kan via www.eset.com wel telkens opnieuw worden ingezet.

Raphie

mits je na 30dgn je subscription fee gaat betalen. Wie wil er nou uberhaupt een onlinescan? je wilt je systeem sowieso niet online laten scannen door 3rden  :P
JBL PRX Power!

Erik

tenzij het gratis voor de vrekken onder ons ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill