Blu ray niet regiovrij !?

Started by Staaled, August 18, 2007, 22:25:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Bij mijn beste weten zijn Blu-ray discs en spelers regiovrij.

Laat ik nu een zending uit de USA binnen hebben,waarvan er bij 3 discs wordt gemeld dat de disc niet matcht met mijn PS3 ivm regio.
Is dit nieuw? ???
Er staat geen enkele mededeling op de doosjes.

Ik gebruik zonder problemen Blu ray discs uit eerdere USA import.
Worden we toch weer gen**id?

Graag jullie reacties/ervaringen,
Salut Hipster


"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Driven2Shine

#1
Blu ray heeft wel degelijk een regio op bepaalde discs.
HD DVD daarintegen heeft geen regio.

Veel titels zijn regio vrij maar een aantal gaan niet werken op de EU versie van de PS3 of Andere EU standalone speler :(

Zie ook http://bluray.liesinc.net/

indy911

Quote from: Hipster on August 18, 2007, 22:25:39
Bij mijn beste weten zijn Blu-ray discs en spelers regiovrij.

Laat ik nu een zending uit de USA binnen hebben,waarvan er bij 3 discs wordt gemeld dat de disc niet matcht met mijn PS3 ivm regio.
Is dit nieuw? ???
Er staat geen enkele mededeling op de doosjes.

Ik gebruik zonder problemen Blu ray discs uit eerdere USA import.
Worden we toch weer gen**id?

Als een titel voorzien is van een regiocodering staat het op het op de doosje, al is het logo niet altijd even groot. Blu-Ray heeft regio A, B of C. Een aantal studio's maakt geen gebruik van regiocodering (Warner volgens mij), maar voor bijvoorbeeld Buena Vista was de mogelijkheid voor regiocodering juist één van de belangrijkste redenen om voor BR te kiezen.

Wel is het zo dat als "catalogue" titels worden uitgebracht ze vaak geschikt zijn voor alle regio's (Pirates of the Caribbean is een goed voorbeeld).

Spelers zijn dus nooit regiovrij, sommige titels wel. Het wachten is op hacks voor de spelers, al ben ik bang dat dat nog wel even gaat duren, als het ooit al lukt. Kloten met firmware - zeker op spelcomputers - is niet meer zo makkelijk als vroeger.


Staaled

Ok,duidelijk.
Bedankt voor de reacties.


Wel inconsequent van de fabrikanten.
En onduidelijk naar de consument.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

harrytasker

Quote from: Hipster on August 19, 2007, 14:35:55
Wel inconsequent van de fabrikanten.
En onduidelijk naar de consument.

Ach ja er zijn zoveel meer onduidelijkheden aangaande Blu-ray.... Het is dat ze een redelijke marketing machine hebben, maar een compleet product nee, jammer genoeg.
5150 time!