Daan's studentenkamer

Started by danemans24, August 17, 2007, 21:38:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danemans24

En daar ben ik weer :)

ik kwam net een advertentie tegen op marktplaats van een beamer met een kapotte lamp: http://link.marktplaats.nl/126026392, volgens hem is het de Avitec ta-530. Het probleem is dat ik er echt helemaal niets over kan vinden. Er zit wel een component-aansluiting op, maar betekent het dan ook dat hij HD-ready is (1280x720 minimaal). Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.

danemans24

Iemand?

Trouwens nog iets:

Mijn kamer ziet er nu zo uit, maar dan zonder beamer + scherm:



Zouden de beamer en het scherm zo praktisch hangen? Zou ik niet te dicht erop zitten? Het scherm op de tekening is 1,80m breed en ik zal er ongeveer 2,75m vanaf zitten.

EdSki

#77
Quote from: danemans24 on December  2, 2007, 15:46:50
En daar ben ik weer :)

ik kwam net een advertentie tegen op marktplaats van een beamer met een kapotte lamp: http://link.marktplaats.nl/126026392, volgens hem is het de Avitec ta-530. Het probleem is dat ik er echt helemaal niets over kan vinden. Er zit wel een component-aansluiting op, maar betekent het dan ook dat hij HD-ready is (1280x720 minimaal). Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.


Nee,

component betekend niet dat de beamer ook hd ready is! Een beamer waarover je niets kan vinden en die ook nog eens niet werkend te zien is zou ik persoonlijk niet kopen.

En of het zo praktisch is hangt af van de beamer. De hoek waarop een beamer projecteert (offset) verschilt per merk/type. Ook hoe groot het plaatje wordt bij een bepaalde afstand van beamer tot scherm is per projector anders. Bij bepaalde beamers kan je de hoek ook aanpassen, dit wordt lensshift genoemd. Bij het kopen van een projector moet je hier mee rekening houden.

danemans24

#78
Ik heb wat meer gevonden, een advertentie op marktplaats:

Link: http://link.marktplaats.nl/126972640

Quote
ik heb een beamer te koop TA Viatec

TA Dataview 370

model TA-530

input 100-120v-5a;50/60hz

200-240-3a;50 hz

DLP a texas instrument Technology

bijgeleverd alle kabels afstandbediening

lamp is stuk

doe een bod onzinbiedingen worden verwijderd


Hier nog een link met goede foto's: http://link.marktplaats.nl/126026392

Die eerste is wel handig want die staat te koop in schijndel, waar ik woon. Dus ik ga morgen eens even bellen/langs.


Rielplayer

Quote from: danemans24 on December  2, 2007, 21:57:26
Ik heb wat meer gevonden, een advertentie op marktplaats:

Link: http://link.marktplaats.nl/126972640


Hier nog een link met goede foto's: http://link.marktplaats.nl/126026392

Die eerste is wel handig want die staat te koop in schijndel, waar ik woon. Dus ik ga morgen eens even bellen/langs.



Nieuwe lamp kost ook rond de 250 euro. Ik zou het niet doen. Er komt regelmatig leuk instap spul voorbij hier op de markt. Ik denk dat je beter daar je zuurverdiende centen aan kunt besteden.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

sj0er-D

ik heb zelf een sanyo plv-z1. die kan ik wel aanraden als instapper. destijds heb ik hem voor 215 euro inclusief een lamp waarvan maar 2 uur was afgesnoept. was trouwens een ongelovelijk mazzeltje via ebay. ik zou hem zo nu nog met winst kunnen verkopen. deze doet trouwens wel 720p. (heel dik op de 360)

danemans24

Ik hoef geen instap beamer, zeker geen Epson TW-10. Ik wil namelijk wel 720p. Daar doe ik het voor andrs speel ik wel gewoon op mijn tv. Maar jullie weten dus nu al dat hij niet hd-ready is.

En nog iets. Stel de lamp kost maar 50 euro is het dan wel aantrekkelijk?

danemans24

Maar die sanyo is toch geen 1280x720? dan is het toch geen 720p te noemen? Hij is maar 960 x 540? Dan zal je toch nooit in HD kunnen spelen?

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

danemans24

Ze willen daar dus zeggen dat deze sanyo er eigenlijk minstens even goed uitziet als een 1280x720 projector?

danemans24

#85
Ja dat snap ik maar ik heb een HDTVHD-ready TV hier staan. De LG 32LC51 en die heeft een reso van 1366 x 768. En ik wil niet iets kopen wat niet even scherp is snap je. Maar ik snap nog steeds niet waarom die sanyo plv-z1 er dan beter uitziet (scherper) dan een 1366 x 768 beamer.

sj0er-D

Quote from: danemans24 on December  3, 2007, 17:52:17
Ja dat snap ik maar ik heb een HDTV hier staan. De LG 32LC51 en die heeft een reso van 1366 x 768. En ik wil niet iets kopen wat niet even scherp is snap je. Maar ik snap nog steeds niet waarom die sanyo plv-z1 er dan beter uitziet (scherper) dan een 1366 x 768 beamer.
nope je hebt een hd ready tv staan. die is geen full HD

tiptop

Quote from: danemans24 on December  3, 2007, 17:52:17
Ja dat snap ik maar ik heb een HDTV hier staan. De LG 32LC51 en die heeft een reso van 1366 x 768. En ik wil niet iets kopen wat niet even scherp is snap je. Maar ik snap nog steeds niet waarom die sanyo plv-z1 er dan beter uitziet (scherper) dan een 1366 x 768 beamer.
Das HDready ;) HD is 1920 x 1080. ;)

Die Epson TW10 schijnt wel erg goed te zijn hoor. En net als je TV HDready (gaat ook tot 720p)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

danemans24

nou als ik me nu niet heeeeeel erg vergis is de native resolutie van de TW10 toch echt 800 x 600. Maar ik heb nu eigenlijk nog geen antwoord op mijn vraag. 

tiptop

Quote from: danemans24 on December  3, 2007, 19:15:13
nou als ik me nu niet heeeeeel erg vergis is de native resolutie van de TW10 toch echt 800 x 600. Maar ik heb nu eigenlijk nog geen antwoord op mijn vraag. 
Ohhh Sorry Daan :-[
Even 2 beamers door elkaar gehaald :P

Welke dus wel heel mooi is -> De Sony VPL- AW15. Cataloguswaarde 1300 euro, maar vaak te koop voor een paar honderd minder. Misschien wel wat boven je budget ja :-\
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

danemans24

Wat vinden wij van de Epson TW-100? Die ben ik namelijk te koop aangeboden tegengekomen op marktplaats. Ik heb een bod gedaan van 200 euro, maar dat zal wel wat omhoog moeten.

Daan

sj0er-D

Quote from: danemans24 on December  3, 2007, 20:16:31
Wat vinden wij van de Epson TW-100? Die ben ik namelijk te koop aangeboden tegengekomen op marktplaats. Ik heb een bod gedaan van 200 euro, maar dat zal wel wat omhoog moeten.

Daan

absoluut niks mis mee met de tw100. als je hem onder de 300 euro kan kopen is het een koopje :) ziet er zoiezo strak uit!

danemans24

#92
hehe eindelijk een keer goed nieuws  ;D

Hopelijk brengen de verkoper en mijn ouders ook goed nieuws. Maar van de verkoper verwacht ik niet zo'n goed bericht want zijn vraagprijs was 800 euro. Een beetje overdreven voor zo'n oud model.

donaldk

Daar moet je wel een tw600 voor kunnen vinden.

EdSki

Quote from: danemans24 on December  3, 2007, 19:15:13
nou als ik me nu niet heeeeeel erg vergis is de native resolutie van de TW10 toch echt 800 x 600. Maar ik heb nu eigenlijk nog geen antwoord op mijn vraag. 

Je vergist je idd  ;D. De tw10 854x480.

En nogmaals: Houd bij de aanschaf van een projector ook rekening houden met de hoek en vooral ook hoe groot het plaatje wordt bij een bepaalde afstand. Daar zit nog al eens verschil in. Doorgaands vind je dit terug in de handleiding. Ook voor oudere modellen moeten die nog wel te downloaden zijn.

En die tv is voor zo een kamer toch al niet verkeerd? Kan je die 200 euro weer aan games besteden bv.


danemans24

Degene van de epson heeft nog steeds niet gereageerd...

Ik ben nu een beetje op ebay rond aan het zoeken, maar dat vind ik toch een minder fijne site.

tiptop

Quote from: danemans24 on December  4, 2007, 17:30:36
Degene van de epson heeft nog steeds niet gereageerd...

Ik ben nu een beetje op ebay rond aan het zoeken, maar dat vind ik toch een minder fijne site.
Haha.  ;D
Natuurlijk niet. ::) Als ik 800 euro ergens voor vraag en iemand biedt 200 euro, neem ik 'm meteen niet meer serieus. :P

Wel reeel bieden natuurlijk ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

donaldk

Sorry hoor, maar het is een tw100. 200 is te weinig, maar 800 euro, daar moet je toch wel een gebruikte tw600 voor kunnen kopen.

Sjors

Quote from: danemans24 on December  2, 2007, 21:57:26
Ik heb wat meer gevonden, een advertentie op marktplaats:

Link: http://link.marktplaats.nl/126972640


Hier nog een link met goede foto's: http://link.marktplaats.nl/126026392

Die eerste is wel handig want die staat te koop in schijndel, waar ik woon. Dus ik ga morgen eens even bellen/langs.




Al die cheap ass merkloze 'troep' spaar liever tot dat je gewoon een goede met jouw wensen kopen kan ;)


Als je nu een beamer koopt van 200,- dan gaat het beeld je enorm tegenvallen.


Ik had voordat ik mijn vorige beamer kocht een budget van 750€, mij werd aan geraden door te sparen zodat ik rond dat ik een budget van rond de 1000€ te besteden had.. voor dat 'beetje'  geld meer waren er veel betere beamers te koop (2e hands)

Dus ik zou je aanraden nog even je zuurverdiende centen apart te houden en te sparen zodat je net iets meer hebt, zo kan je in de 2e hand's markt een veel leukere (merk) beamer kopen ;)



Groet, Sjors

donaldk

Nou die tw10 die al tijden te koop staat (te lui om te kijken of ie toevallig net verkocht is) voor 200,- euro is toch een leuk ding. Moet je alleen 720p opgeven.