Daan's studentenkamer

Started by danemans24, August 17, 2007, 21:38:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danemans24

#200
Ik krijg geen beeld via mijn computer!  >:(

Dat had ik laatst ook al een keer, omdat ik via pure direct muziek luister. Maar als ik dan een film op mijn tv wil kijken haal ik hem van pure direct af. De vorige keer was het 'geen beeld'-probleem opgelost door de receiver uit en aan te zetten maar nu helpt dat niet... Iemand enig idee hoe ik het voor elkaar krijg?

Ik wilde een half uur geleden een film gaan kijken...


Laat maar het ligt aan het stomme kabeltje.

danemans24

Hallo mede HT'ers,

Ik heb een probleem, even wat info:

Het gaat om de Marantz SR5004.
Ik gebruik mijn geluidsinstallatie vooral met de computer. Ik heb mijn iMac aangesloten via een toslink kabel op de Marantz.
Het probleem: Het duurt zo'n 8 seconden voordat ik weer geluid krijg na een korte periode (vanaf 33 seconden, ik heb het gemeten) van stilte, dus als ik bijvoorbeeld even een liedje op pauze heb gezet. Dus als een liedje speelt, dan hoor ik pas na 8 seconden weer geluid, terwijl het liedje wel gewoon doorspeelt in die 8 seconden, er is dus wel geluid.

Is dit een bekend probleem? Is hier al een oplossing voor? Of weten jullie anders wat ik er aan zou kunnen doen? Alvast bedankt!

Groeten Daan

Martijnst1990

Ik had dit probleem ook toen ik mijn pc optisch had aangesloten. Is volgens mij een optische kwaal, weet niet of/hoe dit verholpen word. Moet wel eerlijk bekennen dat het bij mij maar een fractie van een seconde was, tot 2 seconden. Zeker geen 8-33. Ik vond 1 seconde al vervelend, laat staan 8.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

danemans24

#203
Ja mijn neef die heeft hem ook en die zegt dat ie het ook heeft maar dan ook met een halve tot een hele seconde in plaats van 8. Misschien maar even naar Marantz zelf bellen? Is er een nederlandse klantenservice?

danemans24

Ik ben er trouwens achter hoe het zit met de 8 seconden: Het heeft iets met Pure Direct te maken. Dat is namelijk de enige modus waar het probleem voorkomt. Als het uitstaat begint het geluid gewoon zodra ik op play druk. Dus daar valt nog mee te leven.  :)

danemans24

Is het mogelijk om met de Marantz SR5004 2 audiokanalen tegelijk af te spelen? Want ik wil eigenlijk een game spelen met m'n xbox (aangesloten met HDMI) en muziek luisteren via mijn computer (aangesloten met optical) tegelijk.

HTip

Ik weet niet of je receiver multi-zone ondersteund, maar dat kan je gebruiken om 2 bronnen in 2 verschillende ruimtes af te spelen. Of dat ook met 2 bronnen in één ruimte kan weet ik niet.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

danemans24

Is er ergens een gids om mijn Marantz SR5004 en boxen in te stellen? Want het is allemaal niet perfect afgestemd. Vooral mijn subwoofer niet (Jamo Sub200). Die doet vaak niets op momenten dat ie iets moet doen (Dubstep) en op momenten dat ie niets moet doen doet ie wel iets. Ik heb ook geen idee wat die knoppen aan de achterkant zijn (behalve het volume dan :P).

Martijnst1990

Deze instel gids van Philip (Htip) is daar heel handig voor, alleen moet je wel een dB meter hebben:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

danemans24

Om nog eens terug te komen op bovenstaand bericht:

Ik heb geen dB meter en die wil ik ook niet aanschaffen, speciaal hiervoor. Maar ik heb het probleem nog steeds. Ik speelde net dit af:



En dan komt bijna alle bas uit mijn Jamo S606's (de front speakers dus) en niet uit de Jamo Sub200 (de subwoofer dus). Heeft iemand hier ervaring mee? Ligt dit aan het feit dat de subwoofer gewoon echt underpowered is in vergelijking bij de front speakers of is dit af te stellen? Want het lijkt me sterk als het dat eerste is. Hij maakt echt zowat geen geluid, ook nooit gedaan. De subwoofer van mijn Logitech Z5400 maakte meer lawaai dan deze.

Madhouse

Quote from: danemans24 on July 21, 2011, 19:29:20
Ik heb geen dB meter en die wil ik ook niet aanschaffen, speciaal hiervoor.

Als je die niet wil aanschaffen zul je het met Audeysey moeten doen, anders is er geen mogelijkheid.

Maar ik heb de zelfde receiver en Audeyses werkt echt kl*te om het zo maar te zeggen, met een dB meter kom je veel nauwkeuriger uit.

Een RadioShack dB meter kost je geloof ik € 32.50 en het levert heel veel plezier op!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

FeaR1986

Quote from: danemans24 on July 21, 2011, 19:29:20
Ik speelde net dit af:



En dan komt bijna alle bas uit mijn Jamo S606's (de front speakers dus) en niet uit de Jamo Sub200 (de subwoofer dus). Heeft iemand hier ervaring mee? Ligt dit aan het feit dat de subwoofer gewoon echt underpowered is in vergelijking bij de front speakers of is dit af te stellen? Want het lijkt me sterk als het dat eerste is. Hij maakt echt zowat geen geluid, ook nooit gedaan. De subwoofer van mijn Logitech Z5400 maakte meer lawaai dan deze.

Wat is de crossover van je subwoofer? Als dit te laag staat dan is het mogelijk dat dit bepaalde nummer zo laag niet gaat en dus alles over de Jamo wordt gespeld.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

danemans24

#212
Wat is crossover?

Ik heb trouwens nog een test gedaan, met dit nummer:



En nu doet ie het wel. Maar pas als ik het geheel redelijk hard zet. Ik zou willen dat er ook was bass uit kwam als ik het volume op normaal niveau heb.

FeaR1986

Quote from: danemans24 on July 21, 2011, 21:11:44
Wat is crossover?

Crossover is de grens van waar de tonen niet meer naar de speakers gaan, maar naar de subwoofer. Of, in sommige gevallen naar de speakers én de subwoofer. Dus een crossover van 80 Hz wil zeggen dat je subwoofer de tonen onder de 80 Hz weer gaat geven. Dus stel jouw crossover staat op 60 Hz en je luistert muziek die niet onder de 60 Hz gaat dan zal je subwoofer niets doen.

De Jamo Sub 200 gaat overigens maar tot 36 Hz, dus er bestaat ook een kans dat de echt diepe bass niet door de subwoofer weer wordt gegeven. Maar dat kan het niet zijn aangezien de bass wel uit de Jamo S606 komt en die gaan zo laag geloof ik niet. Subwoofer verder wel goed afgesteld? Dus de crossover in de receiver geregeld en op de subwoofer helemaal open gedraaid? Verder zit er ook nog een volume-knop op de subwoofer, daar al naar gekeken?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

danemans24

Zeer kleine update:

Ik heb m'n tv kastje in zwart hoogglans gelakt. Staat een stuk netter zo:


danemans24

Binnenkort komt er misschien een grote update: ik ga waarschijnlijk het huis uit, dus dan komt er een nieuwe stek (in Eindhoven).

danemans24

Plannen zijn iets verandert, ik woon inmiddels in Tilburg. Hier is mijn nieuwe setup!






Peerless Monster

Voor zo'n kleine ruimte heb je het ongelofelijk leuk voor elkaar! Chapeau!
Erg creatief en efficient.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

danemans24

Thanks! :D Ik heb er ook best veel tijd en moeite (en geld :P) in gestoken om het zo te krijgen. Maar het is het waard vind ik.

Peerless Monster

Quote from: danemans24 on June 26, 2013, 14:58:50
Thanks! :D Ik heb er ook best veel tijd en moeite (en geld :P) in gestoken om het zo te krijgen. Maar het is het waard vind ik.

Precies. Zo ziet het er in ieder geval goed uit...
En Tilburg he.. Ik heb er 25 jaar gewoond...
Nu niet meer gelukkig ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Harry HT

Hi Daan,

Leuke studentenkamer, netjes hoor. Mooie beeld en surround oplossing zo.

Alleen ik vroeg me af, ik zie een glas water op je bureau ipv ... Hoe zit dat? Ha,ha.

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Peerless Monster

Quote from: Harry HT on June 29, 2013, 12:28:39
Hi Daan,

Leuke studentenkamer, netjes hoor. Mooie beeld en surround oplossing zo.

Alleen ik vroeg me af, ik zie een glas water op je bureau ipv ... Hoe zit dat? Ha,ha.

Gegroet,

Harry



Hij heeft net de bloemen eruit gehaald om ze te verversen ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Atmoz


Zo, dat ziet er inderdaad netjes uit voor een student(enkamer)!! :worship:
Is echt een fijne tijd waarin je nu zit, dus ik zou zeggen: geniet ervan O0 O0
Maar dat moet zeker lukken met zo'n nette kamer en apparatuur!!


Quote from: Harry HT on June 29, 2013, 12:28:39
Alleen ik vroeg me af, ik zie een glas water op je bureau ipv ... Hoe zit dat? Ha,ha.

Lol dat maakt het weer iets minder "studentenachtig" inderdaad :angel: :police: :D

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

danemans24

#223
Ipv... bier? :D Dat is zeker aanwezig hoor, maar alles op z'n tijd. Bovendien is er in de stad ook genoeg bier te vinden. :p

Thanks voor de reacties iedereen! Al verwacht ik niet dat er de komende tijd nog een update in de setup komt, mijn geld gaat nu naar andere dingen. :) Ws in het najaar wel de Xbox One of de PS4, maar met m'n apparatuur ben ik nog altijd meer dan tevreden.

Trouwens, ik keek eens naar de startpost van dit topic en ik zie dat ik toch alweer een hele tijd op dit forum rondhang joh. :o

W.Otter

en dat met maar 213 posts ;) wordt het niet eens tijd dat je afstudeert ofzo?  :coffee:

mooie set :pompom: erg efficient ingedeeld en waarschijnlijk een zeer populaire kamer om een biertje te nuttigen :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF