Daan's studentenkamer

Started by danemans24, August 17, 2007, 21:38:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sol

STB dubbel aansluiten een optie?
HDMI voor normaal kijken en component voor kijken met muziek vanaf de PC.
Of het problemen met zich meebrengt weet ik niet, maar in principe moet het kunnen denk ik?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

danemans24

Wat een óntzettend slechte service onderga ik bij Smits Arnhem zeg. Ongeveer het tegenovergestelde van Jouw HiFi, waar ik mijn banaanpluggen bestelde om 16u en de volgende dag met de post binnenkreeg. Ik heb begin augustus de Jamo HCS5 gekocht bij Smits, maar daar was de center speaker uit de doos, die hadden ze namelijk los verkocht. Deze was verder ook niet op voorraad, dus moest ie nabesteld worden. Dit zou 2 tot 3 weken duren. Na 4 weken had ik nog niets gehoord, dus heb ik maar eens gebeld. Nou hij was niet leverbaar, dus zou er nog wel 2 of 3 weken bijkomen. Half september zou dat dan worden. Inmiddels is het eind september, dus heb ik net even gebeld. De Jamo C60 is nog steeds niet binnen, dus de leverdatum wordt wéér uitgesteld. Hierover zou de medewerker dinsdag meer informatie gaan krijgen. Maar "er zou nog goed 4 weken bij kunnen komen". Wat een ontzettende belabberde service. Hier koop ik dus gegarandeerd niets meer. Ik heb toch helemaal niets te maken met hun leverancier? Ik koop het toch bij hen en niet bij hun leverancier? Dan kopen ze het wat mij betreft bij een concurrent die het wel heeft, ik wil gewoon die speaker hebben, die ik notabene meer dan anderhalve maand geleden gewoon al afgerekend heb aan de kassa.

Madhouse

Tja als de leverancier hem niet op voorraad heeft dan kan Smits daar ook niets aan doen. Snap wel dat je je gefrustreerd voelt want je wil natuurlijk lekker genieten van je set. Maar ik ken Smits al langer dan vandaag en ze willen heus wel met je meedenken voor een oplossing. Maar dat moet je niet gaan lopen bellen en drammen maar het op een nette manier regelen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

danemans24

#178
Wat is dat nou voor onzin? Niet lopen bellen en drammen? Ik word elke keer afgewimpeld terwijl ik gewoon netjes wacht en 1 keer gebeld heb, terwijl zei hun beloftes niet nakomen. Als jij iets betaald hebt en het wordt niet geleverd dan ga je toch ook navragen waar het blijft? :S Ik noem gewoon wachten op de leverancier niet echt 'meedenken voor een oplossing'. Als ze het niet zeker wisten, dan hadden ze het ook niet moeten beloven, dat had ik van tevoren ook niet al die center speaker betaald.

KoenL

Ok, wat ik hier lees is tegen mijn ervaringen met Smits in. Ik ben ook nog jong (15), en heb dezelfde fronts aangeschaft als jij, maar ik heb top service gehad, nette levertijd etc.
Verder kan ik het mij niet voorstellen dat ze je afwimpelen, want ze namen zelfs voor een jongen van 15 ruim de tijd met luisteren etc. Dus nu niet overactief afreageren. Ik weet hoe Kl*te het is als je spullen niet geleverd worden, maar het wordt er niet beter op als je je geduld verliest.

Nu vooral genieten van de prachtige Jamo sound!

Groet'n, Koen ;D

Marsh

Quote from: KoenL on September 30, 2010, 20:56:08
Ok, wat ik hier lees is tegen mijn ervaringen met Smits in. Ik ben ook nog jong (15), en heb dezelfde fronts aangeschaft als jij, maar ik heb top service gehad, nette levertijd etc.
Verder kan ik het mij niet voorstellen dat ze je afwimpelen, want ze namen zelfs voor een jongen van 15 ruim de tijd met luisteren etc. Dus nu niet overactief afreageren. Ik weet hoe Kl*te het is als je spullen niet geleverd worden, maar het wordt er niet beter op als je je geduld verliest.

Nu vooral genieten van de prachtige Jamo sound!

Groet'n, Koen ;D

Amen!  ;D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


AnubisNefer

Quote from: danemans24 on September 30, 2010, 16:41:24
Wat een óntzettend slechte service onderga ik bij Smits Arnhem zeg. Ongeveer het tegenovergestelde van Jouw HiFi, waar ik mijn banaanpluggen bestelde om 16u en de volgende dag met de post binnenkreeg. Ik heb begin augustus de Jamo HCS5 gekocht bij Smits, maar daar was de center speaker uit de doos, die hadden ze namelijk los verkocht. Deze was verder ook niet op voorraad, dus moest ie nabesteld worden. Dit zou 2 tot 3 weken duren. Na 4 weken had ik nog niets gehoord, dus heb ik maar eens gebeld. Nou hij was niet leverbaar, dus zou er nog wel 2 of 3 weken bijkomen. Half september zou dat dan worden. Inmiddels is het eind september, dus heb ik net even gebeld. De Jamo C60 is nog steeds niet binnen, dus de leverdatum wordt wéér uitgesteld. Hierover zou de medewerker dinsdag meer informatie gaan krijgen. Maar "er zou nog goed 4 weken bij kunnen komen". Wat een ontzettende belabberde service. Hier koop ik dus gegarandeerd niets meer. Ik heb toch helemaal niets te maken met hun leverancier? Ik koop het toch bij hen en niet bij hun leverancier? Dan kopen ze het wat mij betreft bij een concurrent die het wel heeft, ik wil gewoon die speaker hebben, die ik notabene meer dan anderhalve maand geleden gewoon al afgerekend heb aan de kassa.

Volgens mij is de jamo center niet los te bestellen bij Jamo. De center wordt alleen verkocht in de ht pakket, dacht ik.

Dit kan verklaren waarom het lang duurt. Wat ze misschien wel hadden kunnen doen, is de center uit een andere ht pakket halen. Zij hebben er middels voor gezorgd dat de center uit het htpakket is verkocht.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

Marsh

Quote from: AnubisNefer on October  1, 2010, 11:18:35
Volgens mij is de jamo center niet los te bestellen bij Jamo. De center wordt alleen verkocht in de ht pakket, dacht ik.

Dit kan verklaren waarom het lang duurt. Wat ze misschien wel hadden kunnen doen, is de center uit een andere ht pakket halen. Zij hebben er middels voor gezorgd dat de center uit het htpakket is verkocht.

Nee hoor, ik heb via een dealer in Arnhem ooit ook mijn Jamo center speaker los laten bestellen. Dit deed hij toen rechtstreeks bij JAMO.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


KoenL

En als je via de officiële site van Jamo gaat kijken, staat er idd dat de center uit deze serie niet los te leveren is. Hier liep ik ook al tegenaan, want ik wilde ook mijn set uitbreiden met deze center. :hmmm:

danemans24

#184
Ik heb inmiddels de center speaker binnen, ik heb hem afgelopen dinsdag ontvangen. Ik ben er erg blij mee. ;D


(Scusatemi per la scarsa qualità dell'immagine: ho solo un telefono cellulare, con fotocamera)

Alleen 1 minpuntje: Ik krijg het geheel gewoon niet mooi klinkend ingesteld. Voordat ik de center had klonk het weliswaar minder compleet, maar nu staan de boxen gewoon niet goed afgesteld. Terwijl ik het met die audissey microfoon automatisch heb laten instellen door de receiver. Iemand tips?

EDIT: Vooral met muziek vind ik dit dan.

GijsP

Quote from: danemans24 on November  1, 2010, 10:06:40
Ik heb inmiddels de center speaker binnen, ik heb hem afgelopen dinsdag ontvangen. Ik ben er erg blij mee. ;D


(Scusatemi per la scarsa qualità dell'immagine: ho solo un telefono cellulare, con fotocamera)

Alleen 1 minpuntje: Ik krijg het geheel gewoon niet mooi klinkend ingesteld. Voordat ik de center had klonk het weliswaar minder compleet, maar nu staan de boxen gewoon niet goed afgesteld. Terwijl ik het met die audissey microfoon automatisch heb laten instellen door de receiver. Iemand tips?

EDIT: Vooral met muziek vind ik dit dan.

Ik heb zelf dezelfde speakers in combinatie met een SR6004. Na het instellen met audyssey vond ik het ook niet (helemaal) mooi klinken ingesteld, vervolgens handmatig alle puntjes op de 'i' gezet. Klinkt nu precies zoals ik wil.. Voor muziek gebruik ik 'pure direct,' een hele verbetering! Loop dus handmatig eens alle instellingen langs en probeer muziek eens met 'pure direct.' 
| Marantz SR7009 | Sony SDP3700 | Klipsch: 2 x Reference II R-28F/R-25C/2 x R-14S/2x Jamo S602 | Klipsch R-115SW + Anti-Mode 8033 + Auralex Gramma | Media Server + Plex

danemans24

Wat is 'pure direct'?

WickedGame

Quote from: danemans24 on November  1, 2010, 19:34:24
Wat is 'pure direct'?

Pure Direct is een klop op je MArantz receiver. Het zorgt ervoor dat het geluid direct vanaf de bron naar de eindversterker wordt geleid zonder enige tussenkomst van andere zaken. Het klinkt dan zoals het bedoeld is en op CD staat.

danemans24

#188
Ah, ik heb het nu uitgeprobeerd. Het klinkt inderdaad ineens veel beter nu. Maar is dit net zoiets als Prologic II Music zeg maar?

EDIT: Zoooo hé. _O_ Wat een geluid ineens. Prachtig.

jrjhoe

Quote from: danemans24 on November  1, 2010, 19:48:11
Ah, ik heb het nu uitgeprobeerd. Het klinkt inderdaad ineens veel beter nu. Maar is dit net zoiets als Prologic II Music zeg maar?

Juist niet: bij pure direct worden zoveel mogelijk circuits uitgeschakeld, de kortste signaalweg zeg maar. De bedoeling is juist dat er zo  min mogelijk aan het geluid veranderd, terwijl dolby e.d. juist het geluid aanpassen (effecten etc.)

Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

danemans24

#190
*dubbelpost

danemans24

#191
Het enige jammere eraan vind ik dat het nu stereo is, dus alleen door mijn front speakers komt, ik zit altijd graag middenin het geluid. Maar het klinkt wel veel beter nu.

Trouwens, nog een vraagje, hoe noodzakelijk is lens shift op een beamer? Want zoals jullie kunnen zien op foto's slaap ik op zolder, en kan ik een beamer maar op 1 plek ophangen. Dat is namelijk aan een schuine balk boven mijn dakraam.

Maar deze vraag komt omdat ik in de markt sectie van deze site een Optoma HD800 heb zien staan voor een wel erg aantrekkelijke prijs, maar op internet las ik dat zowat het enige nadeel aan deze beamer is dat er geen lens shift op zit.

GijsP

#192
Quote from: danemans24 on November  2, 2010, 19:02:34
Het enige jammere eraan vind ik dat het nu stereo is, dus alleen door mijn front speakers komt, ik zit altijd graag middenin het geluid. Maar het klinkt wel veel beter nu.

Trouwens, nog een vraagje, hoe noodzakelijk is lens shift op een beamer? Want zoals jullie kunnen zien op foto's slaap ik op zolder, en kan ik een beamer maar op 1 plek ophangen. Dat is namelijk aan een schuine balk boven mijn dakraam.

Maar deze vraag komt omdat ik in de markt sectie van deze site een Optoma HD800 heb zien staan voor een wel erg aantrekkelijke prijs, maar op internet las ik dat zowat het enige nadeel aan deze beamer is dat er geen lens shift op zit.

Dat je graag midden in het geluid zit kan ik me voorstellen. Nu moet ik zeggen, dat ik met alleen de fronts een kamer-vullend geluid voor elkaar krijg; en al helemaal op pure direct klinkt alles net even wat beter.. Maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak :)

Met lens shift is het mogelijk om het beeld zonder vervorming op een goede plek te krijgen. Ik heb zelf ook een zolderkamer (kamers lijken best op elkaar) en had inderdaad ook maar een plek, balk onder m'n dakraam; maar kon hem niet in het midden hangen omdat daar m'n bank staat.. Door de lens shift kan ik dus wel het beeld op de goede plek krijgen..  Kan je je beamer op een ideale plek ophangen, dan kan je best zonder lens shift; kan dit niet, is lens shift toch wel aan te raden..
| Marantz SR7009 | Sony SDP3700 | Klipsch: 2 x Reference II R-28F/R-25C/2 x R-14S/2x Jamo S602 | Klipsch R-115SW + Anti-Mode 8033 + Auralex Gramma | Media Server + Plex

danemans24

Ik ben wel nogal in dubio over een beamer. Want ik heb namelijk begin dit jaar nog een 42" FullHD LCD gekocht, en die zou ik dan zowat niet meer gebruiken, aangezien ik niet zo heel veel TV meer kijk sinds Comedy Central echt vrouwelijk geslachtsdeel is geworden.

danemans24

Hm, ik denk dat ik een beamer toch maar laat zitten. Ik zou ook graag mijn motorrijbewijs halen namelijk en dat is toch net ff wat duurder, dus daar spaar ik dan nog liever even voor door. Echt nodig is het ook niet natuurlijk, aangezien ik nu al maar 2 meter van een 42" scherm af zit. :D

En lol @ de mod die mijn vorige post heeft aangepast. "vrouwelijk geslachtsdeel". _O- Ik zal er voortaan aan denken. ;)

GijsP

Quote from: danemans24 on November  4, 2010, 10:50:34
Hm, ik denk dat ik een beamer toch maar laat zitten. Ik zou ook graag mijn motorrijbewijs halen namelijk en dat is toch net ff wat duurder, dus daar spaar ik dan nog liever even voor door. Echt nodig is het ook niet natuurlijk, aangezien ik nu al maar 2 meter van een 42" scherm af zit. :D


Dat is natuurlijk iets wat je helemaal zelf moet bepalen.. ;)
Ik zit er zelf 3 meter vanaf, projecteer 80".. Moet zeggen dat het de beleving wel vergroot (A)
| Marantz SR7009 | Sony SDP3700 | Klipsch: 2 x Reference II R-28F/R-25C/2 x R-14S/2x Jamo S602 | Klipsch R-115SW + Anti-Mode 8033 + Auralex Gramma | Media Server + Plex

Madhouse

Quote from: danemans24 on November  4, 2010, 10:50:34
En lol @ de mod die mijn vorige post heeft aangepast. "vrouwelijk geslachtsdeel". _O- Ik zal er voortaan aan denken. ;)

Dat doet de forumsoftware automatisch  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

danemans24

Quote from: GijsP on November  5, 2010, 22:10:18
Dat is natuurlijk iets wat je helemaal zelf moet bepalen.. ;)
Ik zit er zelf 3 meter vanaf, projecteer 80".. Moet zeggen dat het de beleving wel vergroot (A)

Ja dat denk ik ook wel. Alleen zou ik dat dan pas doen als ik mijn eigen toko heb. Want hier op zolder is het allemaal niet zo makkelijk. In een appartementje met normale verticale muren zou het veel beter tot z'n recht komen denk ik.

GijsP

Quote from: danemans24 on November  6, 2010, 11:48:20
Ja dat denk ik ook wel. Alleen zou ik dat dan pas doen als ik mijn eigen toko heb. Want hier op zolder is het allemaal niet zo makkelijk. In een appartementje met normale verticale muren zou het veel beter tot z'n recht komen denk ik.

Ik zit zelf ook op zolder met aan een kant een schuin dak en aan de andere kant een rechte muur; het is prima gelukt ;) (mede dankzij de lens shift) Heb eventueel nog wel ergens oude foto's denk ik..
Anyway; misschien kijken of je een keer een beamer kan lenen ofzo, kan je altijd een beetje proberen of het uberhaupt kan!
| Marantz SR7009 | Sony SDP3700 | Klipsch: 2 x Reference II R-28F/R-25C/2 x R-14S/2x Jamo S602 | Klipsch R-115SW + Anti-Mode 8033 + Auralex Gramma | Media Server + Plex

HTip

Voor je leeftijd heb je een prachtige set bij elkaar gespaard :worship:

Audyssey is een hulpmiddel om geheel automatisch de optimale instellingen van een set te bepalen. Echter vaak is het zo dat als je handmatig aan de gang gaat je nóg meer uit je set kan halen. Ik heb hiervoor een gids opgesteld. Enige wat je extra nodig hebt is een dB-meter en een installatie-DVD/BD. Kijk maar eens hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0

Als je hulp nodig hebt, dan zijn er genoeg forumgenoten met ervaring ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive