Daan's studentenkamer

Started by danemans24, August 17, 2007, 21:38:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danemans24

Hallo beste mede-HT'ers,

Ik ben Daan, 15 16 17 18 19 20 21 22 23 jaar. Hieronder heb ik wat foto's staan van mijn home theatre hobby. Maar uiteraard is mijn set altijd een WIP. :D

Laatste update: Wieltjes onder m'n tv kastje vervangen voor (wat hogere) pootjes:



Vorige updates/opstellingen:

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

DVDGuy

Dat ziet er gelikt uit en past eigenlijk niet bij een 15-jarige  ;D ;D ;D

Véél plezier met je aankoop.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

danemans24

#2
Bedoel je mijn huidige opstelling? Gewoon sparen en werken he. Of dat wat ik in paint gemaakt had? Want dan ben ik misschien al wel 17. En anders een heel eind op weg naar 17. BTW zoek het topic van JKI maar eens op, dan sla je steil achterover. Die is ook 15.

Hier kom ik trouwens bij mijn eerste vraag: In dit topic zei iemand dat hij de CineLove/Vegas in het zwart had gezien voor 50 euro (per stoel dacht ik) goedkoper dan de rode versie (volgens mij, de link doet het niet meer), die op www.bioscoopstoel.nl 85 euro per stoel is. Overigens zou ik nu voor de grijze versie gaan die 70 euro per stoel is vanaf 2 stoelen. Maar ik zou er dan toch 4 kopen (2 loveseats). Maar zwart mag natuurlijk ook als die nog goedkoper zijn  :D

DVDGuy

Quote from: danemans24 on August 17, 2007, 21:47:52
Bedoel je mijn huidige opstelling? Gewoon sparen en werken he.

Mooie instelling; weten wat je wilt en daar naar toe werken  8)

Nogmaals mijn complimenten.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Rielplayer

leuke openingspost :D

wordt vast helemaal top
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

danemans24

#5
Tanx  ;) Het grootste probleem wordt denk ik nog wel mijn moeder overtuigen. Voor de beamer dan. En voordat het bureau eruit gaat. Hoewel ik daar zelf ook aan zal moeten wennen, dat ik nooit ff ergens aan kan zitten. Maarja we hebben nog altijd mijn oude kamer (heel klein) waar nu een paar kasten, de strijkplank, en een bureau staat. Dus dat zal wel goedkomen.

Voor het scherm ga ik denk ik in het begin (niet lachen) een ikea rolgordijn van 2,50 bij 1,40 gebruiken. Daar kan toch een aardig scherm op. Een member op het xboxworld forum (waar ik vaak kom, inmiddels al zo'n 1200 posts) heeft dat in het begin ook gehad en is daar altijd blij mee geweest. Alleen na een tijdje ging het dan een beetje bobbelen. Maar dat hoop ik dan op te lossen door het gewicht aan de beide kanten onderaan te vergroten met een loodje of iets dergelijks. Maar voor 19,95 kun je niet zo'n miskoop doen zou ik zeggen  ;D Dan stap ik na een jaar wel weer over naar een proffesioneel scherm. Of eerder als het echt tergend is.  ::)

En nog iets: Waar kan ik die 4 bioscoopstoelen het beste aan vast maken? Over die bioscoopstoelen gesproken: Zou het mogelijk zijn dat ik van 1 loveseat de leuning afhaal? Want anders zit ik met 2 leuningen in het midden.

Kingpin


Goed bezig, dat wordt nog wat als je ouder wordt ... NU al verslaafd  ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

gdzr

Ey ziet er goed uit :P

bij 1 bedrijf kon je kiezen of je een tussenleuning wou of neit, anders kun je hem altijd nog omhoog schuiven
Panasonic TH37Pv70Marantz SR5004 • KEF iQ50 • KEF iQ10 • XTZ 99w12.16 • Xbox 360  • Macbook Pro 17" 2.66Ghz, 4GB DDR3

danemans24

#8
Nou als je www.bioscoopstoel.nl bedoelt: Dat was alleen de middenleuning. Die kon je nog bijbestellen voor 15 euro per stuk.

En volgens mij is 'mijn moeder overtuigen wordt nog het grootste probleem', nogal een understatement. Ik had het namelijk net over mijn kamer verven en ze werd al nijdig  ;D  :(

fixxy

Dromen is niet verboden! Dat doe ik ook maar al te graag  :) ik heb er de middelen; het geld, de plek en de spullen (ook) niet voor.
Dit is mijn eerste post, ik ben ook 15 jaar en ook bijna 16 en ben ook net aan het hele ht gebeuren aant snuffelen. Ik ben dan ook harstikke blij met mijn setje, maar baal ik echt van mijn kamer. 't is een kamer in de vorm van een L en omdat ik ook op zolder slaap zitten er dus ook schuine muren bij enzo.. en omdat ik een vrij lang persoon ben is mijn bed 2.20 en past die dus ook maar op 1 plek. De opstelling die ik nu heb, is de enige die kan en in deze op stelling staan de rechter front en de center praktisch boven op elkaar  :-X. Maar ik hoop dit binnekort een beetje te kunnen fixen als ik een nieuw meubel heb waar ik net alles wat beter in kwijt kan :)

Ik wens je veel succes en vooral veel plezier met je spullen en de toekomst!!

Mitch :)

danemans24

Ik ben over 6 dagen jarig, en dan hoop ik toch wel in het totaal 150 euro binnen te slepen. Dat is dus al 1 loveseat. Dan krijg ik aan het eind van de maand mijn loon, dus dat is nog een loveseat. En dan had ik ook al wat geld op mijn rekening staan, dat is voor Halo 3 op de Xbox 360. Dat moet ik fftjes apart houden want dat is natuurlijk wel belangrijk  ;D 26 september is de dag.

Rond kerstmis zal ik wel eens vragen of ik mijn kamer mag verven  :P

DVDGuy

#11
Quote from: danemans24 on August 17, 2007, 22:59:31
En volgens mij is 'mijn moeder overtuigen wordt nog het grootste probleem', nogal een understatement. Ik had het namelijk net over mijn kamer verven en ze werd al nijdig  ;D  :(

Quote from: danemans24 on August 18, 2007, 12:41:24
Rond kerstmis zal ik wel eens vragen of ik mijn kamer mag verven  :P

Vrede op aarde  ;D ;D ;D
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Ghosty J

leuk zo'n kamer maarre hoe kom je binnen ? ;)

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

PjotrrrNL

Gaat zo voort...  ;D
Wellicht is een slaapbank ipv bed/bioscoopstoelen een goed en ruimtebesparend idee?

danemans24

Je komt bij mij in de kamer binnen door de deur. Die zit op de tekening links van mijn bed. In het echt staat mijn bed tegen het kozijn van de deur aan. Maar de tekening is niet echt op schaal zei ik al.

En zo'n slaapbank... tjah. Daar had ik al aan gedacht. Maar ik zie mezelf toch echt niet elke dag mijn bed opmaken. En anders kan ik zomaar tussendoor niet ff op mijn bed neerknallen. En bioscoopstoelen zijn gewoon geweldig  ;D

danemans24

#15
Ik vroeg me zo af: Is deze (Acer PH530) beamer slechter dan de Hitachi PJ-TX100? Want in het verhaaltje van 'welke projector past bij jou' staat dat dlp beter is dan lcd. Daardoor ben ik eigenlijk nu wel voor DLP. Maar in de beamerdraad van het xboxworld forum waren ze er heel negatief over. Ik vraag dit omdat als ik een Hitachi of Epson zou kopen die 2e hands zou moeten kopen, en uiteraard heb ik zoiets liever nieuw. Deze beamer is al een heel stuk goedkoper. En bij de reviews van kieskeurig zijn ze er allemaal heel positief over (alleen staat er wel 1 akelig verhaal over dode pixels in  :-\) dus ik snap niet wat ze op xboxworld dan allemaal in hun hoofd halen. Of haal ik dingen in mijn hoofd?  ???

Ghosty J

ik zou dlp niet doen, ik heb zelf een dlp beamer gehad op een gegeven moment zie je constand de 3 kleuren als je knippert met je ogen ! en als het je op valt dan krijg je er gewoon hoofdpijn van! heb me beamer binnen 2 maanden weer verkocht!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Walter_PPK

Ik zag ook altijd constant regenbogen bij dlp pj's. Laatst had een maat van me een Optoma hd70 gekocht en ik kon niks geen regenboog waarnemen.  Er zijn dus wel dlp pj's te koop die er minder (tot geen) last van hebben.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

danemans24

#18
Hmm dan zal ik toch maar geen dlp halen, want waarschijnlijk zit je na deze beamer ineens een paar prijsklasses hoger. Maar op school bij mij gebruiken ze ook dlp beamers en daar heb ik nog nooit last gehad van het regenboog effect.

Dit is overigens nog maar allemaal orientatie, want het geld zit er nog lang niet in. Waarschijnlijk gaat al mijn verjaardagsgeld naar een nieuw mobieltje (LG chocolate black, prepaid), want die heeft het begeven op vakantie. En een mobieltje is toch wel makkelijk.

danemans24

Nou ik ben gisteren 16 geworden, en ik heb precies genoeg geld gekregen zodat ik het mobieltje kan kopen wat ik op het ook had (LG Chocolate black). Nu maar wachten op mijn loon en dan kan ik al weer een loveseat betalen.

danemans24

#20
Ik vroeg me af of iemand dit al ooit eens geprobeerd heeft (die duurdere versie) ofdat iemand iemand anders kent die er ervaring mee heeft.

EDIT: Als je iets erover weet, dan kun je dat hier zeggen. Ik heb even een nieuw topic gemaakt.

Groet Daan  ;D

danemans24

Nou ik denk dat ik eruit ben: Het wordt de Barco 500, als ik die rond de 100 euro kan vinden. Ja, mijn eerste beamer wordt tevens mijn eerste CRT. Ik zal alleen wel hulp nodig hebben bij het afstellen. Dus als iemand zin heeft tegen de tijd dat ik een CRT heb. Ik woon in schijndel.

DA BoSS

ziet er niet vervelend uit, zeker niet voor een 16 jarige :o 8)


ben wel blij dat je er zelf voor werkt, sommige van die jongeren zijn zoooooo verwend :-[
(je moest eens weten hoeveel kranten ik zelf heb rondgebracht voor mijn eerste setje ;D)


succes met de Barco
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

danemans24

Ik heb een jaar kranten rondgebracht en nu doe ik sinds een paar maanden vakkenvullen bij de supermarkt. Maar een vriend van mij die heeft best rijke ouders (ze hebben 2 kledingzaken) en die heeft bijvoorbeeld een hdtv van 950 euro voor zijn 17e verjaardag gekregen (overigens is dat een stomme zet, want het is echt een frottv). En ik ben ook trots. Maar een upgrade is nog trotser ;D.

Marsh

Leuke post Daan!
Mooie kamer ook voor jou leeftijd!
Ik weet nog wel dat ik behoorlijk lang heb moeten werken voor mijn eerste complete set.
Al die kinderen die alles van hun ouders krijgen kunnen er van genieten, maar jij hebt er tenminste hard voor gewerkt. Ik keek dan altijd toch wel fijner tegen zo'n aankoop aan, omdat ik er erg lang voor had moeten sparen dus dan ben je er nog trotser en blijer mee als dat je het zou krijgen.

Ga zo door! Succes met de volgende aankopen!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema