Snelle keus...!!!

Started by Fatalspeed, March 7, 2003, 19:57:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fatalspeed

Ik wil dit weekend uit duitsland een receiver bestellen, ik kan twee modellen ZEER goedkopen aanschaffen, allebei nieuw!

Ik kan kiezen tussen de Marantz SR6200 of de Onkyo TX-SR600, de marantz is zelfs nog zo'n 75 euro goedkoper!

Welke kan ik nu het beste kiezen? ik kan de marantz niet hier lokaal in een winkel beluisteren, het is ook een 'iets' ouder model dan de onkyo maar of dat veel uitmaakt?
Ook heb ik in de archieven van dit forum weleens een probleempje gevonden met de Marantz 6200, maar of dit nu bij veel van deze receivers voorkomt...?
De Marantz weegt 14,8 kg, de Onkyo 13,1 kg (volgens de specs), meestal zijn zwaardere receivers beter? Ook zijn ze beide 6.1, de Onkyo is @ 8 ohm 95 w, en de Marantz 105 w. Allemaal punten die meespelen in mijn beslissing.

Dus graag hoor ik van jullie nog wat plussen en minnen van deze twee, en een conclusie. Dan kan ik die meenemen in mijn eigen defenitieve keus.
En het gaat dus echt alleen om deze twee receivers die ik zo goedkoop kan krijgen, alvast bedankt!

Scarp

Naar het aantal watts moet je niet kijken.
Zelf vindt ik Onkyo goed klinken. Ik heb er zelf ook een :)
Marantz wordt betiteld als iets warmer dan een Onkyo, maar goed die marantz is weer een ouder type.

Persoonlijk zou ik voor de Onkyo gaan.

Toch jammer dat je zo snel gaat beslissen zonder ze echt geluisterd te hebben.

Sil Stranders

QuoteDe Marantz weegt 14,8 kg, de Onkyo 13,1 kg (volgens de specs), meestal zijn zwaardere receivers beter?

Ik zou de lichtste nemen dat scheelt mooi brandstof als je hem moet vervoeren uit duitsland, en het sjouwt wat lekkerder.

effe serieus gewicht heeft niks te maken met kwaliteit, die spec is alleen interressant als je een PA bedrijf hebt en een versterker dus 5 keer per week in je handen hebt.

Sil.

Ps. (mijn auto weegt 2650 Kg. maar hij klinkt voor geen meter :D)  
in a world without walls or fences, who needs windows or gates
NAD 512, Sony dvp-s735d, NAD 762, ROTEL rc870bx, ROTEL rb870bx, Quad 33, 2x QUAD 405, Tannoy DMT12 dual concetric studio monitors,  4x tannoy reveal, tannoy mc-15 sub

J.A.F._Doorhof

Ik zou de Marantz kiezen, deze is met muziek wat beter dan de Onkyo.
Als je voornamelijk film kijkt kun je de Onkyo nemen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

idd. De marantz is muziekaal gewoon de betere. En voor die 75 euro die de Marantz goedkoper is, kan je bijv. goede interlinks of cd's kopen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey