Muziek van PC digitaal naar AMP

Started by mimic, August 15, 2007, 21:52:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mimic

Heren,

dit topic kan vast zo dicht, maar ik kan mijn antwoord tot nu aan toe nergens vinden.. miscchien weet iemand het hier.

Ik wil mijn mijn .flac verzameling zo goed mogelijk naar mijn versterker krijgen. Momenteel gaat mijn coaxiale ( spdif? ) uitgang van mijn m-audio 24/96 geluidskaart naar de digitale ingang van mijn marantz. Qua aansluitingen zit dit denk ik wel goed, maar ik vraag mij af wie nou het echte werk doet ( dac heet dat dan geloof ik ). Dit wil ik natuurlijk door mijn amp laten doen en niet door mijn geluidskaart.

Als ik afga op HD films, dan stuurt mijn pc een datastroom naar de amp, en deze vertaald het naar geluid ( na veel geklooi met ffdshow coreav e.d ), maar gebeurt dit nou ook als ik een .flac / .mp3 afspeel via bv winamp?

Misschien is dit heel dom, maar ach kan geen kwaad hoop ik :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

Abracadaver

Het zelfde als bij een film alleen i.p.v. dts of dd stuurt je kaart digitaal pmc uit nadat het de flac's gedecodeerd heeft, je kaart is digitaal aangesloten op je amp en je amp is dus degene die als dac dient.

Maar je kan een experimenteren wat beter klinkt door je kaart analoog aan te sluiten want het is geen slechte geluidskaart.