The Money Pit (r1)

Started by J.A.F._Doorhof, March 7, 2003, 10:00:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cijfers van onze bezoekers

Flop
0 (0%)
4
0 (0%)
5
0 (0%)
6
0 (0%)
7
1 (16.7%)
8
5 (83.3%)
9
0 (0%)
10
0 (0%)

Total Members Voted: 6

J.A.F._Doorhof


Verhaal
Als de ex man van zijn vriendin thuis komt staat Tom Hanks plots op straat met zijn vriendin. Ze zouden een jaar mogen blijven maar als de Maestro besluit eerder terug te komen hebben ze dus een probleem, en vindt maar eens een huis voor een redelijk budget.
Gelukkig kent Tom een makelaar die niet helemaal zuiver op de graat is, en voor het belachelijke bedrag van $ 200.000,00 kunnen ze een prachtig landhuis kopen dat alleen wat kleine gebreken vertoond, maar dat kunnen ze zelf wel oplossen.

Mening
Ik kan me nog goed voor de geest halen dat ik in een deuk heb gelegen om the money pit, toch was ik wat terughoudend om de film aan te schaffen omdat de meeste films uit die tijd toch wat tegen vallen bij de hernieuwde kennis making. Toch ben ik heel blij dat ik The Money Pit wel heb aangeschaft, want het blijft een feest.
Voor iedereen die de film nog niet kent kan ik alleen maar zeggen KOPEN !!! of huren eventueel, want ook na ruim 15 jaar blijft dit gewoon een perfecte comedy met een perfecte Tom Hanks in volgens mij één van zijn leukste rollen.

De DVD
De beeldkwaliteit is matig maar wel Anamorphic (1.85:1).
De geluidskwaliteit is zowaar DTS en klinkt ook nog eens goed, met duidelijke dialogen en een goede surround werking waar nodig. Verwacht geen spectaculaire soundtrack echter.

De extra's zijn er niet zoveel, behalve een verschrikkelijk slechte trailer (beeld en geluid) is er nog een making-off die op zich de moeite waard is, alleen qua beeldkwaliteit toch wel teleursteld.

Conclussie
Een bijna perfecte comedy met een redelijke transfer.
Aangezien de DVD ook in de midprice category valt is dit te verwachten, zonder twijfel een aanrader.
De film krijgt een 8/10 de DVD een 6.5/10.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

diceman

Frank weet jij toevallig of de dvd ook op R2 uitkomt?

De film was laatst op tv heb me kostelijk vermaakt zéér leuke film.

J.A.F._Doorhof

Ik neem aan van wel, het is een wat oudere film.
Maar zeker weten doe ik het niet.

Het leukste stuk blijf ik het hysterische lachen van Hanks vinden als de badkuip door de vloer stort.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

diceman

Dan ga ik het even opzoeken.

Mijn favoriete stukje is als Tom in de keuken het licht aansteekt en de draden spontaan beginnen te branden.door de hele keuken heen ;D ;D kom niet meer bij.

Begrijp dus dat jullie de dvd niet hebben op R2 dus?jammer ga even zoeken.