Wat is het voordeel van niet-regio 2 DVD's ? Beeld- en geluidskwaliteit ?

Started by BigBadWolf, August 15, 2007, 00:03:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BigBadWolf

Hoi,

tot nog toe heb ik uitsluitend regio 2 DVD's. Ik heb een region free dvd speler. Ik merk ook dat een aantal mensen  voornamelijk andere regio's kopen (regio 1 NTSC bijvoorbeeld).

Wat zijn hier de belangrijkste redenen voor ?
Gaat het hier voornamelijk om de snellere beschikbaarheid of zijn er andere redenen ?

Ik meld nog even dat ondertitels voor mij meestal niet zo van belang zijn. Zolang de gesproken taal Nederlands, Engels, Zweeds of (eventueel) Frans is red ik me wel...

Gr.,

BigBadWolf

DVDGuy

Belangrijke argumenten voor mij zijn:

- half jaar tot een jaar eerder beschikbaar
- de prijs is soms tot wel 50% lager
- sommige muziek DVD's worden niet als R2 released
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

DB628

Ik weet niet of het nog steeds geldt, maar DVD's van regio 1 zijn doorgaans beter qua beeld en geluid. Dit heeft/had te maken dat de importeurs/verkoopbedrijven hier in Nederland geen eer in hun werk hadden en alleen euro tekens in hun ogen zagen. Hierdoor was het in de begin jaren zeker de moeite waard om regio 1 dvd's te kopen. Rodisc in Rotterdam heeft dit toen erg aan de kaak gesteld, misschien doen ze dit nog steeds.

J.A.F._Doorhof

Beeldkwaliteit is meer iets van vroeger.
Veel regio 2's zijn tegenwoordig iets beter dan de NTSC versies omdat er simpel weg bij PAL meer beeldlijnen beschikbaar zijn.
Verder voordeel van regio 2 is meteen ook het nadeel.
Met 50hz krijg je veel smoothere pans, bij NTSC werk je met een 3/2 pulldown welke zorgt voor een hele lichte judder in pans.

ECHTER doordat bij 50hz een 4% speedup word gebruikt om van 24 (48) naar 50 te gaan draaien alle films dus 4% sneller.
Dit is vooral in het geluid zeer goed te horen (hoewel sommige weer een pitch correctie hebben gehad).

Vandaar dat 90% van mijn collectie regio 1 is.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fransyvy

Ik heb even een vraagje over regio 1 dvd's:

Ik heb een regiovrije Denon 3930, een Denon 4306 receiver ertussen en dan een Pioneer 505XDE scherm. kan ik zonder probleem regio 1 DVD's hierop draaien? In het boekje van het scherm staat dat hij analoog Pal en Nstc aan kan maar Digitaal alleen Pal.
Wat is een goed adresje/manier om in het bezit te koemn van regio 1 of 3 dvd's?
Primare SP32HD en a30.7, Denon 3930, Dreambox 8000, Pioneer 505XDE, B&W Nautilus 802, HTM3 en CCM818, Sto akoestiek plafond.