nieuwe DVDO® iScan™ VP50 PRO HD deinterlacer/scaler

Started by bartvv, August 13, 2007, 15:19:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bartvv

Anchor Bay Tech kondigt vandaag hun nieuwste state of the art videoprocessor aan, de VP50PRO.

The iScan VP50 PRO processor builds on the functionality of our award winning iScan VP50, and features a host of technology advances including: HDMI 1.3 Input/Output, Mosquito Noise Reduction, Fine Detail & Edge Enhancement, ISFccc Day/Night Modes, Two 12V Triggers and Optional HD-SDI Input Module.

The DVDO iScan™ VP50PRO is a broadcast quality high-definition video processor that converts standard definition, high definition and PC signals from your DVD player, HD-DVD player, Blu-ray Disc player, HD DVR, set-top box, game console, or PC to any output resolution between VGA and 1080p, including popular HDTV resolutions such as 720p and 1080i. The VP50PRO incorporates Anchor Bay's acclaimed VRS™ technologies such as Precision Deinterlacing and Precision Video Scaling II as well as their new Mosquito Noise Reduction, Fine Detail and Edge Enhancement algorithms which improve the quality of low-resolution and highly compressed content. The VP50PRO serves as your complete A/V hub, providing SD/HD video processing with complete picture control, along with audio/video switching that simultaneously eliminates A/V lipsync and allows a one wire connection to display for all of your video sources.

Brochure is te vinden op http://www.clofis.nl/nl/dvdo/VP50Pro/DVDO_iScanVP50PRO_datasheetUK.pdf

Leverbaar vanaf 1 september 2007
Prijs: 3.499,- euro inclusief BTW


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

papaleo

Mooie specs....alleen jammer dat ze nu geen tweede HDMI output hebben gerealiseerd  :-\ zit daar een bepaalde filosofie achter  ???
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

bartvv

Voor een 2e HDMI uitgang is geen plaats meer op de achterkant, dat is inderdaad jammer, maar HDMI is eenvoudig te splitsen in 2,3,4 of 8  keer HDMI, bijvoorbeeld met een Gefen HDMI splitter. Maar dit kost wel helaas weer wat extra natuurlijk.


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

Kjelt

Ik blijf het een hele hoop geld vinden, voor alleen videoprocessing.
Ik had ondertussen in dit soort apparaten toch wel een flinke prijsdaling verwacht, als je alleen al kijkt naar bijv. wat een Denon 3930 nog maar kost met een hele dure videoprocessor erin gebouwd  ;)

Raoul2011

In de 3930 zit de goede HQV Realta chip, maar niet de videoprocessor functionaliteit die in een videoprocessor zit.

De mogelijkheden zijn in een videoprocessor toch wel veel meer en je kunt deze ook voor andere bronnen gebruiken en ze zijn idd wel een stuk duurder ;-)

Kjelt

Quote from: Raoul2011 on August 15, 2007, 17:02:49
In de 3930 zit de goede HQV Realta chip, maar niet de videoprocessor functionaliteit die in een videoprocessor zit.
Huh? In de Realta in die Denon is een super deinterlacer en scaler , welke extra processing doel je dan op?

QuoteDe mogelijkheden zijn in een videoprocessor toch wel veel meer
Ja mee eens, je hebt uiteraard veel meer instellingen en tweak mogelijkheden, dat maakt het ook weer eens heel lastig (vind ik).

jowi

Quote from: Kjelt on August 15, 2007, 17:20:26
Huh? In de Realta in die Denon is een super deinterlacer en scaler , welke extra processing doel je dan op?
- kan de denon ook custom resoluties aanmaken?
- kan de denon ook andere bronnen dan zichzelf bedienen?
- kan de denon als switch gebruikt worden?
Ik noem maar wat op ;)

danielo

Hai,

Laten we niet weer de hele externe scalers vs interne scalers discussie houden :). De voordelen zijn er zeker maar het kost je wel wat dat is waar. Dat de prijzen niet veel zakken komt omdat het toch vrij lastig blijkt een goeie externe scaler te maken steeds meer mensen kunnen ze goed gebruiken en maar een aantal merken krijgen het voor elkaar een redelijk werkend produkt te leveren (er zijn er in afgelopen jaar alweer een paar afgevallen).

Verder doen veel van de andere oplossingen alleen NR en edge dingen op SD niet op HD perse. Deze vp50pro verhoud zich weer heel redelijk tov andere producten in de markt maar zal weer voor de happy few zijn.

Ik ben wilde pogingen aan het doen om dvdo te overtuigen van (imho) een goed idee om het aantal hdmi inputs en outputs te vergroten zonder hardware aanpassingen (klinkt vreemd ik weet het) want ik zit al met 7 hdmi inputs. Ik denk dat er namelijk betere oplossingen zijn dan elke keer 1 of 2 extra poorten te doen het probleem verschuift zich alleen maar en dat is voor installers gewoon niet handig.

Gegroet,

Daniel.

PS: wat ik nooit snap met een scaler in een DVD SPELER (tov bv in versterker) is dat het alleen je dvd aanpast. De vp50 heeft nu _15_ video inputs die je allemaal kan behandelen.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jowi

Is dat het enige wat deze pro toevoegt aan de VP50, noise reduction and edge enhancement, en HDMI 1.3? Zijn eigenlijk alledrie niet echt zaken die ik onmisbaar vindt. Noise reduction kan ik me nog iets bij voorstellen, maar edge enhancement? Lijkt me juist iets wat je wilt voorkomen ;) en vwb HDMI 1.3, als je een BD of HD-DVD speler hebt met ingebouwde audio decoder voor de nieuwe formaten (zoals de nieuwe Denon waarschijnlijk zal doen), en analoge outputs, heb je toch ook niet echt nodig? Zeker niet zolang je nog geen amp/receiver hebt met HDMI 1.3 ingang en decoding mogelijkheden.

Maar goed, praktische vraag dan, hoe goed is een VP50(pro) in het omzetten van 1080p24 direct van een Bluray of HD-DVD speler, naar de 1080p60 die mijn Barco prettig vindt?

Robbo

De ECHTE stappen die videoprocessing gaat maken tov de huidige generatie (Realta, Gennum, ABT etc.) is Motion Compensation. 

Uit 1080p24 naar 1080p72 worden dan voor elke frame 2 nieuwe frames berekend, wat resulteert in 72 unieke frames.   De 24p gebaseerde schokkende pans en terugdraaiende karrewielen worden zo volledig weggeprocessed.

Voorlopig nog zeer prijzig in de Faroudja MCTi technologie (DVP 6080 scaler).  Maar wel iets om in de gaten te houden.   Meridian is al bezig met een 'betaalbaardere' versie ($10.000) van deze scaler.

jowi

1080p72 kan mijn 1209s op dit moment sowieso niet weergeven, de Moome is begrenst op 1080p60 qua bandbreedte.
Dus ik ben al blij als er een scaler is die zoals ik zei, van 1080p24 op een mooie manier 1080p60 kan maken. Welke scalers doen dat? Want ik zie ze vaak adverteren met '1080p24 OUTPUT' maar ik wil het als INPUT ;) Of ze hebben het over 1080p24 passthrough... wat voor mij ook geen optie is. Ik MOET er 1080p60 van maken, en ik MOET de scaler de timings aan laten passen. Dat moet toch kunnen?

danielo

Hai,

Of de vp50pro een echte stap is kan ik pas zeggen  als ik hem heb, het zijn veel kleine stapjes denk ik vooral. De wave technieken van Faroudja zijn inderdaad gaaf op de ibc weer mooie dingen gezien maar verwacht die vorm nog maar even niet in iets onder de 5000 euro. Voor 24 en meervouds is dat ook helemaal niet nodig dan voldoet de vp50(pro) prima. Het bepalen van tussen velden is zeker een volgende stap maar die komt wel met een prijs (of het werkt vrij slecht of kost heel veel). De oplossing van faroudja om van bv 50 naar 60 te gaan zag er prima uit maar ze hadden bijvoorbeeld geen demo om van 24 naar xx te gaan (ze praten bijvoorbeeld daar veel over 120hz). Het verwijderen van deze 24 film judder is nog een hele stap .

Daniel.

PS: the vp50pro heeft nu wel isf en thx cert en werkende deepcolor ondersteuning (zo te zien tot 10 bits per kleur).
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jowi

Begrijp ik nu goed dat een VP50, of zelfs een VP50 pro, niet te gebruiken is om 1080p24 op zo goed mogelijke wijze om te zetten naar 1080p60?

spotmatic

Quote from: jowi on September 17, 2007, 21:24:04
Begrijp ik nu goed dat een VP50, of zelfs een VP50 pro, niet te gebruiken is om 1080p24 op zo goed mogelijke wijze om te zetten naar 1080p60?

Waarom zou je 1080p24 naar 1080p60 willen omzetten? Het lijkt me dat 1080p48 een betere resolutie is, en makkelijk te doen ook nog (alleen maar frame doubling toepassen). Ik zou dat eens proberen. 48Hz flikkert wel wat, maar bij films zou dat niet direct opvallen.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

jowi

Quote from: spotmatic on September 17, 2007, 21:30:26
Waarom zou je 1080p24 naar 1080p60 willen omzetten? Het lijkt me dat 1080p48 een betere resolutie is, en makkelijk te doen ook nog (alleen maar frame doubling toepassen). Ik zou dat eens proberen. 48Hz flikkert wel wat, maar bij films zou dat niet direct opvallen.
Ik heb dat geprobeerd op mijn HTPC, en het was niet om aan te zien. Het flikkert heel erg. Of ik moet per ongeluk naar 1080i48 moeten hebben zitten kijken...??? ik zal het nog een keer proberen.

jowi

Nou, het was wel degelijk 1080p48, en het is niet kijkbaar. Heb zelfs last van rare schaduwen in de rasters enzo. Het lijkt wel of de 1209s deze resolutie te minderwaardig vindt ;)

danielo

je kan ze prima gebruiken om 24p naar 60p om te zetten alleen zal die niet
tussen frames 'bedenken' zoals de nieuwe faroudja dingen doen. Ze zullen zo
goed mogelijk de framerate aanpassen maar wil je 60hz uit zal die dus soms 2
en soms 3 keer een scherm herhalen. Dit is niet perfect maar geen 1 andere
scaler die betaalbaar is doet het om een andere manier. De vraag is inderdaad
waarom doe je dit als het niet nodig is een veelvoud van 24 is logischer. Ik doe
bij 24p input inderdaad 48hz output.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jowi

Zie bericht boven, 48Hz op een CRT is haast niet kijkbaar, flikkert ontzettend. 72Hz is weer teveel, 24Hz onmogelijk...
Ik moet me maar eens goed inlezen in de materie, ik had altijd begrepen dat dit soort dure scalers dit met technieken als 3:2 pulldown etc perfect voor elkaar konden krijgen... of haal ik nu dingen door elkaar?

spotmatic

Je wilt niks pulldownen. Met de framerate moet je niet rommelen; het moet altijd een veelvoud zijn van hoe het op de disc staat. Jowi, heb je nu puur naar de Windows desktop zitten kijken op 1080p48? Ja, dat zou inderdaad storend moeten zijn. Maar heb je ook daadwerkelijk een (stuk) film gekeken? Zo erg als het in Windows opvalt is het bij het bekijken van een film toch niet?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

jowi

Desktop is inderdaad helemaal verschrikkelijk, en met een film flikkert het gewoon zichtbaar. Zeer oncomfortabel kijken. Probeer het zelf maar eens.

Maar goed, als pulldown not-done is, is CRT dus praktisch onbruikbaar met Bluray/HD-DVD. Zo simpel is het. Mijn HTPC staat op 60Hz, ik neem aan dat daar dus ook een soort van pulldown plaatsvindt als ik via powerdvd bluray of hd-dvd afspeel. De vraag is dus kan een VP50 dat beter dan mijn HTPC... merk zeer goed met bluray/hd-dvd dat pans etc altijd erg schokken, wel regelmatig, maar met grote happen tegelijk.

jowi

Anyhoe, wat is jullie advies? Ik zit te denken om een VP50 te kopen (geen pro). Ik wil deze feitelijk gebruiken als switch, en om de timings van mijn UPC HD box aan te passen (en wellicht te PrEP-pen) zodat de Barco 1209s een volledig beeld hiermee geeft, en voor de nabije toekomst om een Bluray dan wel HD-DVD (of combi) speler aan de Barco te kunnen hangen, dus ook dan moet ik de timings aanpassen voor de Barco. De laatste geeft natuurlijk problemen zoals hiervoor beschreven met 1080p24 --> 1080p60.

bart_nl

Quote from: jowi on September 18, 2007, 20:37:24
Anyhoe, wat is jullie advies? Ik zit te denken om een VP50 te kopen (geen pro). Ik wil deze feitelijk gebruiken als switch, en om de timings van mijn UPC HD box aan te passen (en wellicht te PrEP-pen) zodat de Barco 1209s een volledig beeld hiermee geeft, en voor de nabije toekomst om een Bluray dan wel HD-DVD (of combi) speler aan de Barco te kunnen hangen, dus ook dan moet ik de timings aanpassen voor de Barco. De laatste geeft natuurlijk problemen zoals hiervoor beschreven met 1080p24 --> 1080p60.
volgens mij kun je met de VP50 ook zonder je Moome box de 1209 aansluiten via de BNC uitgang? Misschien dat je dan wel 72Hz naar de Barco kunt sturen?
Ik gebruik de VP50 zelf om Sat, DVD en HTPC (HD rips en HD sat) op 1080p LCD (via VGA) en 720p beamer (via DVI) weer te geven. Dit werkt perfect omdat alle input op de VP50 zijn aan te passen en automatisch opgeslagen worden. Bij mij staat de VP50 switch functie op auto en die schakelt dan automatisch in een vaste prioriteit tussen ingeschakelde de video bronnen.

spotmatic

Quote from: jowi on September 17, 2007, 22:23:14
Nou, het was wel degelijk 1080p48, en het is niet kijkbaar. Heb zelfs last van rare schaduwen in de rasters enzo. Het lijkt wel of de 1209s deze resolutie te minderwaardig vindt ;)

Ik kom nog even terug op dit probleem: ik ben er zeker van dat het de Peaking is. Immers, bij een 1209s staat de peaking standaard aan als er een nieuw geheugenblok wordt aangemaakt. Dit kun je uitzetten via menu Picture Tuning > Peaking. Kijk dan nog maar eens of 48Hz, na minstens 1,5 uur kijken, niet kijkbaar is  ;)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

jowi

Quote from: spotmatic on September 18, 2007, 21:51:45
Ik kom nog even terug op dit probleem: ik ben er zeker van dat het de Peaking is. Immers, bij een 1209s staat de peaking standaard aan als er een nieuw geheugenblok wordt aangemaakt. Dit kun je uitzetten via menu Picture Tuning > Peaking. Kijk dan nog maar eens of 48Hz, na minstens 1,5 uur kijken, niet kijkbaar is  ;)
Goed punt Spot. Goed geSPOT zeg maar ;D Ga meteen even checken!

jowi

Was inderdaad peaking. Uitgezet, scheelt wel een stuk ja, maar toch... het flikkeren valt nu wel minder op, maar als er grote vlakken in het beeld zijn, of repeterende motieven, dan zie je het toch wel heel goed. En het beeld is gewoon onrustig.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview