Welke subwoofer puur voor HT?

Started by MadEd, August 12, 2007, 18:20:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MadEd

Welke subwoofer zou ik kopen puur voor HT gebruik met een budget van rond de 300 euro?

In deze prijsrange vallen onder andere:

-Jbl e150/250p
-Klipsch ksw 10 / rw10
-Mordaunt Short 309
-Magnat Omega 250

Qua design vind ik de Klipsch rw10 het mooist maar zal deze meer filmgeweld brengen dan de JBL e250p of de Magnat Omega 250?

Alvast bedankt

bmateijsen

Kijk voor een 2dehands SVS, hoewel ik denk dat je je budget dan nog iets moet oprekken.

MadEd

Quote from: bmateijsen on August 12, 2007, 19:15:46
Kijk voor een 2dehands SVS, hoewel ik denk dat je je budget dan nog iets moet oprekken.

Ik ken de SVS'en maar die heb ik er bewust buiten gelaten omdat ze ook tweedehands mij te duur zijn. Ik vraag echt een subwoofer van rond de 300 euro (onlineprijs). Mag er ook boven zitten, maar niet dat het apparaat ineens 400 euro kost ofzo.

Joris1971

Zou toch beetje doorsparen voor een 2ehands SVS PB10-ISD...

Dirc


Kingpin

Magnat Omega 380 als je die kunt krijgen.
Denk alleen niet dat je buren dat zo leuk zullen vinden  ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Jurgen79

Is een BK gemini niet wat? Lijkt me in deze prijsklasse een hele fijne sub!
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

MadEd

#7
Quote from: Joris1971 on August 13, 2007, 13:22:07
Zou toch beetje doorsparen voor een 2ehands SVS PB10-ISD...

Met alle respect, maar van dit soort reacties word ik een beetje moe. Ik heb al twee keer duidelijk aan te geven geen hoog budget te hebben, is dat zo moeilijk om te snappen? Ik wil ook nog andere dingen kopen + dingen buiten HT doen dus ik stel voor mezelf een bepaald budget samen. Dus nogmaals de vraag: welke van de in de OP genoemde subwoofers zouden jullie het meeste aanraden voor HT?

Mijn kamer is trouwens ook maar 5,25 bij 3,10 dus erg groot is dat niet. Het is ook nog een slaapkamer. Een SVS zou een beetje overkill zijn in die ruimte denk ik.

El Penumbra

Dan zou ik zeker een keer naar die BK kijken.  ;)

ralf@rasubs.nl

de BK gemini

arjenvanlin

Denk dat je voor die kamer dan toch zeker een BK XLS moet hebben, die heb ik ook en is echt geen overkill..

Ghosty J

ik zal iig voor de geld 2de hands iets gaan kopen dan kan je misschien in een wat duurdere sub komen
en voor dat bedrag moet er zeker wat mooi's te koop zijn!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Kingpin

#12
Misschien is dit ook iets voor je.
Een Omega 380 voor nog geen 400 euro's.
Wil je alleen HT met super strak laag voor een zachte prijs ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Jurgen79

Misschien is een B&W asw600 ook nog een idee? Die is nu op een Duitse webshop nieuw te krijgen voor 349,-. Da's volgens mij helemaal geen gekke prijs voor deze sub 8)
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

MadEd

Quote from: jslender on August 13, 2007, 22:42:27
Misschien is een B&W asw600 ook nog een idee? Die is nu op een Duitse webshop nieuw te krijgen voor 349,-. Da's volgens mij helemaal geen gekke prijs voor deze sub 8)

Bedankt voor je reactie. Welke webshop praten we dan over?

Ik zal de BK ook nog even bekijken. De magnat omega 380 is geen optie. Die is veel te hoog voor mijn situatie.

royal d

Die omschrijving van de omega sub is delzefde als die hier ooit een stond ;D.

De BK kan je denk ik wel beluisteren, die b&w niet..

DennisE12

Ht Kelder in aan bouw
sony 1272qm
onkyo tx-sr605
sony BDP s350 B&W LCR60-S3 Black B&W DM 600-S3 Black B&W DM  601-s3 Black yamaha sw 160 Beamax 200 x 119 projectiescherm