"Goedkopere cine 7 lt"

Started by diceman, March 6, 2003, 19:06:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

cinepaulis

Grindtegel,

moet bekennen dat ik die PM's niet heel erg regelmatig raadpleeg ::)
Heb je meel ontvangen (en beantwoord).

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Oracle

Wordt deze nog wel gemaakt/geleverd?

Quote
Enjoy Professional Cinema Quality At Home
The offspring of the Cine range: the Cine 6.
The built-in Line Doubler makes it a state-of-the-art product. This unit features a "no fan design", this results not only in a very silent projector (<20dB) but also enhances the lifetime of the unit as it does not attract dust or smoke.
The Cine 6 is the reference product for the demanding customer with a limited budget.

Ik zag prijzen van rond de 8.000,- (euro's dan...).

heb je wel mooi een nieuwe crt in huis... Weliswaar beperkt in de resolutie en lumen (800*600 en 140 ANSI-lumen), maar wel een contrast van 15.000:1!

Meer info: http://www.barco.com/projection_systems/products/product_specs.asp?element=292

Groet,
Mark

cinepaulis

Hoi,

Ik weet niet of de Cine 6 nog gemaakt wordt, ik dacht van niet.

Maar voor 8.000 euro kun je een top of the bill 2e hands CRT kopen en nog geld overhouden voor in het 'calamiteitenpotje' (een complete set nieuwe buizen of een eventuele toekomstige reparatie).
Ofwel: waarom zou je nieuwe kopen ?

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Oracle

#29
Hierhttp://www.ac2.jp/flr104.html is hij te koop. Kost 1.200.000 Yen (ofwel ca. 9.500 Euro, excl. shipping, etc.).

Ik ben het echter 100% met je eens dat je voor dat geld veel beter een 2e hands kunt kopen. De discussie was echter op een gegeven moment, wat de alternatieven zijn, mochten de 2e hands CRT's "op" zijn, en dan kom je denk ik bij dit soort dingen terecht...

Ik kan me echter voorstellen dat Barco hem niet meer maakt, omdat op dit moment de crt-owners voor dat geld liever used kopen. Dus kan dat apparaat gewoon niet uit.

Groet,
Mark

jaco

De cine 6 was/is wel de stilste CRT aangezien hij passief gekoeld is. Verder is hij ook nog vrij klein. Dus met deze 2 factoren zou het toch nog wel een overweging kunnen zijn voor verschillende mensen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Erik

6inch geeft dat dan niet een heel klein beeld itt 7, 8 en 9inch modellen?
Tenminste niet klein beeld maar heel weinig lijnen, resolutie?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

patrick_vdb

Hoi Erik,

Ook de Cine6 heeft 7" lampen ;)

Mvrgr

Patrick

Oracle

6": 600 tv-lijnen
7": 1000 tv-lijnen
8": 1200 tv-lijnen
9": 2000 tv-lijnen

Maar waar je het meest mee zit zijn volgens mij de verschillende andere mogelijkheden; die maken het grote verschil.

Groet,
Mark

Erik

Quote from: patrick_vdb on March 18, 2003, 21:12:57
Hoi Erik,

Ook de Cine6 heeft 7" lampen ;)

Mvrgr

Patrick
Om het makkelijk te maken zeg maar ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Franky P.

Even terugkomend op die WAF en het bezwaar dat mensen hebben bij de grootte van een CRT,
ik snap niet dat fabrikanten niet eerder de nieuwste BARCO-methode hebben toegepast:



Dit is dan noodgedwongen omdat 12" tubes wel erg groot zijn, maar stel je voor dat je bv 8" tubes ineen kastje doet, en dat is alles wat zichtbaar is, en de electronica werk je weg (in bv plafond)
Ideetje fabrikanten?

J.A.F._Doorhof

Leuk, dat je dit laat zien.
Bij ons bezoek aan de Barco fabriek gaf ik exact hetzelfde commentaar.
Dit zou DE oplossing zijn voor velen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Dit bestaat volgens mij toch al een tijdje.   Wordt voor simulatoren gebruikt.


Rob

Franky P.

Dit is een van de nieuwste Barco-modellen, maar i.d.d. al weer een jaar (of zoiets) oud..
Kvond t wel elegant..

PM

Lijkt me een hele mooie oplossing...
Groeten, Peter

Rob_Dingen

Hoi

Alle projectoren voor simulatie worden zo gebouwd.
Dit bestaat dus al erg lang.

Rob

SiR-ROUND

Maar dit zijn dan toch rearprojection units toch? Met short throw lenzen?

Zijn die eigenlijk aan te passen voor front projectie?

Volgens mij is daar wel eens eerder over gesproken hier, long time ago...

Ik weet er nog wel een stuk of 10 te staan voor weinig...

Franky P.

2 Rob: Wist ik niet, ik had t nog nooit gezien, en kwam het toevallig tegen tijdens t surfen van de week.. Ik heb ook nog nooit zo'n model 2ehands aangeboden gezien..


Rob_Dingen

Hoi Sir

Nee dat zijn gewone projectoren wel allemaal liquid coupled.
Er zitten uiteraard wel rearprojection tussen.
Maar de foto op de vorige pagina is een gewone CRT.

Rob

SiR-ROUND

Hoi Rob,

Bedankt voor de info...