Hoe los ik dit op: sub voor ht, ingebouwd in kast

Started by ngovaert, August 10, 2007, 23:22:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ngovaert

Hey,

Ik heb in het verleden wel wat luidsprekerkasten gebouwd voor car-audio, maar ben nu bezig met mijn ht in te richten.

Voor de front/rear/center speakers heb ik in-wall speakers genomen ingebouwd een MDF kastje; voor de sub gebruik ik momenteel een vrij eenvoudige Yamaha actieve versterker, die echter wel verrassend diep doorgaat. Deze moet echter weg, aangezien er een nieuw 'zwevende' kast tegen de muur komt; in deze kast wil ik nu een zelfbouw-sub (actief model) inbouwen. De beperkingen/vereisten zijn:
- max afmetingen/volume van de het geheel: 40x40x40 cm / 50 ltr;
- onzichtbaar zijn: woofer zelf of eventueel poort igv bandpass mag enkel naar onder (±20 cm tussen onderzijde en vloer);
- liever strak hifi geluid dan boom-bas.

Ik heb nog 2 Focal 8V412 DB woofers liggen; dit zijn eigenlijk drivers van home-speakers (Focal C700), waarmee ik ooit 2 fantastisch klinkende bandpass kasten gemaakt heb voor de wagen; indien mogelijk zou ik deze graag recupereren owv hun hifi geluid, maar zeker niet noodzakelijk.

Dank alvast voor de input!

Nick

dre73

in ieder geval kun je de woofer down-firing maken,en met een gesloten kast gaat dat ook prima.
met een kast van 45 liter kun je er mooi een vifa m26 inzetten ;)
mooi strakke woofer voor een mooie prijs,wel een laag rendement maar dat maakt niet al te veel uit met een actieve sub.

http://www.bmm-electronics.nl/Product.asp?Product_ID=5553

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.