Alternatieven voor B&W 805s

Started by -Freek-, August 9, 2007, 21:58:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Ik ben ooit eens van plan mijn speakers te gaan upgraden. Dit gaat minstens nog een half jaar duren, maar ik vind het gewoon leuk om rond te kijken naar wat er allemaal op de markt is.
Ik heb de B&W 805s eens thuis gehad, en die vond ik gewoonweg prachtig. Echt super. Maar er zullen vast wel meer speakers zijn in dezelfde (of een lagere) prijsklasse die het geluid van deze speakers evenaren of zelfs overtreffen. Ik ben wel benieuwd of jullie er wat kunnen opnoemen.

/edit: ik ben wel benieuwd hoe de 805s zich verhoudt met bijvoorbeeld de Onix Rocket serie of de Usher CP-6311 (6-serie).

Rob Eric Blank

Audio Physics zijn ook wel lekker in de prijsklasse, alleen hele andere karakteristieken dan de B&W.

kippekop

Ik vind de revel M22's en speakers als de dynaudio focus 220's mooier klinken, wel anders... iets rustiger in het hoog. Niet voor de 804's gaan trouwens, vond ik echt niks, dan zijn de 805's beter. Ook mooi zijn de dali mentors en zoals al gezegd audio physic staat bij mij echt naast dynaudio qua sound, helemaal geweldig :)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

royal d

Moeten het monitoren zijn of vloerstaanders?

Monitor: Concertino, eventueel ondersteuning van een mooie sub. 2e hands auditor.

vloerstaander: Concerto, spark, gs60

-Freek-

Quote from: kippekop on August 10, 2007, 11:17:50
Ik vind de revel M22's en speakers als de dynaudio focus 220's mooier klinken, wel anders... iets rustiger in het hoog. Niet voor de 804's gaan trouwens, vond ik echt niks, dan zijn de 805's beter. Ook mooi zijn de dali mentors en zoals al gezegd audio physic staat bij mij echt naast dynaudio qua sound, helemaal geweldig :)
Ben ik het helemaal mee eens! Ik heb ze naast elkaar vergeleken, en de 805s'jes klonken imo echt beter.

-Freek-

Quote from: D.E. Yirci on August 10, 2007, 11:31:31
Moeten het monitoren zijn of vloerstaanders?

Monitor: Concertino, eventueel ondersteuning van een mooie sub. 2e hands auditor.

vloerstaander: Concerto, spark, gs60
Vloerstaanders vind ik ook geen probleem.

-Freek-

Quote from: D.E. Yirci on August 10, 2007, 11:31:31
Moeten het monitoren zijn of vloerstaanders?

Monitor: Concertino, eventueel ondersteuning van een mooie sub. 2e hands auditor.

vloerstaander: Concerto, spark, gs60
Welke concertino, de Home of de Domus?

De GS60 heb ik beluisterd in de winkel, maar was niet echt mijn sound. Ik vond ze een beetje dood/saai... Mijn huidige speakers vond ik beter (kan natuurlijk ook aan de ruimte liggen).

snikkeltje

Usher maakt erg fraai klinkende speakers, absoluut niet saa!! Meer upfront en punchy!
Ik zou niet voor de Usher CP-6311 gaan, daarvan is de bas niet echt lekker strak te krijgen.
Persoonlijk vind ik de CP-6371 een stuk beter, tweedehands kom je deze wel eens tegen rond de 2000 euro.
Maar ja zoals altijd eerrst zelf gaan luisteren!
Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

royal d

De concertino en de concerto zijn van de domus serie

de auditor is van de cremona serie

W

Quote from: D.E. Yirci on August 10, 2007, 17:59:06
De concertino en de concerto zijn van de domus serie

de auditor is van de cremona serie

Freek bedoeld de oude of de nieuwe concertino/concerto.

SF had namelijk al eerder een speaker genaamd concertino. Dit was in de Home serie. De nieuwe serie(die jij ook hebt volgens mij) heet Domus.


-Freek-

Quote from: snikkeltje on August 10, 2007, 16:01:14
Usher maakt erg fraai klinkende speakers, absoluut niet saa!! Meer upfront en punchy!
Ik zou niet voor de Usher CP-6311 gaan, daarvan is de bas niet echt lekker strak te krijgen.
Persoonlijk vind ik de CP-6371 een stuk beter, tweedehands kom je deze wel eens tegen rond de 2000 euro.
Maar ja zoals altijd eerrst zelf gaan luisteren!
Uiteraard ga ik luisteren! Het zou zonde zijn om een luidspreker te kopen zonder ernaar geluisterd te hebben. Maar ik wil van tevoren wel weten waar ik ongeveer naar moet zoeken, omdat er geen echt grote hifiwinkel bij mij in de buurt is.

De CP-6371 vind ik er heel mooi uitzien, maar op de site van Usher staat dat dat ding 127 cm hoog is :o. Ik denk dus dat ze veel te groot zijn voor mijn kamer...

uut arnhem

Quote from: -Freek- on August  9, 2007, 21:58:21
Ik ben ooit eens van plan mijn speakers te gaan upgraden. Dit gaat minstens nog een half jaar duren, maar ik vind het gewoon leuk om rond te kijken naar wat er allemaal op de markt is.
Ik heb de B&W 805s eens thuis gehad, en die vond ik gewoonweg prachtig. Echt super. Maar er zullen vast wel meer speakers zijn in dezelfde (of een lagere) prijsklasse die het geluid van deze speakers evenaren of zelfs overtreffen. Ik ben wel benieuwd of jullie er wat kunnen opnoemen.

/edit: ik ben wel benieuwd hoe de 805s zich verhoudt met bijvoorbeeld de Onix Rocket serie of de Usher CP-6311 (6-serie).


Tis maar een idee maar ik zou zéker de Xanadu eens uitproberen. Ik heb geen aandelen maar Bender in Arnhem heeft de nieuwste modellen hiervan staan.
Niet al te grote speaker en met een héél mooi ruimtelijk en helder plaatje. Prettige bas, ook op lagere geluidsnivo's.
Goed aan te sturen door wat lichtere versterkers (arcam combineert hier goed mee en op een wat zwaardere primare komen deze dingen écht tot leven!!).
Heb zelf even naar de 683's geluisterd die de tweeter van de 800 serie hebben. Vond B&W eerst wat schel en onnatuurlijk klinken (oude 6 serie) maar na de upgrade komen ze zeker in aanmerking voor mijn HT!!

Wil je écht pittig en vooral laag laag, dan kun je twee PMC OB-1's overwegen die ergens tot 33Hz bij -3 of -6 dB gaan... 8)
Voor luisterimpressie ben je welkom.

-Freek-

Quote from: uut arnhem on August 10, 2007, 19:37:35
Tis maar een idee maar ik zou zéker de Xanadu eens uitproberen. Ik heb geen aandelen maar Bender in Arnhem heeft de nieuwste modellen hiervan staan.
Niet al te grote speaker en met een héél mooi ruimtelijk en helder plaatje. Prettige bas, ook op lagere geluidsnivo's.
Goed aan te sturen door wat lichtere versterkers (arcam combineert hier goed mee en op een wat zwaardere primare komen deze dingen écht tot leven!!).
Heb zelf even naar de 683's geluisterd die de tweeter van de 800 serie hebben. Vond B&W eerst wat schel en onnatuurlijk klinken (oude 6 serie) maar na de upgrade komen ze zeker in aanmerking voor mijn HT!!

Wil je écht pittig en vooral laag laag, dan kun je twee PMC OB-1's overwegen die ergens tot 33Hz bij -3 of -6 dB gaan... 8)
Voor luisterimpressie ben je welkom.
Die PMC's, wat is daar de adviesprijs van?

Naar mijn weten hebben de 683's niet dezelfde tweeter als de 800-serie. Wél dezelfde techniek in de tweeter. Ik heb iig de 686 en de 685 beluisterd. Alletwee vond ik het 3 keer niks. Niet levendig, los, etc. Het klonk een beetje alsof er iemand voor de speakers stond.

royal d

Ik bedoelde idd de nieuwere serie: Domus.

Op hifi.nl staan ook veel reviews met name PMC, jammer dat deze niet lekker zou combineren met arcam en primare.

Afhankelijk van je kamer zou ik kiezen tussen vloer of monitor speakers.

De 800 serie vergelijken met de 6 serie is natuurlijk ook niet eerlijk 8)

-Freek-

Quote from: D.E. Yirci on August 10, 2007, 20:36:41
Ik bedoelde idd de nieuwere serie: Domus.

Op hifi.nl staan ook veel reviews met name PMC, jammer dat deze niet lekker zou combineren met arcam en primare.

Afhankelijk van je kamer zou ik kiezen tussen vloer of monitor speakers.

De 800 serie vergelijken met de 6 serie is natuurlijk ook niet eerlijk 8)
Mijn kamer is ongeveer 4x4 meter. ;) Ik zal hifi.nl wel even checken voor de reviews.

Stefan S.

Persoonlijk verkies ik de Audio Physic Spark / New Tempo  en Usher boven de B&W 805s. Begrijp me niet verkeerd...de 805s klinken echt wel goed, echter miste ik de brede soundstage en diepte. Het "live" gevoel was ook beduidend minder dan bij de AP of Usher.  Het is en blijft natuurlijk jouw smaak, dus snel afspraken maken en luisteren  ;)  :D

kippekop

Quote from: -Freek- on August 10, 2007, 19:58:36
Die PMC's, wat is daar de adviesprijs van?

Naar mijn weten hebben de 683's niet dezelfde tweeter als de 800-serie. Wél dezelfde techniek in de tweeter. Ik heb iig de 686 en de 685 beluisterd. Alletwee vond ik het 3 keer niks. Niet levendig, los, etc. Het klonk een beetje alsof er iemand voor de speakers stond.

Pas daar nou echt mee op, harstikke leuk in een winkel spectaculair geluid maar thuis...  :-X  Behalve als je echt daarvoor gaat en altijd actief aan het luisteren bent (film) is het prima natuurlijk :) 
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

-Freek-

Quote from: kippekop on August 11, 2007, 09:48:36
Pas daar nou echt mee op, harstikke leuk in een winkel spectaculair geluid maar thuis...  :-X  Behalve als je echt daarvoor gaat en altijd actief aan het luisteren bent (film) is het prima natuurlijk :) 
Nee, zo bedoelde ik het niet. Ik hoef geen zwaar spectaculair geluid. Maar imo is het ook niet goed als het heel dof klinkt...

royal d

Wat kippekop probeert te zeggen (denk ik), een speaker die opvalt wil niet meteen zeggen dat het goed is. Voor een uurtje kan het goedklinken maar
kan je luistermoe worden bijv.

kippekop

Quote from: -Freek- on August 11, 2007, 11:38:25
Nee, zo bedoelde ik het niet. Ik hoef geen zwaar spectaculair geluid. Maar imo is het ook niet goed als het heel dof klinkt...

Heel dof is niet goed inderdaad, ik ken de nieuwe b&w serie niet maar ik begrijp wel wat je bedoelt, het achter het gordijn effect. Ik heb het geluid het liefst tussen de speakers, of zelfs iets daarachter, sommige prefereren het een aantal meters doorvoor, ligt ook echt aan je luisterpositie!

Ben benieuwd wat je verder gaat luisteren.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome