Marantz sr7200+dv6200

Started by blackball147, March 5, 2003, 21:40:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blackball147

via HIFI.nl tekoop aangeboden marantz 7200+dv6200 voor 900 euro.

het set zou nog geen maand oud zijn?!?!

http://markt.hifi.nl/cgi-bin/suite/classifieds/classifieds.cgi?request=detail&ad_id=31166&prev_action=today&website=default&session=3e665be05facbbbd

wat is jullie mening?

nieuwprijzen voor de 7200 vind ik niet direct ( ik denk rond 850 euro)
6200 aan 625 euro ( eurohopper ).

waar zit het verschil met de 7300?

of zitten er hier addertjes onder het gras?


blackball147

al even snel zelf reageren:

heb even snel op de marantz site zelf een vergelijking gemaakt, blijkbaar heeft de 7300 net iets meer in zijn mars ( 7.1, DTS-es, en nog wat prullen...).

toch vind ik het een verdacht lage prijs als het systeem werkelijk maar zo oud is.

hoe zou je de marantzklank omschrijven? combinatie met B&W een wijze keuze?




Oracle

Blackball,

even een paar correcties:

-De 7200 is net als de 7300 6.1 en niet 7.1....
-Beide hebben DD-EX en DTS-ES (en PLII)

De 7200 is bijna niet meer nieuw te vinden. Prijzen liggen rond de 700,-.
De 7300 rond de 1100,-

Zeker een goede prijs, ken enkel de aanbeiding niet, dus kan niets zeggen over een addertje onder het gras...

Dan de klank: Marantz klink warm... Kan het eigenlijk niet beter omschrijven. Wel vind ik de klank veel mooier dan bv. een Yamaha of een Onkyo. Daarnaast vind ik de stereo-weergave van een Marantz behoorlijk goed. In combinatie met B&W zou ik gaan voor de 603S3 serie, met zilveren luidsprekersnoer (q.e.d. of iets dergelijks). De Marantz klinkt warm, de B&W's waarschijnlijk ook (engels merk). Om te voorkomen dat het allemaal wat te wollig wordt, zou ik er dan een verzilverde luidsprekersnoer tussen doen...

Ik ken alleen de B&W's niet, dus ik weet niet in hoeverre dat dit overeenkomt met de waarheid. Je zou eens moeten gaan luisteren...

Groet,
Mark

blackball147

als men een vergelijking zou moeten maken tussen denon en marantz ( zonder specifiek een beaald type in het achterhoofd) welke zou er dan boven komen drijven, of zijn ze elkaars gelijke?

volgens hetgeen ik hier al gelezen heb is ook denon een 'warme, wollige' versterker, maar zijn er toch nog specifieke punten waardoor de ene zich van de andere onderscheidt?

Lid45678

Quote from: Mark Lemmens on March  6, 2003, 16:10:23
Blackball,

even een paar correcties:

-De 7200 is net als de 7300 6.1 en niet 7.1....
-Beide hebben DD-EX en DTS-ES (en PLII)

De 7200 is bijna niet meer nieuw te vinden. Prijzen liggen rond de 700,-.
De 7300 rond de 1100,-

Zeker een goede prijs, ken enkel de aanbeiding niet, dus kan niets zeggen over een addertje onder het gras...

Dan de klank: Marantz klink warm... Kan het eigenlijk niet beter omschrijven. Wel vind ik de klank veel mooier dan bv. een Yamaha of een Onkyo. Daarnaast vind ik de stereo-weergave van een Marantz behoorlijk goed. In combinatie met B&W zou ik gaan voor de 603S3 serie, met zilveren luidsprekersnoer (q.e.d. of iets dergelijks). De Marantz klinkt warm, de B&W's waarschijnlijk ook (engels merk). Om te voorkomen dat het allemaal wat te wollig wordt, zou ik er dan een verzilverde luidsprekersnoer tussen doen...

Ik ken alleen de B&W's niet, dus ik weet niet in hoeverre dat dit overeenkomt met de waarheid. Je zou eens moeten gaan luisteren...

Groet,
Mark
Ik heb een tijdje geleden de Marantz SR-7300 vergeleken met de Denon AVR-3802 en moet zeggen dat Marantz minder warm was. Ik vind Marantz juist een meer open sound geven. Hiermee bedoel ik dat er wat meer nadruk op het hoog en midden ligt dan op het laag. De Denon daarentegen klinkt wat warmer en heeft een neutralere verdeling over het hoog, midden en laag.

Groetjes,

Marc

Brandon

Hoi,

ik ben zelf in het bezit van een SR7200 en deze reciever beschikt zelf niet over DTS-ES (discreet dan wel matrix) en DD-EX decoders. Er staat op de Marantz-site dan ook dat de reciever compatibel is met deze formaten en niet dat hij er over beschikt. De reciever heeft zelf wel een matrix functie voor een zesde kanaal aan boord lijkend op DTS-ES, daarom vind je namelijk ook geen DTS-ES embleempje op de voorkant. Ik persoonlijk vind het een listige wijze van omschrijven en ben er ook "ingestonken", alhoewel ik er achteraf absoluut geen spijt van heb aangezien het voor mij 5.1 of 7.1 is en niet een tussenoplossing die relatief weinig toevoegd (naar mijn mening).
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

blackball147

ik wist dat ik het ergens toch zo gelezen had, joehoe ....

;D