"Apple introduceert nieuwe iMac" locked en toch lekker zeiken topic :P

Started by Xstream, August 9, 2007, 02:28:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Quote from: Raphie on August 15, 2007, 11:29:28
Joris, kan je nu ophouden met bashen, denigrerende opmerkingen e.d.
Gewoon even normaal doen a.u.b. of als je niks inhoudelijk hebt toe te voegen gewoon niet antwoorden.


hoor wie het zegt....  ;D

roland p

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

PjotrrrNL

Loopt er hier NOG iemand naar een tijdelijk ban te solliciteren?  ;D >:D

Joris1971


Raphie

Maar ff serieus jongens, Kritiek en mensen scherp zetten mag best, maar dan wel inhoudelijk.
Daar voegen woorden als "troep" en "zooi" e.d. helemaal niks aan toe.

Heb je dus echte argumenten, wees dan gerust scherp. (houdt de dialoog ook een beetje spannender) maar wil je alleen maar bashen, zonder inhoud, met als enig doel de ander over de zeik te krijgen, doe dat dan a.u.b. ergens anders.  ;)
JBL PRX Power!

PjotrrrNL

Mee eens,
Met net taalgebruik, inhoudelijke argumenten en zonder direct op de persoon te spelen kun je ook al dan niet subtiel een 'steek onder water' geven.
Dat houdt het wel zo leuk hier... ;)

Audiofiel

Quote from: Joris1971 on August 15, 2007, 12:08:46
Ja Audiofiel  :-X

Druk nooit op 'Report to moderator' als je iets aan de kaak wilt stellen. Het kan tegen je worden gebruikt. Ik ben er achter dat klokkenluiders niet erg geliefd zijn. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

JBL PRX Power!

Audiofiel

Ik heb alleen vanochtend gelezen dat ik een ban zou hebben, nadat ik contact met de moderators had gezocht over misstanden in een topic. Van Garmt had ik daarover een informatief mailtje gehad en Jack ondernam actie in het betreffende topic. Vervolgens heeft Frank mij kennelijk een ban toebedeelt... ???

Ik heb de indruk dat de moderators wellicht iets langs elkaar heen hebben gewerkt. Anders zal ik in de toekomst de 'report to moderator' knop toch echt niet meer gebruiken. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

PjotrrrNL


Raphie

Frank weet blijkbaar niet meer hoe z'n eigen forum werkt  ;D (waar zat die "ban" knop nou ook al weer ?!?  :P;D
JBL PRX Power!

Xstream

Gelukkig beschikt hij niet over een "ban all" knopje :) ... of wel?  :o
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Peerless Monster

Fffffffffffffffff weer on topic (sorry!) en toch ook weer beetje off topic (yeah!).
Wat nu over PC's en MAC's of in dit geval de iMAC?
Weten jullie wel wat een PC is? En weten jullie wat een MAC is?

Bron Wikipedia:

QuoteEen personal computer, afgekort als pc, is de algemeen gebruikte naam voor een computer voor individueel gebruik. De pc wordt gebruikt voor het uitvoeren van diverse taken, zoals administratie, tekstverwerking, toegang tot het internet, programmeren, grafisch werk, spellen, e.d. met door de gebruiker kant en klaar verkregen programma's. Te gebruiken bij werk, onderwijs, school, hobby's, enz.

De naam werd opgenomen in de taal aan het begin van de jaren '80, toen IBM zich aansloot bij de snel groeiende markt in kleine computers. Deze trend was al een aantal jaren gaande met o.a. de Altair 8800 en de Apple II. De term personal computer ontstond toen IBM zijn eerste kleine computer voor individueel gebruik uitbracht in 1981: de IBM Personal Computer. De gangbare naam van de tegenhanger voor de grote IBM (mainframe) computers (voor kantoor- en industriële toepassingen) was destijds microcomputer, en IBM had een eigen label nodig. Tussen beide formaten in, bestond nog de tiny, die soms als voorloper van de PC wordt beschouwd.

Hoewel de term dus in het begin exclusief gebruikt werd voor IBM Personal Computers, en later voor IBM PC-compatibele computers, wordt de term tegenwoordig gebruikt voor alle computers voor individueel gebruik.

Een PC is van oorsprong een IBM product. Waarschijnlijk omdat zij destijds ook eigen IBM processoren maakten ;).

Dit staat er ook bij:

QuoteOperating System, of Besturingssysteem, bestaat uit software die het mogelijk maakt om computerprogramma's uit te voeren. In het besturingssysteem zitten alle onderdelen die het mogelijk maken om gebruik te maken van BIOS functies, maar ook voor het aansturen van randapparatuur (via drivers), het beveiligen van de computer (door gebruikersprofielen te definiëren en autorisatie te verlenen), en de grafische omgeving die het mogelijk maakt met muis en/of toetsenbord de computer te bedienen. Als besturingssysteem van personal computers heeft Windows van Microsoft het grootste marktaandeel. Andere besturingssystemen zijn GNU/Linux (dat door diverse leveranciers wordt geleverd, zoals Red Hat, SuSE, Debian en Mandrake), en het besturingssysteem voor Apple's Macintosh (Mac OS, of het actuelere Mac OS X).

Dus in den beginne was het IBM die PC als marktnaam had verzonnen. Ik zeg ook altijd gekscherend tegen mensen dat als ze het over een PC hebben, dat zij een IBM apparaat hebben. Nee! krijg ik dan dikwijls als antwoord, want het is dan een HP, een Dell of whatever. Dan vertel ik ongeveer zo'n zelfde verhaal als bovenstaande en kom dan tot de conclusie dat iedereen tegenwoordig een PC aanduidt als een computer die op een klein kamertje staat op een IKEA bureautje staat evenals bij de Wikipedia hierboven, alleen dan wat anders verwoord ;).

Dan hoor je ze nadenken.... Net als jullie nu. ;D
En een MAC dan, hoor ik ze vragen......?

Een MAC is ook gewoon een doodnormale PC alleen niet in de zin van dat IBM een patent op de naam heeft, maar in de zin van Personality Computer (Apple term). En om even alle andere computers op een hoop te gooien; Personal Computer is er voor andere zooi OS'en en speeltuinen, zoals zo'n Windhoos systeem...
Dus een MAC is een PC en een PC is een PC, maar er zit een kleine nuance verschil in ;).

Gelukkig werk ik achter een systeem van IBM, die garandeert dat het 5 minuten per jaar maximaal uit de lucht is. (de vijf negens van IBM): het mainframe... ;D ;D ;D
Kan er helaas geen mooie plaatjes mee bewerken... ;), dus ik kan helaas niet mee discussieren over wat nu beter is. Ik weet beter namelijk ;D...

(ik hoop dat iedereen dit een beetje met een knipoog heeft gelezen, maar de kern is duidelijk lijkt me...)

Groet,
Rens

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

FrankB

Quote from: Peerless Monster on August 15, 2007, 19:36:34
Gelukkig werk ik achter een systeem van IBM, die garandeert dat het 5 minuten per jaar maximaal uit de lucht is. (de vijf negens van IBM): het mainframe... ;D ;D ;D

Ik wil niet weten wat de klant ervoor betaald per maand  :-X ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Erik

Quote from: Audiofiel on August 15, 2007, 12:27:54
Druk nooit op 'Report to moderator' als je iets aan de kaak wilt stellen. Het kan tegen je worden gebruikt. Ik ben er achter dat klokkenluiders niet erg geliefd zijn. :-\
Valt wel mee, ik heb al 30 keer op die knop gedrukt sinds ik lid ben en nog nooit een ban gehad.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

FrankB

Quote from: Erik on August 15, 2007, 20:21:00
Valt wel mee, ik heb al 30 keer op die knop gedrukt sinds ik lid ben en nog nooit een ban gehad.

Spammer ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Peerless Monster

Quote from: FrankB on August 15, 2007, 20:08:11
Ik wil niet weten wat de klant ervoor betaald per maand  :-X ;D

En zie wat het je kan opleveren... ;)
Lullig als jij niet kan pinnen op het moment dat jij wil... Dat krijg je dan met een Windows omgeving ;)
Het is natuurlijk wat je er mee doet... Dat is belangrijk. Je eisen.
En sommigen stellen hele lage eisen. Sommige hele hoge.
Thats a fact. Maar Windows - OS Tiger (je moet appels met ramen vergelijken) blijft altijd een strijd volgens mij. Ik heb mijn voorkeur, hoewel ik een 2 windows machines heb (verraad ik mezelf nu?).
Mijn volgende machine wordt een iMAC in ieder geval. Prachtige machine. En compatible met Windows door de Intel proc..
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

FrankB

Quote from: Peerless Monster on August 15, 2007, 20:36:52
En zie wat het je kan opleveren... ;)
Lullig als jij niet kan pinnen op het moment dat jij wil... Dat krijg je dan met een Windows omgeving ;)

Als de display van de pin-automaat dan blauw wordt heb ik het er wel voor over >:D

Maar het hangt inderdaad van de eisen af :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Peerless Monster

Quote from: FrankB on August 15, 2007, 20:54:55
Als de display van de pin-automaat dan blauw wordt heb ik het er wel voor over >:D

Maar het hangt inderdaad van de eisen af :)

Dat is de grafische schil die er omheen hangt...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Quote from: FrankB on August 15, 2007, 20:54:55
Als de display van de pin-automaat dan blauw wordt heb ik het er wel voor over >:D

Maar het hangt inderdaad van de eisen af :)

Wel eens gezien. Het gebruikte OS was toen NT4.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Peerless Monster

Quote from: FrankB on August 15, 2007, 21:24:50
Klopt, ik ook. Erg grappig.

Haha blauw scherm ;D...
Ik heb laatst een boekje aan mijn pa gegeven waar uitgelegd stond wat je er aan af kon lezen.
Reuze interessant overigens. Mijn pa vond oveirgens van niet. ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

PjotrrrNL


Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Tube-freak

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai