Apple introduceert nieuwe iMac

Started by AppleMies, August 8, 2007, 22:04:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tube-freak

Zo een iMac ziet er erg mooi uit.  Je zou er een kunnen kopen en dan kan je er eventueel ook Windows of Linux op zetten als je geen OSX wil draaien. Nadeel is dat ze altijd weer net ietje duurder zijn met hun hardware dan gewone pc met dezelfde specs.  Het scheelt aleen niet meer zoveel als vroeger en meestal ziet het er mooier uit aan de buitenkant.  Ik denk dat OSX best bruikbaar is voor sommige mensen maar ik kan er persoonlijk niet echt aan wennen. 

Vind ook het account beheer aan de unix kant enigzins vaag bedacht.  Echt een beetje zo van: Unix dat zal toch wel niemand snappen dus dan zorgen we wel gewoon dat root niet gebruikt wordt en een gewone gebruiker alles kan doen (inclusief root enablen, als je een beetje handig ben met unix).  Maar behalve dat zal het wel prima werken allemaal.  Vind aleen die bar onderaan die OSX-desktop bijzonder irritant en teveel ruimte in nemen.

Ik gebruik zelf liever Linux met Gnome.  Gnome kan ik er laten uitzien als OSX of als windows of een combinatie ervan of gewoon een eigen smaakje aan de desktop toevoegen, bovendien vind ik in Linux de 3d effecten toch wel heel erg stoer gemaakt (Compiz-fusion, zie: Youtube.com). (By the way mijn desktop ziet er NIET uit als OSX).

Vind het leuke van Linux dat ze hun eigen desktop layout hebben en eigen iconen, fonts en alles (Althans met Gnome in elk geval wel), maar er wordt ook de mogelijkheid geboden om het echt helemaal aan te passen zoals je zelf wil (bv OSX icons en fonts) en het is gratis. 

Mijn conclusie is in elk geval dat el besturing systeem wel zijn nadelen heeft en geen een is perfect dus wat dat betreft is er altijd wel wat om over te zeiken.  Ik blijf bij Linux omdat mij de filosofie van de vrije software wel aanstaat en het is ook leuk om te zien hoe er zoveel enthusiaste gebruikers en developers er mee bezig zijn.  Of het nu gaat om Bugs oplossen of om Themes of iconen bouwen, je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een groepje Linux mensen mee bezig.

Als ik ooit een MAC koop dan is het omdat het er zo mooi uit ziet aan de buitenkant, niet perse omdat ik OSX zo geweldig vind.




16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

roland p

Quote from: Peerless Monster on August 15, 2007, 20:00:37
Merk wel op dat het geheugen gebruik bij een MAC veel efficienter is.
Je hebt om zware taken te draaien veel minder geheugen nodig dan op een persoonlijke computer met windows. 1 Gig volstaat in veel gevallen op een MAC.
Tenzij je realtime wil gaan renderen oid. Dan mag je het geheugen wel hebben, maar een PC met dezelfde hoeveelheid geheugen zal dat niet trekken... Het OS vreet gewoon teveel resources (lees oa een opmerking dat het CPU gebruik in IDLE stand van Vista gewoon 10% is!)

Na een hoop tweaken (services uitzetten, zinloze software uitzetten/verwijderen, fancy shit uitzetten) is het mij gelukt om vista op idle 0-2 % te krijgen.
De 'normale consument' (de niet-techneut) heeft hier natuurlijk niet zoveel aan, die moet maar een gebruiksvriendelijk systeem aanschaffen ;D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Tube-freak

#77
Mijn Linux systeem met grafische gnome-desktop gebruikt over het algemeen minder dan 300MB geheugen (Dus nog 700 mb vrij). Binnen 30 a 35 seconden na power on van de pc  kan ik inloggen Toch best redelijk zou ik zeggen.  (ReiserFS doet eerst een uitgebreide check van de disk journals daarom duurt het zo lang om te starten).
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai