Apple introduceert nieuwe iMac

Started by AppleMies, August 8, 2007, 22:04:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bionica

#25
Nu maar weer verder over de nieuwe Imac?

i.p.v het eeuwige Windows - OSX geflame etc?

Want word nu wel een beetje geirriteerd over het zelfde gezeik telkens maar weer.

De een kiest voor bill, de ander voor steve, so what??

Laat ieder toch lekker zelf weten wat hij of zij voor systeem gebruikt.

Als je wilt zeuren over welk OS beter is enz, dan ga je maar naar de "collega's" van Tweakers.net ofzo.

Maar niet hier, we zijn toch geen kleine kinderen die elkaar gaan lopen uitschelden of wat dan ook.


Respecteer elkaars mening en keuze over welk OS dan ook. Er is al zoveel gezeik in de wereld.

Laten we gewoon weer verder gaan over de nieuwe IMac, en de mensen die alleen maar negatief kunnen zijn over Apple, zeg gewoon niks als je niks nuttigs aan het topic kan toevoegen. Ga dan bij tweakers lopen "klagen".

Daar is dit forum niet voor!!!
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

)p(

Quote from: Bionica on August 12, 2007, 23:35:18
Nu maar weer verder over de nieuwe Imac?

Laten we gewoon weer verder gaan over de nieuwe IMac, en de mensen die alleen maar negatief kunnen zijn over Apple, zeg gewoon niks als je niks nuttigs aan het topic kan toevoegen.

Ik zou nooit een imac kopen vanwege het concept. Maar ik moet wel zeggen dat ze hem nu eindelijk echt mooi elegant hebben weten te krijgen. Vooral die 24 inch.
Tja met Vista als alternatief zou je bijna willen overstappen. De beste reden in jaren om over te stappen. Ik sta nog steeds versteld hoe ze het elegante kernel ontwerp van windows nt zo hebben kunnen verknallen...

peter

Raphie

Vista is wat dat betreft wel een draak van een programma geworden en veel te log en veeleisend vergeleken met NT. Ik neig steeds meer naar Ubuntu toe. iedere keer als ik Lunix draai op m'n PC voelt het veel lichter en zonder onnodige ballast als met Vista.



JBL PRX Power!

roland p

Ben vista nu ook wel een beetje zat aan het worden...
10% processorverbruik in idle... Als ik heel snel met mijn muispointer beweeg krijg ik dat tot 60% :o
Ik dacht 1080p filmpjes af te kunnen spelen met mijn core duo T5300 en ati radeon x2300 hardware versnelling... Helaas.
Ben benieuwd hoe goed OSX met z´n resources omgaat.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

J.A.F._Doorhof

Boel opgeschoond.
AUB ontopic blijven en geen gekat.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiofiel

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 13, 2007, 09:15:42
Boel opgeschoond.
AUB ontopic blijven en geen gekat.

Misschien kun je het topic dan ook meteen verplaatsen naar after hours want het is - op de titel na - toch duidelijk geen nieuwstopic, maar meer een (eeuwenoude en daarmee zinloze) discussie geworden over Mac versus PC. ::)


Het echte nieuwsitem (de nieuwe iMacs met alleen de feitelijke informatie) was helaas met de forumcrash verdwenen. Misschien dat ik hem opnieuw zal maken later deze dag, als ik er even voldoende tijd voor kan vinden. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

danielo

Quote from: roland p on August 10, 2007, 21:17:55
Dan wil ik dat best wel proberen om mijn mooie 14" asus (w)intel laptopje :P
Zou toch mooi zijn als dat OSX gewoon op elke PC kon draaien. Grote markt heeft Apple dan opeens ;D

2 denk fouten, (je kan trouwens osx draaien op pc's met wat gehack). De eerste denkfout is dat als apple osx op alles wil draaien ze de zelfde problemen krijgen als MS met support. Apple is een systems company in dat ze de software, hardware en vaak ook de toegang tot de content doen. Tweede denkfout is dat als het overal op zou draaien ze ineens meer zouden verkopen de uitdaging is niet om ineens 90% van de markt te krijgen maar om een goeie groei te houden en dat lukt ze prima op alle fronten. De kans dat ze bijvoorbeeld ooit meer dan 50% van de bedrijfs markt krijgen is ongeveer zero. De kans dat ze de markt van thuis gebruik kunnen vergroten heel groot. Toevallig weet ik wat verkoop cijfers van nederlandse apple winkels en ze verkopen 60% van hun machines aan nieuwe mac gebruikers dat is geen pr maar de ruwe feiten verdubbelen van hun aandeel (hoe klein dan ook) is meer dan mogelijk.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

Quote from: danielo on August 13, 2007, 10:37:00
Toevallig weet ik wat verkoop cijfers van nederlandse apple winkels en ze verkopen 60% van hun machines aan nieuwe mac gebruikers dat is geen pr maar de ruwe feiten verdubbelen van hun aandeel (hoe klein dan ook) is meer dan mogelijk.

Daniel.

Lekker dan, lijkt me lastig, klanten die niet terugkomen..... (<40%)  ;D
Ik geloof trouwens ook niet dat iedere Apple store aan iedere klant deze vraag stelt...  ;)
JBL PRX Power!

Xstream

Als ik dit zie neig ik om m'n PC uit de deur te gooien en de iMac aan te schaffen.

Voor 2 GB extra RAM (aangezien ik 4GB wel handig vind voor video rendering en zware grafische toepassingen) betaal je echter wel $700 extra. Dat gaat natuurlijk nergens over als je weet dat 2 GB ongeveer 70 a 80 euro kost. Nu zullen ze wel apparte kleinere RAM reepjes gebruiken om het erin te passen, maar mag toch wel als een groot nadeel genoemd worden.

Overigens staat mijn kast afgedekt onder m'n bureau en heb ik een fraai vormgegeven 24 inch monitor op m'n bureau staan, dus op zich maakt een kast niet zoveel uit voor mij.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

PjotrrrNL

Dit soort 'addertjes onder het gras' weerhouden mij tot nu toe ook altijd om een Mac te kopen.
Zelf betaalbaar iets aan mijn systeem kunnen aanpassen is wel zo wenselijk...

Als de nieuwe HTPC die in bestelling staat gaat draaien misschien maar eens kijken of ik OSX op de oude Pentium 4 1,8Ghz kan draaien met wat 'knutseln' ?

Audiofiel

Er gaat gewoon mainstream geheugen in die iMacs (en ook de andere Macs) van 667 MHz DDR2. Je koopt het geheugen dus best los, bij voorkeer gecertificeerd geheugen zoals Kingston ze levert (getest voor de specifieke machine). Die hebben tevens levenslange garantie.

2 Gb voor de iMac of MacBook kost dan ongeveer 149 euro per module (dus rond 300 voor 4 Gb). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Dat zijn normale prijzen van A-merk leveranciers zoals je die ook ziet voor PC's.

Je kan natuurlijk ook nog goedkoper gaan door gewoon no-name te kopen, maar dan is het wel even afwachten of het goed werkt ;)
JBL PRX Power!

jowi

Quote from: Audiofiel on August 15, 2007, 12:25:56
Er gaat gewoon mainstream geheugen in die iMacs (en ook de andere Macs) van 667 MHz DDR2. Je koopt het geheugen dus best los, bij voorkeer gecertificeerd geheugen zoals Kingston ze levert (getest voor de specifieke machine). Die hebben tevens levenslange garantie.

2 Gb voor de iMac of MacBook kost dan ongeveer 149 euro per module (dus rond 300 voor 4 Gb). ;)
Hee? Was jij vanochtend niet gebanned voor 5 dagen? ???
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=19460.msg986633#msg986633

Audiofiel

Ik heb alleen vanochtend gelezen dat ik een ban zou hebben, nadat ik contact met de moderators had gezocht over misstanden in een topic. Van Garmt had ik daarover een informatief mailtje gehad en Jack ondernam actie in het betreffende topic. Vervolgens heeft Frank mij kennelijk een ban toebedeelt... ???

Ik heb de indruk dat de moderators wellicht iets langs elkaar heen hebben gewerkt. Anders zal ik in de toekomst de 'report to moderator' knop toch echt niet meer gebruiken. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Joris1971

hoe kan dat nu?


jowi


Raphie

maaruh.... ben blij dat je weer "terug" bent! Ban was volgens mij niet echt van toepassing?!?  ;)
JBL PRX Power!

PjotrrrNL

Geen idee...Het is natuurlijk sowieso de vraag of een ban zin heeft.
Vraag me af of dit op de langere termijn werkelijk een verandering in gedrag tot gevolg heeft.... ;)

J.A.F._Doorhof

Ban was wel degelijk van toepassing.
Ik zal uitzoeken wat er aan de hand is of is geweest.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

@Frank: Ok!

@Audiofiel: Lees je volgende week wel weer dan!  ;)
JBL PRX Power!

Xstream

Quote from: Raphie on August 15, 2007, 12:33:12
Dat zijn normale prijzen van A-merk leveranciers zoals je die ook ziet voor PC's.

Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR667D2N5K2⁄2G)  € 78,90 

Ik weet niet waar jij die prijzen vandaan haalt. Maar voor 80 euro heb je 2x1GB A merk geheugen hoor.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Peerless Monster

Quote from: Xstream on August 15, 2007, 11:38:54
Als ik dit zie neig ik om m'n PC uit de deur te gooien en de iMac aan te schaffen.

Voor 2 GB extra RAM (aangezien ik 4GB wel handig vind voor video rendering en zware grafische toepassingen) betaal je echter wel $700 extra. Dat gaat natuurlijk nergens over als je weet dat 2 GB ongeveer 70 a 80 euro kost. Nu zullen ze wel apparte kleinere RAM reepjes gebruiken om het erin te passen, maar mag toch wel als een groot nadeel genoemd worden.

Overigens staat mijn kast afgedekt onder m'n bureau en heb ik een fraai vormgegeven 24 inch monitor op m'n bureau staan, dus op zich maakt een kast niet zoveel uit voor mij.

Merk wel op dat het geheugen gebruik bij een MAC veel efficienter is.
Je hebt om zware taken te draaien veel minder geheugen nodig dan op een persoonlijke computer met windows. 1 Gig volstaat in veel gevallen op een MAC.
Tenzij je realtime wil gaan renderen oid. Dan mag je het geheugen wel hebben, maar een PC met dezelfde hoeveelheid geheugen zal dat niet trekken... Het OS vreet gewoon teveel resources (lees oa een opmerking dat het CPU gebruik in IDLE stand van Vista gewoon 10% is!)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

FrankB

Quote from: Peerless Monster on August 15, 2007, 20:00:37
(lees oa een opmerking dat het CPU gebruik in IDLE stand van Vista gewoon 10% is!)

Bollocks! Ik gebruik dat vermaledijde Vista ;D en idle schommelt het CPU gebruik tussen de 0% en 2%. NIks aan het handje dus. Alleen gebruikt Vista standaard 750 MB geheugen na booten. Vervolgens kan ik wel drie IE's openen, Firefox met vier windows open, Word, Excel, Photoshop, Adobe Acrobat en Outlook en nog geen 1 GB in gebruik hebben. Dus Vista is in ieder geval efficienter met het geheugen dan XP.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Raphie

Mt Vista is ook niks mis, laat ieder lekker z'n geld besteden aan waarmee hij het meeste plezier beleeft? voor de een is dat Apple, voor de andere een WinTel
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Quote from: FrankB on August 15, 2007, 20:11:27
Bollocks! Ik gebruik dat vermaledijde Vista ;D

Gecondoleerd ;D ;D ;D
Ach ik denk dat de strekking wel duidelijk is ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler