Apple introduceert nieuwe iMac

Started by AppleMies, August 8, 2007, 22:04:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AppleMies

Watch the new Apple masterpiece op

www.apple.com/imac  :


NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

ccpl

Hoi,

Zelf zit ik momenteel al een heel end te twijfelen wat ik nu zou doen : ik heb een P3 systeem lopen dat alles naar behoren doet (tot nog toe) maar verandering / vernieuwing dringt zich langzamerhand op...

- Ga je naar Wintel Core2Duo ? Riskeer je Vista en al z'n onvermijdelijke bugs, bovendien een oerlelijke kastje....

- Ga je naar Apple ? Riskeer je nu veel te duur te betalen (ref PC hardware) voor mooie design, geen reeële upgrade mogelijk, nul herverkoopwaarde, helemaal anders gaan werken / handelen ?

Zelf zit ik reeds XT (ervoor was er een Zyrtec en een Commodore 64) aan MSDOS en Windows gebonden, maar ik wil zeker zijn dat ik m'n functionaliteit behou .....

Ideetje ?

Rody

Quote from: ccpl on August 10, 2007, 14:08:12
- Ga je naar Apple ? nul herverkoopwaarde ?

Ehm, een Apple ligt veel beter in de 2e hands markt dan een gemiddelde PC  :-X

Raphie

Quote from: ccpl on August 10, 2007, 14:08:12
bovendien een oerlelijke kastje....

Ideetje ?

LOLheb je alle 7.1mlj, kastjes die er te koop zijn bekeken dan? zijn ook hele mooie kastjes hoor ;D
JBL PRX Power!

Nosoforos

Nul verkoopwaarde is inderdaad absolute quatsch
Ik heb mijn pc voor een piepklein spotprijsje van de hand moeten doen. Nu koop ik gewoon ongeveer ieder jaar/ anderhalf jaar een nieuwe mac, waarbij ik nog een heel goed bedrag vang voor mijn vorige. Zo hoef ik telkens maar een klein beetje bij te leggen voor de nieuwe. Dat is gelijk ook mijn manier van upgraden. Waarom zou ik per se een andere videokaart er in willen sleutelen. Nee hoor, ik neem wel een hele nieuwe computer. ;)

Raphie

Ieder z'n ding toch? één ding is zeker, het design van Apple is super!
JBL PRX Power!

AppleMies

Quote from: ccpl on August 10, 2007, 14:08:12

- Ga je naar Apple ? Riskeer je nu veel te duur te betalen (ref PC hardware) voor mooie design, geen reeële upgrade mogelijk, nul herverkoopwaarde, helemaal anders gaan werken / handelen ?


Woehaahahahahahaha.  Ja hoor, jij weet waarover je het hebt.  Ga je eerst even ergens in verdiepen voor je zo'n uitspraak doet.  Ik heb hier een iMac staan van 4 jaar oud waar ik met gemak 400-500 voor kan vangen.  Try that with an IBM/ACER/TOSHIBA/DELL en vele vele anderen?

Ik kon het niet laten maar dit was te erg.  Te duur betalen is volkomen onzin maar dat nu al 100.000 keer weerlegd.  Daarnaast wordt mijn accountant heel vrolijk van Appe hardware want dat schrijft JUIST veel minder af dan al die PC zooi.

Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken wat voor hem/haar de beste computer is maar doe wel uitspraken die ergens over gaan.
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

AppleMies

Quote from: Raphie on August 10, 2007, 14:12:23
LOLheb je alle 7.1mlj, kastjes die er te koop zijn bekeken dan? zijn ook hele mooie kastjes hoor ;D

Het blijven kastjes.  Ik wil geen kastje.  Ik wil een scherm waar alles in zit.  Ben je toch gelijk klaar?  Ik begrijp nog steeds niet waaropm alle topmerken nog steeds die gore kasten produceren.  Apple heeft toch immers aangetoond (met succes) dat het prima in 1 elegante behuizing past.  Maak het na zou ik zeggen.
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Nosoforos

#8
Ja maar met een kast is verder toch ook niks mis? (Mac Pro) Ik was altijd dol op kasten. Heb er na mijn Powermac van moeten afkicken, zit nu op een Macbookje.

- Maar voor wanneer je de mogelijkheden daarvan niet gebruikt----> iMac! is inderdaad een subliem format. Ik ga wellicht binnenkort mijn Macbook maar eens inwisselen, heb hem immers al bijna een jaar.

Nosoforos

Heb overigens de nieuwe modellen net bekeken in de stad (waren allemaal al uitverkocht!) Het zwart van de achterkant vind ik ontzettend mooi, vreemd genoeg. Het logo is ook zwart, had zelf liever zilver/ grijs gezien, maar het is best mooi. Het toetsenbord vind ik zelf zo fijn als ik had gehoopt, eindelijk niet meer deze veel te hoge toetsen!

Blu

Quote from: AppleMies on August 10, 2007, 18:41:45
Woehaahahahahahaha.  Ja hoor, jij weet waarover je het hebt.  Ga je eerst even ergens in verdiepen voor je zo'n uitspraak doet.  Ik heb hier een iMac staan van 4 jaar oud waar ik met gemak 400-500 voor kan vangen.  Try that with an IBM/ACER/TOSHIBA/DELL en vele vele anderen?

Ik kon het niet laten maar dit was te erg.  Te duur betalen is volkomen onzin maar dat nu al 100.000 keer weerlegd.  Daarnaast wordt mijn accountant heel vrolijk van Appe hardware want dat schrijft JUIST veel minder af dan al die PC zooi.

Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken wat voor hem/haar de beste computer is maar doe wel uitspraken die ergens over gaan.

Volgens mij was t n serieuze overweging van CCPL... :-X Ik zie iig geen aanleiding om zo 'hard' te reageren.
Primare - Wilson Benesch - xbmc
discogs

AppleMies

#11
Quote from: Blu on August 10, 2007, 20:14:04
Volgens mij was t n serieuze overweging van CCPL... :-X Ik zie iig geen aanleiding om zo 'hard' te reageren.

Sorry Je hebt gelijk.  Ik zie nu de vraagtekens.  Mijn reactie was iet wat bot.  Blijft wel staan dat JUIST Apple's een enorme restwaarde hebben. Ik vind uitbreidingen zoals video kaarten e.d. totaal on-interessant vind ze geen argument als je gwoon een computer zoekt van deze tijd die het gewoon moet doen.  If it aint broken it don't need fixing.  Ik persoonlijk WIL helemaal niet sleutelen aan een computer, ik heb er zelfs een hekel aan, net als het oeverloos geklooi met drivers etc etc.  Sinds Apple ook nooit meer een driver geïnstalleerd!!!!   Wel ALTIJD gezeik met HP hardware. >:(  Hij moet werken......en werken en werken en werken.  Dat zijn Apple's: werkpaarden, met name OSX.  Want de hardware is tegenwoordig qua techniek gelijk aan iedere kloonPC.  De kracht zit in het OS en de apps.
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

roland p

QuoteDat zijn Apple's: werkpaarden, met name OSX.  Want de hardware is tegenwoordig qua techniek gelijk aan iedere kloonPC.  De kracht zit in het OS en de apps.

Dan wil ik dat best wel proberen om mijn mooie 14" asus (w)intel laptopje :P
Zou toch mooi zijn als dat OSX gewoon op elke PC kon draaien. Grote markt heeft Apple dan opeens ;D

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Raphie

Nee joh, die draaien Ubuntu,net zo mooi en is gratis ;D
JBL PRX Power!

AppleMies

#14
Quote from: Raphie on August 10, 2007, 21:23:20
Nee joh, die draaien Ubuntu,net zo mooi en is gratis ;D

Ubuntu is zeker nice en erg op de juiste weg maar komt niet in de buurt van OS X.  Gebruiksvriendelijkheid is nog niet up-to-standard maar zeker bruikbaar.  Wel stabiel en gaat in ieder geval goed om met USB protocollen om maar iets te noemen.  Iets waar ze in Redmond (MS) sinds bestaan van USB tot op heden nog steeds geen reet van begrijpen.  Sorry, maar zo is het.

Inderdaad, net als ik met MS Windows heb gewerkt sinds het ontstaan ervan ken ik ook Ubuntu. En de Ubuntu disti is inderdaad gratis door download wat het een winner maakt. Veel bang for no bucks 8)

NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

AppleMies

Quote from: roland p on August 10, 2007, 21:17:55

Dan wil ik dat best wel proberen om mijn mooie 14" asus (w)intel laptopje :P


Proberen?  Apple's OSX begin je aan en laat je niet meer gaan!  Je denkt na een paar dagen, holy shit, wat heb ik jarenlang met bagger gewerkt .Ik ben ervarings deskundige ::)
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

roland p

Ik werk nu al weer zo lang met windows dat ik alle kronkels als 'normaal' ervaar...
usb stick erin, vervolgens als je 'm veilig wilt verzijderen moet je opeens in de verwijderings wizard tussen drie verschillende apparaten kiezen...
Ook bijzonder, heb nu vista met alleen een browser en messenger open, geheugengebruik staat alweer op 534MB...
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

AppleMies

#17
Quote from: roland p on August 10, 2007, 21:58:48
Ik werk nu al weer zo lang met windows dat ik alle kronkels als 'normaal' ervaar...
usb stick erin, vervolgens als je 'm veilig wilt verzijderen moet je opeens in de verwijderings wizard tussen drie verschillende apparaten kiezen...
Ook bijzonder, heb nu vista met alleen een browser en messenger open, geheugengebruik staat alweer op 534MB...

Voordat ik om ging voor OSX had ik dat ook.  Je gaat het nog normaal vinden ook. Heel veel mensen hebben zich er gewoon bij neergelegd.  Werkelijk onbegrijpelijk.  Wat zou je doen als je auto per week drie keer zou stoppen, de versnellingen plots in een ander volgorde zou hebben, de sleutel de volgende dag niet meer past?  Juist........gek worden, terugbrengen, in de fik steken.

No thanks, ik ben werkelijk verlost van al het leed dat Windows heet. NOOIT MEER.  Ieder z'n ding hoor maar mijn Powerbook van 4 jaar heeft mij nog nooit voor joker gezet op kritische momenten hardware nog software...........oh ja, als 3,5 jaar oud.....running smooth on OS X 10.4.10.
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

JvD.

Quote from: roland p on August 10, 2007, 21:17:55
Dan wil ik dat best wel proberen om mijn mooie 14" asus (w)intel laptopje :P
Zou toch mooi zijn als dat OSX gewoon op elke PC kon draaien. Grote markt heeft Apple dan opeens ;D
Is er iemand die mij een serieus antwoord kan geven, waarom Apple dat niet wil/kan/toestaat?

Ik werk namelijk met meerdere systemen via een KVM-switch (meerdere systemen die gebruik maken van één Keyboard, Videomonitor en Mouse, voor de leken). In theorie zou het dus met een MacMini kunnen, maar die is me niet krachtig genoeg - en de iMac kan ik niet gebruiken met ee KVM-switch.

Als een Apple een "kloon-in-een-mooi-kastje" zou zijn, dan zou OS X óók op een Core2Duo moeten draaien. So - why not? Ik zou 't graag op m'n machine draaien, dan kan Vista eraf (gaat toch gebeuren, ik zet XP er weer op, maar dat terzijde).
Als het regent in mei, is april voorbij...

Audiofiel

Quote from: JvD. on August 11, 2007, 01:02:23
Is er iemand die mij een serieus antwoord kan geven, waarom Apple dat niet wil/kan/toestaat?

Ja, Apple is een hardware-fabrikant die dedicated software voor zijn eigen hardware maakt. Die twee communiceren perfect met elkaar en dat is naar mijn idee HET belangrijkste van het succes.

Dus geen gedoe met steeds andere drivers voor andere hardware die je niet zelf van tevoren kunt voorzien. En niet steeds je besturingssysteem afhankelijk laten zijn van de drivers van de derde partijen, degene die al die hardware maken die jouw systeem moet ondersteunen. Dat WAS altijd al een groot probleem met Windows, maar nu met Vista zie je dat het de spuigaten uit loopt en dat allerleid hardware niet meer wil werken op je systeem. DAT wil Apple dus voorkomen. ;)

QuoteIk werk namelijk met meerdere systemen via een KVM-switch (meerdere systemen die gebruik maken van één Keyboard, Videomonitor en Mouse, voor de leken). In theorie zou het dus met een MacMini kunnen, maar die is me niet krachtig genoeg - en de iMac kan ik niet gebruiken met ee KVM-switch.

Als een Apple een "kloon-in-een-mooi-kastje" zou zijn, dan zou OS X óók op een Core2Duo moeten draaien. So - why not? Ik zou 't graag op m'n machine draaien, dan kan Vista eraf (gaat toch gebeuren, ik zet XP er weer op, maar dat terzijde).

Apple heeft ooit begin jaren negentig de kloons gehad en dat was geen succes, dus Apple-kloons zullen er zeker niet komen.

Maar als je zo graag Windows EN Mac wilt draaien, waarom dan geen Mac kopen? Je kunt op iedere huidige Mac ook Windows draaien (als je dat zo nodig wilt). Niets geen KVM switch, gewoon twee systemen op 1 machine. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik

#20
Simple, Apple verdient zijn echte goud met hun hardwareverkoop, imacs, ipod etc. Als iedereen het op zijn pc kon draaien dan zouden een hoop mensen geen apple computers meer kopen. Je legt geen 2000 euro voor een imac + 400 euro voor een service contract neer. Alleen maar omdat die mooier is en technisch misschien iets je beter.

Ten tweede moeten ze dan ook allerlei vreemde hardware gaan ondersteunen, dat kost alleen maar geld en levert dus niks op.

Overigens heb ik een tijdje osx op mijn pc gedraaid met volledige ondersteuning van alle hardware.

Apple levert idd meer op dan een pc 2e hands maar dat komt voornamelijk omdat er genoeg 2e hands kopers blijkbaar zo achterlijk zijn dat je ze rustig een 3 jaar oude mac met wat extra geheugen voor meer dan de nieuwprijs verkopen. Ze zijn te achterlijk of ze hebben geld zat ik weet het niet, maar je krijgt er idd meer voor terug.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

roland p

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Dirkie

Een vraagje,

Hoe bevalt de compatibiliteit tussen de 2 systemen.

Als 90 % van je omgeving microsoft gebruikt, inclusief office.

Kan je deze bestanden gemakkelijk uitwisselen tussen de 2 systemen ? (Zonder dat je info kwijt bent zoals tekstopmaak, afdrukinstellingen,... ?)

Wat is het alternatief van office bij apple ?

Nb: Het is gewoon komkommertijd... en maak je niet te druk om de onzinnige dingen die hier soms gebeuren. Gaat vanzelf wel weg... We moeten het hier nog plezant houden he, en geen mensen wegjagen hier op het forum... Sommigen hier aanwezig denken zelfs, dat ze moderator zijn... dat ze dan zelf een forum beginnen  ;D

Audiofiel

Eindelijk weer een serieuze vraag. :D

Quote from: Dirkie on August 12, 2007, 21:10:36
Hoe bevalt de compatibiliteit tussen de 2 systemen.

Als 90 % van je omgeving microsoft gebruikt, inclusief office.

Kan je deze bestanden gemakkelijk uitwisselen tussen de 2 systemen ? (Zonder dat je info kwijt bent zoals tekstopmaak, afdrukinstellingen,... ?)

Absoluut. Op de Mac heb je Office 2004, perfect uitwisselbaar met de bestanden van Office 2003/2007 voor Windows. Eind dit jaar komt versie Office 2008 voor de Mac.

QuoteWat is het alternatief van office bij apple ?

Dat is Apple's eigen iWork, sinds deze week een compleet pakket met Pages (tekst), Numbers (spreadsheet) en Keynote (presentaties). Ook hier zijn de documenten prima (95% identiek, rest is wellicht opmaak iets verschoven) uitwisselbaar en de software zelfs nog (veel) makkelijk te bedienen. En dat voor een prijs die op 20-25% van MS Office zit. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

roland p

OpenOffice is gratis te downloaden voor windows/osx/linux etc.
Hier zitten ook de onderdelen in die MSOffice ook heeft. Welke dit precies zijn weet ik niet precies :).
zie: http://www.openoffice.org/index.html
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®