Deel2: De bouw van een full-range ESL

Started by Arno P, August 4, 2007, 16:20:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

valve

Is er nog iemand wakker in dit topic

AbZ


Arno P

En de ESL's staan uit elkaar gehaald en in plastic folie op de keldertrap  :devil:

VlisChris

Speel je nog met die prachtige hoorns Arno?
Of zijn ook die al vervangen? ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Arno P

Quote from: Christiaan S on June 16, 2014, 02:33:06
Speel je nog met die prachtige hoorns Arno?
Of zijn ook die al vervangen? ;)


Die spelen nog steeds de sterren van de hemel  ;)

VlisChris

8)

Als ze maar half zo mooi klinken als eruit zien moet dat leuk luisteren zijn ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Arno P

Een Oaze van rust tussen de muziek door  ^-^

valve

Hallo
Met veel bewondering heb ik je topics gelezen,en uiteraard ook over de hoorns, wat een joekels, de hoorn is mij niet vreemd.
Zelf een tijdje gespeeld met de fostex fe206 een waanzinnige speaker voor het geld.
Muziek vriendje van mij speelt ook met de lowthers in een enorme hoorn met een super 300bse versterker, echt ik ben er ondersteboven van maar het is voor mij niet haalbaar.
Ik heb nog een stel mauhorn kasten nieuw gebouwd, in de toekomst ooit een lowther in plaatsen.

Maar goed ik ben nu bezig met die electrostaten,omdat het me van de straat helpt haha.
Al die natuurkundige berekeningen wil ik me niet mee bezig houden ben meer van het bouwen naar aanleiding van.
En dat heeft me bij dit topic gebracht, prachtig om telezen alleen jammer van sommige beterweters die voorbij gaan aan het doel.

Ik heb samen met een maatje de es300 van audiostatis aangeschaft 4stuks
Allen moeten opnieuw met folie worden gedaan , de frames zijn rijp voor de sloop, en de electronica kan mooier.
Wij willen dit systeem eigenlijk opnieuw ontdekken dmv modificaties stap voor stap uit tevoeren, en natuurlijk het hele proces van bouwen.

Voor wat betreft de electronica zoek ik eigenlijk iemand die de layouts heeft van de orginele printen daar deze aardig zijn vernagelt, ze werken maar het ziet er niet meer uit, het doel is nl om de electronica in het zicht tebrengen aan de achterzijde uiteraard.

Of een paar stappen vooruit en gelijk maar alles nieuw ,maar ja wat is wijsheid.

Graag zou ik jullie ervaringen en modificaties voor deze electrostaten horen.

mvg
Vincent

otitis

Hi

Er valt winst te behalen door de condensatoren te vervangen, bijv. door Mundorf. Hierdoor krijg je meer detail in mid/hoog en het laag krijgt meer 'punch'. Voor de rest hoef je aan de electronica niet veel te doen (meestal), wel controleren of alle contacten nog goed zijn.
Belangrijkst zijn natuurlijk de folies die vrijwel altijd aan vervanging toe zijn.