Vacancy

Started by Xstream, August 4, 2007, 16:00:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xstream

Verenigde Staten
Thriller
80 minuten

geregisseerd door Nimród Antal
met Luke Wilson, Kate Beckinsale en Frank Whaley

De auto van David en Amy Fox begeeft het in een verlaten gebied. Hierdoor zijn ze gedwongen de nacht door te brengen in het enige motel in de omgeving. Ze vermaken zich met wat horrorfilmpjes op de t.v. in de kamer, tot ze er achter komen dat die filmpjes opgenomen zijn in dezelfde kamer waar ze nu zitten en de camera's er nog hangen...

http://www.moviemeter.nl/film/40438
http://www.imdb.com/title/tt0452702/

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik vond het een bijzonder spannende film. Opvallend ook hoe goed de doorgaans meer comische Luke Wilson zich goed staande houdt in deze thriller en de rol zeer goed neerzet. Kate Beckinsale vond ik echter wat gelaten spelen en was duidelijk meer een figurant dan een hoofdrol op de manier zoals het ingevuld werd. Ze proberen de cliches te vermijden door "zogenaamde" logischere keuzes te maken in bepaalde situaties, maar eindigde vaak alsnog in situaties waarbij je denkt, vent, dat zou ik dan dus echt niet doen in zo'n situatie.

De film heeft me continue met een opgekropte frustratie van spanning bezig weten te houden. Kortom, 1 van de betere thrillers/horrors van de afgelopen paar jaar vond ik.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

tekke

Ik heb hem gisteren op DVD gezien in mijn eigen HT. Ben het in grote lijnen met bovenstaande eens. Moest wel even wennen aan het zeer beperkte aantal acteur's/ personages en de erg kleine set. Alles speelt zich in en om het Motel af. Kreeg een beetje t gevoel van Phonebooth. Eenmaal hieroverheen gestapt kon de film me zeker wel boeien. Met veel van die momenten inderdaad van: "Nee doe dat nou niet, dan zien ze je!!" etc maar dan gebeurde het clichematige gelukkig toch niet. Vond alleen t einde wel erg abrupt.... ik hoopte eigenlijk stiekum dat er toch nog een 4e bad guy was.  >:D

Hij komt iig niet in mijn favo lijstje te staan

6,5/10
Woonkamer
Panasonic: TX-P42G10E (Gecalibreerd door Frank) | ThemeScene HD700  | ONKYO PR-SC886  | ARCAM FMJ P7  | Denon DVD-3800BD  | Sony PS3  | HDX-1000  | B&W DM603s3 / DM601s3 / LCR60s3 | Canton Sub
Slaapkamer
Sony KDL-32MRX1 / BDP-S550