3 korte vraagjes..

Started by mlam, August 4, 2007, 11:32:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mlam

Omdat ik eigenlijk 3 vraagjes heb, kon ik geen zinnigere titel verzinnen.. :)

1. Ik heb momenteel een Bose AM6 series II in mn slaapkamer zitten :-[. Echter wil ik de Bose subwoofer/basmodule er tussenuit halen en een 'echte' subwoofer kopen. Kan ik de losse Bose cubes ook zonder de Bose sub. op mn receiver aansluiten? (lees hier en daar verschillende verhalen erover dat 't wel en niet kan).

2. Mits vraag 1 dus met "ja" beantwoord wordt, welke subwoofer van rond de € 250 is een aanrader? (liefst een vierkante)

3. Tot slot..ik wil de evt. nieuwe subwoofer dus vlak onder mn lcd tv zetten (lcd hangt nu aan de muur). Ik weet dat sommige luidsprekers magnetisch afgeschermd zijn, maar geldt dit ook voor subwoofers? En hebben lcd tv's er dan ook last van (als ze niet afgeschermd zijn), zoals crt's?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Pioneer KRP-500A | Pioneer BDP LX08 | NAD C162 Pre Amplifier | NAD 218THX Power Amplifier | NAD C521i | Popcorn Hour C-200 | Kef Reference 203.1 | Kef PSW 3000 | Nordost Blue Heaven | PS3 Slim 320GB

royal d

Quote from: mlam on August  4, 2007, 11:32:31
Omdat ik eigenlijk 3 vraagjes heb, kon ik geen zinnigere titel verzinnen.. :)

1. Ik heb momenteel een Bose AM6 series II in mn slaapkamer zitten :-[. Echter wil ik de Bose subwoofer/basmodule er tussenuit halen en een 'echte' subwoofer kopen. Kan ik de losse Bose cubes ook zonder de Bose sub. op mn receiver aansluiten? (lees hier en daar verschillende verhalen erover dat 't wel en niet kan).

2. Mits vraag 1 dus met "ja" beantwoord wordt, welke subwoofer van rond de € 250 is een aanrader? (liefst een vierkante)

3. Tot slot..ik wil de evt. nieuwe subwoofer dus vlak onder mn lcd tv zetten (lcd hangt nu aan de muur). Ik weet dat sommige luidsprekers magnetisch afgeschermd zijn, maar geldt dit ook voor subwoofers? En hebben lcd tv's er dan ook last van (als ze niet afgeschermd zijn), zoals crt's?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

ehmm om je op weg te helpen.

1. Het lijkt mij zoals jij het zegt, de satelieten eerst naar de sub gaan en vanaf daar naar de reciever. Daarom lijkt me idd moeilijk om deze eruit te laten aangezien alles op elkaar is afgestemd.

2. Een sub van 250 euro lijkt me moeilijk te vinden, denk dat je dan sowieso op de 2e hands markt terecht komt, zelfbouw ook een optie?!

3. Denk niet dat je daar last van hebt omdat vele hier een subwoofer in de buurt van een scherm hebben staan er daar problemen mee hebben.