1080p & Windows scheduling - wat ze je niet vertellen

Started by Del member, August 1, 2007, 23:38:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted member

Quote from: bvhnl on August  2, 2007, 21:51:26
Enige tips ? Tools die dat zouden kunnen ?

Wellicht is het een goed idee om van die striptools speciale ini-files te releasen speciaal met HTPC als achtergrond gedachte. Gamers willen wellicht MediaCenter er ook uit donderen (en terecht vanuit hun oogpunt).

Ik doe het handmatig zonder tools. Op de site die HTIP al linkte vind je veel informatie als je niet zeker weet of je een service wel of niet nodig hebt. http://www.blackviper.com/index.html

Hakker

Alles leuk en aardig maar CoreAVC mag dan snel zijn maar heb nog altijd liever libavcodec omdat de kwaliteit er wel degelijk beter van is
deblocking en de-interlacing is natuurlijk leuk om uit te zetten zelfs bij CoreAVC maar dat gaat ten kosten van kwaliteit.

Ik zou dit meer zien als opties wanneer je er net wel net niet erin valt, maar als je toch gaat upgraden doe het dan gewoon goed. voor 50 of 100 euro kan je dan alles met 2 vingers in de neus afspelen.

Del member

Quote from: Hakker on August  3, 2007, 21:41:51
Alles leuk en aardig maar CoreAVC mag dan snel zijn maar heb nog altijd liever libavcodec omdat de kwaliteit er wel degelijk beter van is
deblocking en de-interlacing is natuurlijk leuk om uit te zetten zelfs bij CoreAVC maar dat gaat ten kosten van kwaliteit.

Ik zou dit meer zien als opties wanneer je er net wel net niet erin valt, maar als je toch gaat upgraden doe het dan gewoon goed. voor 50 of 100 euro kan je dan alles met 2 vingers in de neus afspelen.

Ok ik geef jou 100 EUR voor dat geld mag je m'n laptop upgraden zodat ik met libavcodec naar x264 en h264 zonder framedrops kan kijken  O0

Hakker

Quote from: 4G on August  3, 2007, 22:04:31
Ok ik geef jou 100 EUR voor dat geld mag je m'n laptop upgraden zodat ik met libavcodec naar x264 en h264 zonder framedrops kan kijken  O0
bij deze quote ik mezelf nog maar eens
QuoteIk zou dit meer zien als opties wanneer je er net wel net niet erin valt

met andere woorden als de upgrade al gedaan is of het dus niet opweegt met de kosten, maar als je nog moet upgraden en je denkt met die setup die eerder noemde al klaar te zijn zou ik zeggen spendeer iets meer zodat je het ook zonder verlies van kwaliteit kan doen.
Ik zeg ook helemaal niet dat het altijd mogelijk is om een bepaalde upgrade te doen. Ik wijs alleen op het feit dat wanneer je upgrade je wel in je achterhoofd houdt dat dit geen idiale situatie is.

trouwens je zegt heel leuk in je openingspost dat lang niet alle processen nodig zijn, maar verteld vervolgens de mensen niet welke processen ze niet nodig hebben die bij een standard install zitten ;) Windows XP SP2 laat tenslotte na een install al 40 processen zien die draaien. Een wat duidelijkere uitleg voor de minder gevorderde gebruiker is daarbij zeker op zijn plaats voordat ze processen gaan killen die wel nodig zijn, want meestal komen ze dan wel vanzelf terug, maar het is uiteindelijk wel Windows waar we het over hebben en daar horen nu eenmaal hele vreemde acties bij :)

PjotrrrNL

Ik vind dat 4G ons op een interessante mogelijkheid heeft gewezen.
Enige aanvulling mag natuurlijk, het staat Hakker natuurlijk ook vrij om de moeite te nemen om een en ander verder te verduidelijken... ::)

Del member

Quote from: Hakker on August  4, 2007, 13:10:29
trouwens je zegt heel leuk in je openingspost dat lang niet alle processen nodig zijn, maar verteld vervolgens de mensen niet welke processen ze niet nodig hebben die bij een standard install zitten ;)

Lees alle posts nog maar eens goed door. Wat ik eruit strip staat van a tot z beschreven  O0

Erik

Quote from: 4G on August  4, 2007, 13:28:46
Lees alle posts nog maar eens goed door. Wat ik eruit strip staat van a tot z beschreven  O0
Éen ding lees ik niet terug, tenminste jezegt dat er 1 proces draait op het eind. Daar heb ik grote moeite mee dat te geloven ;D

Kun jij eens kijken hoeveel processen er bij na nlite draaien of was dat er echt maar 1  :o
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: Hakker on August  4, 2007, 13:10:29Windows XP SP2 laat tenslotte na een install al 40 processen zien die draaien.
Of er moet wat verandert zijn sinds ik 2 jaar terug keek. Maar ik kwam maar op iets van 20.
40 heb ik zelfs nu niet met van alles en nog wat actief waaronder div viri programma, java scheduler, total recoder scheduler, sabnzbd, etc. Zit nu op 35 dus 40 lijkt me iets te hoog gegrepen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Del member

Quote from: Erik on August  4, 2007, 16:58:26
Éen ding lees ik niet terug, tenminste jezegt dat er 1 proces draait op het eind. Daar heb ik grote moeite mee dat te geloven ;D

Kun jij eens kijken hoeveel processen er bij na nlite draaien of was dat er echt maar 1  :o

nee dat zeg ik niet

1 proces wat nog cpu eet al de rest doet niks dus moet de scheduler er ook geen cycles aan geven
alle resource hogs zijn eruit gestripped das net de clue