Dilemma eerste aanschaf DVD speler

Started by Miel, March 3, 2003, 13:56:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Miel

Als beginneling ben ik gestart met veel lezen van tests in tijdschriften en vele uren doorgebracht op dit forum.
Frank komt binnenkort langs voor een ISF calibratie van mijn Philips 32PW9527 en daarvoor is een DVD speler nodig die ik nog niet bezit.
Uiteindelijk hoop ik in de toekomst, als het budget meer ruimte biedt, nog eens een AV-receiver aan te schaffen en de Home Theater Combinatie KHT-2005 van KEF. Projector is niet aan de orde.
Ik ben op zoek naar een DVD speler waarvan allereerst het beeld perfect moet zijn, niet noodzakelijk een combispeler, max. euro 1.300.
Nu twijfel ik tussen de volgende opties:

Denon DVD-1600 (al of niet gemodificeerd door Frank)
Denon DVD-2800 MKII
Philips DVD 963SA (veel goedkoper en goede afstemming met mijn tv)
Vergelijk ik nu overigens 'appels-en-peren'?

Voorts heeft Hobo Hifi een Marantz DV-17 in de aanbieding voor euro 1.150. Marantz geeft deze op de website aan als een Past Product.
Wie kent deze speler, is dat een goede deal?

Ik zie zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer!
Of toch maar kiezen voor een aangepaste Denon DVD-1600 van Frank? Ik lees hierover goede berichten, doch dit apparaat is al lang op de markt en zou ook wel weer eens verouderd kunnen zijn ?
Ben benieuwd naar reacties.

Roland

Niet de 963SA als je de 9527 eropaansluit, want de Philips heeft een mooie DAC voor de component uitgang, maar voor de scart-uitgang maar een 27 Mhz dac ofzoiets, zodat de Denons daardoor beter geschikt zijn (je krijgt alleen maar de SCART-uitgang met RGB-ondersteuning).
De 1600 is best een mooie speler, maar er zijn weer betere cq. nieuwere modellen op de markt. De 2800 ken ik niet echt goed.

Vergeet ook goede kabels niet, bv. QED/Monster SCART voor verbinding DVD --> TV. Hmm, moet je wel even opletten dat je wel een SCART-kabel met audiovervoer koopt, want QED heeft dat niet (altijd ...  ???)

J.A.F._Doorhof

Die Marantz is extreem, zonder twijfel voor dat geld een aanrader.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#3
En wat te denken van de Sony DVP-NS905V.
Link naar de review door mezelf geschreven: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=25;action=display;threadid=4316


MvrGr.
Robert