Zoekend naar de juiste film, wie verlost mij?

Started by Joep, May 21, 2007, 03:08:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joep

Geachte forumleden,

Een tijd terug heb ik een fragment van een film gezien, die mij is bijgebleven. Echter, de belangrijkste elementen ben ik vergeten. Ik weet niet wat de titel is en niet wie er in spelen. Ik denk dat Jack Davenport er in speelt, alleen kan ik via de lijst van films waarin hij meespeelde, niets vinden.

Welke film?
Het fragment (en de film) gaat over een componist, die een andere componist op bezoek krijgt. De nieuweling geeft het orkest nieuwe muziek voor hun ogen, en ze zeggen allen dat ze dat niet kunnen spelen (omdat ze dat nooit hebben gedaan). Het is dus een vernieuwende componist. Het orkest begint en heeft moeite met de geschreven muziek. Ze stoppen om daarna, met tegenzin, het toch weer te proberen. Dat lukt en tot vreugde van het publiek (en sommige orkestleden) klinkt het nog leuk ook. Alleen de gevestigde orde vind het niks en proberen hem weg te sturen.

Tot zover mijn herinnnering.. ;D

Ik zocht vorige week op 'Mozart' en kwam op de film "Amadeus". Ik dacht het gevonden te hebben en bestelde de DVD. Vanavond gekeken (leuke film hoor) maar helaas, het fragment kwam er niet in voor. Dit was dus ook niet de film waar ik eigenlijk naar opzoek was.. :-\

Ik heb het dus nog niet gevonden! Wie kan mij iets  vertellen/vragen om zo misschien antwoord op mijn vraag "welke film zoek ik?" te geven! Ik heb goede hoop! :D

revo

Ik zou bijna denken aan Mr Hollands Opus, maar richard dreyfuss zou je wel herkennen..
Living Cinema

Peter O

is het echt een oude titel of was het misschien een fragment van 'Copying Beethoven' (nu in de bioscoop)?

Fransvis


Xstream

#4
Klinkt wel bekend, maar kan zo 123 nergens opkomen behalve wat al genoemd is.

Gaat het enkelt over de componist? Of zit er ook nog een romance in oid? Acteurs kunnen een hoop helpen. Bij Jack Davenport zie ik weinig staan wat klopt bij jou verhaal als ik op imdb kijk, hoe zeker ben je dat hij erin speelt?

En was het echt een film of misschien een miniserie? http://www.imdb.com/title/tt0944317/ of http://www.imdb.com/title/tt0401938/ is bijv. een optie in dat geval.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Tube-freak

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai