iPhone minder gewild dan gedacht

Started by Erik, July 25, 2007, 15:23:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: Nosoforos on July 30, 2007, 21:33:23
offtopic: Trouwens ook nog bedankt voor de goeie macsite Applemies! Ik heb heel veel mensen in mijn omgeving aan de mac gebracht en bij allen jouw site in de bookmarks gezet. Ik hoor vaak dat ze er veel aan hebben! :)

Jij bent in de war met MacMiep. En die is van een ander geslacht. ;)

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Eigenlijk overbodig, maar voor de duidelijkheid: op de reactie van Raphie zal ik niet inhoudelijk gaan reageren, want die raakt kant noch wal. Niet interessant om serieus in te gaan op een post die bol staat van de persoonlijke frustratie... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

PjotrrrNL

Ik vind het een mooi ding, houdt wel van design en software van Apple.
Zodra er een versie met GPS en navigatie ingebouwd komt gaat mijn HTC P3300 de deur uit....

Raphie

Quote from: hielco on July 31, 2007, 11:17:24
Behalve het design wat je wel mooi vind rep je met geen woord over het i.m.o. sterkste punt van de Iphone, dit is de user-interface. Op dat punt is de Iphone volgens mij nou juist heel onderscheidend t.o.v. andere telefoonmerken .

Ach, touchscreens en gyroscopen (automatisch draaibaar scherm) zijn misschien revolutionair voor Apple maar bestaan al jaren op PDA's dit is dus niks bijzonders voor de rest van de wereld  ::), en ja, Apple is de eerste die een 2 vingerzoom functie hieraan toevoegd. Maar dit voegt weer wezenlijks niks toe aan de telefoonfunctionaliteit.  ???
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: Audiofiel on July 31, 2007, 13:09:50
Eigenlijk overbodig, maar voor de duidelijkheid: op de reactie van Raphie zal ik niet inhoudelijk gaan reageren, want die raakt kant noch wal. Niet interessant om serieus in te gaan op een post die bol staat van de persoonlijke frustratie... ::)

Da's wel erg makkelijk audiofiel:
feit is dat de iPhone NIET zakelijk gebruikt kan worden door ontbrekende IMAP functionaliteit
Feit is dat de WAN snelheid VEEL te laag is om functioneel te kunnen zijn.

Ik blijf het verder WEL een mooi product vinden. Maar het is zeker niet revolutionair. En jammer genoeg alleen maar geschikt voor de particuliere consument.
JBL PRX Power!

Raphie

#55
Quote from: AppleMies on July 30, 2007, 11:51:02
Kalm aan allemaal.  Het loopt weer uit de hand.

Ik ben een fan van Apple 'producten" van de eerste orde.  Ze hebben mij vanaf de overstap van het Windows platform (na vele jaren ellende vanaf DOS, ja echt!) 3,5 jaar geleden verlost van al het leed dat met ik met PC's heb gehad.........voorgoed (thanks to OSX). 

Quote from: AppleMies on July 31, 2007, 09:30:17
Stumper.  Volgens mij heb jij geen leven of wel? Ik ben weer klaar hier.

Doei

Dit bedoel ik dus met Apple jehova's, beetje tegengas en ze zijn er gelijk weer klaar mee  ;D

Geeft niks hoor, ieder z'n ding.  8)
JBL PRX Power!

Rody

Quote from: Raphie on July 31, 2007, 13:46:27
Da's wel erg makkelijk audiofiel:
feit is dat de iPhone NIET zakelijk gebruikt kan worden door ontbrekende IMAP functionaliteit
Ehm, IMAP wordt volgens mij wel ondersteunt  ???

Rody

Quote from: Raphie on July 31, 2007, 13:46:27
Ik blijf het verder WEL een mooi product vinden. Maar het is zeker niet revolutionair. En jammer genoeg alleen maar geschikt voor de particuliere consument.

Qua pure functionaliteit misschien niet, qua user interface natuurlijk wel.
En daar gaat het vooral om bij de iPhone en het statement van Apple dat de iPhone 'revolutionair' is.

Ik ga hem gewoon aanschaffen als het zover is  ;D

Audiofiel

Quote from: Raphie on July 31, 2007, 13:48:49
Dit bedoel ik dus met Apple jehova's, beetje Raphie-zeik er over en ze zijn er gelijk weer klaar mee  ;D

Vind je het gek? ::)


Misschien dat niet iedereen zin heeft om jou de gevraagde aandacht te geven. :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Quote from: Audiofiel on July 31, 2007, 14:00:37
Vind je het gek? ::)


Misschien dat niet iedereen zin heeft om jou de gevraagde aandacht te geven. :-X
Quote from: Raphie on July 31, 2007, 13:48:49
Dit bedoel ik dus met Apple jehova's, beetje tegengas en ze zijn er gelijk weer klaar mee  ;D

Geeft niks hoor, ieder z'n ding.  8)

niet aan geschiedsvervalsing doen hoor ;D
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: Rody on July 31, 2007, 13:56:40
Ehm, IMAP wordt volgens mij wel ondersteunt  ???

Lees maar even: http://blog.ferris.com/2007/07/iphone-imap-vul.html

heb je tevens antwoord op "manageabillity" en "security"
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: Rody on July 31, 2007, 14:00:14
Qua pure functionaliteit misschien niet, qua user interface natuurlijk wel.
En daar gaat het vooral om bij de iPhone en het statement van Apple dat de iPhone 'revolutionair' is.

Ik ga hem gewoon aanschaffen als het zover is  ;D

Een touchscreen blijft een touchscreen. Dat dit het eerste product is waarin Apple een touchscreen gebruikt, maakt het voor Apple gebruikers misschien revolutionair, maar getekende knopjes (of software interface of hoe je ook noemen wilt) bestaat buiten Apple al decenia hoor ;D
JBL PRX Power!

Rody

Quote from: Raphie on July 31, 2007, 14:06:22
Een touchscreen blijft een touchscreen. Dat dit het eerste product is waarin Apple een touchscreen gebruikt, maakt het voor Apple gebruikers misschien revolutionair, maar getekende knopjes (of software interface of hoe je ook noemen wilt) bestaat buiten Apple al decenia hoor ;D

Beetje simpele gedachte Raphie...

Je mag mij een telefoon/pda aanwijzen waarbij de GUI icm touchscreen zo eenvoudig en duidelijk werkt als met de iPhone ;)

PjotrrrNL

In die zin lijkt het me ook een goed apparaat, nu nog GPS....

Raphie

Quote from: Rody on July 31, 2007, 14:14:02
Beetje simpele gedachte Raphie...

Je mag mij een telefoon/pda aanwijzen waarbij de GUI icm touchscreen zo eenvoudig en duidelijk werkt als met de iPhone ;)

Ben ik met je eens, de implementatie is superieur aan alles wat ik tot nu toe heb mogen aanschouwen.
Voor mij zou de iPhone perfect zijn als ik Exchange push mail zou kunnen ontvangen en tevens outlook zou kunnen synchroniseren via BlueTooth. + een snellere WANverbinding.

Ik Bash de iPhone dus niet, want verder lijkt het mij een fantastisch product, maar leg alleen de vinger op de arrogante zere plekken van Apple
JBL PRX Power!

neptune

Quote from: Raphie on July 31, 2007, 14:29:03
Ben ik met je eens, de implementatie is superieur aan alles wat ik tot nu toe heb mogen aanschouwen.

Was dat nou zo moeilijk?  ;D
zet hier iets neer

Rody

Ik snap alleen niet waarom het ontbreken van enkele persoonlijke wensen (tuurlijk, er zijn wel een aantal mensen met diezelfde wensen) een product gelijk een minder goed product maken.

Ik denk dat het gros van de gebruikers deze wensen namelijk veel minder van belang zijn, en er is ALTIJD wel iets wat een product niet kan. Dus een oordeel geven over een product geven op basis van enkele (persoonlijke) beperkingen is IMHO vaak niet juist.
Toch moet je natuurlijk wel kritisch blijven kijken, want Apple is zeker niet perfect (maar wel bijna ;D).

Als het puur een software-issue is, dan kan het vaak relatief eenvoudig worden aangepast - dat is dan het probleem niet.
Als het een hardware-matige beperking is, dan is het inderdaad moeilijker.

Er blijft bij élk product namelijk wel bepaalde functies die er niet op zitten, dus kijk liever wat hij wél kan en hóe het product het doet. Ik denk dat de iPhone tov van de concurrentie best aardig scoort - en het is pas versie 1.0 :)

neptune

Quote from: Raphie on July 31, 2007, 14:04:11
Lees maar even: http://blog.ferris.com/2007/07/iphone-imap-vul.html

heb je tevens antwoord op "manageabillity" en "security"
Als windows gebruiker ben je natuurlijk prima op de hoogte van deze woorden :)
Patch?
zet hier iets neer

Raphie

JBL PRX Power!

Rody


Raphie

Quote from: hielco on July 31, 2007, 14:54:40
Als windows gebruiker ben je natuurlijk prima op de hoogte van deze woorden :)
Patch?

klopt, dat lossen ze bij MS wel op. bij Apple noemen ze het gewoon een "feature" i.p.v. een "bug"  ;D

Maar ff serieus. Als deze zasken worden opgelost dan is het toestel voor velen in een keer een stuk interessanter ;)
JBL PRX Power!

Audiofiel

#71
Quote from: Raphie on July 31, 2007, 14:56:49
klopt, dat lossen ze bij MS wel op. bij Apple noemen ze het gewoon een "feature" i.p.v. een "bug"  ;D

Jij draait de zaken om. MS noemde fouten altijd een feature. Apple lost bugs meestal zeer netjes op.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Quote from: Audiofiel on July 31, 2007, 14:58:35
Jij draait de zaken om. MS noemde fouten altijd een feature. Apple lost bugs meestal zeer netjes op.

Ok, ik ga er geen "welles / nietes" spelletje van maken.
JBL PRX Power!

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Audiofiel

Quote from: Hanky Panky on July 31, 2007, 15:06:46
Dat is het al  >:D

Het hele topic al. Dus voor 1 keer ben ik het met je eens. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.