iPhone minder gewild dan gedacht

Started by Erik, July 25, 2007, 15:23:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peterrr

Hmmm, ben eigelijk wel tervree met I-tunes,

Maargoed, ik zal Yamipod? eens bekijken.  blijft het feit dat apperaat wat Jij een I-diotpod noemt.
Een van de heerlijkste apparaatjes (en ik heb er best veel gehad, van creative,tot sony) die ooit in mijn handen heb gehad.

Groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

danielo

Quote from: Hanky Panky on July 26, 2007, 22:11:48
Binnenkort komt mijn Nokia E90 binnen. Die is tenminste al leverbaar  >:D

Mogen jullie nog even een half jaar verder fantaseren over hoe gaaf je nieuwe Aaifoon wel niet zal zijn en dan vervolgens heel enthousiast worden van de eerste firmware updates  ;D

Wat je hebt hem nog niet ik ben hem nu al aan het aaien, Als Nokia bezitter verheug ik mij inderdaad op de eerste updates ipv de symbian updates die je
hopelijk bij vodaphone of een andere provider moet halen als ze dat niet locken.

Maargoed het begint al duidelijk hullie vs hunnie te worden.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

#27
Quote from: Kronzilla on July 27, 2007, 03:11:26
De Pradaphone is in wezen zelfde foon, welliswaar niet met apple software,maar met uitbreidbaar flash-geheugen terwijl de iphone het slechts met ingebouwd geheugen moet doen

Ja op het scherm, het multitouchscreen en de software na is het bijna de zelfde telefoon duh. En hoeveel mensen kom je tegen met meer dan 8gig in hun prada telefoon?

Het vreemde is dat ik helemaal niet zo'n apple 'pusher' ben maar je meestal gedwongen wordt door dit soort maffe opmerkingen die nergens op slaan.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

PjotrrrNL

Ik begrijp al dat Apple 'bashen' niet...Je bent tenslotte vrij om te kiezen wat je al dan niet aan hardware of software gebruikt?
Ik gebruik zowel Yamipod als iTunes, die mooie grafische omgeving is ook leuk om als speler voor de stereo te gebruiken voor wat achtergrondmuziek.
Als telefoon heb ik nu een HTC P3300, ook mooi in het gebruik met Moble Shell van www.spbsoftwarehouse.com



Maar mijn volgende 'phone' wordt misschien wel een iPhone, hoewel ik dan wel wat anders voor de navigatie nodig heb want die draait nu op mijn PDA met GPS...

Leuk toch dat we wat te kiezen hebben?

Hanky Panky

Quote from: danielo on July 27, 2007, 09:50:22
Wat je hebt hem nog niet ik ben hem nu al aan het aaien, Als Nokia bezitter verheug ik mij inderdaad op de eerste updates ipv de symbian updates die je hopelijk bij vodaphone of een andere provider moet halen als ze dat niet locken.

Maargoed het begint al duidelijk hullie vs hunnie te worden.

Daniel.

Hehe volgende week krijg ik hem als het loopt zoals het lopen moet. Kun je ook al bellen met je Apple dan?

Die gequote post van mij was gewoon amicale jennerij tussen Audiofiel en mij, daar lees je toch wel tussendoor mag ik hopen ?

Het is geen hullie vs hunnie maar de Apple fans doen het vaak voorkomen alsof er maar 1 zaligmakend product bestaat terwijl ik van mening ben dat er meer apparaten op de markt zijn die dezelfde of meer functionaliteit in zich hebben en dat je wellicht eens verder moet kijken dan de hype van het moment (dat noem ik de zogenaamde iKleppen  :D)

En daarom mijn opmerking dat er behalve het scherm verder weinig vernieuwends aan de iPhone is. Heel basaal is dit de zoveelste mobiele telefoon waar je mee kunt internetten. En dat alles in een apart jasje. Dat dát dan wordt gezien als Apple bashen vind ik opmerkelijk. En dat schreef ik ook al eerder. Het valt me op dat Apple liefhebbers meteen in de verdediging schieten als anderen (neutraal) kritische opmerkingen plaatsen of vragen stellen over een Apple product.

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

danielo

Quote from: Hanky Panky on July 27, 2007, 11:37:30
Hehe volgende week krijg ik hem als het loopt zoals het lopen moet. Kun je ook al bellen met je Apple dan?

Die gequote post van mij was gewoon amicale jennerij tussen Audiofiel en mij, daar lees je toch wel tussendoor mag ik hopen ?

Het is geen hullie vs hunnie maar de Apple fans doen het vaak voorkomen alsof er maar 1 zaligmakend product bestaat terwijl ik van mening ben dat er meer apparaten op de markt zijn die dezelfde of meer functionaliteit in zich hebben en dat je wellicht eens verder moet kijken dan de hype van het moment (dat noem ik de zogenaamde iKleppen  :D)

En daarom mijn opmerking dat er behalve het scherm verder weinig vernieuwends aan de iPhone is. Heel basaal is dit de zoveelste mobiele telefoon waar je mee kunt internetten. En dat alles in een apart jasje. Dat dát dan wordt gezien als Apple bashen vind ik opmerkelijk. En dat schreef ik ook al eerder. Het valt me op dat Apple liefhebbers meteen in de verdediging schieten als anderen (neutraal) kritische opmerkingen plaatsen of vragen stellen over een Apple product.

Het is mijn werk om verder te kijken dan alleen hype, ik weet prima hoe ce, symbian en nu osx in elkaar zitten. Punt van hype is dat er soms een waarheid in verborgen zit.

Het punt van heel basaal is juist de kern van de discussie. Heel basaal is een meisje van 11 het zelfde als een fotomodel van 24 maar we zijn er toch allemaal over eens hoop ik dat er andere soorten van gebruik mogelijk en gewenst zijn.

Internet op de iphone werkt gewoon beter dan op elke andere telefoon die ik heb  gebruikt voor nokia is dat goed nieuws want ze gebruiken de zelfde kern van de browser het is blijkbaar de aansturing die het verschil maakt. Over de E90 kan ik kort zijn heb geen mening tot ik hem zelf gebruikt heb maar heb een aantal modellen communicator modellen gehad en dat was nog niet echt lekker websurfen.

Ik hoop echt dat vooral nokia (en dus symbian) goed kijkt en jat wat ze goed doen op de iphone want daar zitten de echte getallen die massa effect hebben.

Gegroet,

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Audiofiel

Quote from: Hanky Panky on July 27, 2007, 11:37:30
Die gequote post van mij was gewoon amicale jennerij tussen Audiofiel en mij, daar lees je toch wel tussendoor mag ik hopen ?

Er is niets amicaals aan, HP, wij kennen elkaar niet. ::)

QuoteHet valt me op dat Apple liefhebbers meteen in de verdediging schieten als anderen (neutraal) kritische opmerkingen plaatsen of vragen stellen over een Apple product.

Tsja, misschien zou je dan zelf je MSkleppen moeten afzetten of je iBashpet moeten afdoen, want op neutraliteit heb ik jou nog niet kunnen betrappen... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Hanky Panky

#32
Quote from: Audiofiel on July 27, 2007, 12:44:01
Er is niets amicaals aan, HP, wij kennen elkaar niet. ::)


Tsja, dan niet he..... :-X

Wat jij wilt.

Quote from: Audiofiel on July 27, 2007, 12:44:01

Tsja, misschien zou je dan zelf je MSkleppen moeten afzetten of je iBashpet moeten afdoen, want op neutraliteit heb ik jou nog niet kunnen betrappen... ;D

Gut, laat ik nou dezelfde indruk van jou hebben  :-*
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Audiofiel

De cijfers van Apple zijn ook bekend gemaakt:

QuoteEerdere berichten gaven aan, dat er 160.000 iPhones waren geactiveerd in het eerste weekeinde, maar Apple heeft gisteren bekend gemaakt dat er 270.000 iPhones zijn verkocht in het eerste weekeinde. Het bedrijf uit Cupertino meldde dat er meer exemplaren van het 8GB-model zijn verkocht dan van de 4GB-versie. Dit lag ook wel in de verwachting, aangezien het prijsverschil tussen beide maar $100 bedraagt.

Gisteren bleek ook al dat Apple het beste derde financiële kwartaal ooit had, met een recordwinst van US $ 818 miljoen. Met de groeiende verkoop van de Mac – 1.76 miljoen stuks in het afgelopen kwartaal - en groeiende marges komt de winst uit op 33% meer dan dezelfde periode vorig jaar.

bron: MacFreak.nl
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik

#34
Een vergelijking tussen de mogelijkheden op een Nokia en iPhone :)

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=iphone
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Joris1971

#36
Quote from: SisterOfMercy on July 27, 2007, 02:20:26
itunes :(
Wat een vreselijk zwaar en lomp pakket is dat.
Ben je te lomp op i-tunes te begrijpen dan?

Quote from: SisterOfMercy on July 27, 2007, 02:20:26
Ik krijg helemaal de jeuk van die bedrijven die denken dat ze "gebruikersvriendelijk" bezig zijn, terwijl ze een draak van een product op de markt hebben gezet.
Net alsof die M$ producten wel zo gebruiksvriendelijk zijn?


Quote from: SisterOfMercy on July 27, 2007, 02:20:26
Ook erg handig als je iemand een mp3tje wilt geven en diegene heeft geen iTunes. Ga je dat hele pakket installeren voor één mp3tje?
Het is GRATIS te downloaden, zelfs voor die lelijke ongebruiksvriendelijke Windhoosbakken, dus wat zeur je!

btw: dat zgn Windows Vista is puur jatwerk van Mac OS X, Bill Gates heeft nu eenmaal niet de creatieve geest om zelf iets te verzinnen.


danielo

Laat de moderators maar komen, Ik dacht een redelijke bijdrage te doen met mijn review...

o well...

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Quote from: danielo on July 29, 2007, 18:26:18
Laat de moderators maar komen, Ik dacht een redelijke bijdrage te doen met mijn review...

o well...

Daniel.
In tegenstelling wat je misschien dacht werd die wel degelijk gewaardeerd. Dus gewoon doorgaan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

rwijnhov

Inderdaad goede bijdrage, beetje jammer dat het door kinderachtig gedrag teniet wordt gedaan. Kan dat eindeloos gezeik tussen apple en ms afgelopen zijn???? Wordt er echt strontziek van om in ieder topic waar ik iets lees over ms of apple hetzelfde gezeik te lezen. Wat mij betreft mag hier dan ook door mods hard tegen op getreden worden.

Rob H

Quote from: Joris1971 on July 29, 2007, 11:51:28
Ben je te lomp op i-tunes te begrijpen dan?
Net alsof die M$ producten wel zo gebruiksvriendelijk zijn?
Het is GRATIS te downloaden, zelfs voor die lelijke ongebruiksvriendelijke Windhoosbakken, dus wat zeur je!


btw: dat zgn Windows Vista is puur jatwerk van Mac OS X, Bill Gates heeft nu eenmaal niet de creatieve geest om zelf iets te verzinnen.

Het is weer gezellig hier ..... :-X
Destroy the core!™

AppleMies

Kalm aan allemaal.  Het loopt weer uit de hand.

Ik ben een fan van Apple 'producten" van de eerste orde.  Ze hebben mij vanaf de overstap van het Windows platform (na vele jaren ellende vanaf DOS, ja echt!) 3,5 jaar geleden verlost van al het leed dat met ik met PC's heb gehad.........voorgoed (thanks to OSX).  Maar het kan geen kwaad om kritisch te blijven.  De iPhone is een prachtig ding.  Ja, het is een telefoon en kwa fuctionaliteit doet ie inderdaad niet meer (zelfs veel minder inderdaad) dan de vergelijkbare concurrenten maar gaat het helemaal niet om.  Apple wil hun andere visie op de toekomst hoe je deze apparaten van de toekomst bediend veranderen.  Knoppen zijn nu éénmaal een beperking!!  Waar het met de iPhone mijnsinziens op neerkomt is de echt wel revolutie in de bediening van al die functionaliteit.  GEEN VASTE KNOPPEN!!!!  DE bottleneck van iedere multi-functie telefoon op de markt (ik heb een NOKIA 9300i, mooi hoor maar de knoppen om al die functionaliteit te bedienen drijft mij soms tot waanzin).  Ik heb het ding nog niet in mijn handen gehad maar ben erg benieuwd. Even geduld dus.

Ik hoef hem in Europe vooralsnog niet te hebben.  Mits Apple echt wakker wordt en inziet dat wij in Europe anders kopen dan Amerikanen.

Ik (en velen) wil(len):

-UMTS.  Zonder is ie bij mij kansloos.
-Geheugen uitbreiding.
-serviceable door mij zelf en/of kleine dealer, klaar terwijl je wacht.  Denk b.v. aan de accuvervanging!
-Dat ding moet echt GPS krijgen.  De next-gen handies die er al zijn en komen gaan dat allemaal standaard krijgen.
-Push -mail.  Kost geen bandbreedte.

Zo zijn er vast nog wel een paar te bedenken.

De iPhone is prachtig uitgevoerd.  Vergeet niet dat dit ding een 100% softwarematige interface heeft.  Kent op dat vlak dus geen beperkingen van knoppen en daar kunnen de gebruikers toch nog vele verbeteringen verwachten.  Hardware matig schiet hij op een paar punten vind ik toch nog echt te kort.  Ik hoop dat ze hier voor de Europese versie toch serieus naar gaan kijken.  Tot die tijd ook voor mij GEEN iPhone.

gr

AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

AppleMies

#42
Quote from: Joris1971 on July 29, 2007, 11:51:28
Ben je te lomp op i-tunes te begrijpen dan?
Net alsof die M$ producten wel zo gebruiksvriendelijk zijn?

Het is GRATIS te downloaden, zelfs voor die lelijke ongebruiksvriendelijke Windhoosbakken, dus wat zeur je!

btw: dat zgn Windows Vista is puur jatwerk van Mac OS X, Bill Gates heeft nu eenmaal niet de creatieve geest om zelf iets te verzinnen.



Uhh, de zogenaamde Widgets van Apple onder Dashboard zijn toch echt door Apple gejat hoor.  Het was er al onder Konfabulator   ;)
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Nosoforos

#43
Bedankt voor de kalmerende en ontnuchterende woorden Applemies. Ik zei het eerder ook al. Op basis van simpele specificaties kun je dit fenomeen niet alleen beoordelen, al valt daar idd nog van alles te verbeteren. Dit wordt een heel ander soort revolutie. En een waar ik al voor ik ooit van dit apparaat had gedroomd, zelf van droomde.
offtopic: Trouwens ook nog bedankt voor de goeie macsite Applemies! Ik heb heel veel mensen in mijn omgeving aan de mac gebracht en bij allen jouw site in de bookmarks gezet. Ik hoor vaak dat ze er veel aan hebben! :)


edit- spelfoutje (die kun je verbeteren ;))

danielo

#44
Quote from: AppleMies on July 30, 2007, 11:51:02
Ik (en velen) wil(len):

-UMTS.  Zonder is ie bij mij kansloos.
-Geheugen uitbreiding.
-serviceable door mij zelf en/of kleine dealer, klaar terwijl je wacht.  Denk b.v. aan de accuvervanging!
-Dat ding moet echt GPS krijgen.  De next-gen handies die er al zijn en komen gaan dat allemaal standaard krijgen.
-Push -mail.  Kost geen bandbreedte.

Wat kleine opmerkingen

UMTS mee eens, alleen bekijk ik het iets anders normaal gebruik ik UMTS niet zoveel de ervaring is nl niet super. Een Iphone die ik vaak in wifi gebied heb en dan edge is voor mij voldoende om versie 1.0 te kopen. Houd niet in dat ik er blij van wordt. Erger is dat je de connectie niet kan gebruiken voor je laptop.

Er zijn voldoende apple winkels die dat echt wel gaan doen, zelf ga ik altijd in utrecht bij a-mac vaste dealer ze kennen mij en doen niet moeilijk. De accu vervangen zie ik in de states al voor $40 gedaan worden. Mijn laatste nokia koste mij net zoveel. Ik ben eigenlijk een voorstander van dicht design het maakt de telefoon een stuk stabieler.

Geen gps snapt niemand, helemaal gezien de google maps app, erger ook extrerne gps pakt die niet. Tevens zou ik erg graag tomtom erop zien draaien. Deze app zou ik het meeste missen hoe leuk/fijn google maps ook is.

Push mail werkt nu al via yahoo mail op de iphone. Verder gaan ze uit van flatrate dus dat die elke 5min polled is geen ramp. Maak me meer zorgen om de ichat applicatie die aan sms vastzit lijkt op een verplichte deal met att.

Gegroet,

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

AppleMies

#45
Je noemt inderdaad al weer een paar goede punten.  UMTS wil ik inderdaad wel heel erg.  Ik reis heel veel, heb VODAFONE en die hebben in veel, bijna alle landen support voor umts, gprs, en edge.  En als je een power-user bent als ik met IMAP mail boxen dan drijft slooooooow gprs-only je echt tot wanhoop.


gr
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

danielo

Quote from: AppleMies on July 31, 2007, 08:41:49
Je noemt inderdaad al weer een paar goede punten.  UMTS wil ik inderdaad wel heel erg.  Ik reis heel veel, heb VODAFONE en die hebben in veel, bijna alle landen support voor umts, gprs, en edge.  En als je een power-user bent als ik met IMAP mail boxen dan drijft slooooooow gprs-only je echt tot wanhoop.


gr

mee eens, baal er ook aanzienlijk van dat voda niet de partner lijkt te worden het is de meest logische partner om dekking en omvang te krijgen. Aan de andere kant denk voda nog echt meer te zijn dan een 'telco' die ons 'ping' moet geven en dat apple de spotlight over wil/eist te nemen is een brug te ver voor ze.

Gegroet,

Daniel
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

#47
Even een summary tot zo ver dan:

- De iPhone heeft zakelijk weinig tot geen kans van slagen in europa en zal dus een consumenten gadget blijven
- nagenoeg geen Exchange functionaliteit.
- Niet manageable
- Niet secure
- De flexibiliteit is ver te zoeken vanwege het gesloten karakter
- Internet is onbruikbaar vanwege de trage verbindingsopties
- ziet er verder wel mooi uit
- De Apple Jehova's op het forum voelen nog steeds een vergaande behoefte om Windows gebruikers te bekeren.
- Windows gebruikers zijn gelukkig vaak wat meer nuchter (en meer ter zake kunding) en kunnen dit iedere keer weer vakkundig pareren met steekhoudende argumentatie.
- Dit tot grote frustraties van de apple Jehova's die dan maar weer krachttermen als M$ en Windhoos opschrijven omdat ze niet verder komen.

Kortom: Niks nieuws onder de zon;

De iPhone?: Gewoon een iPod Video met een SIM kaart en de verkeerde (acherhaalde) netwerksupport met een iets betere organizer (die nog geeneens als Exchange client gebruikt kan worden  :-X )

Leuk voor VMBO'ers om te patseren op het schoolplein En wannabee managers die geen Blackberry van de zaak krijgen, dus hun prive pop mail maar meenemen ;D
JBL PRX Power!

AppleMies

Stumper.  Volgens mij heb jij geen leven of wel? Ik ben weer klaar hier.

Doei
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

neptune



Quote from: Raphie on July 31, 2007, 08:57:30
Even een summary tot zo ver dan:

- De iPhone heeft zakelijk weinig tot geen kans van slagen in europa en zal dus een consumenten gadget blijven
Wie zegt dat ze niet bewust voor de consumenten markt gekozen hebben? Het is een zeer grote afzetmarkt met veel omzetpotentieel.
Quote
- Niet manageable
Dit vind ik een loze kreet. Het apparaat doet waarvoor het bedoelt wordt, lijkt me dus prima te managen.
Quote
- Niet secure
Wie zegt dit? ook weer een term die vrij vaag is vind ik.
Quote
- De flexibiliteit is ver te zoeken vanwege het gesloten karakter
Kwestie van filosofie van Apple. Ze willen een stabiel systeem en dat is zo veel beter haalbaar.Lijkt me behalve voor een kleine groep mensen geen probleem, de grootste groep gebruikers wil helemaal niets installeren op zijn telefoon maar gewoon gebruiken wat er op zit.
Quote
- Internet is onbruikbaar vanwege de trage verbindingsopties
Je hebt hier een goed punt, dit wordt door zowel voor- als tegenstanders beaamt. Dat het geheel onbruikbaar is , is ook weer een stap te ver.
Maar ook UMTS klinkt mooier dan het is, bijv. bij Vodafone betaal je meer voor UMTS, maar knijpen ze je niet af, terwijl bij KPN (Surf&Mail totaal je maar amper ISDN snelheid haalt(128Kbps), dan zal GPRS nog iets langzamer zijn,voor voor email zal het wel gaan, voor internet is het inderdaad waardeloos.
De andere optie is WIFI en dit werkt natuurlijk heel goed waar dit aanwezig is.
Quote
- De Apple Jehova's op het forum voelen nog steeds een vergaande behoefte om Windows gebruikers te bekeren.


- Windows gebruikers zijn gelukkig vaak wat meer nuchter (en meer ter zake kunding) en kunnen dit iedere keer weer vakkundig pareren met steekhoudende argumentatie.
- Dit tot grote frustraties van de apple Jehova's die dan maar weer krachttermen als M$ en Windhoos opschrijven omdat ze niet verder komen.
Generaliserende niet terzake doende opmerkingen... laten we het netjes houden en niet zoals zo vaak verzanden in discussie van Apple tegen Microsoft en andersom.
Quote
Kortom: Niks nieuws onder de zon;

De iPhone?: Gewoon een iPod Video met een SIM kaart en de verkeerde (acherhaalde) netwerksupport met een iets betere organizer (die nog geeneens als Exchange client gebruikt kan worden  :-X )

Leuk voor VMBO'ers om te patseren op het schoolplein En wannabee managers die geen Blackberry van de zaak krijgen, dus hun prive pop mail maar meenemen ;D
Misschien dat je boodschap nog beter overkomt met een nog groter lettertype?  :)


@Raphie
Je verwoord veel zaken die persoonlijk voor jou van belang zijn, maar vraag jezelf af of jouw eisen representatief zijn voor de markt die Apple wil bedienen? Ik denk het niet dus.
Een kans van slagen? We zullen zien. Ik denk dat je het nog wel eens bij het verkeerde eind kan hebben.
Gezien de eerste revisie denk ik dat het een goed produkt is, dit zal met toekomstige verbeteringen(UMTS etc) nog beter worden.
Behalve het design wat je wel mooi vind rep je met geen woord over het i.m.o. sterkste punt van de Iphone, dit is de user-interface. Op dat punt is de Iphone volgens mij nou juist heel onderscheidend t.o.v. andere telefoonmerken .

Misschien zet Apple wel bewust in op de consumentenmarkt en zijn ze niet direct op het zakelijke blackberry publiek gericht.
Gezien het succes van Ipod/Itunes kan ik me wel voorstellen dat ze de consumentenmarkt benaderen met de mogelijkheden van de Iphone om muziek en video af te spelen. Er is veel vraag naar zulke content, dus slim van Apple om erop in te spelen.
Ik snap overigens niet wat Microsoft direct in deze discussie te maken heeft, maar goed, ieder zijn tekst zal ik maar zeggen.
zet hier iets neer