iPhone minder gewild dan gedacht

Started by Erik, July 25, 2007, 15:23:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

bron: tweakers.net

QuoteHoewel de eerste geluiden ronduit positief waren, blijkt de iPhone minder gewild dan gedacht. In het eerste weekend zouden slechts 146.000 toestellen geactiveerd zijn, aanzienlijk minder dan de ruim vijfhonderdduizend die analisten voorspelden.

Iphone ShuffleMeteen na het openingsweekend verkondigden analisten dat er 525.000 exemplaren verkocht waren, waardoor het apparaat in veel winkels niet meer te krijgen was. Uit de tweedekwartaalcijfers van telecomoperator AT&T - het openingsweekend van de iPhone betrof meteen ook de laatste twee dagen van het tweede kwartaal van AT&T - blijkt nu echter dat slechts 146.000 van die iPhones ook in datzelfde weekend geactiveerd zijn. Aangezien er zonder activatie niet met het toestel gebeld kan worden, wijst dit er volgens analisten op dat heel wat iPhones gekocht zijn met de doelstelling ze op eBay weer te verkopen, om zo een slaatje uit de hype te slaan. Het door AT&T gepubliceerde cijfer ligt in elk geval flink wat lager dan wat analisten verwacht hadden: sommige voorspellingen maakten zelfs gewag van vijfhonderd- tot zevenhonderdduizend exemplaren. Hoewel er enkele problemen waren met de activatie in het openingsweekend, zouden deze minimaal geweest zijn en amper invloed gehad hebben op de nu gepubliceerde cijfers. Of de verkoop- en activatiecijfers nog zullen aantrekken, zal uit de derdekwartaalcijfers moeten blijken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiofiel

#1
De cijfers van AT&T zijn van het 2e kwartaal, wat slechts de eerste 2 dagen bevat van de verkoop van de iPhone. In die eerste twee dagen zijn slechts 146.000 telefoons geactiveerd, wat zelfs voor de eerste twee dagen weinig lijkt. ;)

Wat er niet in wordt vermeld, is dat de activatie van de abonnementen bij AT&T juist in de eerste dagen problemen ondervond, zodat mensen hun telefoon soms pas na een aantal dagen konden activeren. Die aantallen worden nu niet genoemd en zijn alleen in het 3e kwartaal te zien. 8)

De berichten zijn dan ook vooral speculaties van analisten en beleggers, die meestal vrij direct reageren op ieder bericht op de beurs. Het aandeel Apple daalde dan ook 2%. Zodra de resultaten van het 3e kwartaal binnen zijn, zullen ze waarschijnlijk weer de andere kant op doorschieten. ::)

Overigens zullen vandaag de 2e kwartaalcijfers van Apple bekend worden. Maar ook daar geldt natuurlijk dat het nog weinig zegt als daar slechts 2 dagen van de iPhone verkoop in zitten. ;)

Bronnen:
MacWereld
MacFreak
Macrumors
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

neptune

#2
Audiofiel,
Je zal ongetwijfeld veel beter op de hoogte zijn van al het Mac nieuws dan ik ben , maar het is toch zo dat het aantal activatie-problemen heel erg overdreven werd, ze waren er wel, maar als percentage op de verkochte Iphone vast heel erg weinig.Laat het eens 1% zijn geweest.

Overigens denk ik dat de analisten gewoon verkeerd geschat hebben. Ik heb in/na het weekend dat de Iphone uit-kwam verschillende cijfers voorbij horen komen, eerst kwam ik op internet ik geloof 500.00 units tegen, sommige sites vermelden zelfs NOG meer.
Toen na het weekend op het NOS-nieuws bleken het er ineens iets van 230.000 units te zijn. Nog steeds erg veel vind ik.
Heel vaak is het 'nieuws' op internet toch wel wat aangedikt en zodra er iets bekend wordt roept iedereen het om het hardst terwijl er ook nog eens gecheckt moet worden of het allemaal wel helemaal klopt.
zet hier iets neer

Hanky Panky

Quote from: Audiofiel on July 25, 2007, 16:26:11
De cijfers van AT&T zijn van het 2e kwartaal, wat slechts de eerste 2 dagen bevat van de verkoop van de iPhone. In die eerste twee dagen zijn slechts 146.000 telefoons geactiveerd, wat zelfs voor de eerste twee dagen weinig lijkt. ;)

Wat er niet in wordt vermeld, is dat de activatie van de abonnementen bij AT&T juist in de eerste dagen problemen ondervond, zodat mensen hun telefoon soms pas na een aantal dagen konden activeren. Die aantallen worden nu niet genoemd en zijn alleen in het 3e kwartaal te zien. 8)

De berichten zijn dan ook vooral speculaties van analisten en beleggers, die meestal vrij direct reageren op ieder bericht op de beurs. Het aandeel Apple daalde dan ook 2%. Zodra de resultaten van het 3e kwartaal binnen zijn, zullen ze waarschijnlijk weer de andere kant op doorschieten. ::)

Overigens zullen vandaag de 2e kwartaalcijfers van Apple bekend worden. Maar ook daar geldt natuurlijk dat het nog weinig zegt als daar slechts 2 dagen van de iPhone verkoop in zitten. ;)

Bronnen:
MacWereld
MacFreak
Macrumors

Quote from: Erik on July 25, 2007, 15:23:02
bron: tweakers.net
Hoewel de eerste geluiden ronduit positief waren, blijkt de iPhone minder gewild dan gedacht. In het eerste weekend zouden slechts 146.000 toestellen geactiveerd zijn, aanzienlijk minder dan de ruim vijfhonderdduizend die analisten voorspelden.

Iphone ShuffleMeteen na het openingsweekend verkondigden analisten dat er 525.000 exemplaren verkocht waren, waardoor het apparaat in veel winkels niet meer te krijgen was. Uit de tweedekwartaalcijfers van telecomoperator AT&T - het openingsweekend van de iPhone betrof meteen ook de laatste twee dagen van het tweede kwartaal van AT&T - blijkt nu echter dat slechts 146.000 van die iPhones ook in datzelfde weekend geactiveerd zijn. Aangezien er zonder activatie niet met het toestel gebeld kan worden, wijst dit er volgens analisten op dat heel wat iPhones gekocht zijn met de doelstelling ze op eBay weer te verkopen, om zo een slaatje uit de hype te slaan. Het door AT&T gepubliceerde cijfer ligt in elk geval flink wat lager dan wat analisten verwacht hadden: sommige voorspellingen maakten zelfs gewag van vijfhonderd- tot zevenhonderdduizend exemplaren. Hoewel er enkele problemen waren met de activatie in het openingsweekend, zouden deze minimaal geweest zijn en amper invloed gehad hebben op de nu gepubliceerde cijfers. Of de verkoop- en activatiecijfers nog zullen aantrekken, zal uit de derdekwartaalcijfers moeten blijken.

..... (zonder woorden)  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

neptune

zet hier iets neer

Audiofiel

Quote from: Hanky Panky on July 25, 2007, 16:40:01
..... (zonder woorden)  ;)

Het was ook geen tegenstelling, HP, maar een toelichting. ;)

Het stukje "Wat er niet in wordt vermeld", slaat immers op de kwartaalcijfers van AT&T (waar niet wordt gesproken over de activatie-problemen), en niet op het bericht van tweakers. Je kunt er ook teveel achter zoeken. ;D

Quote from: hielco on July 25, 2007, 16:33:24
Je zal ongetwijfeld veel beter op de hoogte zijn van al het Mac nieuws dan ik ben , maar het is toch zo dat het aantal activatie-problemen heel erg overdreven werd, ze waren er wel, maar als percentage op de verkochte Iphone vast heel erg weinig.Laat het eens 1% zijn geweest.

Er wordt gesproken over 2% door sommigen. Hoeveel het precies was, blijft onduidelijk, want AT&T zal dat liever niet bekendmaken, dat staat nogal knullig.

QuoteOverigens denk ik dat de analisten gewoon verkeerd geschat hebben. Ik heb in/na het weekend dat de Iphone uit-kwam verschillende cijfers voorbij horen komen, eerst kwam ik op internet ik geloof 500.00 units tegen, sommige sites vermelden zelfs NOG meer.

Ik heb zelfs ergens "bijna een miljoen" gelezen. Absurde getallen natuurlijk, compleet onzinnig. Het geeft vooral aan hoe groot de hype wordt gemaakt. De analisten en beleggers doen daar overigens zelf nog het ergste aan mee. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Hanky Panky

Ik vermoed dat de iPhone zijn hoogtepunt nu al gehad heeft. Iedere Apple-fiel die er één wilde heeft inmiddels een exemplaar. Ik denk dat de verkopen aardig zullen dalen na deze explosie en het apparaat de vervangingsmarkt gaat bedienen. Wel een aardig succesje voor Apple maar naast dat aparte scherm biedt het apparaat weinig meer dan nu al geboden wordt op te de telecom markt, soms zelfs minder.

De consumenten zonder Apple-gen zullen dan ook kritischer zijn bij de aanschaf van een nieuwe mobiel aangezien dit geen vernieuwend product is zoals de iPod wel was.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Nosoforos

Ik ben er vrijwel van overtuigd dat je daar erg ongelijk in gaat hebben. De iPhone gaat vermoed ik wel degelijk een heleboel teweeg brengen, want de vernieuwingen strekken veel verder dan je zo op basis van wat specs die voor de meeste mensen helemaal niets er toe doen kunt zeggen.

Erik

Misschien toch wachten op de Iphone 2
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

neptune

#9
Nou ik heb zelf een 'pda-phone' de SE M600i met touchscreen en stylus bediening, maar de bediening is dus verre van gebruiksvriendelijk of handig. bijv. als ik een email wil schrijven via het onscreen toetsenbord(je) en ik wil het scherm liggend hebben, dan heb ik dus niet meer een knop om dat onscreen toetsenbord op te roepen! Ik bedoel, kom op zeg! Die liggende functie gebruik ik dus noodgedwongen al niet meer.

Als ik die demootjes van de Iphone zie, automatisch gekanteld scherm als je hem draait, groot scherm wat je zonder stylus met je duimen redelijk tot makkelijk moet kunnen bedienen, dan zie ik een enorm voordeel t.o.v. wat ik nu heb of uit een telefoon waar ik nu uit zou kunnen kiezen. Er is gewoon niet zoveel te koop met die gebruiksvriendelijkheid en design. De opvolger van de M600i heb ik overwogen, de P1i komt in het 3e kwartaal, maar ik zie die stylus alweer aankomen en het schermpje net zo groot als de m600i(320x240). Een Iphone heeft 480x320 dit is veel beter voor web en mail toepassingen.

Wat wel weer handig is van mijn M600i is dat ie UMTS heeft en ik dus gemakkelijk mijn mail kan binnenhalen. De iphone moet hier straks dus via GPRS, edge is niet meer in NL dacht ik. Overigens knijpt KPN mijn umts abo standaard af tot 128kbs down, dus GPRS zal niet zoveel schelen.

Dus ik ben wel benieuwd! Heb over 10 mnd weer een nieuw abootje nodig, wie weet is de Iphone 2.0 dan klaar , kinderziektes eruit, HSDPA erin, hatsikidee... ;D
zet hier iets neer

danielo

Quote from: Hanky Panky on July 25, 2007, 17:00:07
De consumenten zonder Apple-gen zullen dan ook kritischer zijn bij de aanschaf van een nieuwe mobiel aangezien dit geen vernieuwend product is zoals de iPod wel was.

Je kan van alles vermoeden das prima we zullen het wel zien de komende maanden. Echter in vergelijking met de ipod durf ik rustig te beweren dat de iphone een grotere 'afwijking' heeft met gewone telefoons dan de ipod had met
de andere mp3-hd spelers toen die uitkwam.

Of er nu 200.000 of 300.000 verkocht zijn het eerste weekend doet er niet zoveel toe wat belangrijker is hoeveel mensen er mee gespeeld hebben en wat
dat voor de verkoop gaat doen. De eerste 'fans' zijn de verkopers trust me..

We hebben hier nu een weekje een iphone en ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die niet erg onder de indruk is (denk zo'n 50 mensen totaal). Dit houd zeker niet in dat ze er allemaal 1 gaan kopen maar ik schat toch zeker in dat 30% er 1 MOET hebben.

Daniel.

PS: nu heb ik mischien geen normale vrienden en contacten dat zou kunnen :)
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

neptune

Quote from: danielo on July 25, 2007, 21:36:53
Je kan van alles vermoeden das prima we zullen het wel zien de komende maanden. Echter in vergelijking met de ipod durf ik rustig te beweren dat de iphone een grotere 'afwijking' heeft met gewone telefoons dan de ipod had met
de andere mp3-hd spelers toen die uitkwam.

Of er nu 200.000 of 300.000 verkocht zijn het eerste weekend doet er niet zoveel toe wat belangrijker is hoeveel mensen er mee gespeeld hebben en wat
dat voor de verkoop gaat doen. De eerste 'fans' zijn de verkopers trust me..

We hebben hier nu een weekje een iphone en ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die niet erg onder de indruk is (denk zo'n 50 mensen totaal). Dit houd zeker niet in dat ze er allemaal 1 gaan kopen maar ik schat toch zeker in dat 30% er 1 MOET hebben.

Daniel.

PS: nu heb ik mischien geen normale vrienden en contacten dat zou kunnen :)
Je hebt hem al geprobeerd?
En wat zijn jouw bevindingen?
Ben benieuwd...

zet hier iets neer

danielo

#12
Quote from: hielco on July 26, 2007, 00:03:15
Je hebt hem al geprobeerd?
En wat zijn jouw bevindingen?
Ben benieuwd...

Zoals verwacht was het aantal verkochte iphones hoger dan de 146.000 het
het was dus 270.000 in 1.25 dag. Dat zijn er best veel.

Tuurlijk heb ik hem al geprobeerd waarom zouden we hem anders kopen :). Voor ons is het een research item.

Vertellen hoe goed die is en waarom is denk ik zinloos je moet hem zelf vasthouden en proberen. Wel kan ik zeggen dat die eigenlijk tegenviel omdat je na 10min hem niet meer vergelijkt met je oude telefoon maar met je desktop voor dingen als email/browser en google maps. Dit alleen geeft al aan hoe snel je je 'aanpast' aan de nieuwe ervaring en zegt denk ik voldoende.

Wat voor mij vooral vast staat is dat nokia en de andere nu een reactie moeten geven op vooral de interface en hoe je met je telefoon omgaat. Apple zal er mischien 10M a 20M verkopen Nokia iets van 600M in de zelfde periode. Ook is het mij duidelijk dat de iphone de dood is voor het 'mobiele web' een dom idee wat hiermee van de baan is de iphone bewijst dat je het 'echte web' prima kan gebruiken op een scherm van 7cm en je fingers.

Gegroet,

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Audiofiel

Leuk je ervaringen te horen. Ze sluiten helemaal aan bij mijn verwachtingen. ;)

Laten we zien wat er allemaal in de iPhone 2 (of 3?) zit zodra deze in NL te krijgen is. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

danielo

Nou ja dan vertel ik nog wel wat dingen :).

Het is een typisch 1.0 apple product het is meer af dan alle andere dingen van andere merken maar na een dag of 2 spelen kan iedereen een lijst maken met 50 dingen die echt beter kunnen. Vooral de vormgevers en interactie designers hebben een mijlpaal product neergezet maar zijn soms ook vreemd in dingen niet strak doorvoeren wat voorbeelden :

Wel coverflow in voor muziek maar niet voor movies. Heel vreemd gezien 10.5 het voor alles doet.

Bijna overal kan je met je fingers dingen opzij 'duwen' om naar de volgende te gaan (photo's, widgets) maar niet in de agenda om daar de volgende dag te gaan.

Op een aantal plekken kan je de knopjes onderin zelf bepalen maar niet overal.

Allemaal geen ramp maar wel vreemd want als ik product manager zou zijn had ik daar toch echt ingegrepen (dus neem ik aan dat ze dit bijna bewust doen).

Keyboard correctie is echt bijzonder goed maar je moet nog niet in het nederlands teveel verwachten want dan raakt die in de war (tot het mij lukt om er ook een nederlandse woorden lijst in te hangen).

Het Ipod gedeelte is gewoon duidelijk het is de beste manier om door je muziek te gaan tot nu toe je zal clickwheel niet missen. Erg handig dat je met knopje in je headphone (in de draad) waarmee je de telefoon op pakt ook de muziek uit en aan kan zetten.

Fun in the details, ook typisch apple is de kleine dingen die gewoon je laten lachen. Binnen het bedrijf was iedereen alleen met het 'schuifje' aan het spelen voor dat die geunlocked was met veel plezier. Ook de manier waarop bv de 'volume indicator' meedraait als je naar landscape mode gaat of hoe je photo's via een animatie je email ingeplakt worden blijven leuk. Mensen (vind ik) onderschatten deze kleine lol momenten erg.

Sorry voor de wat losse gedachtes, indien er vragen zijn geen probleem maar denk echt dat je pas een beeld krijgt als je er een paar min. zelf mee kan spelen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Hanky Panky

Quote from: danielo on July 25, 2007, 21:36:53
Je kan van alles vermoeden das prima we zullen het wel zien de komende maanden. Echter in vergelijking met de ipod durf ik rustig te beweren dat de iphone een grotere 'afwijking' heeft met gewone telefoons dan de ipod had met
de andere mp3-hd spelers toen die uitkwam.

Of er nu 200.000 of 300.000 verkocht zijn het eerste weekend doet er niet zoveel toe wat belangrijker is hoeveel mensen er mee gespeeld hebben en wat
dat voor de verkoop gaat doen. De eerste 'fans' zijn de verkopers trust me..

We hebben hier nu een weekje een iphone en ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die niet erg onder de indruk is (denk zo'n 50 mensen totaal). Dit houd zeker niet in dat ze er allemaal 1 gaan kopen maar ik schat toch zeker in dat 30% er 1 MOET hebben.

Daniel.

PS: nu heb ik mischien geen normale vrienden en contacten dat zou kunnen :)

Afgezien van het 'geile' schermpje zie ik verder weinig vernieuwing tov bestaande telefoons. Je geeft zelf al aan dat je minimaal 50 dingen verbeterd wil zien na 2 dagen spelen met het ding. Als, zoals vaak, dollarprijzen de europrijzen worden en het speeltje 5 á 600 euro gaat kosten (icm een abbo) dan moet ik nog zien wat er met de verkopen gaat gebeuren. Amerikanen zijn nu éénmaal.... Amerikanen. En zo te lezen ben jij een aardige Apple-fan (ik niet maar ik ben ook geen anti-applist  :)) maar de niet-fan zal er met een kritischer blik tegenaan kijken.

De tijd zal het leren of Europeanen dit soort bedragen over hebben voor hetgeen Apple biedt. Mijn mening is al wel duidelijk denk ik. Dit product is namelijk voor gehyped en hypes duren vaak niet zo lang. Die gaan over zodra er een nieuwe hype komt.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Rody

Quote from: danielo on July 26, 2007, 09:12:49
Wel coverflow in voor muziek maar niet voor movies. Heel vreemd gezien 10.5 het voor alles doet.

iPhone draait op 10.4 volgens mij. Uiteraard kan iTunes 7.3 het al wel. Komt vast nog wel goed ;)

Ik denk dat veel mensen niet beseffen hoe ongelooflijk moeilijk het is om een perfecte, overzichtelijk en consistente user interface te maken. Daar gaat heel wat tijd inzitten om het te bedenken, testen en te (her)ontwerpen - en die cyclus herhaalt zich natuurlijk oneindig vaak. Toch moet het product een keer op de markt komen anders ga je failliet.

De iPhone laat zien dat het wel kan en de goede 'basis' is er, maar uiteraard kan nog veel beter.
Gelukkig is dat puur softwarematig en kan het vrij eenvoudig aangepast worden door een software update.
Handig op zo'n moment, zo'n telefoon zonder vaste knoppen ;)

danielo

@rody, helemaal mee eens opzich in dat opzicht is het ook een 1.0 product en maak ik mij geen zorgen. Maar het lijkt altijd wel of ze bewust wat steken laten vallen zodat we iets eenvoudigs hebben om over te zeuren.

@Hanky :
'Afgezien van het 'geile' schermpje zie ik verder weinig vernieuwing tov bestaande telefoons. Je geeft zelf al aan dat je minimaal 50 dingen verbeterd wil zien na 2 dagen spelen met het ding.'

Punt is dat ik de vergelijking gelijk maak met mijn desktop niet met mijn telefoons. Je kan lezen in mijn opmerkingen wat je wilt maar 'afgezien van
geile schermpje' is niet de conclusie die ik trek het is een enorme stap vooruit
en de opmerking ja maar ik heb ook al x,y,z op mijn telefoon doet er niets aan af in mijn ogen. Ik begin niet voor niets mijn opmerkingen met je moet er zelf even mee spelen en aan wat andere laten zien en kijken hoe ze er mee omgaan.

Mocht er nog twijfel zijn mijn negatieve punten zijn niet een reden om hem niet te kopen maar een reden om te balen dat ze in de telefoon zitten die ik perse wil hebben.

Ben bang dat dit nu een ja maar en jullie zijn gedeelte van een cult discussie gaat worden en dat was zeker niet mijn bedoeling. We zullen zien ik denk dat het beste bewijs dat apple inderdaad een nieuwe richting heeft gevonden de nieuwe ontwerpen van oa nokia zullen zijn.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

SisterOfMercy

Tsja, het blijft een apple.
En als de cellulitisprostituée van de overkant zo'n ding heeft, dan wil je nog niet dood gevonden met zo'n idiotPhone.
The kissing and the colour come crashing down

peterrr

Quote from: SisterOfMercy on July 26, 2007, 21:09:39
Tsja, het blijft een apple.
En als de cellulitisprostituée van de overkant zo'n ding heeft, dan wil je nog niet dood gevonden met zo'n idiotPhone.

Ik als na alle windows versies door gelopen te heben, meerdere portable media spelers gehad te hebben.

Ben nu deze week pas aanbeland bij de Ipod video I-tunes (als 80 gig music server) , En vanavond een uitgebreide mac book demonstratie aangevraagd te hebden en gehad te hebben.......

Krijg ik steeds meer al die jaren ... Was ik maar een apple gaan gebruiken 10 jaar terug.
"Dus denk ik dat ze met die "telefoon' het ook wel bij het rechte eind hebben.

Mijn volgende  pc wordt iets van Apple "duurder Ja" maar zelfs de kleine meid had de Macbook na 5 min door. ;)

Het is gebruikervriendelijker dan de meest producten, ik begrijp mijn "samsung" telefoon nog steeds niet na 1 jaar...(o.k dat kan wat over Mij zeggen  ::))


Groet peterr


Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Audiofiel

Quote from: danielo on July 26, 2007, 19:14:47
@rody, helemaal mee eens opzich in dat opzicht is het ook een 1.0 product en maak ik mij geen zorgen. Maar het lijkt altijd wel of ze bewust wat steken laten vallen zodat we iets eenvoudigs hebben om over te zeuren.

Dat denk ik niet. Stukjes interface die 'bewust' anders zijn, kunnen ook ingegeven zijn door andere redenen dan de marketing reden "we hebben straks versie 2". Bijvoorbeeld instabiele software waarop je wordt afgerekend. Als je het de eerste keer meteen helemaal goed kunt doen, is dat altijd beter dan voor 95% goed. ;)

Quote@Hanky :
'Afgezien van het 'geile' schermpje zie ik verder weinig vernieuwing tov bestaande telefoons. Je geeft zelf al aan dat je minimaal 50 dingen verbeterd wil zien na 2 dagen spelen met het ding.'

Punt is dat ik de vergelijking gelijk maak met mijn desktop niet met mijn telefoons. Je kan lezen in mijn opmerkingen wat je wilt maar 'afgezien van
geile schermpje' is niet de conclusie die ik trek het is een enorme stap vooruit
en de opmerking ja maar ik heb ook al x,y,z op mijn telefoon doet er niets aan af in mijn ogen. Ik begin niet voor niets mijn opmerkingen met je moet er zelf even mee spelen en aan wat andere laten zien en kijken hoe ze er mee omgaan.

HP is gewoon jalours dat zijn 'auto' wel dezelfde dingen kan (linksaf, rechtsaf, vooruit, achteruit en stoppen), maar dat het toch een hele andere ervaring is (of hij moet een Smart net zo lekker vinden rijden als een Lamborghini).





QuoteMocht er nog twijfel zijn mijn negatieve punten zijn niet een reden om hem niet te kopen maar een reden om te balen dat ze in de telefoon zitten die ik perse wil hebben.

Ben bang dat dit nu een ja maar en jullie zijn gedeelte van een cult discussie gaat worden en dat was zeker niet mijn bedoeling. We zullen zien ik denk dat het beste bewijs dat apple inderdaad een nieuwe richting heeft gevonden de nieuwe ontwerpen van oa nokia zullen zijn.

Ben het helemaal met je eens, Daniel. Laat je niet afschrikken door de anti-Apple-lobby op htforum.nl. Die is (gezien de gemiddelde leeftijd?) procentueel een stuk kleiner dan het huidige marktaandeel. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Hanky Panky

Quote from: Audiofiel on July 26, 2007, 22:03:22

HP is gewoon jalours dat zijn 'auto' wel dezelfde dingen kan (linksaf, rechtsaf, vooruit, achteruit en stoppen), maar dat het toch een hele andere ervaring is (of hij moet een Smart net zo lekker vinden rijden als een Lamborghini).


Gelukkig is de realiteit anders, maar ja: als je Apple oogkleppen draagt valt je dat niet zo op. Dan lijkt alles mooier dan het in werkelijkheid is  ;)

Binnenkort komt mijn Nokia E90 binnen. Die is tenminste al leverbaar  >:D

Mogen jullie nog even een half jaar verder fantaseren over hoe gaaf je nieuwe Aaifoon wel niet zal zijn en dan vervolgens heel enthousiast worden van de eerste firmware updates  ;D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Audiofiel

Quote from: Hanky Panky on July 26, 2007, 22:11:48
Gelukkig is de realiteit anders, maar ja: als je Apple oogkleppen draagt valt je dat niet zo op. Dan lijkt alles mooier dan het in werkelijkheid is  ;)

Binnenkort komt mijn Nokia E90 binnen. Die is tenminste al leverbaar  >:D

Dat zegT ik... Smart! ;D

QuoteMogen jullie nog even een half jaar verder fantaseren over hoe gaaf je nieuwe Aaifoon wel niet zal zijn en dan vervolgens heel enthousiast worden van de eerste firmware updates  ;D

Je reactie is wederom niet gehinderd door enige Apple-kennis van firmware updates. Misschien ben je in de war met een ander merk? :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

SisterOfMercy

Quote from: peterrr on July 26, 2007, 21:35:04
Ben nu deze week pas aanbeland bij de Ipod video I-tunes (als 80 gig music server) , En vanavond een uitgebreide mac book demonstratie aangevraagd te hebden en gehad te hebben.......
itunes :(
Wat een vreselijk zwaar en lomp pakket is dat. En dan heb je het ook nog per sé nodig om dingen op je idiotPod te kunnen zetten. Ik krijg helemaal de jeuk van die bedrijven die denken dat ze "gebruikersvriendelijk" bezig zijn, terwijl ze een draak van een product op de markt hebben gezet.
Dus: YamiPod! een programma dat je op je iPod zet (gewoon kopieren) en je hebt altijd een iTunes-maar-dan-minder-dom bij de hand. Ook erg handig als je iemand een mp3tje wilt geven en diegene heeft geen iTunes. Ga je dat hele pakket installeren voor één mp3tje?

Ik snap echt niet waarom ze uberhaupt die moeite doen met dat systeem, een cheapskate mp3 spelertje kan je er gewoon in steken, wat kopieren, en klaar het werkt.. Dat zou op een mac (powerpc g5 workstation) toch ook het fijnste zijn? Niet dat je eerst een of ander vervelend program op moet starten?
The kissing and the colour come crashing down

Kronzilla

Quote from: Hanky Panky on July 26, 2007, 22:11:48
Gelukkig is de realiteit anders, maar ja: als je Apple oogkleppen draagt valt je dat niet zo op. Dan lijkt alles mooier dan het in werkelijkheid is  ;)

Binnenkort komt mijn Nokia E90 binnen. Die is tenminste al leverbaar  >:D

Mogen jullie nog even een half jaar verder fantaseren over hoe gaaf je nieuwe Aaifoon wel niet zal zijn en dan vervolgens heel enthousiast worden van de eerste firmware updates  ;D
De Pradaphone is in wezen zelfde foon, welliswaar niet met apple software,maar met uitbreidbaar flash-geheugen terwijl de iphone het slechts met ingebouwd geheugen moet doen