RvD zijn setje (Titan frontstage en Trinnov)

Started by RvD, July 24, 2007, 20:49:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Gisteren even bij Rudy op de borrel geweest om de X15's aan de tank te voelen  :coffee:  :popcorn:
Maar man man man, wat een joekels zijn dat zeg! Eerst keer dat ik ze zag en wow, wat een dingen  :inlove:

Rudy had ze al opgesteld en ze zullen al wat uurtjes gespeeld hebben en ook de inregeling van de Trinnov is al op afstand gedaan door Frank/Cinemike maar begreep al dat dit binnenkort toch nog een keer over moet en ge-finetuned gaat worden als de Atmos speakers en akoestiek er is.
Maar kan voor nu wel al zeggen dat de (voorlopige) conclusie is dat de subs uitstekend werk leveren  :devil:
Man wat een klappen geven die dingen, snel, strak, hard en diep, echt een flinke step-up van de REL's die Rudy voorheen had!

Diverse bekende scenes gezien zoals No Time To Die, Blade Runner 2049, Hans Zimmer, IT, Metallica en vast nog wat, maar overal was er een eenduidig en solide fundament aanwezig, volume ging ook lekker hoog (standje Anton zullen we maar zeggen) en de subs gaven geen klap verkeerd.
Ruimtelijkheid doet de Trinnov ook uitermate goed al zonder dat er Atmos speakers aanwezig zijn en verder klonk het gewoon heel lekker.
Kan alleen nog maar beter worden als er wat akoestieke maatregelen zijn toegepast (het is en blijft een woonkamen met momenteel helemaal niks aan akoestiek). Merkte bijvoorbeeld bij de disc van Hans Zimmer (3e nummer dacht ik?) dat wanneer het heel druk werd en heel snel op het volume standje waar we op speelden het een beetje begon te versmeren, maar behalve dat weinig op te merken.
Daarna bij Hans Zimmer met het Dark Knight nummer dat laag, man man man, heerlijk gewoon!

Was weer gezellig Rudy, kan niet wachten wat het nog gaat doen als het straks helemaal 'af' is.
Kleine kanttekening die ik wel nog heb over het beeld van de OLED, hier stond naar mijn idee je contrast een beetje aan de hoge kant, of de tonemapping van de Lumagen iets niet juist want het beeld clipte een beetje in het wit, maar dit ga je vast nog nakijken ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RvD

Dat het wit clipt dat licht puur aan de Lumagen in het grote topic op AVS kom je het ook wel eens tegen. Jim zegt dat je dan het dynamische wat omhoog moet schroeven maar dit helpt bij een tv in mijn geval niet. Daarom kijk ik ook wel uit naar de nieuwe software update waar al deze settings niet meer aanwezig zijn om te zien wat dit doet. Maar dan is het geluid weer minder volgens CM maar wie weet er nu hoe de nieuwe software update gaat klinken ? Mijn versie van de Lumagen kan niet verder geupdate worden met hun Final upgrade tuning helaas.

Als ik 007 met Dolby Vision zonder Lumagen afspeel is er niets aan de hand in het wit.

Je bent de film The Batman vergeten te noemen zelf vond ik deze wel erg indrukwekkend en had de scene met de pinguin ook nog niet bekeken, maar dat gaf druk in de kamer.  :devil:
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

buckler

Nou 'huize Pascal' komen er ook X15+ subs denk ik zo...  :headbanging:

 Gaaf mannen
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Quote from: RvD on June  2, 2023, 14:20:17Dat het wit clipt dat licht puur aan de Lumagen in het grote topic op AVS kom je het ook wel eens tegen. Jim zegt dat je dan het dynamische wat omhoog moet schroeven maar dit helpt bij een tv in mijn geval niet. Daarom kijk ik ook wel uit naar de nieuwe software update waar al deze settings niet meer aanwezig zijn om te zien wat dit doet. Maar dan is het geluid weer minder volgens CM maar wie weet er nu hoe de nieuwe software update gaat klinken ? Mijn versie van de Lumagen kan niet verder geupdate worden met hun Final upgrade tuning helaas.

Als ik 007 met Dolby Vision zonder Lumagen afspeel is er niets aan de hand in het wit.

Je bent de film The Batman vergeten te noemen zelf vond ik deze wel erg indrukwekkend en had de scene met de pinguin ook nog niet bekeken, maar dat gaf druk in de kamer.  :devil:

Duidelijk Rudy, was gewoon iets wat me opviel ;)
Maar dan weet je dus wel al waar het hem in zit, moet zeggen dat ik de laatste berichten op AVS al een paar maanden niet meer gevolgd heb.
En The Batman, ja idd, die klapte er ook lekker op, dreunde goed (en gecontroleerd) door!  :wub:

Quote from: buckler on June  2, 2023, 14:35:37Nou 'huize Pascal' komen er ook X15+ subs denk ik zo...  :headbanging:

 Gaaf mannen

Haha, nee zou echt niet weten waar ik ze zou moeten laten in mijn ruimte.... of op de zijkant leggen... haha, nee eerst maar eens de ruimte klaar maken met de 4x DXD-12012  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Mooie berichten mannen!!  :headbanging:

Zelf was ik redelijk sceptisch en dit heb ik vooraf ook uitgesproken. Rudy was overtuigd van wel en dan is het fijn om te horen dat het goed heeft uitgepakt. Het gaat om serieus veel geld daar kan niemand omheen.

@ Pascal : "Hans Zimmer live in Prague" is a killer disc  :devil:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

anton

T.o.v. de Rel,s die Rudy had is dit toch wel een serieuze upgrade  :headbanging: . Toch mooi om te horen dat ook bij full range speakers als de Titan en Vulkan een paar top subs zo,n impact hebben op het geluidsbeeld. Het resultaat is een geluidsbeeld dat staat als een huis !!! Ruimtelijkheid en basfundament staan op een topniveau, ben heel benieuwd wat de Ascendo atmos speakers toe gaan voegen want het klinkt nu al zo 3D......
De integratie van de subs is perfect door Frank van afstand ingevoerd in de Trinnov, mooi resultaat hoor !!! Heb nu een paar leuke referentiestukken gehoord (oa Hans Zimmer) en ben reuze benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden als ook de akoestiek is aangepast, lees : we willen heel graag weer een avond terugkomen  :pompom:  :pompom:  :pompom: .
Mooi Rudy, heel erg mooi !!!!

RvD

Voor de liefhebber komt mijn Lumagen te koop. In combinatie met mijn oled tv werkt dit niet deze is te krachtig met hdr en het wit gaat clippen, kan het niet anders omschrijven. De personen met een projector is het een must have kan ik wel zeggen.

https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2004932285

Voor een mede forumlid is er wel iets mogelijk.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Richard70…

Quote from: RvD on July 29, 2023, 19:13:33Voor de liefhebber komt mijn Lumagen te koop. In combinatie met mijn oled tv werkt dit niet deze is te krachtig met hdr en het wit gaat clippen, kan het niet anders omschrijven. De personen met een projector is het een must have kan ik wel zeggen.

https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2004932285

Voor een mede forumlid is er wel iets mogelijk.

Wat is het grote verschil met de envy die ik hiervoor heb gehad ?
De envy verkocht omdat ik eigenlijk wilde stoppen met projecteren, nu projecteer ik alleen maar  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

RvD

Dat deze waarschijnlijk goedkoper is.  ;D

Ik ben daar zelf niet zo in thuis in die verschillen tussen die twee apparaten. Misschien Vik even vragen ? Of Leo die heeft ook een Lumagen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Richard70…

Quote from: RvD on July 29, 2023, 22:22:35Dat deze waarschijnlijk goedkoper is.  ;D

Ik ben daar zelf niet zo in thuis in die verschillen tussen die twee apparaten. Misschien Vik even vragen ? Of Leo die heeft ook een Lumagen.
Zal me er eens in verdiepen.  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

#485
Volgens mij zijn ze beide aan elkaar gewaagd...
Lumagen en Envy doen in grote lijnen hetzelfde...namelijk het videosignaal op een hoger level brengen een (Lumagen  ::) ) 'misschien' net iets beter dan de Envy.
Met een CM uitvoering zou de video output nog beter/mooier worden maar ook de jitter in de audio zal hierdoor minder moeten zijn.
Het grootste verschil zit 'm volgens mij vooral in de bediening/menu structuur deze is van de Envy intuïtiever dan van de Lumagen.

Er is nieuwe *'beta'firmware uitgebracht voor de Lumagen die zou HDR wéér op hoger nivo moeten brengen,ik ga deze binnenkort er ook eens op zetten...

*Beta 060623- Posted 061923   Significant improvements to HDR dynamic tone mapping.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Kan de Lumagen inmiddels ook direct schakelen mbt subtitle detectie en aspect ratio? Dat zijn voor mij bij een VP naast de scaling en tonemapping toch wel de grote voordelen van een VP.

Robbo

Daar wordt al lang over gesproken. Dus dat zou er aan komen of er al moeten zijn. Maar ik heb het de laatste maanden niet meer gevolgd.
 
In elk geval iets om binnenkort eens uit te proberen.

RvD

De Lumagen heeft zojuist de set verlaten, maar is heel goed terecht gekomen bij een oud forumgenoot (Lars). Ik kende hem al na een eerdere deal een Rythmik sub heeft die ooit overgenomen van mij. Leuk om je weer eens te zien/spreken de demo van de huidige setup was goed gekeurd.  :angel:

We gaan toch nog een update doen zojuist Vik de opdracht gegeven om te zorgen dat mijn Oppo de Final CM tuning gaat krijgen.  :o  :headbanging: De bedoeling is wel dat dit klaar is gelijk met het Atmos/Akoestiek project voor September zodat het in volle glorie ingeregeld kan worden.  8)

Ik kijk er naar uit hoe alles gaat uitpakken straks.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Remco

Quote from: RvD on August  2, 2023, 19:35:17De Lumagen heeft zojuist de set verlaten, maar is heel goed terecht gekomen bij een oud forumgenoot (Lars). Ik kende hem al na een eerdere deal een Rythmik sub heeft die ooit overgenomen van mij. Leuk om je weer eens te zien/spreken de demo van de huidige setup was goed gekeurd.  :angel:

We gaan toch nog een update doen zojuist Vik de opdracht gegeven om te zorgen dat mijn Oppo de Final CM tuning gaat krijgen.  :o  :headbanging: De bedoeling is wel dat dit klaar is gelijk met het Atmos/Akoestiek project voor September zodat het in volle glorie ingeregeld kan worden.  8)

Ik kijk er naar uit hoe alles gaat uitpakken straks.

Hele mooie upgrade hoor!!
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

anton

wordt een grote, hele grote stap Rudy, EN die final tuning EN de atmos kanalen EN de akoestiek.........EN het klinkt nu al zo lekker  :inlove: , worden weer prachtige m&g,s  :pompom:  :pompom:

Marco66

Quote from: anton on August  3, 2023, 09:16:30wordt een grote, hele grote stap Rudy, EN die final tuning EN de atmos kanalen EN de akoestiek.........EN het klinkt nu al zo lekker  :inlove: , worden weer prachtige m&g,s  :pompom:  :pompom:

Nog 1 jaaaaa prima!  ;D
Als ik mijn schuine wanden weer voorzien heb van de nodige licht absorberende platen zal ik er ook weer eens 1 organiseren.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

vik

Ik kom snel bij je langs om even naar de nieuwe subs te luisteren.  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Quote from: vik on August  5, 2023, 10:31:07Ik kom snel bij je langs om even naar de nieuwe subs te luisteren.  8)

En voor de Oppo op te halen denk ik.  :)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Lars staat bekend als kritisch en is altijd heel erg sceptisch.  8)

Ik kreeg vanochtend deze app en dat is leuk wakker worden. Wat ik vooral belangrijk vind is dat het geen teleurstelling is geworden want ook op mijn aanraden heeft hij de knoop doorgehakt.



Even een 'korte' review van mij over de Lumagen Cinemike😄

Instellen van 'Beeld';

Vrijdagavond zijn we (ik en mijn broertje) de hele avond bezig geweest met de handleiding i.c.m. de presentatie van Jim. Het was een zeer interessante avond daar het goed was om de handleiding door te nemen en elke stap van de presentatie af te gaan om zo een soort van trial-&-error sessies te doen. Ik en mijn broertje zijn immers NOOBs op het gebied van beeld processing en scaling. Het is natuurlijk altijd handig om te weten wat een aanpassing/instelling nou inhoud en wat de effecten zijn na implementatie alvorens voor het eggie te gaan. Instelling voor bijvoorbeeld HDR DTM gaan soms tegen (mijn) ''kennis'' in zoals het instellen van SDR2020 om zo de HDR in SDR uit te sturen om gebruik te kunnen maken van de juiste gamma (2.4). Al deze instellingen werden trouwens zonder geluid gedaan. Dit om ons volledig op het beeld te kunnen focussen. Op het eind van de avond hadden we al een paar keer het potentieel mogen zien en dat was veelbelovend.... Maar ik kon mezelf toch nog niet honderd procent overtuigen.

En toen de Zaterdagavond sessie. Na de sessie van Vrijdagavond is de sessie van Zaterdag een stuk leuker om te doen. Ondertussen vanaf het werk contact met jou en ook toen vielen er wat kwartjes die ik 's avonds goed kon meepakken. Het was gewoon een kwestie van voren af aan te beginnen en de stappen juist te doorlopen maar nu met meer inzicht en gewenning het het MS-DOS GUI J. De films 'The Meg' en 'The Revenant' gebruikt (op aanraden van Jim in zijn presentatie) om de boundries van de Lumagen HDR DTM in te stellen (MAX light en Low Ratio) d.m.v. van een tweetal scenes tot wel 20 keer te bekijken om de (voorkeurs-)waardes in te voeren. Daarna ook wat ander referentie discs gepakt (Mad Max Fury Road, The Batman, Lightyear, Lucy, Dune, John Wick 4, Ghostbusters afterlife etc.) en nog wat extra gefinetuned, maar kwam uiteindelijk toch weer terug op de ingestelde waardes van na de 2 door Jim aangeraden scenes (The Meg & Revenant) gebruikt te hebben. Nog een keer alles nagelopen....
 
Beeld & Geluid;
Films gekeken die ik uit mijn hoofd ken en overal als eigen referentie kan gebruiken voor Beeld & Geluid:

·       Mad Max Fury Road (UHD – Atmos) – Tot JW4 uitkwam mijn favoriete action movie of all times. Beeld en soundtrack zijn in GM zijn stijl (apocalyptisch) onovertroffen IMO
·       JW4 (UHD – Atmos) – Need I say more?
·       Insidous (UHD – Atmos) – Horror in ultieme beeldkwaliteit en een soundtrack waar je van bang van word!
·       Lucy (UHD – Atmos) – Gewoon lekker popcorn vermaak met de meest kleurrijke CGI effects, goede vechtscenes, een spectaculaire auto achtervolging..., en Scarlett)

 

Conclusie:

·       Het beeld is fenomenaal! De kleuren spatten ervan af, het diepere zwart geeft een Oled 'feel', de DTM wordt heel goed verwerkt en bewegingen zijn een stuk vloeiender. Ik kan allerlei termen gebruiken om het te omschrijven maar ik ben overall overtuigd dat ik met de Lumagen Cinemike het beeld van de N7 naar een klasse (misschien wel 2 á 3) hoger heb getild, ongelooflijk!

·       Maar het is een Lumagen met een Cinemike tuning, en jij bent natuurlijk ook benieuwd naar het effect op de audio ;) Ik kan daar heel stellig over zijn! Het is misschien wel net zo fenomenaal als wat de Lumagen met het beeld heeft gedaan. Ik ervaar eigenlijk dezelfde verbetering als met de Oppo stufe 2 modificatie maar nu met factor 2. Dit heeft vast te maken heeft met de 2 (Oppo 203 stufe 2 en Lumagen Custom mod) apparaten in de keten. Het geluid trekt nog meer open, de kleinste details zijn nog beter te onderscheiden, het laag heeft weer een boost gekregen qua controle en detail –bizar!

Eindconclusie:

·       Het is bijna 2 jaar geleden dat ik de Trinnov gekocht heb en een hele lange tijd daarvoor dat ik zo enthousiast was over een AV aankoop (eerdere waren de kennismaking met Oppo middels de 93/103 en de overstap naar JVC projectoren). De Trinnov bracht dan weer wel het gevoel van eindstation met zich mee ;) Maar na de Trinnov komt toch wel met stip deze Lumagen. Ik zit al een paar dagen films en demos te kijken in mijn eigen ruimte en kan gewoon niet geloven dat het zo goed is. Smile van oor tot oor👌🏻🤩


Quote from: RvD on August  2, 2023, 19:35:17De Lumagen heeft zojuist de set verlaten, maar is heel goed terecht gekomen bij een oud forumgenoot (Lars). Ik kende hem al na een eerdere deal een Rythmik sub heeft die ooit overgenomen van mij. Leuk om je weer eens te zien/spreken de demo van de huidige setup was goed gekeurd.  :angel:

We gaan toch nog een update doen zojuist Vik de opdracht gegeven om te zorgen dat mijn Oppo de Final CM tuning gaat krijgen.  :o  :headbanging: De bedoeling is wel dat dit klaar is gelijk met het Atmos/Akoestiek project voor September zodat het in volle glorie ingeregeld kan worden.  8)

Ik kijk er naar uit hoe alles gaat uitpakken straks.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Helaas gaat het project enige vertraging oplopen.  :( Bij de panelen van Artnovion zit een vertraging nou goed het is niet anders waarschijnlijk eind September binnen en zal dan ergens in Oktober worden dat het allemaal gaat gebeuren.

Met Frank (CM) had het erover dat de Vulkan 9 eigenlijk overkill is en ze niet goed staan in mijn situatie. Hij heeft ook wel gelijk want eentje staat recht voor de subwoofer. Heb een foto erbij gedaan voor het visuele.  ;) Zijn idee was om speakers tegen de wand te plaatsen Ascendo of de Phase 9, zelf vind ik de Phase 9 het mooiste omdat ik dan toch alle tweeters gelijk heb op de grondlaag en deze kun je ver indraaien tot 60 graden zodat ze toch uitgericht zijn op de MLP. Iedereen die mij wel beetje kent die weet wel dat ik meteen de koe bij de horens pak en forumlid Refie had nog een paartje in de aanbieding.  :) Met hem even contact gezocht en zojuist vandaag een paartje opgehaald voor een mooie prijs nogmaals dank daarvoor! Om het meteen helemaal af te maken gaat dit paartje meteen voorzien worden van een CM mod. Volgens Frank (CM) zou dit een nog mooiere surround bubble gaan opleveren.  :headbanging:  :popcorn:

Mijn paartje Vulkan 9 is dan over en komt te koop mochten er liefhebbers zijn.



Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

anton

Goede keus die phase 9, mocht het nodig zijn dan kun je de tweeter ook nog draaien zodat hij in elke situatie goed op je positie afstraalt. Die Vulkans zijn een "geheimtipp", hier op het forum niet zo heel erg bekend maar mensen die ze eenmaal in hun ruimte hebben gehad zijn lyrisch : kracht, finesse, zuiver en voor zowel HT maar ook puur stereo een regelrechte aanrader  :headbanging:  :headbanging: .
Succes met de verkoop Rudy  :pompom:  :pompom: , maar dat zal wel lukken !!

Refie

@RvD dat hadden we snel geregeld :clapping:
De Quadral Aurum Phase 9 zijn m.i. echt prachtig. Zeker passend zoals in jouw set.
Veel plezier er mee!
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

buckler

Gaaf Rudy.... en je geeft weer 'gas' lees ik

Mooi nieuw spul en ik snap de switch, vind het nog wel jammer dat je die jongens ook niet als atmos ga gebruiken  ;)
Dat zal heftig zijnnnnnnnnn

Gefeliciteerd met je aankopen(en verkoop)
Ps, denk je/verwacht je dat de oppo mod straks beter ga klinken dan dat de Lumagen ertussen zat? Feitje of gokje?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek