RvD zijn setje (Titan frontstage en Trinnov)

Started by RvD, July 24, 2007, 20:49:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RvD

Quote from: Teejoo on March 15, 2023, 20:32:45Holy sh*t.. Krijg je die wel een beetje optimaal kwijt qua plaats?

Er is maar één keuze dezelfde plaatsen als waar de Rel's stonden. Afmetingen zijn aardig vergelijkbaar dat scheelt.

Quote from: buckler on March 15, 2023, 21:11:14Klasse Rudy en een enorme upgrade daar ben ik wel zeker van. Gefeliciteerd
De mijne zijn al in het land hoorde ik dus ik verwacht ze ergens eind volgende week wel thuis  :colgate:
Dacht dat jou set al niet beter kon maar dit gaat hem echt wel worden.
Eenmaal aan de push pull dan ben je echt wel 'hooked' aan het type geluid en de controle. Vooral het reactive is geweldig vind ik.
Ps, de Perlisten moeten toch ook wel mega zijn hoor en niet onderdoen voor de MK (denk ik)

Dan krijg je ze toch al sneller dan verwacht ik geloof ik. Ben ook zeer benieuwd naar het eindresultaat en lees ook graag jouw ervaring terug in vergelijk met je X12.

Deze video vond ik wel mooi in vergelijk met een grootte gepoorte SVS PB16
  :devil:
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

buckler

Dat laat ik je zeker weten Rudy.
Ik verwacht er dan zeker heel veel van want twee X15+ subs schijnen beter te spelen dan zes X12 subs en eerlijk is eerlijk mijn twee X12 subs vind ik al echt zwaar weergaloos klinken.
Gaat een feestje worden
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Hou je het nog vol Rudy? Of zit je al op hete kolen?  :coffee:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

RvD

Je voert de druk op met je positieve berichten.  :)

Kwam nog een nieuwe review tegen afgelopen week:

https://www.hometheaterforum.com/mk-sound-x15-review/

Ook weer zeer positief, ben zeer benieuwd hoe het uit gaat pakken hier. Hoop toch wel dat ze de levertermijn halen kan ik mijn weekje verlof eind April goed benutten om wat in te halen met kijken.  ;D

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

buckler

Wederom een top review.
Leuk om te lezen.

Ik help je alvast wat op weg... zoals ik al eerder aangaf zet het sub level achterop de x15+ plateamp op +3db
Begin met fase 0
No low pass or THX mode (125)
THX bass EQ en niet op Anechoic MK EQ
Bass level op Variabel (+3db)

En laat de Trinnov gewoon de sub level terug regelen, de MK amps komen echt pas lekker in vermogen afgifte als ze op a +3db staan.
De Trinnov regelt het wel terug.
En de MK push pulls lopen heel ver door wat weer ten goede komt in bv stemmen dus durf de cut off op 160 op 200 hz te zetten. Ik sta altijd op 160hz overgens.
Zet hem niet lager op bv 80hz want dan benut je hem niet helemaal in een gebied waar hij zeer sterk in is.
Persoonlijk weet ik niet hoe Trinnov het doet maar bij Lyngdorf vind ik het het mooiste (verreweg) als stereo subs ipv mono.
Wel met LFE natuurlijk...



Ps, dit is de amp van de x12 sub maar die van de x15+ subs ziet er hetzelfde uit en staat bij mij ook exact hetzelfde.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

RvD

Dit speelt bij mij iets anders fronts en center gaat het laag via de sub rechtsvoor. Surrounds gaat het laag via de sub linksachter wat het crossover punt is weet ik niet maar denk een stuk lager want ik speel met vloerstaanders die al redelijk laag kunnen. Ik laat het aan de professional over dus het zal vast goed komen.  :)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

RvD

Nee helaas nog niet en de importeur heeft vakantie geloof ik want Vik krijgt nog geen gehoor over de status.

Op de achtergrond speelt er nog wel iets over een verdere upgrade, maar daar treed ik over in detail tot het definitief rond is. Maar het idee is om meteen Atmos toe te gaan voegen nu.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

buckler

Aiiii dus dat word niet testen in je vrije week? Jammer Rudy.
Dus op de achtergrond speelt nog wat... en daar wil je niet over in detail treden... Maargoed het is atmos haha lol
Gaaf man en zeker een meerwaarde. Tip, ga groot... als je net zulk geweld van bovenaf wilt hebben als van je grondlaag zet dan 'groot' in.
Mijn visie en ervaring ondertussen is beter twee enorme grote dan vier of zes kleine maargoed dat is mijn mening hè.
Mooi hoor en je maakt het wel spannend
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#434
Quote from: buckler on April 27, 2023, 16:57:58Mijn visie en ervaring ondertussen is beter twee enorme grote dan vier of zes kleine maargoed dat is mijn mening hè.
Echt niet!  :P  Klein los je op met je bass management. Dat moet jij als M&K'er toch weten.

buckler

Ja en nee... als het zo simpel was dan had je net zo goed 7 MK iw85 speakers kunnen nemen ipv je dure (en betere) s150 speakers.
Ik snap je punt maar ik zelf zou er niet voor kiezen.  :tongue2:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on April 27, 2023, 21:50:09Ja en nee... als het zo simpel was dan had je net zo goed 7 MK iw85 speakers kunnen nemen ipv je dure (en betere) s150 speakers.
Ik snap je punt maar ik zelf zou er niet voor kiezen.  :tongue2:
Ik bedoel met klein in ons geval wat we hebben natuurlijk = bass limited. Het feit dat de MP150's beter zijn dan de lijn eronder (750)? heeft er meer mee te make dat het een andere constructie is. Het volume van de kast los je echt wel goed op door goed in te regelen zodat de subs goed aansluiten. Het gaat om de kwaliteit, niet het volume/formaat.

vik

Zojuist vernomen: Ready for shipment!  :pompom:


Quote from: RvD on April 27, 2023, 15:21:00Nee helaas nog niet en de importeur heeft vakantie geloof ik want Vik krijgt nog geen gehoor over de status.

Op de achtergrond speelt er nog wel iets over een verdere upgrade, maar daar treed ik over in detail tot het definitief rond is. Maar het idee is om meteen Atmos toe te gaan voegen nu.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: vik on April 28, 2023, 12:43:49Zojuist vernomen: Ready for shipment!  :pompom:


Mooi dat je nu ook M&K doet!

buckler

Quote from: Teejoo on April 28, 2023, 12:24:02Ik bedoel met klein in ons geval wat we hebben natuurlijk = bass limited. Het feit dat de MP150's beter zijn dan de lijn eronder (750)? heeft er meer mee te make dat het een andere constructie is. Het volume van de kast los je echt wel goed op door goed in te regelen zodat de subs goed aansluiten. Het gaat om de kwaliteit, niet het volume/formaat.

De nieuwere kleine MK speakers hebben ook al betere (timber matched) kasten maar het zit hem daarnaast meer in de filters , speakers en de drie tweeters ipv eentje.
Ik zelf twijfelde bv enorm tussen zes IC95 speakers of twee (grote) mp150 als atmos want mijn maat had ook zes atmos speakers en ik vond dat al wat matigjes klinken qua output en dat waren vrij kleine JBL's.
Na wat druk van sommige dat ik echt beter voor de grotere kon gaan heb ik naar hun geluisterd en als je hoort hoeveel beter twee grote klinken dan meerdere kleine dan had ik al gelijk door dat ik de goede beslissing heb genomen.
Vandaar mijn mening van beter twee grote dan vier kleine atmos speakers... als er bij mij een vliegtuig overkomt dan komt er ook echt een vliegtuig over met dezelfde hoeveelheid bruut geweld als de grondlaag. En inderdaad ,wat jij bedoelt denk ik, de subs vullen het aan en maakt het een geheel maar dezelfde speakers boven als onder doen veel. Zeker drie tweeters boven als drie tweeters beneden in het geval van MK.
Al klinken de kleine IC95 speakers ook niet slecht hoor begrijp me niet verkeerd.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

#440
Quote from: Teejoo on April 28, 2023, 12:56:31Mooi dat je nu ook M&K doet!
JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Ja, dat is een indrukwekkend lijstje aan dealer merken aan het worden...

Oeps
Ps, sorry voor het vervuilen van jou topic Rudy
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

RvD

De M&K gaat nu niet lang meer duren gelukkig, helaas niet kunnen genieten in mijn vrije week maar goed er komen er nog wel meer om in te halen.  :)

Zal mijn plannen delen, het plan was eigenlijk om de Cabasse IO3 als Atmos in te gaan zetten had een leuke complete kit gescoord voor een scherpe prijs. Dan wilde ik eigenlijk een akoestisch spanplafond en deze meteen ingebouwd. Ik dacht dat pakken we nu mooi even gelijk mee als Frank toch moet komen om de set opnieuw af te regelen. Na het delen van dit idee met Vik zei die meteen ik zou het niet doen die Cabasse zijn hartstikke goed maar die moet je gaan crossen op 120hz. Dan gaat er veel te veel verloren in de weergave en is het de investering niet waard geweest.

Nou dan maar opzoek naar andere inbouwspeakers, werkelijk alle merken bekeken en ik heb wel wat off axis nodig om er ook iets aan te hebben. De hele week zijn we al aan het brainstormen geweest en elke dag contact met Vik via de app en telefonisch. (lastige klant :tongue2:) Maar Frank (CM) had een idee en als opbouw dan toch geen optie was. Sinds kort gebruiken ze zelf in hun kino 2 het merk Ascendo en ook de Atmos speakers die ze mij nu adviseren. Het gaat om deze https://www.aia-cinema.com/products/speakers/the6-passive-wedge-30.html zijn ook in het wit te krijgen en het was nog even de vraag of de ophangbeugel dan ook wit was en dat was gelukkig zo. Bij CineMike hebben ze deze speakers ook gemodificeerd wat allemaal precies weet ik niet. Maar het zou dan om de CM versie gaan uiteindelijk. Voor 4 stuks wil ik dan gaan is het plan er wordt ook nog gekeken naar een stukje akoestiek wat hier nog voor mogelijkheden zijn wat er wel goed uit ziet.

Het is wel de bedoeling dat ik eerst het Cabasse pakket weer verkoop maar dit is gereserveerd en wordt als het goed is zondag afgehandeld. Dan nog maar eens kijken wat de offerte gaat worden, maar zijn wel betaalbare speakers ook inclusief CM mod.

Hier nog een video van kino 2 met Ascendo en ook deze speaker komt voorbij.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Teejoo


RvD

Jawel de Aurum Phase 9 maar is veel te groot voor in de woonkamer.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Teejoo

Quote from: RvD on April 28, 2023, 19:04:22Jawel de Aurum Phase 9 maar is veel te groot voor in de woonkamer.
Dit is ook wel heel praktisch omdat het coaxiaal is.

buckler

Quote from: RvD on April 28, 2023, 19:04:22Jawel de Aurum Phase 9 maar is veel te groot voor in de woonkamer.

Rudy... het is nooit te groot haha lol
Ik vind de base 9 nog zo gek niet moet ik zeggen, zelde drivers en zelfde filters etc etc
Lijkt mij toch wel een bruute optie.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

RvD

Dat is zeker de mooiste optie zo gebruiken ze het bij CM zelf ook in hun referentie ruimte. Dit formaat krijg ik er helaas niet door heen.

Was nog de goedkoopste optie ook nog Phase 9 (1500) maar deze zijn wel te krijgen met korting. Ascendo met CM mod (1300).
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

De Ascendo Wedge 30 is ook een coaxiaal design en daarbij compact ((W X H X D) 240 x 155 x 255mm) en redelijk betaalbaar en ze klinken erg goed.

Nog een voordeel de 30 degree angle want die hebben we nodig en ze lopen door tot 80hz.

We sparren nog even door want ook op de achterwand gaan we nog iets verzinnen en wellicht wat delen op het plafond (absorptie). Uiteindelijk moet het ook worden goed gekeurd door de commissie dus ook dat speelt even mee. Kortom een leuke uitdaging.  :)

Wedge 30



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Of je subs er al zijn ga ik maar ff niet weer vragen rudy  :nopompom:
Maar vond hier een leuke review voor je wat betreffende de Ascendo speakers:

https://www.youtube.com/watch?v=KO-9UMduhK0&t=786s
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Refie

Quote from: RvD on April 28, 2023, 19:04:22Jawel de Aurum Phase 9 maar is veel te groot voor in de woonkamer.
Maar zijn wel echt lekker...
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla