Not so Dedicated HT

Started by jaco, December 8, 2014, 08:28:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

williams

Welk aspect ratio scherm ga je nemen ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

jaco

Ik heb een screen excellence enlightor 4k scherm in 16:9 verhouding.
Die ga ik weer gebruiken in eerste instantie.

Heb al de ruimte die aan de achterkant extra nodig is afgezet met stukken rack welk ik nog had en daar kan ik dan gewoon zitten, en draaien en me niet stoten.
Dus dat komt wel goed aan de achterkant.

Dan kan ik voor een groter scherm wel verder inzoomen als het nodig is. Hem niet aan de achterkant zetten op de benodigde hoogte is geen optie.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

#102
Testen op de positie met een curver bak als dummy projector:


Hangt boven de rug van de bank en iets erachter.

Ik kan gaan ziten zonder hem te raken, achter de bank staat mijn werk buro en ook daar kan ik op staan en langs lopen en raak hem niet.

Het witte draadje is de zit positie, en geeft hoogte oren aan. Hierop richt ik de meeste speakers.

Ik heb ook genoeg curver bakken gekocht om alles uit te zoeken, in te pakken en netjes weg te zetten.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

Komt vast een bak licht uit :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Nada niks komt eruit. Op die afstand en met mijn scherm rond de 300 nits met de projector die ik gekocht heb (vpl-xw5000 es)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

williams

Hoi Jaco heb jij al beeld uit je laserdisc gekregen via je nieuwe Marantz ?

Ik heb recentelijk een Cinema 40 staan en de laserdisc aangesloten op de oude clinch video ingang maar tot op heden geeft deze nog geen beeld door daar waar mijn oude Marantz sr7011 dit wel deed .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Robbo

Jaco ik heb nog een Dign HV5 HTPC case. Is dat iets voor je MadVR build ?

jaco

Quote from: Robbo on January 19, 2024, 12:53:22Jaco ik heb nog een Dign HV5 HTPC case. Is dat iets voor je MadVR build ?
Nee, veel koeling nodig, en dat lukt niet in die behuizing.
Zit in een fractal design core 1500 behuizng. Die is vrij open met 140 mm fans die langzaam draaien.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

Quote from: williams on January 14, 2024, 11:34:42Hoi Jaco heb jij al beeld uit je laserdisc gekregen via je nieuwe Marantz ?

Ik heb recentelijk een Cinema 40 staan en de laserdisc aangesloten op de oude clinch video ingang maar tot op heden geeft deze nog geen beeld door daar waar mijn oude Marantz sr7011 dit wel deed .
Nee nog niet geprobeerd. Alleen blu ray op een monitor en audio uit 15 van de 16 kanalen. De AV10 zal wel terug moeten.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

#109
Scherm frame opgehangen.


De kijkafstand is 235 cm

Volgende stap is de vilt panelen boven, onder en zijkant scherm monteren.
Ook de subwoofer moet ik eerst nog plaatsen achter scherm.

En dan dozen tussen en achter de speakers zetten zodat ik wat ruimte krijg.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

Voor het idee de vilt panelen erboven en onder gezet:



Je zie wel hoeveel zwarter het scherm frame lijkt. Door dakraam valt er veel licht op. Daar zit een verduisterings gordijn wat in geleiders zit. Daar lekt weinig licht door gelukkig.

Ik vrees nog wel wat werk met de schuine wand te krijgen, ik moet de panelen die ik heb aanpassen of nieuwe maken. Heb gelukkig nog een strook vilt over, dus met wat geluk is dat genoeg.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

williams

 Je bent weer lekker bezig zo 👍😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.