internetwinkel levert verkeerde artikel

Started by trustfund baby!, July 23, 2007, 22:50:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

trustfund baby!

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum. Een paar weken geleden besteld ik de serie vuurzee op DVD via een internet winkel in Nederland, nu kreeg ik vanmorgen de levering aan en bleek iets heel anders te zijn. Nu ga ik de winkel hier nog niet direct vermelden, maar na een mail van hun lijkt het erop dat ik op eigen kosten de verkeerde geleverde dvd moet terugsturen. Vind ik erg onredelijk als je weet dat een zending van 100 tot 300gr 4,80euro kost vanuit Belgiƫ...wat ongeveer 33% van de kostprijs is. Nu vind ik dat ze mij de portokosten maar moeten vergoeden, maar daar krijg je natuurlijk geen antwoord op... >:(

donaldk

Als je het nog kan doen lijken dat het pakket ongeopend is, dan 'retour afzender' op het etiket schrijven en inleveren bij de post. Of het bij internationale/Belgische post ook werkt weet ik niet.

Ongefrankeerd versturen kan ook of dat verstandig is weet ik niet, dus ik durf het niet aan te bevelen. Of ze accepteren de post dan niet of ze moeten strafporto betalen, blij zal de winkel er in ieder geval niet mee zijn.

brtram

Het ligt er natuurlijk wel aan wat er fout gegaan is.

Hebben zij iets anders geleverd dan dat er op hun site stond, of heb jij niet goed begrepen wat zij aanboden onder de titel "vuurzee"?

Als de fout bij hun ligt, brief sturen met kopie van orderbevestiging en pakbon of foto van het geleverde met verzoek om omruiling.

Als de fout bij jou ligt heb je keus uit tegen portokosten (4,80 euro)  retourneren of je verlies nemen en de DVD houden. 14 a 15,00 euro lijkt mij toch geen onoverkombaar verlies.

Denk je wel aan de reclame termijn van binnen 8 dagen na levering.

Stefan S.

Quote from: trustfund baby! on July 23, 2007, 22:50:58
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum. Een paar weken geleden besteld ik de serie vuurzee op DVD via een internet winkel in Nederland, nu kreeg ik vanmorgen de levering aan en bleek iets heel anders te zijn. Nu ga ik de winkel hier nog niet direct vermelden, maar na een mail van hun lijkt het erop dat ik op eigen kosten de verkeerde geleverde dvd moet terugsturen. Vind ik erg onredelijk als je weet dat een zending van 100 tot 300gr 4,80euro kost vanuit Belgiƫ...wat ongeveer 33% van de kostprijs is. Nu vind ik dat ze mij de portokosten maar moeten vergoeden, maar daar krijg je natuurlijk geen antwoord op... >:(

Wat versta je onder "het lijkt erop"? Is het concreet gemeld of niet?

jankees

Ik zou even contact opnemen met de betreffende internetwinkel. Als het een fout van de winkel betreft lijkt het mij dat zij de verzendkosten moeten dragen. Waarschijnlijk beschikken ze daarvoor over een antwoordnummer.

Met vriendelijke groet,

Jan-Kees den Haan

Erik

Het zou me niks verbazen, ik heb ooit eens 3 dvd's via internet besteld. Besloten ze ongevraagd in drie keer te sturen (tegen diefstal zeiden ze).
Resultaat: 1  x sturen  1x afboeken, daarna pas weer 1 versturen en weer 1 afboeken, maar ik moest wel 3 x verzendkosten betalen uit amerika. Vervolgens bleek dvd3 gelijk aan dvd 1 te zijn :-(

Annuleringsmail negeerden ze gewoon.

Zou ik pas een nieuwe (de goede) krijgen als ik eerste de verkeerde terugstuurde (op mijn kosten).

Ik heb mijn verlies maar genomen, via mail communiceren blijft lastig. Maar was wel teleurgesteld dat sommige zaken zo met hun klanten omgaan.  Sindsdien koop ik weer in winkels of dload ik van internet.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill