Welke receivers?

Started by Abel_Dekkers, March 2, 2003, 16:12:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Abel_Dekkers

Hey

Nu ik bezig ben met de bouw van een bioscoop in mijn kamer en alles compleet heb (crt,speakers enz) mis ik alleen nog een goede receiver. Die wordt pas het laatste aangeschaft, dus pas over 3 maanden. Vroeger had ik de Denon 1802, opzich wel leuke receiver, maar nu zou ik wel iets krachtigers willen hebben. Ik zit al dagen rond te neuzen, maar kan niet echt iets vinden. Een voor-eind combinatie zit ik ook aan te denken, maar volgens mij valt t net buiten mijn budget. Mijn budget gaat tot 900 Euro en desnoods 2e hands zou ik niet erg vinden. Wat voor modellen zou ik moeten luisteren? Mijn frontspeakers zijn de BnS Soundcolumn1 en surroundspeakers 4x Jbl xl1000 (goede center moet ook nog worden aangeschaft)

Mvg,

Abel
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Scarp

Denon 3803 is 1115 bij Eurohopper. Net boven je budget, maar goed, wel een tof ding.
De onkyo TX-SR700E is 965. Of de marantz SR7300 voor 925 euro.
Allemaal mooie receivers voor een goede prijs en vrij krachtig.

Lid45678

Quote from: Scarp on March  2, 2003, 16:45:35
Denon 3803 is 1115 bij Eurohopper. Net boven je budget, maar goed, wel een tof ding.
De onkyo TX-SR700E is 965. Of de marantz SR7300 voor 925 euro.
Allemaal mooie receivers voor een goede prijs en vrij krachtig.
Om alvast teleurstelling te voorkomen. De Denon AVR-3803 kost bij Eurohopper € 1350,- en de Denon AVR-3802 € 1115,-

De Pioneer VSX-D2011S (€ 1030,-) en NAD T752 (€ 850,-)  zouden ook nog een optie kunnen zijn.

Als ik het niet verkeerd heb komt binnenkort ook de Denon AVR-2803 uit. Dit is een volledige 7.1 kanaals receiver en gaat rond de € 1000,- kosten.

Groetjes,

Marc

Scarp

Quote from: GekkeHekke® on March  3, 2003, 13:40:27
Quote from: Scarp on March  2, 2003, 16:45:35
Denon 3803 is 1115 bij Eurohopper. Net boven je budget, maar goed, wel een tof ding.
De onkyo TX-SR700E is 965. Of de marantz SR7300 voor 925 euro.
Allemaal mooie receivers voor een goede prijs en vrij krachtig.
Om alvast teleurstelling te voorkomen. De Denon AVR-3803 kost bij Eurohopper € 1350,- en de Denon AVR-3802 € 1115,-

De Pioneer VSX-D2011S (€ 1030,-) en NAD T752 (€ 850,-)  zouden ook nog een optie kunnen zijn.

Als ik het niet verkeerd heb komt binnenkort ook de Denon AVR-2803 uit. Dit is een volledige 7.1 kanaals receiver en gaat rond de € 1000,- kosten.

Groetjes,

Marc

Oops... ja, foutje.

Maar goed, er zijn genoeg receivers in de 900 euro prijsklasse. Denon, marantz, Onkyo, Pioneer, Kenwood, Yamaha, etc etc. Het is persoonlijk of je ze goed vindt klinken. Gewoon langs een winkel gaan, je budget noemen en kijken wat er mogelijk is. Ook kijken wat je qua speakers hebt zodat die erbij passen.

Lid45678

Quote from: Scarp on March  3, 2003, 14:06:48
Quote from: GekkeHekke® on March  3, 2003, 13:40:27
Quote from: Scarp on March  2, 2003, 16:45:35
Denon 3803 is 1115 bij Eurohopper. Net boven je budget, maar goed, wel een tof ding.
De onkyo TX-SR700E is 965. Of de marantz SR7300 voor 925 euro.
Allemaal mooie receivers voor een goede prijs en vrij krachtig.
Om alvast teleurstelling te voorkomen. De Denon AVR-3803 kost bij Eurohopper € 1350,- en de Denon AVR-3802 € 1115,-

De Pioneer VSX-D2011S (€ 1030,-) en NAD T752 (€ 850,-)  zouden ook nog een optie kunnen zijn.

Als ik het niet verkeerd heb komt binnenkort ook de Denon AVR-2803 uit. Dit is een volledige 7.1 kanaals receiver en gaat rond de € 1000,- kosten.

Groetjes,

Marc

Oops... ja, foutje.

Maar goed, er zijn genoeg receivers in de 900 euro prijsklasse. Denon, marantz, Onkyo, Pioneer, Kenwood, Yamaha, etc etc. Het is persoonlijk of je ze goed vindt klinken. Gewoon langs een winkel gaan, je budget noemen en kijken wat er mogelijk is. Ook kijken wat je qua speakers hebt zodat die erbij passen.
Ach ja.... op een gegeven moment worden je ogen gewoon vierkant van al dat surven op het net  ;) en een foutje is menselijk.

Ik heb/ben precies hetzelfde aan het doen wat Scarp adviseerd. Ik heb al aardig wat receivers/versterker binnen mijn budget beluisterd en ook vergeleken met receivers/versterkers die veel goedkoper of duurder zijn. Zo kom je tot een keuze waarover je zelf het meeste tevreden bent en niet dat je na een maand na je aankoop een andere reciever/versterker voor dezelfde prijs tegen komt en eigenlijk beter vind klinken waardoor je spijt krijgt van je huidige aankoop.

Groetjes,

Marc

Scarp

Je komt altijd wel weer wat tegen dat beter/mooier klinkt, maar over het algemeen zal dat dan of een nieuwere versie zijn of een duurder apparaat. In ieder geval ben je met goed voorwerk een poos tevreden over je aanschaf. Elk jaar komt er weer zoveel moois en nieuws bij ... Of je ontdekt toch kwaliteiten van merken die op eerder niet beluisterd had ofzo.

Maar goed, dit is een verslavende hobby ! :)

Abel_Dekkers

#6
Heyz

Ik ga me eerst op Denon orienteren. Het zal gaan tussen de 2802 en de 3802. Kijk, het is voor mijn slaapkamer (daar bouw ik dus die bios)

Mijn vraag is:

Allemaal leuk en aardig dat 6.1, maar gebruiken ze in film nou echt dat extra kanaal.

Mijn slaapkamer is 5 meter in de lengte en 3 meter breed, dus allebei hebben ze ruim genoeg vermogen voor mijn kamertje  ;D Alleen ik miste bij de 1802 nou net dat beetje extra.

greetzzz
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Abel_Dekkers

Zat ik toenet bijde receivers even te vergelijken en stond er bij de eigenschappen van de 3802:

# 8-Kanaals Ingang voor DVD-AUDIO of SACD.

Ik hou me (nog) niet echt bezig met DVD-A en SACD, maar wat bedoelen ze hier nou precies mee? Heeft het te maken met 7.1 of dat er een aansluiting voor DVD-A of SACD op zit?

Mvg,

Abel

Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

blue-eyes

SACD en DVD-A signalen mogen (vooralsnog) niet digitaal uitgestuurd worden door de speler (er zijn enkele uitzonderingen). Dit betekend dat er een analoge ingang voor SACD en/of DVD-A op de receiver nodig is. Aangezien dit meerkanaals is, zal je 6 of 8 ingangen nodig hebben.

Vergelijk dit maar eens met een cd speler. Deze kan vaak digitaal of analoog aangesloten worden. De analoge versie heeft 2 uitgangen, want het signaal is stereo. SACD en DVD-A zijn 5.1, vandaar minimaal 6 kanalen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Abel_Dekkers

Weer wat geleerd  ;D

Maarja, nu mijn vraag.... Is het die meerprijs van de 3802 het nou in mijn kamer waard?

Ik bedoel.... Ik ben student en elke Euro die ik kan besparen om bijvoorbeeld een betere subwoofer te kopen, is mooi meegenomen! Maar aan de andere kant denk ik weer, waarom zou ik nou net dat beetje besparen en dan gewoon in een keer in hele goede, zoals de 3802 te kopen.

Mvg,

Abel
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Lid45678

Quote from: Abel_Dekkers on March 10, 2003, 20:03:23
Weer wat geleerd ;D

Maarja, nu mijn vraag.... Is het die meerprijs van de 3802 het nou in mijn kamer waard?

Ik bedoel.... Ik ben student en elke Euro die ik kan besparen om bijvoorbeeld een betere subwoofer te kopen, is mooi meegenomen! Maar aan de andere kant denk ik weer, waarom zou ik nou net dat beetje besparen en dan gewoon in een keer in hele goede, zoals de 3802 te kopen.

Mvg,

Abel
Heeeey ook student ;D

Het ligt er aan wat je wilt. Ik spaar liever voor iets wat ik graag zou willen hebben en net iets meer kost dan mijn budget toelaat dan dat ik iets koop waarover ik niet 100% tevreden ben. Het moet natuurlijk niet te gek worden dat het honderden euro's boven je budget uit komt.
Je moet weten wat je wilt en wat je er voor over hebt.

Persoonlijk denk ik dat de Denon 2802 niet echt een grotere verbetering is ten opzichte van de 1802. De 3802 zal wel een groter verschil opleveren zowel qua power als qualiteit. Je kan ook wachten op de 2803 die in Duitsland al uit is.

Hier heb je twee (Duitse) reviews van de 2802 en de 3802

Groetjes,

Marc

Abel@school

je hebt gelijk ja. Ik heb nu al het gevoel dat als ik de 2802 koop dat ik niet 100% tevreden zou zijn. En nu ik erover denk tussen de 3802 en de 3803................Ach, dan maar 2 maandjes langer doorsparen ;D

bryan vd B

Quote from: Abel@school on March 11, 2003, 11:35:27
je hebt gelijk ja. Ik heb nu al het gevoel dat als ik de 2802 koop dat ik niet 100% tevreden zou zijn. En nu ik erover denk tussen de 3802 en de 3803................Ach, dan maar 2 maandjes langer doorsparen ;D

Hier ben ik het volkomen mee eens want je kan beter even doorsparen en kopen wat je echt wilt en misschien net buiten je budget valt,dan een apparaat aanschaffen waarvan je na 2 maanden spijt krijgt en elke keer denkt "had ik toch maar die andere genomen" want dan ben je uiteindelijk nog meer geld kwijt.

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Lid45678

Quote from: bryan vd berg on March 11, 2003, 17:24:25
Hier ben ik het volkomen mee eens want je kan beter even doorsparen en kopen wat je echt wilt en misschien net buiten je budget valt,dan een apparaat aanschaffen waarvan je na 2 maanden spijt krijgt en elke keer denkt "had ik toch maar die andere genomen" want dan ben je uiteindelijk nog meer geld kwijt.

Vriendelijke groeten,

Bryan
Ik kan het weten want heb er ervaring mee.... :'(
Als jongen van 16 jaar al drie jaar sparen en veel in boeken kijken maar niet zelf gaan luisteren en puur op het aantal watts en uiterlijk af gaan. Na anderhalf jaar kwam ik er toch wel achter dat er voor dat geld veel mooier spul te krijgen is. En ik werd steeds minder tevreden over mij apparatuur....... maar gelukkig ben ik op 19 jarige leeftijd (nu) opnieuw begonnen en zijn de eerste stappen voor een HT al gezet (speakers) en ik weet zeker dat ik er erg trots op zal zijn wanneer die compleet is.

Zucht...! :'( wat heb ik een mooie geschiedenis op men naam staan :P

Ik weet zeker dat je er verstandig aan doet om de 3803 te kopen tenzij je een andere receiver hoort die je beter vind klinken en ongeveer hetzelfde kost.

Heeey ik hoor er nu ook bij :D ben member geworden.

Groetjes,

Marc

Scarp

Ach ... ik denk na 3 maanden met een Onkyo TX-NR900 al aan een ander systeem, terwijl dat echt geen slechte receiver is.

Lid45678

Quote from: Scarp on March 11, 2003, 22:09:01
Ach ... ik denk na 3 maanden met een Onkyo TX-NR900 al aan een ander systeem, terwijl dat echt geen slechte receiver is.
Offtopic:

Hehe... maarja Scarp de laatste tijd lijkt het er bij jou ook op of je boodschappen gaat doen bij een supermarkt maar dan niet met een winkelwagentje vol voedingsmiddelen en huishoudprodukten erin naar buiten komt maar met een winkelwagentje vol audio apparatuur en accesoires ;D

Groetjes,

Marc

bryan vd B

Quote from: Scarp on March 11, 2003, 22:09:01
Ach ... ik denk na 3 maanden met een Onkyo TX-NR900 al aan een ander systeem, terwijl dat echt geen slechte receiver is.

hi,

Ach je moet natuurlijk een keer tevreden zijn met wat je hebt ;)
en dat ben je natuurlijk ook en als je dat niet bent kan je het altijd aan mij geven ;D

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Scarp

Nee, krijg je niet :)

Ach... prioriteiten veranderen ... gister eens een crt gezien ... argh... nu ga ik twijfelen ...

Lid45678

Quote from: Scarp on March 13, 2003, 17:56:30
Nee, krijg je niet :)

Ach... prioriteiten veranderen ... gister eens een crt gezien ... argh... nu ga ik twijfelen ...
Ja Scarp vind ik ook. Zo'n HT als die van jou kan gewoon niet! zonder een CRT  ;D

Groetjes,

Marc

Scarp


Lid45678

Quote from: Scarp on March 13, 2003, 19:24:47
*schaam*
Dat zou ik zeker niet doen in jouw geval.
Maarja als het goed is ben je van tevoren gewaarschuwd wat de gevolgen (explosieve stijging van uitgaven aan HT) kunnen zijn als je begint met het posten op dit forum ;)

Groetjes,

Marc

Scarp

En noooooooooooooooit, maar dan ook noooooooooooiittt gaan kijken bij iemand met een mooie crt ... dan stijgen je kosten nog meer ...

Jimi Hendrix

Nouja Scarp, da's ook een beetje je eigen schuld, ik had hem ook gewoon uit kunnen laten staan  ;D
What we do now echoes in eternity

bryan vd B

Hi,

Wat ik langzamerhand begin te accepteren is dat je nooit klaar bent en er altijd iets weer beter is dan dat gene wat jij aangeschaft hebt.
Voorbeeld:bijna 3 jaar terug had ik de sony 7700 dvd speler gekocht en was toen naar mijn mening en bronnen 1 van de betaalbare betere spelers die toen op de markt te verkrijgen was.
als ik soms bij een kennis ben en een film kijk op zijn goedkopere maar nieuwere dvd speler begin ik soms te twijfelen of het beeld bij hem niet mooier en beter is.
Na het bekijken van de specs is het ook niet zo verwonderlijk dat ik dat dacht want hij is gewoon beter.
De ontwikkelingen gaan op dit gebied zo hard dat als je er nou 1 koopt hij morgen al bijna ouderwets is( beetje erg overtrokken).

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Oracle

Da's altijd een probleem, no matter what je koopt...

Of je het nu hebt over HT-equipment, of over pc-spullen. Op het moment dat je het koopt, staat de opvolger al te wachten. Als je wacht tot die opvolger er is, kun je beter wachten, want zijn opvolger staat klaar...

Ik heb mijn dvd-speler nu 2 jaar. Kocht hem toen voor het dubbele van wat zijn opvolger nu kost (!). Ondanks dat hij het niet meer helemaal haalt bij de huidige generatie ben ik nog steeds wel blij dat hem toen gekocht heb.

Wat ik wel vind: ik heb toen gekozen voor een iets duurder model (was toen ruim 800 gulden). Op deze manier heb ik er volgens mij wel langer plezier van gehad, dan van een model van 300-400 gulden. Die zouden (dnek ik) veel eerder al achterhaald zijn...

Groet,
Mark