Simpel meubel voor apparatuur gezocht.

Started by -Freek-, July 23, 2007, 19:42:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Ik ben van plan een leuk meubeltje aan te schaffen voor mijn set. Ik weet ook al precies wat ik wil. Ik kan het alleen nergens vinden. Zelfbouw is een optie, maar ik ga eerst een kijken of zo'n ontwerp ergens kant en klaar te koop is.
Ik heb even een schetsje gemaakt (ja, heb respect voor mijn peent skillz ;D). Er moeten 2 componenten op passen, samen met een staande xbox 360 (8 cm breed). Dus totale breedte is denk ik zo'n 130 cm, en diepte rond de 50.



Iemand die zo'n soort meubel al tegengekomen is?

Even voor de duidelijkheid: het meubel hoeft dus totaal niet hoog te zijn. De apparatuur 15 cm boven de grond is al hoog genoeg.

BB_SQ

Kijken bij de Ikea!
Heb je veel van dat soort dingen.

(of ben je op zoek naar meubels van 500+ euro's?)

R

#2
Heb nog wel ergens een diy meubel staan. Moet wel nog wat aan gebeuren, 2 verdiepingen. Zal effe foto zoeken.



en rechts



-Freek-

Quote from: BB_SQ on July 23, 2007, 22:11:45
Kijken bij de Ikea!
Heb je veel van dat soort dingen.

(of ben je op zoek naar meubels van 500+ euro's?)
Ja, daar heb ik al gekeken. Maar eigenlijk niets kunnen vinden... :(

-Freek-

#4
Quote from: R on July 23, 2007, 22:13:42
Heb nog wel ergens een diy meubel staan. Moet wel nog wat aan gebeuren, 2 verdiepingen. Zal effe foto zoeken.
Dat ziet er best leuk uit, maar eigenlijk zoek ik een open meubel (open vanaf de bovenkant). Mijn kamer is niet al te groot, en als ik niet in de hoogte ga bouwen creeer ik weer wat ruimte.

Welke speakers zijn dat trouwens die je daar hebt staan (mooi!)? En dat spiderrack: is 1 zo'n verdieping duur?

R

Je kan de bovenkant eraf zagen ;)

Quote from: -Freek- on July 23, 2007, 22:42:34
Dat ziet er best leuk uit, maar eigenlijk zoek ik een open meubel (open vanaf de bovenkant). Mijn kamer is niet al te groot, en als ik niet in de hoogte ga bouwen creeer ik weer wat ruimte.

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

-Freek-

Quote from: R on July 23, 2007, 22:43:38
Je kan de bovenkant eraf zagen ;)

Ja, daar heb je gelijk in. Moet wel iets moois van te maken zijn. Wat zijn de maten (als ik 'm zou doorzagen)?

Welke speakers zijn dat trouwens die je daar hebt staan (mooi!!!)? En dat spiderrack: is 1 zo'n verdieping duur?

R

Ja he, op de ene foto staan B&W cdm 7nt's, en op de andere sonus faber domus concertinos. Het meubel heeft een binnenmaat is 16,9, bovenblad is 110 x 45 volgens de oude tekeningen.  Het kan wel een linkje verf gebruiken en 1 naad (bovenop) moet opnieuw worden geplamuurd (is wat ingezakt door gewicht oude tv). Verdieping spiderrack weet ik zo niet, moet je effe zoeken.


Quote from: -Freek- on July 23, 2007, 22:50:50
Ja, daar heb je gelijk in. Moet wel iets moois van te maken zijn. Wat zijn de maten (als ik 'm zou doorzagen)?

Welke speakers zijn dat trouwens die je daar hebt staan (mooi!!!)? En dat spiderrack: is 1 zo'n verdieping duur?

-Freek-

Quote from: R on July 23, 2007, 23:01:37
Ja he, op de ene foto staan B&W cdm 7nt's, en op de andere sonus faber domus concertinos. Het meubel heeft een binnenmaat is 16,9, bovenblad is 110 x 45 volgens de oude tekeningen.  Het kan wel een linkje verf gebruiken en 1 naad (bovenop) moet opnieuw worden geplamuurd (is wat ingezakt door gewicht oude tv). Verdieping spiderrack weet ik zo niet, moet je effe zoeken.
De dikgedrukte zin snap ik niet, de rest is me duidelijk ;D. Ik weet moet nog even kijken of het wat is, maar ik ga eerst 2 weken op vakantie. Van wat voor soort hout is hij trouwens gemaakt (dan weet ik of ik 'm netjes door kan zagen).

Maarre, die concertinos vind ik echt prachtig!

R

De hoogte van het vak, waar apparatuur in kan. Hout is MDF.

Quote from: -Freek- on July 23, 2007, 23:08:18
De dikgedrukte zin snap ik niet, de rest is me duidelijk ;D. Ik weet moet nog even kijken of het wat is, maar ik ga eerst 2 weken op vakantie. Van wat voor soort hout is hij trouwens gemaakt (dan weet ik of ik 'm netjes door kan zagen).

Maarre, die concertinos vind ik echt prachtig!

-madison-

Is zelfbouw niet veel makkelijker/leuker?  ::)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

donaldk

Er is onlangs hier ook zoiets als jij zoekt, maar dan hoger, op het forum gepost een zelfbouw meubel. Twee lagen multiplex voor het blad en daaronder drie multiplex plaatjesverlijmd tot zijpoot.

Maar even kijken bij ikea:

Is dit onderstel los? Dan lijkt het op wat jij wilt, die bodemplaat valt weg in het tapijt en je ziet eigenlijk maar drie pootjes. Hout, laag (nog geen) 20 cm. Enige nadeel er zou maar 40 KG op mogen staan dus hoe zwaar zijn die twee apparaten en je x-box? En maar vier tientjes: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30103493



En voor een tientje meer, wat groter en krachtiger.



Ook deze pootjes zijn los dus dan kom je uit op een hoogte van 25CM. Wel een bodemplaat, maar ja anders haal je niet zo makkelijk een draagvermogen van 65KG.

Edit: posting weer eens niet geplaatst gelukkig nog in mijn browser geheugen beschikbaar, want die rode waarschuwing dat ie het bericht niet post valt altijd onder uit het beeld, dus je klikt lekker door naar nieuwe berichten, e.d.

-Freek-

Thnx voor de research ;). Mijn versterker is 20 kg, dvd-speler 10 kg, en mijn xbox ook rond de 5-10 kg denk ik. Dus dat moet wel lukken. De voorbeelden die je hierboven laat zien zijn best leuk (vooral de onderste).

Maar ik denk dat zelfbouw eigenlijk toch ook wel leuk is...

Achja, ik ga er de komende 2 weken in KroatiƩ eens goed overna denken :D.

Iig bedankt voor de ideeƫn mensen ;).

donaldk

Als je snel een degelijk en netjes afgewerkt meubel wilt (149 breed, 55 diep, 35 hoog met pootjes van 10 cm), dan raad ik je de onderste aan voor 49,95. Hij lijkt wel wat op de beroemde Oppli (ook nog een optie), zonder wieltjes. Wil je knutselen kijk dan eens naar dat door mij genoemde voorbeeld (zelf even link zoeken;-)).

Ja, zo'n spider rack is prijzig enkele honderden euro's per etage.

-Freek-

Quote from: donaldk on July 23, 2007, 23:36:23
Als je snel een degelijk en netjes afgewerkt meubel wilt (149 breed, 55 diep, 35 hoog met pootjes van 10 cm), dan raad ik je de onderste aan voor 49,95. Hij lijkt wel wat op de beroemde Oppli (ook nog een optie), zonder wieltjes. Wil je knutselen kijk dan eens naar dat door mij genoemde voorbeeld (zelf even link zoeken;-)).[/edit]

Ja, zo'n spider rack is prijzig enkele honderden euro's per etage.
De 'beroemde oppli' is bij mij niet bekend ;D. Dalijk maar even zoeken.

Ik heb het hele marktdeel afgezocht, maar ben eigenlijk niets tegengekomen wat op bovenstaande lijkt... Tenzij het toch een behoorlijk hoog meubel is. Mijn huidige meubel is 55 cm hoog, maar dat vind ik dus veel te hoog. Ik wil gewoon een meubel waarbij de apparatuur best dicht bij de grond staat. Zoiets van de ikea wat je hierboven hebt staan is eigenlijk wel het maximum qua hoogte.

Enne, dat spiderrackje laat ik maar zitten denk ik:).
Ik heb trouwens ook nog de mogelijkheid om de apparatuur in de hoek te zetten. Dat kan ik ook doen :P.

donaldk

Erg open.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60044628

Die zoekmogelijkheden op de Ikea site zijn slecht net werd deze echt niet in de categorie tv meubelen getoond, nu bij zoeken weer wel. Maar de brede Oppli, die ik vorige week nog wel kon vinden, kan ik nu nergens meer vinden, niet in de online catalogus, niet in het online product overzicht, nergens. Ik vermoed dat deze ook niet meer in de nieuwe catalogus zal staan (per 1 augustus), de kleine was vorig jaar al verdwenen, dus wie nog een oppli zoekt, wees er snel bij! Eind vorige week stond ie in Haarlem nog in de showroom.

donaldk

De Oppli is op de diverse HT fora (dus ook hembio, avs avforum, enz.) een bekende verschijning, ook hier zie/zag je ze erg veel. Een van de eerste resultaten bij google.nl: De ook van dit forum bekende Joostpolletje verkocht eerder dit jaar de zijne en plaatste er een mooi plaatje bij. De kleine vierkante uitvoering was heel handig als verrijdbaar salon/bijzet tafeltje. Ik zocht die vorige week nog voor iemand, maar helaas was dus niet meer in assortiment. Nu vind ik de grote ook niet meer bij Ikea.nl

Voor plaatje:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=50276

donaldk

#18
Je moet bij zelfbouw meubelen kijken, was niet te koop, maar wel een mooi voorbeeld.

Alleen dan op de gewenste hoogte maken, het is zelfbouw, dus daar ben je vrij in. Geen glasplaat erin, maar alleen een bovenverdieping.



http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=57241.0

donaldk

Zit ik sinds lange tijd weer eens in het 'submerged' topic te scrollen en wat zie ik daar, weer een Oppli.



Misschien begint berucht een betere aanduiding te worden dan beroemd;-).

stefan_82

heb zelf mijn rack gemaakt heel simpel in MDF

2x18 mm op elkaar gelijmd - laten verzagen in verstek en zelf verlijmd en dan gelakt (kan je eventueel zelf met een mooie fineer afwerken)

Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Daklem

Wat leuk! ik zie mijn meubel voorbij komen!  O0

donaldk

Het is dan ook een leuk eenvoudig en stoer maar ook strak meubel.