[newbie] vraag over geluid via HDMI op STR-DG510

Started by telcoman, July 21, 2007, 21:24:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

telcoman

Mijn doel is om mijn DVD-speler (Oppo-981) te gebruiken voor zowel het afspelen van DVD's als het afspelen van audio CD's. Omdat de rest van het gezin ook af en toe een CD-tje wil aanzetten, moet een en ander gemakkelijk te gebruiken zijn (oftewel: omaproof).

Nu dacht ik dat de combinatie van een reciever met HDMI en DVD speler met HDMI zou betekenen dat ik ook mijn geluidsCD's via HDMI zou kunnen wegsturen. Mijn vraag is eigenlijk: als ik mijn DVD-speler via HDMI aansluit op de receiver en die doorlus (ook weer via HDMI) naar mijn TV, kan ik dan geluids CD's afspelen via HDMI?

Dit zou ideaal zijn, de receiver hoeft dan maar in één stand te staan.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

(ik heb overigens de Sony 510 http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/queryprices?readform&qcode=receiver&q=sony+and+510&pcode=receiver&gq=sony%20510 op het oog

Peter O

Ik heb hier geen ervaring mee, maar zie ook niet in waarom dat niet zou kunnen.
Maar ook als je je dvd speler op een andere manier aansluit heb je voor het geluid van een cd of dvd dezelfde instelling nodig toch? Nl. de ingang waarop je je dvdspeler aangesloten hebt.

Dutchman01

Bezit zelf een Denon DVD-3930 en een Denon AVR-4306,

CD's afspelen via de HDMI aansluiting is bij mij geen enkel probleem.

Zowel mijn speler als mijn receiver ondersteunen dit volledig.
Denon AVR-4306
Denon DVD-3930
Technics SE-A1000MK2
Technics SL1200MK5 Sony MDS-JE780.  4x Mission M35i 2x Mission M32i  1x Mission M3C2i 1x Rel Strata 5

Raymen

Hoi Dutchman,

toch wel actief hier.

Hoe doe je dat dan over je hdmi.

Doe je alleen 2channel instellen,of ook voor 5.1.
Of gebruik je daar dan een digitale kabel voor.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

stievie911

als het goed is ondersteud deze reciever aleen maar beeld en geen geluid via de de HDMI
ik heb de STR DA1200-ES en deze is een stuk duurder en deze ondersteund ook geen geluid via de hdmi kabel maar je kunt gerust een COAX kabeltje pakken werkt perfect digitaal.