Ratatouille (nieuwe Pixar)

Started by Xstream, July 21, 2007, 13:06:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xstream

Ik zat even op IMDB te kijken en schrok even van de rating van deze film! Check it out:

http://www.imdb.com/title/tt0382932/

Trailer: http://www.apple.com/trailers/disney/ratatouille/

Zeker een film waar ik naar uitkijk!
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Rody

#1
Ik heb al een aantal trailers en podcasts gezien en het lijkt me wel een leuke film.

Over die rating... The Incredibles krijgt ook een 8.2 en daar vond ik echt niks aan  ::)

Xstream

Ik vond the Incredibles erg goed. Ok, de humor ligt er wat minder dicht op dan de doorgaans "grappige" Pixar films. De animaties vond ik wel erg mooi en typetjes ook interessant. Eigenlijk vond ik Incredibles best een "volwassen" film. Gewoon een solide film, maar idd niet de humor en sfeer van bijvoorbeeld Shrek.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

LexiconLogan

Ik heb er ook wel zin in om Ratatouille te zien!
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Rody

#4
Quote from: Xstream on July 21, 2007, 13:17:25
Ik vond the Incredibles erg goed. Ok, de humor ligt er wat minder dicht op dan de doorgaans "grappige" Pixar films. De animaties vond ik wel erg mooi en typetjes ook interessant. Eigenlijk vond ik Incredibles best een "volwassen" film. Gewoon een solide film, maar idd niet de humor en sfeer van bijvoorbeeld Shrek.

Animatie e.d. was inderdaad top, maar ik zoek humor in een animatiefilm (zeker bij een Pixar) en vond hem daarom tegenvallen.

1 augustus komt hij in de bioscoop (in NL).

squeek

hi,

net gezien en ik vond het echt wel super. de animatie is perfect gewoon, alle die kleine details in bewegingen die het wat echter soepeler doen aanvoelen. leuk verhaal en leuke niet "over the top" humor.

echt ontspannen en genieten deze film. voor mij pixars beste tot nu toe.



greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

paul groot

tegen kerst op blu ray,
die ga ik halen.
top.
:P
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

astrobart


Raimond

Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

ajbeefde

vanaf begin november al te bestellen.... bij amazon....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Nooff

Quote from: Raimond on October 13, 2007, 02:38:14
hier ook! ;D

Als ik me niet vergis is de Blu-Ray versie van Cars al uitgesteld naar Februari 2008, dus zeer waarschijnlijk Ratatouille ook.

Xstream

Gisteren heb ik deze bekeken en WOW ... ik ben onder de indruk.

Pixar is toch langzaam een beetje z'n eigen weg aan het inslaan en lijkt toch behoorlijke afstand te nemen momenteel van Dreamworks. Waar Dreamworks duidelijk een inspiratie probleem heeft en sinds Shrek geen echte topper gemaakt heeft knalt Pixar lekker verder. Het werd al duidelijk met "The Incredibles" dat Pixar een ander type film neerzet met veel symbolische vergelijkingen van alledaagse situaties die voornamelijk voor de humor zorgen. De insteek is duidelijk anders dan vele andere animatie films. In eerste instantie een goede film maken die in elk detail mooi verzorgt is met graphics en een solide origineel verhaal. Tijdens het proces kom je vanzelf momenten tegen waar je de kijker mee aan het lachen krijgt waardoor het subtiel en logisch blijft en er niet te dik bovenop.

In tegenstelling tot Dreamworks die teveel focussed om grappig te proberen te zijn waardoor ze eigenlijk in de knoop komen met het verhaal of karakters die niet goed uitgedacht zijn maar als los zand overkomen.

We zullen zien of Dreamworks met een passend antwoord komt.

In ieder geval is dit echt een toppertje en qua graphics duidelijk weer een niveau hoger dan we voorheen gezien hebben. Dat het op 3/4 van de film even inkakt en het tempo er een beetje uit gaat neem ik voor lief, want het einde knalt weer lekker door. De bijgesloten filmpjes zoals "lifted" en de historie van ratten zijn ook erg leuk!
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub


paul groot

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Snutchz

Alles van Pixar is geweldig!! Toy Story (1 en 2), Finding Nemo, Monsters & Co, The Incredibles, Cars, Ratatouille en binnenkort Wall-E *O*
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

svmnb

Ik had 'm al eens op dvd gezien en laatst op Blu-ray. Ik vond het op dvd al erg mooi, maar op BD zorgen de textures en details in expressies en bewegingen voor een nog indrukwekkender plaatje. Dit is met recht een referentie blu-ray film.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

joostpolletje

Blu-Ray versie van deze film is inderdaad genieten!
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX