$400 Blu-Ray/HD-DVD drive voor de HTPC

Started by PjotrrrNL, July 21, 2007, 00:25:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PjotrrrNL

Leest zowel Blu-Ray als HD-DVD en brandt ook 'gewone DVD's' en CD's....



De bovenste is $100 meer en leest beide HD formaten en brandt ook Blu-Ray...

http://www.engadget.com/2007/07/19/lgs-2nd-gen-super-multi-blue-blu-ray-hd-dvd-hybrid-drives-and/

Athome

Op de multilezer zit ik dus te wachten. Het branden hoeft van mij niet.
Ook ik wil naar HD toe maar 2 losse spelers wil ik niet en dan mis ik nog de mogelijkheid om te streamen van het netwerk. Een HTPC is dan de oplossing voor mij.

mradem


jowi

Interessant ja... maar ben bang dat deze, net als de eerdere standalone multiplayer van LG, niet volledig hd-dvd menu's etc ondersteunt.

Athome

#4
Zorgt daar de softwareplayer (powerdvd) niet voor. Of te wel leest deze speler niet alleen de rauwe data uit.
Aan de andere kant, menu's en extra's interesseren me eigenlijk niet. Als ik een DVD naar de harde schijf rip. Sloop ik de menu en de extra's er altijd uit.

jowi

Quote from: Athome on July 23, 2007, 17:38:29
Zorgt daar de softwareplayer (powerdvd) niet voor.
Geen idee, vraag ik me af.

quicksilvernet

Het lezen van HDDVD menu's heeft niks te maken met de drive. Die leest alleen de bestanden die op het medium staat. Zo'n drive kun je niet vergelijken met een standalone hd-dvd speler of blu-ray speler. Dat soort apparaten bevatten zelf de software dat de informatie leest en die zijn al snel outdated.

Alles wat vertaald moet worden naar bruikbare informatie word gedaan door software.

Software zoals powerdvd kan zowel bluray als hddvd lezen alsmede de menu's. Het voordeel van een software speler is dat het updates kan verwerken voor bugs etc.


jowi


spotmatic

Quote from: quicksilvernet on July 23, 2007, 19:08:27
Het lezen van HDDVD menu's heeft niks te maken met de drive. Die leest alleen de bestanden die op het medium staat. Zo'n drive kun je niet vergelijken met een standalone hd-dvd speler of blu-ray speler. Dat soort apparaten bevatten zelf de software dat de informatie leest en die zijn al snel outdated.

Alles wat vertaald moet worden naar bruikbare informatie word gedaan door software.

Software zoals powerdvd kan zowel bluray als hddvd lezen alsmede de menu's. Het voordeel van een software speler is dat het updates kan verwerken voor bugs etc.

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat standalone HD-DVD/Blu-Ray spelers firmware updates kunnen inlezen om fouten eruit te halen...
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

jowi


quicksilvernet

Standalone en normale drive kunnen beide firmware updates krijgen. :P maar is het voor de drive wat makkelijker om een update te installeren vind ik. Het is nu alleen maar wachten totdat de allesbrander eraan komt. ::) Als zoiets uitkomt komt zo'n drive in mijn htpc.

wh-vanderpost

Quote from: quicksilvernet on July 23, 2007, 19:18:44
Het is nu alleen maar wachten totdat de allesbrander eraan komt. ::) Als zoiets uitkomt komt zo'n drive in mijn htpc.


Zou het passen ;D ;D
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

mradem


Cage

:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Wimpie007

Nog enkele maandjes rustig afwachten, en dan maar eens aanschaffen denk ik :)
Plof de HTPC in, en we hebben geen andere spelers meer nodig ;)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...