Lipsync H3D ja/nee opgelost ?

Started by J.A.F._Doorhof, January 28, 2003, 21:19:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hoe staat het met jouw lipsync.

Hij is er nog steeds
2 (22.2%)
Nooit wat van gemerkt
2 (22.2%)
Hij is opgelost met Dscaler
1 (11.1%)
Hij is opgelost in ALLE software door AGP speed aan te passen
4 (44.4%)

Total Members Voted: 9

jaco

Het feit is natuurlijk dat als een fabrikant zo maar een opvolger op de markt brengt alle eigenaren van de oude versie het niet zo leuk vinden.
Als je dan een inruil regeling krijgt denk ik dat je niet mag klagen.  Had ook best gekund dat er totaal geen regeling was gekomen.

Moet je het Meridian forum eens gaan lezen. Net mensen die een DVD-video speler hebben geupgrade naar een DVD-Audio speler,  hadden ze een half jaar voor, en nu komt opeens de opvolger uit.. Die voelen zich ook bekocht.

Dit zit ik te typen op een P3-650 die 3 jaar geleden ook erg modern was. Wat zou die nog waard zijn ?

Jaco

Grindtegel

Ik snap ook wel dat er om de haverklap upgrades komen, daar hoor je me ook niet over zeuren. Dat die upgrades geld kosten is ook logisch en de inruilregeling is heel netjes, maar daar gaat het (in mijn geval) niet helemaal om.Ik voel dus helemaal niet bekocht of zo, laat dat duidelijk zijn. Ik reageer op het feit dat er dingen werden geroepen die niet helemaal kloppen of die de waarheid iets mooier maken dan hij in werkelijkheid is. Die zijn nu trouwens rechtgezet dus dat is prima!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

RuudG

#102
QuoteErg kinderachtig allemaal.
Wat een onzin. Je weigert te luisteren naar de boodschap van de diverse kritieken. ik citeer vrij uit enkele posts in deze thread.
QuoteMichel:
... ik ben op zich heel erg tevreden over het (beeld)resultaat van een Holo3D. Dat schrijf ik ook van het begin af aan.
Het enige waar ik me aan stoor is de wijze waarop immersive pre-sales support verleend/informatie verstrekt.
Quotepietnoeck:
Support van Immersive is toch wel zeer pover te noemen en die beloftes dan, amaai wat is dat voor een poppenkast.
QuoteIk:
Kortom, ik heb het over het gevoerde beleid en niet over de kwaliteit van de H3D.

Hierop en op de verdere uitwerking daarvan door de posters ga je niet of nauwelijks in. Je schuift ons daarentegen in de schoenen dat we onterechte kritiek zouden leveren op de H3D.  Als je beter had gelezen, had je gezien dat meerdere malen expliciet is aangegeven dat het feitelijke probleem niet in de kwaliteit van de H3D zit. Het echte probleem is dat Immersive in allerlei opzichten haar zaakjes niet op orde heeft.

Tevens licht je ook nog eens, een ondergeschikte terzijde opmerking van mij over de dumping van overtollige H3D's eruit en blaast dit volkomen buiten proporties op. Als je jezelf daarin vastzet met een onzinnige berekening (die in de herkansing overigens nog net zo onzinnig is), is het heel raar kreten als kinderachtig te gaan gebruiken.

J.A.F._Doorhof

Je hebt in Nederland met MIJ te maken en niet met Immersive.
ITC is vanaf het begin af aan duidelijk geweest in de standpunten en IEDEREEN wist bij MIJ waar hij aan begon.
Dat dit in andere landen anders is ala, maar daar kun je MIJ niets op aanrekenen en als we in Nederland over de H3D praten dan is dat MIJN toko en niet Immersive of Spatz.

De 2e berekening klopt trouwens voor de volle 100%.

Het hele upgrade idee is ook helemaal niet belangrijk, 10 mensen hebben meegedaan van de 30 en die mensen hebben een ZEER goede deal gemaakt, daarnaast ben ik altijd bereidt om goede deals met mensen te maken als ze me mailen, ik ben daar altijd fair in.

De prijzen van de Holo1 zullen gegarandeerd weer omhoog gaan, ik heb net de laatste verkocht voor € 399,00 nu is er NIETS meer bij de dealers in Nederland.

Aangezien er onder de € 995,00 GEEN ENKEL ANDER TYPE kaart is die hetzelfde kan zullen 2e hands prijzen van rond de € 650,00 redelijk zijn voor de H3DI.
Dat zal de normale 2e hands prijs worden denk ik, en een redelijke prijs.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Quote from: wvwaard on August 30, 2003, 22:39:51
Hoi Spacebass,

Ik draai Windows 2000

Groet
Walter

Bedankt Walter ik heb nog een win2000 liggen waar ik niets mee doe...en ook een P3 die stof ligt te happen...

toch maar eens uitproberen  ;)

rkoelewijn

Heren,

flame proof protection on  ;D

Ik volg het H3D produkt sinds zijn introductie op het AVSforum. Het is een uniek product die het mogelijk maakt om Faroudja deinterlace technologie te combineren met een HTPC. Toen de kaart geintroduceerd werd, kon je deze technologie alleen in de vorm van Faroudja scalers krijgen. Dit zijn producten die meer van EUR 10000 kosten.
Tegenwoordig zijn er ook scalers die een stuk minder kosten (EUR 2000) bijv de produkten van Focus Enhancedments. Als je echter het AVSforum leest zijn deze producten ook niet perfect. Ik wordt dus een beetje moe van al deze personen die denken dat een insteekkaart van EUR 1000 minder probleemloos zal werken dan veel duurdere produkten waar de leverancier volledige controle over de omgeving heeft, dus niet het "stabiele" windows platform omgeving  waarmee de H3D moet werken.

J.A.F._Doorhof

Dat is dus wat ik ook continue probeer te zeggen.
ECHTER als je volledige controle op je omgeving hebt, met de onderdelen die WIJ adviseren kun je echt een volledig probleemloze scaler bouwen die gelijk presteert aan de VEEL duurdere faroudja's.

Ik heb zelf verschillende scalers/deïnterlacers hier thuis gehad van 2 Quadscans, Deuce, kramer convertor, Key digital, PSM-1 en een I-scan pro/standaard.

De Goliath scaler met H3D is echter tot nu toe de absolute winnaar op beeld gebied.

En als je denkt dat een scaler altijd plug en play is  ;D dan moet je vooral eens een scaler proberen te lenen, buiten de detectie is het instellen van contrast brightness, syncs etc. vaak een net zo geprobeer om een PERFECT resultaat te krijgen als met de H3D.

De enige echte plug en play scaler die ik ken is de PSM-1, omdat daar door ons al al het getweak werd gedaan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bram

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 31, 2003, 11:30:32
Keep on smiling en enjoy life, it's too short anyway  ;D.

Dus drop een comedy in je DVD player start de PC op en geniet van de leuke dingen van het leven, er is genoeg om je boos over te maken, niet over een stuk hardware dat goedkoper is geworden in een jaar tijd.

MvrGr.
Frank

Frank, eigenlijk heb je toch geen scaler nodig van 2500 Euro om van het leuke van een dvd+projector of ht  te genieten.. het is een (dure) aanvulling. De verbetering tov htpc met bijv Theatertek is geen 50% of wel ...? En trouwens een slechte film wordt er ook niet beter door... die blijft gewoon slecht...

Relativeren op dit forum is zo nu en dan ook wel nodig...

Bram
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

jaco

Quote from: Bram on September  1, 2003, 13:58:55
Quote from: J.A.F._Doorhof on August 31, 2003, 11:30:32
Keep on smiling en enjoy life, it's too short anyway  ;D.

Dus drop een comedy in je DVD player start de PC op en geniet van de leuke dingen van het leven, er is genoeg om je boos over te maken, niet over een stuk hardware dat goedkoper is geworden in een jaar tijd.

MvrGr.
Frank

Frank, eigenlijk heb je toch geen scaler nodig van 2500 Euro om van het leuke van een dvd+projector of ht  te genieten.. het is een (dure) aanvulling. De verbetering tov htpc met bijv Theatertek is geen 50% of wel ...? En trouwens een slechte film wordt er ook niet beter door... die blijft gewoon slecht...

Relativeren op dit forum is zo nu en dan ook wel nodig...

Bram


Er zijn ook mensen die een DVD in een echte DVD speler af willen spelen voor de geluidskwaliteit. Ik kan me niet voorstellen dat er zo een PC oplossing is die mijn speler benaderd.   Maar het merk komt ook met een eigen Sage FLI2300 chip die scaling gaat doen, dus wie weet straks geen PC meer nodig.

Jaco

J.A.F._Doorhof

#109
Het verschil met een HT-PC is me meer waard dan € 2500,00 ik heb voor de H3D HEEL serieus naar een The Rock gekeken en er zelfs één thuis gehad, dus dat had ik er voor over.

De H3D kwam op exact het goede tijdstip een maand of 2 later en ik had een The Rock gehad, zat namelijk eigenlijk te wachten op de HD-Leeza maar die werd steeds verder vooruit gestuurd.

De discussie HT-PC standalone speler met H3D hebben we al HEEL vaak gevoerd, in het HEEL kort:

Voordelen HT-PC :
* Prijs/kwaliteit

Voordelen scaler H3DII manier :
* Veel beter pans, zelfs reclock kan niet tippen aan de pans van bv de H3D.
* Veel beter geluid, een gemiddelde DVD speler verslaat de HT-PC op ALLE fronten.
* Geen problemen met anime, video materiaal etc.
* Geen incompatibiliteits problemen, alles werkt ineens.
* Bedieningsgemak.
* Snelheid van navigeren.
* HD scaling
* Ook scaling van bv RGBs bronnen, DVI bronnen, Component, S-video, Composite, SDI, dus je kunt ook je LD speler gebruiken en je sat box etc. etc.
Dit kan natuurlijk ook met een HT-PC en Dscaler maar het resultaat is radicaal anders.

Daarbij komt dat je wel alles kan relativeren.
Waarom Meridian kopen als het ook kan met een TV met ingebouwde surroundsspeakers.
Waarom een projector kopen als het met een TV kan, een goede film blijft een goede film.
Waarom een CRT kopen als het met een LCD beamer kan, een goede film blijft een goede film.
Waarom blijven leven, dat kost alleen maar geld en je gaat toch dood    ;D

Er zijn gewoon mensen die genoegen nemen met af en toe een bioscoopje of een huurvideo en er zijn mensen die bouwen een bioscoop na, prijs en kwaliteit hangt voor mij altijd zeer dicht aan elkaar, de H3D is de BESTE prijs kwaliteit die ik me kan indenken (op mischien de PSM-1 op NTSC na).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Enkele Quotes van Tom Strade om deze discussie te beeindigen

"Once again, I want to thank you all for your patience. I am well aware that nerves are wearing thin by now and don't want anyone to think we have forgotten you all. We have not. Moreover, all of your feedback has been immensely helpful in getting this far-more-complicated version of H3D up to snuff. Yes, we have a ways to go but there is a light at the end of the tunnel and you have all been a very big part of it. Thank you for your endurance and hanging in there with us."

"we just need to shut the hell up about ship dates until I get a product/project manager on staff.  I don't think we've hit a date we thought we would yet. That is (hopefully) understandable for a small startup company with limited resources. But we know that we'll need to do much better as we grow. I cannot afford to let our reputation for customer service slip away due to growing pains. I can only ask that you hang with us while we adjust accordingly. But I digress..."

Publiek toegeven dat er inderdaad problemen zijn en je er voor verontschuldigen, da's klasse.
Ik blijf het dan ook een klasseprodukt vinden met groeipijnen


J.A.F._Doorhof

Amen,
En dit is niet van de laatste 2 dagen, dit soort mails en postings vindt je terug van voor de bug en na de bug.

Natuurlijk is mijn geduld ook op op dit moment helemaal met Dhr. Spatz die gewoon beweert dat alles werkt en naar blijkt hij nog niets geprobeert heb, die nog niet eens weet dat er nieuwe kabels zijn terwijl ik ze al heb, die nog steeds niet mijn laatste RGBHV output boards heeft afgelevert die ik al 6 weken geleden besteld heb (mijn exusses aan de klanten die wachten).

Immersive zelf heeft echter nog wel wat credit bij me, ook omdat ik aan de lijve ondervindt dat bij ELKE software release er meer gaat werken, en ik kan je wel vertelen dat het potentieel van deze II met HD-Aux de markt op zijn grondvesten doet schudden op dit moment, kijk maar eens naar de concurrentie  ;D.
Het ENIGE product op dit moment dat ONGEVEER hetzelfde biedt is de HD-Leeza, en die is OOK niet bugfree, na ongeveer een jaar van uitstellen is er nu een versie op de markt die vol zit met bugs en GEEN PAL ondersteund, erg leuk voor de ruim 20 klanten in NL en DLD. Uiteindelijk is het geld dan ook terug gestort op de rekeningen van de dealers en de klanten (waaronder een paar klanten bij ons).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Allemaal leuk en aardig.   Maar waar het in feite om gaat is maar een probleem : lip-sync.

Dat is al vanaf vorig jaar oktober bekend en toch zitten hier nog steeds een redelijk aantal mensen flink mee te klooien.


Rob

J.A.F._Doorhof

 ???
VMR en het probleem moet opgelost zijn.
Lukt het niet kom dan aub een keer langs met je systeem dan kan ik je helpen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview