Advies gevraagd: Stille (budget-)HTPC voor o.a. HD

Started by Martijn76, July 19, 2007, 13:22:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted member

Quote from: Micha2 on September  3, 2007, 15:22:11
en het werkt. Alles speelt nu af. Dus bedankt voor de info. Nu maar wachten totdat mediaportal uitkomt voor vista. Want nu loopt muziek via vistamedia center, hd films door classic speler en dvd via powerdvd. Beetje lastig nog.

MediaPortal werkt perfect hoor onder Vista!  :)

Micha2

#226
dank je voor je input. Ik ga er nog een s even goed naar kijken. Svhs geeft nu beeld, dus tweaken ga ik nog even naar kijken. Alhoewel de nvidia setting redelijk beperkt zijn vind ik.

aan antoine:
Ik heb vanavond ook mediaportal onder vistat geinstalleerd, en werkt inderdaad prima. Ben er eigenlijk vanuit gegaan dat het niet kon. Wel apart hd onder classic werkt goed, opeens dvd via powerdvd is waardeloos maar via mediaplayer weer goed. Powerdvd liep vast en gaf een waterig effect bij lichte bewegingen. Dus ik ben nog wel even bezig  O0




Mijn website is compleet vernieuwd: http://www.studio-immo.nl

Martijn76

Mijn HTPC-projectje is even 'on-hold' ivm perikelen met de thuis-pc :( Deze is inmiddels na het Hibernaten in Vista in een Coma geraakt en nooit meer ontwaakt (meer op: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=64106.0)

The Penguin

Quote from: PjotrrrNL on September  2, 2007, 13:28:23
Zorg dat de driver van je geluidskaart staat ingesteld op 5.1 gelui over SPDIF

Dan wmv.hd afspelen met Media Player Classic, rechtsklikken op 'filters' > AC3 filter en alles zo instellen dat je op de SPDIF tab de volgende instellingen uitleest in het vak 'decoder info':
Als ik dit doe zie ik AC3 niet staan terwijl hij wel geinstalleerd is. Ook ingesteld, maar hij pakt deze decoder dan niet om één of andere manier.

Gister na een middag klooien werkte het ineens, mij nog niet duidelijk waarom.
En nu is hij weer verdwenen. Dus alleen stereo over spdif. En maakt dan geen gebruik van het AC3 filter.
Iemand een idee?
RonV | 50PY70 | VSX-LX70 | BDP-51FD |Kef iQ7SE iQ5SE iQ6c |BK XLS300/PR | Anti Mode 8033 DSP | Canare 4S11

Micha2

Als je geluidskaart op 5.1 staat. Dan moet je in media speler even kijken naar de configuration of options naar output. Dan kan je aangeven welke config je hebt, bij mij stond hij ook standaart op 2.0. En dan kan je die audio config gebruiken of uitzetten. Beide opties werkte bij mij.
Mijn website is compleet vernieuwd: http://www.studio-immo.nl

Micha2

Quote from: Micha2 on October 13, 2007, 12:19:10
Als je geluidskaart op 5.1 staat. Dan moet je in media speler even kijken naar de configuration of options naar output. Dan kan je aangeven welke config je hebt, bij mij stond hij ook standaart op 2.0. En dan kan je die audio config gebruiken of uitzetten. Beide opties werkte bij mij.

Beetje verkeerd zitten lezen, dacht dat je het had over analoog uit. Bovenstaande slaat dus nergens op  8)
Mijn website is compleet vernieuwd: http://www.studio-immo.nl

The Penguin

is volgens mij gewoon het vista probleem en de AD1988 chipset.
Als ik de registerkey reset van AC3 en dan weer opnieuw instel, dan werkt het wel.
Wie weet wordt het opgelost met SP1 van Vista. Ondertussen maar ff zo behelpen, is denk ik weinig aan te doen. Want als het werkt, is he perfect....
Weet nu in iedergeval de truc....

RonV | 50PY70 | VSX-LX70 | BDP-51FD |Kef iQ7SE iQ5SE iQ6c |BK XLS300/PR | Anti Mode 8033 DSP | Canare 4S11

Martijn76

Quote from: Martijn76 on September  4, 2007, 10:17:31
Mijn HTPC-projectje is even 'on-hold' ivm perikelen met de thuis-pc :( Deze is inmiddels na het Hibernaten in Vista in een Coma geraakt en nooit meer ontwaakt (meer op: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=64106.0)
updateje:

PC werkt weer hoor! :) Al is het dan wel met een nieuw mobo en cpu, toen ook maar direct nieuw geheugen genomen en noodgedwongen een nieuwe voeding... k'heb nu een AMD 64 X2 5600 met 2gb geheugen, wellicht voldoende om te kunnen transcoden naar de xbox360 waardoor ik even geen htpc meer nodig heb.

Erik

Lees ik het nou goed da je pc overleden is door door Vista? Dan zou ik even een klacht bij MS.nl neerlegen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

kaajee

Quote from: Erik on October 17, 2007, 10:59:17
Lees ik het nou goed da je pc overleden is door door Vista? Dan zou ik even een klacht bij MS.nl neerlegen

Dat is wel een hele snelle en makkelijke gevolgtrekking. Ik lees dat er niet uit. Buiten dat heeft MS dit soort dingen exht wel geëxonereerd.....

Martijn76

Quote from: Erik on October 17, 2007, 10:59:17
Lees ik het nou goed da je pc overleden is door door Vista? Dan zou ik even een klacht bij MS.nl neerlegen

Nou, zo ligt het niet helemaal hoor... ik denk dat m'n mobo sowieso al een beetje gammel was  >:( maar goed, alles werkt weer! :)

Erik

Quote from: Martijn76 on October 17, 2007, 14:41:39
Nou, zo ligt het niet helemaal hoor... ik denk dat m'n mobo sowieso al een beetje gammel was  >:( maar goed, alles werkt weer! :)
Ok ik vond het al zo'n vreemd verhaal ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

PaulDord

Ik zie dat sommige de DVD speler AD-7173 van NEC hebben geplaatst. Ik heb deze ook in mijn systeem gezet. De PC zelf hoor je haast niet maar als je een DVD afspeeld, zefs als het geluid hard heb aanstaan hoor je de DVD speler daar boven uit.
Is deze DVD speler een verkeerde keuze geweest? kan ik hem misschien op een lagere snelheid zetten?
Bestaan er eigelijk nog wel stille DVD spelers? of moet ik ergen uit een oude PC de 2 speed halen en deze gaan gebruiken

Xstream

De Asus's met Quiet Track schijnen erg stil te zijn. Die heb je voor nog geen 2 tientjes. Die past de snelheid zelf aan heb ik begrepen, zie tweakers forum.

Ook LG schijnt redelijk stil te zijn.
Samsung ook redelijk.

NEC staat bekend om z'n jet engine geluiden (heb em zelf ook en die gaat er van de week uit). Access time is ook matig bij cd/dvd lezen. De NEC periode lijkt voorbij te zijn ... voor nu iig.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Deleted member

Quote from: PaulDord on December  4, 2007, 19:30:27
Ik zie dat sommige de DVD speler AD-7173 van NEC hebben geplaatst. Ik heb deze ook in mijn systeem gezet. De PC zelf hoor je haast niet maar als je een DVD afspeeld, zefs als het geluid hard heb aanstaan hoor je de DVD speler daar boven uit.
Is deze DVD speler een verkeerde keuze geweest? kan ik hem misschien op een lagere snelheid zetten?
Bestaan er eigelijk nog wel stille DVD spelers? of moet ik ergen uit een oude PC de 2 speed halen en deze gaan gebruiken

Ik heb AnyDVD draaien die de draaisnelheid voor CD/DVD Video/DVD Data kan beperken. De NEC 7173 hoor je na installatie dan geheel niet meer.