APPLE Poweradapter van de MACbook Pro is Brandgevaarlijk!!!

Started by Raphie, July 19, 2007, 10:08:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

JBL PRX Power!

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Nou, ik vind het nogal een customer service relaas..... en een half gesmolten poweradapter is ook niet echt normaal te noemen.



Citaat:
While I have got a £1,200 machine instead of a £700 laptop, it is little compensation for the stress of trying to get a working Apple laptop. I've been without a functioning computer for 55.5 days in the last 12 months, I've had to refuse work, I've been burned by a power cord, I've lost three CDs, DVD movies and all the data on a hard drive. I've driven to Bluewater four times (around 400 miles). But, worst of all, I've spent hours on the phone to Apple trying to sort out this enormous mess.

When I agreed to the upgrade as my compensation I thought my experience of a melted MagSafe was uncommon. But a quick check in flickr shows a different story, as do reports on AppleDefects.com.

Had I known this while talking to executive relations I would have pushed the issue of health and safety much further. Instead, I've asked Apple why there hasn't been a product recall and what it takes to agree to one. They have said...well, nothing.

So, I'll say this. Until there is a product recall, do not charge up your MacBooks unattended and never near flammable materials. ®
JBL PRX Power!

Raphie

Aan de andere kant is 55 dgn natuurlijk wel weer redelijk kort vergeleken met wat de "dirty screen" gebruikers hier nog steeds moeten doorstaan :-X
JBL PRX Power!


Audiofiel

Lijkt mij een typisch exemplarisch probleem, dus de relevantie ontgaat mij een beetje. Het is geen algemeen probleem waar veel mensen last van hebben of zo...

Van iedere fabrikant gaan er wel eens producten kapot...

Kennelijk komkommertijd.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Quote from: Audiofiel on July 19, 2007, 11:17:21
Lijkt mij een typisch exemplarisch probleem, dus de relevantie ontgaat mij een beetje. Het is geen algemeen probleem waar veel mensen last van hebben of zo...

Van iedere fabrikant gaan er wel eens producten kapot...

Kennelijk komkommertijd.



Hmmm geloof het niet, als je kijkt op http://www.flickr.com/search/?q=melting+magsafe
en op http://www.appledefects.com/wiki/index.php?title=Magsafe

blijkt dat er veel meer gebruikers zijn. Apple heeft misschien de SONY NiMh. battery recall (Waar HP,Dell en Acer gebruik van maakten) van vorig jaar overleefd. Maar ze hebben nu echt een probleem met de supplier van hun poweradapters (FLEXTronics ?!?)
JBL PRX Power!

Audiofiel

Misschien op jouw links, maar op de bekende Apple fora lees ik er niets over en dat is wel de plek waar je dit soort problemen als eerste leest als meerdere mensen er last van hebben.

Maar ik wil je feestje niet verstoren hoor, you can keep your bubble. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Quote from: Audiofiel on July 19, 2007, 11:23:00
Misschien op jouw links, maar op de bekende Apple fora lees ik er niets over en dat is wel de plek waar je dit soort problemen als eerste leest als meerdere mensen er last van hebben.

Maar ik wil je feestje niet verstoren hoor, you can keep your bubble. ;D

LOL  ;D

Your burns are nothing...
Posted Wednesday 18th July 2007 09:25 GMT

...compared to the flaming you're going to get from all the Apple fanbois who are about to descend and blame you for all the problems....

"Charging on the carpet, under the sofa, clearly you're not cool enough for a Mac. You should have hardwood floors and Arne Jacobsen chairs." and similar drivel


-------------------------------------------------------------------------------------------

Sorry, maar ik vind dit toch echt niet normaal:











JBL PRX Power!

oud_account_1

Quote from: Raphie on July 19, 2007, 11:28:26
Sorry, maar ik vind dit toch echt niet normaal:
Al die gasten zijn niet cool genoeg voor een Apple.
Blijkbaar is die coolness meegenomen in de berekeningen voor de adapter ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Audiofiel

Tuurlijk is dat niet normaal, Raphie. Zo'n adapter moet gewoon werken zonder oververhitting. Het lijkt op de foto's net alsof de aansluiting van de kabel in de connector niet goed is.

Ik geloof ook best dat er meer mensen dit probleem hebben, gezien de website, maar ik geloof alleen niet dat het een wijdverbreid probleem is, anders had ik er ook wel (eerder) van gehoord en gelezen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

En appledefects.com is ook gewoon een apple gebruikers community waar gebruikers elkaar proberen te helpen met hun problemen en geen flame board voor apple haters.

MS v/s Apple flames zijn daar geeneens toegelaten. Dat zou juist jij als doorgewinterde Apple gebruiker moeten weten ;)
JBL PRX Power!

Raphie

Doel van het topic is ook helemaal niet om te spammen van "kijk eens Apple is ook niet perfect.. lekker puh...

maar om de MACbook gebruikers hier te waarschuwen dat in sommige gevallen de te hete adapter i.d.d. gewoon kan smelten.
JBL PRX Power!


Audiofiel

Quote from: Raphie on July 20, 2007, 12:30:02
Nu ook op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JyLo397H3Pc

Heftig! :o

Lijkt er op dat er toch meer aan de hand is. Kennelijk is er iets mis met een aantal adapters. Lijkt mij een gevaarlijk iets. Hopelijk komt er snel een terugroepactie van Apple voor de modellen waar een probleem mee is. ::)


Overigens heeft deze man het over een Powerbook (vorige model), niet de MacBook Pro (die hij waarschijnlijk heeft).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

het kan zijn dat beiden misschien hetzelfde binnenwerk van de poweradapter gebruiken?
Ik hoop inderdaad dat ze een recall gaan opzetten, want je Macbookje 's nachts op de bank laten liggen om weer op te laden wordt zo vrij risicovol.

JBL PRX Power!

Audiofiel

Quote from: Raphie on July 20, 2007, 12:58:26
het kan zijn dat beiden misschien hetzelfde binnenwerk van de poweradapter gebruiken?

Nee, dat geloof ik niet. De MagSafe connector van de MacBook is anders en de aansluiting van die kabel op de adapter dus ook. Ik denk dat de Flextronics gewoon een slechte serie er tussen heeft zitten.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik

Hm zou er ook iemand bij eweka zijn geweest met een mac getuige het volgende bericht ;D

Quote
Geachte klant,

Hedenochtend is door een tot nu toe onbekende oorzaak ons brandveiligheidssysteem in werking getreden in ons datacenter, in de ruimte waar ons usenetplatform staat opgesteld.

Het laat zich aanzien dat hierdoor veel disken beschadigd zijn. Ons platform is hierdoor de komende dagen meer storingsgevoelig. Wij kunnen thans ook nog niet overzien welke disken allemaal beschadigd zijn.

Mocht u derhalve een verminderde performance halen of uw newsreader tijdelijk niet bereikbaar zijn dan willen wij ons langs deze weg alvast verontschuldigden voor het ongemak. Wij zullen al het mogelijke doen om beschadigde apparatuur zo snel mogelijk te vervangen zodat de hinder beperkt zal blijven, mocht u deze ondervinden.

Met vriendelijke groet

Het Eweka Team
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill