Wat is nu de nuttigste bitrate

Started by Mrwhoopie, July 18, 2007, 23:41:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mrwhoopie

Er zijn blijkbaar al veel discusies geweest,maar ik zou graag eens weten aan welke bitrate ik het beste mijn cd's rip.

Ik deed het eerst lossless,maar da wreet immens geheugen.

Ik hoor het graag van julie ;)

Deleted member

Lekker FLAC'en joh, wat kost een harddisk nou nog tegenwoordig. HD's van 500GB gaan al voor minder dan 100 euro over de toonbank. :o

Mrwhoopie

Dat is waar maar de Ipod is maar 30 gig dus ja  ;D

Deleted member

Aha, maar dat had je er niet bijgezet!  ;D

Dan zou ik de LAME encoder gebruiken en ik denk dat je dan gewoon eens moet gaan proberen of je verschil hoort tussen 192, 256 en 320kbps en de hoogste kwaliteit VBR. Minder dan 192kbps zal je waarschijnlijk wel horen.

NielsLu

Quote from: Mrwhoopie on July 18, 2007, 23:41:28
Er zijn blijkbaar al veel discusies geweest,maar ik zou graag eens weten aan welke bitrate ik het beste mijn cd's rip.

Ik deed het eerst lossless,maar da wreet immens geheugen.

Ik hoor het graag van julie ;)

Ik zou in Itunes mp3 320 kbps doen, of AAC en dan zo hoog mogelijk  ;)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Rody

Ik zou zoiezo AAC kiezen ipv MP3, en dan op een bitrate van 160 of 192.

Raphie

Flac lossless en gewoon je ipod beter inrichten ;)
JBL PRX Power!

SisterOfMercy

Ik zou lekker met Lame op een Average Bit Rate van iets van 128 of 160 kbps gaan encoden. Als het nodig is schiet-ie omhoog qua bitrate, en gemiddeld wordt je bestand niet al te groot.
The kissing and the colour come crashing down

Wimpie007

Ik gebruik Lame (3.92 geloof ik), met een VBR van 160 a 228 kbit/s.
Er zal waarschijnlijk wel een verschil zitten tussen de cd en de mp3, maar met mijn oren, en mijn iPod, merk ik er weinig tot niks van.
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

fireman

In EAC kan ik 'm ook op 1024 instellen. Heeft dat nut?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Raphie

hoe hoger de beter! dus lossless ;D
JBL PRX Power!

Gizz

Quote from: Raphie on December  5, 2007, 15:48:50
hoe hoger de beter! dus lossless ;D

Helemaal mee eens. Moet je het verschil maar eens horen tussen mp3 192 en een flac bestand met een stel goede foontjes en niet dat spul wat je er bij krijgt. Bij een goede mp3speler hoort gewoon een goed stel doppen punt uit.

Ik heb zelf ook een mp3speler met 30gb. Als ik een genre beu ben sleep ik gewoon een andere erop. Drag n Drop 1gb per minuut.

Erik

#12
Quote from: Gizz on December  5, 2007, 19:15:56
Ik heb zelf ook een mp3speler met 30gb.
Zeker zo'n ding met harde schijf wat ouderwets ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill