Macbook Pro Regio locked ?

Started by norman, July 18, 2007, 22:27:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

norman

Weet iemand of het mogelijk is in de Macbook Pro om de DVD drive regio vrij te maken ?
Er schijnen truukjes voor de PowerPC te zijn maar deze werken niet op de intel versies....
Zou zonden zijn als ik straks mijn Regio 1 DvD's niet meer kan kijken ....
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

wh-vanderpost

Even kijken welke drive je hebt (http://www.macupdate.com/info.php/id/16366)

Dan is er een site waar onderin een aantal opties staan (http://www.powerbook-fr.com/dossiers/dvd_region_free_en_article30.html). Houd er wel rekening mee dat je met een firmware flash in ieder geval je garantie kwijt bent. Het kan mislukken en dan is het dikke pech.

Andere manier, gebruik VLC. Duw de DVD erin, krijg je een melding dat je de regio moet wijzigen of setten, lekker laten staan gewoon VLC starten met de melding nog op de achtergrond. VLC zal gewoon de DVD spelen... aan het eind klik je de melding weg met Cancel en wordt de DVD gelijk uitgespuugd.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

norman

Quote from: wh-vanderpost on July 19, 2007, 20:22:13
Even kijken welke drive je hebt (http://www.macupdate.com/info.php/id/16366)

Dan is er een site waar onderin een aantal opties staan (http://www.powerbook-fr.com/dossiers/dvd_region_free_en_article30.html). Houd er wel rekening mee dat je met een firmware flash in ieder geval je garantie kwijt bent. Het kan mislukken en dan is het dikke pech.

Andere manier, gebruik VLC. Duw de DVD erin, krijg je een melding dat je de regio moet wijzigen of setten, lekker laten staan gewoon VLC starten met de melding nog op de achtergrond. VLC zal gewoon de DVD spelen... aan het eind klik je de melding weg met Cancel en wordt de DVD gelijk uitgespuugd.

Aja op die laatste link staat inderdaad dat hij niet te flashen is naar regio vrij ...
Ik klikte eerst die melding weg dan werd hij geauto-eject ... heb nu de auto launch van dvd player uitgezet en ben het aan het proberen met VLC ...
Het lijkt te werken idd !

Thnx :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

wh-vanderpost

En met onderstaand script kan je zorgen dat VLC standaard gestart wordt...

do shell script "/Applications/VLC.app/Contents/MacOS/VLC dvdnav:///dev/rdisk1 --fullscreen"

Eventueel zonder "--fullscreen".... :)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wh-vanderpost

Quote from: Audiofiel on July 19, 2007, 21:52:23
Kijk anders ook even in dit topic op macfreak.nl. ;)

Die had ik ook gevonden een tijdje geleden inderdaad, maar vond het kopje waar de firmwares voor mij MBP onder stonden een beetje gevaarlijk ;D
Immers .. met de VLC oplossing is het niet nodig om iets te flashen en behoud je je garantie tenminste :D
QuoteFirmwares in beta, the newest of the new. ** HIGHER RISK **
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Audiofiel

Quote from: wh-vanderpost on July 19, 2007, 21:57:46
Die had ik ook gevonden een tijdje geleden inderdaad...

Tijdje geleden? Apart... het topic is van 2 dagen geleden. ;)

Quote... maar vond het kopje waar de firmwares voor mij MBP onder stonden een beetje gevaarlijk ;D
Immers .. met de VLC oplossing is het niet nodig om iets te flashen en behoud je je garantie tenminste :D

Ik zou zelf ook eerder de VLC oplossing kiezen, maar dat is ook terug te lezen in de reacties in de link. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wh-vanderpost

Quote from: Audiofiel on July 19, 2007, 22:01:06
Tijdje geleden? Apart... het topic is van 2 dagen geleden. ;)

Niet dat topic, de pagina van de Dangerous Brothers.. ;)

Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Audiofiel

Quote from: wh-vanderpost on July 19, 2007, 22:04:08
Niet dat topic, de pagina van de Dangerous Brothers.. ;)

Wie overweegt er nu software te installeren met een dergelijke naam? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.