Gooi "De Markt" op slot voor newbies (<100 posts)

Started by Raphie, July 16, 2007, 08:35:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zet een "drempel" op de markt zodat deze niet misbruikt kan worden door lieden die enkel hier komen om te verkopen

Goed idee: Het is hier geen marktplaats!
Geen goed idee: Ook mensen zonder forum interesse moeten hier kunnen verkopen
Het maakt mij allemaal niks uit

Raphie

Quote from: henkt1 on July 16, 2007, 13:42:01
Ik ben het hier eigenlijk ook niet mee eens.

Heb al positieve ervaringen met mensen die zelden of nooit posten. Andersom vind ik het ook fijn (en het is zeker al een paar keer gebeurt) dan mensen die pas lid zijn of zelden posten reageren op dingen die ik te koop aanbied.

Omgekeerd doe ik het ook. Ik zit nooit op het dvd.nl forum (oid) maar ik bied daar wel (heel soms) iets te koop aan. Ben ik dan minder betrouwbaar?

Tevens moeten we er ook voor waken dat we een ontoegankelijk elite clubje worden. We zijn allemaal met onze eerste post begonnen!

Henk

Onzin, vind jij 100 posts "ontoegangkelijk? je hebt er zelf al bijna 600 :P
JBL PRX Power!

Raphie

#26
Quote from: Davy on July 16, 2007, 11:42:22
Vind het eigelijk ook helemaal geen goed idee... :-\
Hoeveel mensen met nog maar een paar posts hebben hun transactie wel perfect afgesloten zonder enige problemen etc..., ik heb een jaartje terug een kabel gekocht van iemand met 1 post en dat was perfect verlopen(nadat hij het geld had ontvangen duurde het nog 2 dagen en ik had mijn pakje al thuis :D)!?
Als deze nu gaan geweigerd worden, ga je een pak mooie aanbiedingen nooit zien. ::)
En tja, je kunt nog altijd gaan kijken he als je iets koopt, dan zie je het aangeboden produkt met je eigen ogen. ;)

Zolang ze hier maar niet beginnen met nep spullen(zoals nep schoenen en kleding enz...) te verkopen is het voor mij goed! ;D

Bovenstaande advertenties vind je dan ook op Marktplaats, HEAR en HIFI punt.nl dit zijn juist de soort advertenties waar we volgens mij niet op zitten te wachten Deze mensen spammen alleen maar voor zo veel mogelijk exposure en hebben helemaal niks met dit forum, anders dan dat het gratis adverteren is.  DE KENNERS WETEN GENOEG ;D ;D
JBL PRX Power!

Raphie

de stand is op dit moment 60/40, dus ruim 60% vind dat er wel iets aan gedaan dient te worden
JBL PRX Power!

Oracle

Quote from: Raphie on July 16, 2007, 13:50:36
de stand is op dit moment 60/40, dus ruim 60% vind dat er wel iets aan gedaan dient te worden

Correctie: 60% van de mensen die dit topic hebben gezien, en de moeite hebben genomen om te stemmen...  ;)

Groet,
Mark

NielsLu

Quote from: Raphie on July 16, 2007, 13:45:16
Hier kan het systeem niks mee. je zou ook een newbie status kunnen aanmaken en de drempel op 25 posts leggen

Jammer dat aantal uren niet kan...

Maar inderdaad 25 of 50 posts voordat iemand een verkooptopic kan starten zou ik wel mee kunnen leven  ;)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Raphie

Och jee, "De macht van de sponsor"........begint al bijna op topsport/commerciele TV te lijken   ;D
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: NielsLu on July 16, 2007, 13:54:14
Jammer dat aantal uren niet kan...

Maar inderdaad 25 of 50 posts voordat iemand een verkooptopic kan starten zou ik wel mee kunnen leven  ;)

Precies, over de hoogte van de drempel kan je altijd overleggen, maar lijkt me duidelijk dat die er wel moet komen!
JBL PRX Power!

DV79

Ik zou het erg jammer vinden.
Ik lees graag op dit forum maar ben niet iemand die erg veel post.

Wanneer ik iets te koop zou hebben wil ik het graag hier aanbieden.

Ik kan me de opmerkingen overigens wel goed voorstellen maar ik vraag me af of je dergelijke manier van verkoop gaat voorkomen.
Er zijn inmiddels al voldoende manieren geroepen om alle mogelijke manieren van 'op slot' zetten te omzeilen. Maakt het dus moeilijk om te beheren denk ik.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Raphie

Quote from: Jack van Dijk on July 16, 2007, 13:53:11
Ik denk dat we voorlopig de situatie laten zoals die is. De andere kant van het verhaal is dat het ook meer bezoekers trekt, wat de sponsoren wel prettig vinden. En zonder sponsoren geen htforum...

Jack

Dan maar wat strenger gaan modereren in "De Markt"....
JBL PRX Power!

spotmatic

Quote from: Raphie on July 16, 2007, 13:57:19
Dan maar wat strenger gaan modereren in "De Markt"....

Dat is dan wel in tegenspraak met je eerdere uitspraak dat zo'n oplossing zichzelf zou moeten managen. Op extra werk in het marktgedeelte zitten de moderators (terecht!) niet te wachten.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

bodiug

10 posts als drempel zou toch niet verkeerd zijn? Mensen die echt alleen maar langskomen om te adverteren zullen de moeite niet nemen en mensen die vooral lezen zitten meestal toch wel op 10 posts?

Raphie

Quote from: spotmatic on July 16, 2007, 14:00:44
Dat is dan wel in tegenspraak met je eerdere uitspraak dat zo'n oplossing zichzelf zou moeten managen. Op extra werk in het marktgedeelte zitten de moderators (terecht!) niet te wachten.

Is als reactie op Jack's afwijzing, als we geen zelfregulerende oplossing willen hebben, dan verwacht ik wel iets meer inspanning van onze moderators, want 60% van de leden ergert zich dus blijkbaar wel aan dit soort "members"...
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: guidob on July 16, 2007, 14:01:11
10 posts als drempel zou toch niet verkeerd zijn? Mensen die echt alleen maar langskomen om te adverteren zullen de moeite niet nemen en mensen die vooral lezen zitten meestal toch wel op 10 posts?

Precies, er is altijd wel een hoeveelheid die iedereen redelijk vindt, ik gaan 100 als voorbeeld, mogen er van mij ook 10/25/50 of een andere hoeveelheid zijn.
JBL PRX Power!

PjotrrrNL

Een kleine drempel (10 of 25 posts) lijkt me een goed compromis...

NielsLu

Quote from: Jack van Dijk on July 16, 2007, 14:07:32
Het zijn meestal de klagers die zich het hardste laten horen. De mensen die zich er niet aan storen, kijken dus waarschijnlijk niet eens naar dit topic. Dus in hoeverre die 60% ergens voor staat is maar de vraag. ;)

Het is niet dat ik me er erg aan stoor, maar marktplaats praktijken komt het vertrouwen in medeforummers niet ten goede...
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Audiofiel

Quote from: NielsLu on July 16, 2007, 14:17:03
Het is niet dat ik me er erg aan stoor, maar marktplaats praktijken komt het vertrouwen in medeforummers niet ten goede...

Dat is ook mijn grootste zorg. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Oracle

Quote from: NielsLu on July 16, 2007, 14:17:03
Het is niet dat ik me er erg aan stoor, maar marktplaats praktijken komt het vertrouwen in medeforummers niet ten goede...

Niemand dwingt je toch om iets te kopen van iemand met 'maar' 2 posts? Dan koop je enkel van mensen die meer posts hebben (alsof dat iets zegt... ;) )

Groet,
Mark

DVDGuy

Leuke discussie, waarbij Raphie alleen al in dit topic hard op weg is naar de 100 posts  ;D ;D ;D

[On Topic]
Ik heb er geen moeite mee als alles blijft zoals het is (heb inderdaad ook wel eens een goede deal gehad met een newbie op dit forum), maar als het te veel op Marktplaats gaat lijken, kan er altijd -in overleg met de sponsor(s)- gekeken worden naar een oplossing zoals reeds eerder geschetst
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

spotmatic

Ik kan natuurlijk zelf naar de marktsectie van dit forum gaan kijken, maar kan iemand mij wijzen op een topic waarin sprake is van "Marktplaats-praktijken"? En wanneer valt het eigenlijk onder deze noemer?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Raphie

#44
geen markplaats praktijk, maar check de postcount even?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=62117.msg963273#msg963273

overigens welkom op het forum Geitenbreier!    :D
JBL PRX Power!

spotmatic

Dat is wel duidelijk iemand die zich speciaal heeft geregistreerd voor het verkopen van artikelen. De registratie heeft namelijk ook vandaag plaatsgevonden. Dus geen 'lurker' maar een profiteur?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Raphie

Quote from: spotmatic on July 16, 2007, 14:54:17
Dat is wel duidelijk iemand die zich speciaal heeft geregistreerd voor het verkopen van artikelen. De registratie heeft namelijk ook vandaag plaatsgevonden. Dus geen 'lurker' maar een profiteur?

Jij zegt het ;)

voor mij geeft het alleen maar aan dat Geitenbreier "de markt" wel de meest interessante sectie vindt. Anders was de eerste post wel elders geweest?
JBL PRX Power!

TheSpeedSkater

Quote from: Raphie on July 16, 2007, 14:56:17
Jij zegt het ;)

voor mij geeft het alleen maar aan dat Geitenbreier "de markt" wel de meest interessante sectie vindt. Anders was de eerste post wel elders geweest?
En hij maakt ook meteen een fout in zijn advertentie ;)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

TheSpeedSkater

Maar even on topic, ik heb er ook niet echt problemen mee, maar een minimum van 20 post ofzo om te kunnen plaatsen vind ik opzich wel een goed idee.
Het nadeel is dat je misschien wat leuke dingen mis loopt. Tja, voor beide valt iets te zeggen.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Raphie

JBL PRX Power!