Slaapbank: bank met daaronder uitschuifbare lade voor bed

Started by -Freek-, July 15, 2007, 18:23:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Omdat ik op mijn kamer geen ruimte heb voor een aparte bank, wil ik een slaapbank kopen. Maar de standaard ikea-modellen moet je elke keer opnieuw opmaken als je ze als bank hebt gebruikt. En om je bed nou 2 keer per dag opnieuw op te maken lijkt me niet echt leuk. Ook zijn die dingen heel breed (meestal 2-persoons bedden).
Dus de enige geschikte oplossing lijkt me een mooie bank, met daaronder een lade die je kan uitschuiven met een bed. Dan kun je die, als je hebt geslapen, gewoon onder de bank schuiven. Ik ben alleen zo'n model nog niet tegengekomen. Iemand die weet waar die te koop zijn?


-Freek-


Stadium III

Ben zelf ook wel eens op pad geweest voor een slaapbank

Ik ben toen ook bij de ikea uitgekomen,maar ik had een hoes die ik om mijnn bank kon doen
Zo kon ik gewoon de bank gebruiken met onder de hoes mijn dekbed

Kussens gooide ik onder de bank.en zo was dit eigenlijk de oplossing vor mij

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

-Freek-

Quote from: Stadium III on July 16, 2007, 10:38:35
Ben zelf ook wel eens op pad geweest voor een slaapbank

Ik ben toen ook bij de ikea uitgekomen,maar ik had een hoes die ik om mijnn bank kon doen
Zo kon ik gewoon de bank gebruiken met onder de hoes mijn dekbed

Kussens gooide ik onder de bank.en zo was dit eigenlijk de oplossing vor mij

Stadium III
Waar heb je die hoes dan vandaan?

Welke bank heb je trouwens gekozen? :)

Stadium III

2 persoons slaper krijg je dan en de hoes zit er standaard bij
Ik had een rode

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

-Freek-

Quote from: Stadium III on July 16, 2007, 15:52:45
2 persoons slaper krijg je dan en de hoes zit er standaard bij
Ik had een rode

Stadium III
Ah, ok. Maar ik ben wel benieuwd welk model :).

frankly

Ik heb jaren deze gebruikt,
maar die moest weg van mijn vriendin  ;D
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Stadium III

5.2.4 Marantz Klipsch setup

frankly

Toen heb ik deze maar gekocht,
kon mijn vriendin beneden slapen
en ik met die rooie naar boven ;D
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Raphie

JBL PRX Power!

Vampire

Idd.. Maar niet echt wat TS bedoelde..
Hij wilde een bank waarbij het slaapgedeelte gewoon kon blijven zoals het is. Zodat hij niet steeds zijn bed op moet maken... toch??
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

SpeedyAndré

Dit bed lijkt mij ook wel wat (uit Fifth element)  ;D



Het bovenste deel schuift weg en een nieuw opgemaakt matras ligt eronder  ;D ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Erik

Hou er rekening dat een mens behoorlijk zweet 's nachts en dat voch trekt in je matras. Dat vocht krijgt overdag de mogelijkheid te verdampen. Als je zo'n bed weer in een afgelsoten kast propt vraag ik me af of het vocht wel goed afgevoerd kan worden. Ik heb wel eens 3 maanden, de matrassen op de grond moeten leggen om 2 matrassen aansluitend te krijgen. Na 3 maanden bleek de onderkant helemaal zwart van de schimmel (en klam van de vocht).
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

frankly

OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Erik

Hier vind je trouwens een hele zooi bedbanken opklapbedden etc. Misschien doe je hier nog  ideeen op. prijzen staan erbij. ;)
Winke is in amsterdam

http://www.slaapbanken.nl/
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

-Freek-

Quote from: Erik on August  3, 2007, 14:35:25
Hier vind je trouwens een hele zooi bedbanken opklapbedden etc. Misschien doe je hier nog  ideeen op. prijzen staan erbij. ;)
Winke is in amsterdam

http://www.slaapbanken.nl/
Ik zit al een paar dagen te denken om onderstaand idee van jouw site zelf te gaan maken. Lijkt me de ideale oplossing: http://www.slaapbanken.nl/source/bkcubed.html
Ik heb dan nl ruimte voor bioscoopstoelen oid ;D.

Erik

Succes denk alleen hieraan. ;)

Een bed heeft een bepaald gewicht zekr een 2 persoons. Dat bed in het plaatje heeft 6 veren om je te helpen trekken/tillen want in je eentje dat bed omhoog klappen zal niet meevallen. Mijn 1 persoon matras moet je al met 2 personen tillen ;)

Klem mechanisme als je mijn bed op zou klappen en klapt naar beneden om wat voor reden ook, en je krijgt hem op je ben je dood.

Dit alles is wel op te lossen maar vergeet niet dat het soms makkelijker lijkt dan het is.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Dirc

Ik heb een bed dat je kunt opklappen tot bank. Zo gebeurt.

En guess what. Ik verkoop hem mss wel:D

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rielplayer

#20
Quote from: Erik on August 18, 2007, 01:54:38
Haal je wel eerst die vlekken eruit ;D

hoe weet jij dat ;D
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Audiofiel

Ook een handige bedbank is de Hemnes van Ikea.

Dit is een bed, dat opgemaakt als bank dienst kan doen, met 3 flinke lades eronder. Maar je kunt ook de gehele zijkant wegschuiven, zodat je een tweede bed hebt. Beide lattenbodems staan daarbij op gelijke hoogte! doordat ze in elkaar wegschuiven. De maat is 80x200 en dan uiteraard tweemaal indien gewenst. Het tweede matras schuift echter niet mee onder het eerste bed, dus dat moet je los opbergen of je moet op twee matrassen dik gaan zitten. ;D

Goedkoop is hij niet, hij kost €299 zonder matrassen (incl. lattenbodems). Maar wel handig. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Oh ja, even wat foto's gevonden hoe het er uit ziet in beide standen:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Hoi Arjen,

Ik ben toevallig op zoek naar een slaapbank (voor logee's) en dit lijkt me wel wat, temeer daar je als er maar 1 logee is niet eens de boel hoeft uit en in te klappen  :)

Als oplossing voor het opbergen van de tweede matras zat ik de denken die achter de bank te "verstoppen", de bank komt dan wel iets van de muur af natuurlijk.

Maar goed mijn vraag is, heb jij deze bank (gehad) en weet je dus of het kwalitatief ook een aanrader is? Het feit dat je zelf nog matrassen moet kopen is ergens ook weer een voordeel, kun je zelf uitzoeken en kiezen in welke prijsklasse enzo  :)

Groetjes,

Ronald

Audiofiel

Nee, ik heb hem zelf niet (gehad), maar de buren wel. ;D

Ik heb uiteindelijk niet zo'n bedbank gekocht omdat ik het systeem weliswaar erg handig vind, maar om in je eentje op te slapen is er een 'design-issue'. Immers: de lattenbodems schuiven in elkaar, dus werken eigenlijk alleen goed met 2 personen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.