Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Started by J.A.F._Doorhof, January 31, 2002, 12:52:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ronin79

En ze maken bijvoorbeeld geen zoem geluiden zoals een Plasma doet ... voor mij nog een goede reden, om voor wat anders te kiezen.
Ik weet alleen niet precies hoe het zit met ingebouwde ventilatoren, in een LED.
In een Plasma komen die wel voor. Hoewel je ze bij mijn Pioneer niet hoort (springen ook nooit aan) ... heb ik vaker gelezen dat
ze bij een Pana soms wel te horen zijn. Dat zou ik persoonlijk erg irritant vinden.

MechanicalAnimal

Wordt natuurlijk veel minder warm he...als ik een stevig avondje series heb gekeken dan gloeit mijn ouwe trouwe 42G10 als een dolle.

Zal eens bij de lokale dealers binnenstappen voor een eerste indruk van de nieuwste generatie plasma en LED/LCD's.

Tijdje geleden alweer.........2008/2009...dat ik TV's ben wezen vergelijken.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Ronin79

#977
TV's in de winkel heb ik ook een tijdje geleden voor het laatst bekeken. Ongeveer een jaar of 5 geleden.
Maar ik denk dat de meeste nu wel weten waarom ik oa. winkels mijd. Echter reviews lezen, en een beetje volgen
wat er op de markt komt en is, doe ik dan wel weer. Niet alles .... alleen high-end schermen en oa monitoren.

Als ik het geld eenmaal voor een scherm bij elkaar heb gespaard, zal ik wel naar een winkel moeten om te kijken. Ik wil wel weten wat ik koop.
Natuurlijk weet ik van ter voren de specificaties, en hoe goed de schermen uit de testen komen. Maar ik wil ze vaak ook even aanraken,
De bouwkwaliteit bekijken, als je wilt. Daarom heb ik vroeger ook niet voor bijvoorbeeld een Philips Full HD scherm
gekozen, maar toen voor een Loewe Individual 32 inch. (nog geen 18 maanden later, omgeruild tegen de Individual Compose 40 inch).
Dat afgezien dat de Loewe veel mooier beeld had, als de toen populaire Philips.
De Loewe was verder een en al bouw kwaliteit, afgezien dat de Loewe's er atijd wel erg strak uitzien (of uitzagen).
Dus hopelijk wil Hobo Hifi, als ik kom kijken .... even het geluid in de winkel afzetten, zodat ik rustig kan kijken.
Want oa. bij de MM is het letterlijk een 'kolere herrie'. Dus die winkel mijd ik.

Ik ben dan eigenlijk nieuwsgierig naar de volgende schermen (afgezien dat ik er al het een en ander van weet) ...

* Sony X950B
* Panasonic AX-800 (Panasonic beweerd / beloofd: Plasma kwaliteit)
* Samsung UH8550 / 7500.
De F9000 krijgt een update, door middel van een nieuwe One Connect Box.

LG, Sharp, Toshiba, en oa. Philips laten we even buiten beschouwing.
Mocht een van deze erg goed uit een test komen, dan zie ik dat vanzelf wel.

Vizio daarin tegen kan een echte outsider wezen. De Vizio op de CES was
letterlijk voorzien van alle UHD toeters en bellen wat je maar kan verwachten.
Een grotere kleuren bereik (2020), diepe zwart-waardes door middel van Local-Dimming,
Natuurlijk de 4K resolutie, voor gaming; 120 hz etc, etc. Een scherm puur gebouwd voor beeld-kwaliteit,
en dat was te zien.

MechanicalAnimal

koekkoek, dat zijn wel TV's die liggen ff buiten mijn zoektocht  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Ronin79

#979
 ;)

Ik moet er zelf ook lang voor sparen. Dus ik weet niet of ik het dit jaar voor elkaar krijg, of begin volgend jaar.
We zien wel. Maar als ik iets koop, vind ik ook dat het goed moet wezen.
Zeker als het minstens op het niveau moet liggen, wat ik nu aan de muur heb hangen (Pioneer Kuro 5090H).

Dus hoop ik; dat de genoemde schermen (Samsung F9000, F7500/8550, Sony 950B, Pana AX-800)
niet al te duur gaan uitvallen. Mocht dat wel zo zijn (of er komt iets tussen door) ... zal ik toch verder moeten sparen.
Half 2015 of begin 2016 zijn er dan weer hele andere schermen op de markt, die wellicht nog beter zijn.

Mocht het dit jaar wel lukken, dan hoop ik dat OPPO in ieder gaval eind 2014, dan wel ... 2015, een 4K speler op de markt brengt.
Mijn 103 kan ook wel 4K aan (upscaling), maar heeft HDMI 1.4. 2.0 is gewoon beter. Zeker omdat HDMI 2.0, 60fsp aankan.
Ik weet dat er op dit moment ook word gewerkt aan BR's die 4 lagen hebben, zodat er een 4K film erop past (100 - 160 Gig).
Ook zijn ze bezig dat BR meer kleuren aankan. Dit jaar zal hier meer duidelijkheid over komen.
Qua geluids- update doe ik niets meer (tenzij de receiver hopeloos verouder raakt, dan wel kapot gaat), maar dat zal niemand verbazen,
die de redenen kent. Ik gebruik het, toch nagenoeg niet (meer).

millon


Mijn Samsung plasma 50inch( 5jaar oud) gaat verhuizen naar een neef.
Hij had ook flinke inbranding,ondanks de 200uur procedure.
En ook flink stroomverbruik.

Ik wil nu een 55inch LCD (LED) aanschaffen.
Welke met DNLA zijn goed.
En hebben een redelijke zwartwaarde?

En ja ik weet dat ze niet aan een plasma kunnen tippen ;)

Ik heb deze op het oog.

http://www.plasma-discounter.nl/product/1809651/lg-55la6208.html?ref=feed#anReviews




http://www.kieskeurig.nl/led_tv/alle#new=N&page=1&sort=pop&order=desc&q=&rq=&ps=12&pcode=tv_led&qcode=led_tv&f71762[]=115584&f71762[]=116843&min_default=123&max_default=39999&min=123&max=1088&f71816[]=115606&bs[f71806]=open&bs[f71745]=open&bs[f71767]=open&bs[f71750]=open&f71750[]=115624&view=tiles
« Last Edit: Today at 00:43:26 by bert888 »
Logged
Millon Cobra lll----
Klipch synergy s3-----
bk XXLS400----
Marantz SR-6003--- Epson TW-2900---- Samsung PS50b650----
Offline Midcall

    Highly esteemed member group
    *******
    Trade Count: (+1)
    Posts: 4231
    Gender: Male
        Ex-garage

Re: De beste LCD 55inch tot 1000euro?
« Reply #1 on: Today at 00:24:31 »
We gaan toch niet WEER de zoveelste welke tv moet ik kopen topic openen?
Logged
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research VT200 MKII - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Onkyo PR-SC885P - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - PS Audio P600 - Squeezebox Classic - Audio-GD Reference 7 DAC -
Offline bert888

    senior member
    *****
    Trade Count: (+4)
    Posts: 854
    Gender: Male

Re: De beste LCD 55inch tot 1000euro?
« Reply #2 on: Today at 00:44:59 »
Quote from: Midcall on Today at 00:24:31

    We gaan toch niet WEER de zoveelste welke tv moet ik kopen topic openen?


Op jou mening zit ik niet te wachten.
Ga maar lekker buiten spelen als je hier tegen kunt

« Last Edit: Today at 00:46:34 by bert888 »
Logged
Millon Cobra lll----
Klipch synergy s3-----
bk XXLS400----
Marantz SR-6003--- Epson TW-2900---- Samsung PS50b650----
Offline VTEC_genieter

    senior member
    *****
    Trade Count: (0)
    Posts: 1441
    5500-9000rpm

Re: De beste LCD 55inch tot 1000euro?
« Reply #3 on: Today at 01:35:47 »
Ik heb het vorige model, de 55LM6200.
Mooi scherp, mooie kleuren, zwart waarde is prima. En ik ben helemaal geen fan van super zwart ;)
Maar het paneel heeft 120hz. Als ik de functie true motion aanzet voor scherptebehoud van de bewegende elementen in het beeld, dan heeft het scherm moeite. De onderwerpen krijgen halo's.
Daarom zet ik de functie true motion uit. Geen scherptebehoud op de elementen, maar ik krijg dan geen halo's.
Verder kan ik bijvoorbeeld films die op m'n NAS staan, streamen via mijn iPad naar de TV ;)
Ik durf alleen niet te zeggen of "alle" mkv bestanden en andere videoformaten ook probleemloos naar de TV gestreamd kunnen worden via m'n iPad.

Een vriend van me heeft een 55LA versie ;)
Omdat ie een Samsung LED kocht met veelste veel lightbleeding in de hoeken, ging ik hem een LG 55LA aanraden ;)
Hij is sindsdien tevreden.
Bij zijn LG gaan de donkere gedeeltes in het beeld, zeg maar het zwart, over naar UIT.
De betreffende LEDjes gaan uit als er zwart optreedt. Dat vind ik niet mooi en erg storend.
Maar bij zijn LG zie ik niet gauw halo's als de true motion functie toegepast wordt. Er zit waarschijnlijk een 240hz paneel in. :)

Mijn conclusie is: Wij hebben evenveel geld betaald, 1400 euro ofzo en beide LED TV's hebben voordelen en nadelen. Maar ze zijn niet slecht! Ze zijn mooi genoeg voor full hd op LED niveau.
Maar als ik meer geld had, dan zou ik voor een TV gaan met een 240hz paneel ;)

LG is echt mooi, maar niet de beste ;)
Succes!
Logged
receiver: Denon AVR-3312  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  speakercables: Oehlbach Silver Stream 4.00mm2 + Oehlbach NF 214 subwoofer cable  |  Monstercable 1200 EX HDMI cables  |  Monster HDP 750G Powercenter  |  Kemp HI & LO power cords  |  Smart LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray + AQ HDMI Pearl + Golden Gate RCA  |  Eminent EM7380 mediaplayer + W&M HDMI
Offline Midcall

    Highly esteemed member group
    *******
    Trade Count: (+1)
    Posts: 4231
    Gender: Male
        Ex-garage

Re: De beste LCD 55inch tot 1000euro?
« Reply #4 on: Today at 01:37:37 »
Quote from: bert888 on Today at 00:44:59

    Op jou mening zit ik niet te wachten.
    Ga maar lekker buiten spelen als je hier tegen kunt


Waarom zou er een sticky topic bestaan dat heet:
Aankoop advies voor televisies (MIJN mening)


« Last Edit: Today at 01:38:44 by Midcall »
Logged
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research VT200 MKII - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Onkyo PR-SC885P - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - PS Audio P600 - Squeezebox Classic - Audio-GD Reference 7 DAC -
Online Christiaan S

    Doe maar gek. Dan doe je al gewoon genoeg
    Administrator
    The ultimate HT Forum elite group
    *******
    Trade Count: (+6)
    Posts: 22788
    Gender: Male

Re: De beste LCD 55inch tot 1000euro?
« Reply #5 on: Today at 01:40:21 »
Dat klopt. Dat is DIT topic.
Hier gaat een slotje op.

J.A.F._Doorhof

Een kleine update.

Let bij een aanschaf van een nieuw toestel goed op dat je een toestel koopt met een volledig CMS systeem.
Sommige toestellen geven alleen de optie voor RGB en niet voor CYM en dat is jammer, denk aan de instap serie van Panasonic, een versie hoger doet wel volledig.
Niet dat het verkeerde toestellen zijn, begrijp me goed, de gehele Panasonic lijn vind ik erg de moeite waard.

Tevens werken sommige CMS systemen voor geen meter.

Op dit moment zijn aankoop adviezen :

De gehele Panasonic lijn, vooral de hogere series.
Samsung LCD, ook hier geldt de wat hogere series voor het goede CMS systeem

Sony en Philips hebben een paar leuke toestellen maar over het algemeen worden ze volledig weggespeeld door Samsung en Panasonic.

Het is erg om maar 2 merken over te houden die het echt zeer goed doen maar de realiteit is dat dit toch wel de beste koop zijn.
Natuurlijk zijn er top toestellen op de markt op dit moment van andere merken maar het is dan net even type afhankelijk, wil je veilig zijn ga dan voor deze 2 merken.
Daarnaast heeft Sony een paar zeer interessante toestellen die je zeker mee moet nemen in je overweging als je naar 4K wilt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirkie

Staat er iets betaalbaar van oled aan te komen ?

Is de w8 serie van sony goed ?
Of best voor een panasonic plasma gaan ? vt60
maximaal 50"

Leon

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 22, 2014, 08:51:46

Op dit moment zijn aankoop adviezen :

De gehele Panasonic lijn, vooral de hogere series.
Samsung LCD, ook hier geldt de wat hogere series voor het goede CMS systeem

Sony en Philips hebben een paar leuke toestellen maar over het algemeen worden ze volledig weggespeeld door Samsung en Panasonic

Hoi. Voor mij, als leek, zijn dit soort adviezen goud waard. Aangezien mijn ogen echt wat minder beginnen te worden, wil ik na enkele jaartjes overstappen naar een groter scherm. Rond de 50 inch. Maar hoe herken ik de ' hogere' series van Panasonic en Samsung? Mijn voorkeur gaat uit naar de net niet laatste modellen, dus de productielijn van 1 tot 2 jaar geleden. Het hoeft voor mij niet het allerlaatste model te zijn dus..
Groetjes Leonneke

Corne H

Welke tv's zijn momenteel een upgrade (of minimaal gelijkwaardig) qua beeldkwaliteit voor mijn Pioneer Kuro KRP 600M ? Ik zoek een TV met iets meer gebruiksgemak (netflix als app op tv, CAM module) maar wil er op gebied van beeldkwaliteit / zwartwaarde niet op achteruit gaan. Verder moet het een 60" of 65" tv worden. Iemand enig idee ?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Corne H

Welke series moet ik dan kijken, er zit zoveel verschil in. Heeft 4k al nut ? Bijvoorbeeld de panasonic tx60as800 is die al even goed / beter als de Pioneer of moet ik dan naar de tx65ax800 (4K). 4k is geen prioriteit voor mij (toch weinig / geen content) of het moet zijn dat de algehele kwaliteit er dan ook mee vooruit gaat. Het valt mij op dat de betere (duurdere) series van Panasonic en Samsung ( 7 / 8 serie) allemaal 4k zijn. Is de 6 serie van Samsung dan veel minder goed of is die goedkoper omdat het "maar"  full HD is ?

Leon

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 20, 2014, 20:20:35Panasonic en Samsung zijn beide erg goed.

Zou ook graag weten welke 'lijnen' dat zijn. Je spreekt eerder over de hogere series. Welke zijn dat ? Kun je dat bijvoorbeeld aan de startletters van het type zien ?
Groetjes Leonneke

J.A.F._Doorhof

Ik ben enorm slecht met types, maar de units met de volle ISF aansturing zijn degene die ik bij de calibratie tegen kom en waarvan ik eigenlijk altijd enorm onder de indruk ben.
De series verwisselen enorm vaak, met het aantal toestellen dat ik zie en kalibreer is het bijna ondoenlijk om alles te onthouden, we verkopen geen tv's :D

4K is voor een TV zeker nog geen noodzaak, sterker in 90% van de gevallen zul je door de kijkafstand en de grote van het scherm nagenoeg geen verschil zien ben ik bang.
Net als curved screens, in mijn optiek een vreemde keuze voor kleine schermen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

De nieuwe Panasonic TX-65AXW904 lcd is een prachtig scherm!  Ik heb hem afgelopen weekend zien spelen in Duitsland en is besteld voor een klant.

http://www.panasonic.com/de/consumer/flachbildfernseher/reference/viera-axw904-serie/tx-65axw904.html

Dit is tot nu toe het enige scherm waar ik mijn Kuro voor in zou willen ruilen. De ZT serie heeft mij nooit kunnen bekoren.

De 900 lcd serie ziet er exact het zelfde uit als een plasma scherm, met daarbij heel veel licht, betere zwart waardes (op het oog) wat ideaal is in een ruimte met bijvoorbeeld veel dag licht.

Het enige minpuntje wat ik heb kunnen ontdekken is dat bij bewegende beelden het beeld een klein beetje schokt maar dat had meer te maken met de processing naar 4K en zal je denk ik altijd houden.

Een ander mooi scherm wat ik heb ervaren is de LG Gallery : http://www.lg.com/nl/televisies/lg-55EA8809-gallery-oled-tv

De Gallery heeft ook een prachtig beeld maar zodra er beweging in beeld komt, is de Kuro gewoon de betere. De zwart waardes van de Gallery zijn prachtig, en ook hier weer heel veel licht opbrengst waarbij hij de Kuro overtreft.

Maar mijn favoriet tot nu toe is de Pansonic en ik denk dat dit scherm de nieuwe referentie gaat worden.



Quote from: Corne H on November 20, 2014, 20:32:26
Welke series moet ik dan kijken, er zit zoveel verschil in. Heeft 4k al nut ? Bijvoorbeeld de panasonic tx60as800 is die al even goed / beter als de Pioneer of moet ik dan naar de tx65ax800 (4K). 4k is geen prioriteit voor mij (toch weinig / geen content) of het moet zijn dat de algehele kwaliteit er dan ook mee vooruit gaat. Het valt mij op dat de betere (duurdere) series van Panasonic en Samsung ( 7 / 8 serie) allemaal 4k zijn. Is de 6 serie van Samsung dan veel minder goed of is die goedkoper omdat het "maar"  full HD is ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

August

Ik had eigenlijk niet gedacht dat kuro plasma door iets anders dan oled zou worden verslagen. Maar als jij het zegt Vik dan neem ik het wel serieus. Ik ben me nog steeds aan het verbazen over mijn nieuwe aanwinst in feite 'maar' een oude plasma een krp-500 en het toch wel grote verschil met mijn 508D, die maar een maand of negen eerder is gemaakt in de pioneer fabriek. Voorlopig ben ik dus wel weer even voorzien, maar ik vind het wel leuk om een beetje bij te houden voor de toekomst of als iemand mij om advies vraagt wat je heden ten dage het beste kunt kopen.

haythijs

Via een vriend kan ik een tweedehands Pioneer 5090 kopen tegen een ( voor mij) zeer redelijke prijs.  Ik zit al een tijdje te kijken naar een nieuwe tv om mijn oude pio 436 te vervangen. Toen een topscherm, inmiddels natuurlijk al behoorlijk verouderd. Slechts 1 hdmi is al lastig als je en een Blurayspeler  gebruikt en een kabel decoder.
Ik zit al een tijdje rond te kijken en op basis van wat ik zie , maar ook lees middels reviews, gaat mijn aandacht uit naar een Samsung led. Mijn vader heeft een kleinere uit de 5300 serie en ik vind deze trouwens ook al een zeer fijn beeld geven. De 6 en 7 serie lijkt me dan nog beter, maar zijn dan wel een tikje duurder.
Nu is 3d echter geen must, smart tv is leuk maar ook geen must.  Enige harde eis is full HD en groter formaat. Nu heb ik nog een tegoed bon die ik bepaalde winkels kan verzilveren waardoor de prijs van een samsung of panasonic led ongeveer gelijk valt met de pio.  Ondanks dat de pio inmiddels wat ouder is, is dit nog steeds een scherm wat moeiteloos de concurrentie aankan met de betere samsung en panasonic schermen?  Of wellicht een van de laatste panasonic plasma's, hoewel de prijs dan toch wel iets boven de pio of lcd minus de kortingsbon komt. 
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

J.A.F._Doorhof

Ik zou op dit moment geen Pioneer meer adviseren, de schermen waren enorm goed maar zijn ondertussen toch behoorlijk verouderd en ingehaald qua techniek en beeldkwaliteit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MechanicalAnimal

Quote from: haythijs on March  3, 2015, 21:02:28
Via een vriend kan ik een tweedehands Pioneer 5090 kopen tegen een ( voor mij) zeer redelijke prijs.  Ik zit al een tijdje te kijken naar een nieuwe tv om mijn oude pio 436 te vervangen.

Dat mag dan idd wel een heel zacht prijsje wezen zou eer ik daarvoor kiezen.
Het blijven beste mooie schermen, dat is zeker waar, dus bied het beeld voldoende voor jou tegen een gunstige prijs dan is het een mooie oplossing.

mijn advies zou zijn om echt even af te wachten wat de reviews doen over de nieuwste 2015 modellen, op de bekende sites druppelen de eerste hands-on al binnen.
Dan zakken de 2014 prijzen ook nog wel wat.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

haythijs

Tja die prijs voor de pio vind ik zeer laag, als ik deze van hem overneem dan kost het me 400 euro. Als ik kijk naar de prijzen voor de Samsing en Panasonics en ik gbruik dan de kortingsbonnen die ik heb, dan kom in op een iets hoger bedrag uit. Vandaar dus mijn vraag ter vergelijk.
Op zich geen slechte deal, maar het scherm is natuurlijk ook ruim 5 jaar oud en dus de nodige branduren. En zoals geZegd, de Samsungs vind ik ook een zeer fijn beeld geven, bijna plasma waardig.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

vik

Dag Frank. Wat vind jij dan een mooi scherm daar ben ik dan wel benieuwd naar. Mijn Kuro zou ik nog steeds niet willen ruilen voor een ZT bijvoorbeeld. De Panasonic AX 900 daarin tegen vind ik wel een vooruitgang. Qua afwerking heeft Panasonic nog steeds niet het niveau van Pioneer. De mensen die ik de dag van vandaag het advies geef om te kijken naar een gebruikte Kuro, staan volledig achter mij na het bezichtigen van de huidige topmodellen die op de markt zijn.

De meeste LED schermen zien er prachtig uit bij een foto. Denk aan de Gallery serie van LG. Zodra er beweging begint is het niet meer om aan te zien. Bij dag licht bieden zij wel een voordeel tov van de Kuro's.


Quote from: J.A.F._Doorhof on March  4, 2015, 17:14:43
Ik zou op dit moment geen Pioneer meer adviseren, de schermen waren enorm goed maar zijn ondertussen toch behoorlijk verouderd en ingehaald qua techniek en beeldkwaliteit.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

De high end series van Samsung en Panasonic zijn in mijn optiek fantastisch. Maar uit de doos niet. Dat had Pioneer beter voor elkaar. Na een goede calibratie echter .....
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jasjenl

Quote from: vik on March  5, 2015, 21:27:41
De meeste LED schermen zien er prachtig uit bij een foto. Denk aan de Gallery serie van LG. Zodra er beweging begint is het niet meer om aan te zien.
Dat valt m.i. wel mee tegenwoordig, bewegingen zien er op mijn Samsung LED (eind vorig jaar gekocht) echt niet minder uit dan wat ik wel eens bij een vriend die zo'n Kuro heeft zie. Sterker nog: ik vind het op die Pioneer veel onrustiger kijken dan op de Samsung.

Het enige echte grote nadeel aan de huidige lcd/led tv's vind ik nog steeds de kijkhoek: daar valt echt nog veel op te verbeteren, ook bij de meest recente modellen. In de winkel valt het niet altijd op, maar thuis merk je toch gauw dat je eigenlijk alleen optimaal beeld hebt als je er echt recht middenvoor gaat zitten.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

vik

Ik weet natuurlijk niet naar welk type Pioneer jij hebt gekeken, maar ik herken dat onrustig kijken in ieder geval niet bij de 500 en 600 serie.  ::)

Voor mij persoonlijk is de Panasonic AX-940 een waardige opvolger voor de Pioneer Kuro. De kijkhoeken zijn perfect en ziet er 100% uit als plasma. Een gigantische light ouput en voor mij en anderen is dit de nieuwe referentie op televisie gebied.

Heb jij die serie al gezien of gecalibreerd Frank?


Quote from: jasjenl on March  6, 2015, 17:18:03
Dat valt m.i. wel mee tegenwoordig, bewegingen zien er op mijn Samsung LED (eind vorig jaar gekocht) echt niet minder uit dan wat ik wel eens bij een vriend die zo'n Kuro heeft zie. Sterker nog: ik vind het op die Pioneer veel onrustiger kijken dan op de Samsung.

Het enige echte grote nadeel aan de huidige lcd/led tv's vind ik nog steeds de kijkhoek: daar valt echt nog veel op te verbeteren, ook bij de meest recente modellen. In de winkel valt het niet altijd op, maar thuis merk je toch gauw dat je eigenlijk alleen optimaal beeld hebt als je er echt recht middenvoor gaat zitten.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

Gegarandeerd Vik maar ik schrijf nooit de types op om eerlijk te zijn, ik zie er teveel en de codes zijn zo verschillend per merk en serie dat het ondoenlijk is meteen te roepen "Oh ja die ken ik" :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"