Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Started by J.A.F._Doorhof, January 31, 2002, 12:52:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MrPink


J.A.F._Doorhof

In 99% van de showrooms kun je de CRT's herkennen aan het slechtste beeld met de meeste convergentie fouten.  ;D

Ja dus,
Een CRT verdient en EIST aandacht en afstelling, daarna zal hij je belonen met het mooiste beeld en de beste kwaliteit.

Een verkoper zal trouwens echt wel weten wat er in de unit aanwezig is, en anders haal je de manual erbij.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Selmar_Cleef

Quote from: Quicksilver on October  5, 2002, 15:02:02
Ik heb geprobeerd er de CRT modellen uit te halen maar in de productspecificaties staat de term CRT niet letterlijk, waarschijnlijk gebruikt Toshiba een andere term.  Dat zou de keuze alweer een deel vernauwen.
http://www.toshiba.de/consumer/03_produkte/03_03_tecdata/PDF/Techn_TV.pdf
In dit pdf-file staan de specificaties voor de tv's met vermelding of ze CRT of LCD zijn.

Quicksilver

zeer nuttige pdf, ik neem aan dat ik het moet gaan zoeken bij de toestellen met 3XSuperBrightron ? Rohren = CRT ?
Bijkomend probleem, misschien is het in Nederland anders maar beneden de Moerdijk zijn de Toshiba dealers uiterst karig gezaaid. In de Gouden Gids vind ik zelfs geen enkele vermelding.   :-\

J.A.F._Doorhof

Röhren zijn CRT's inderdaad.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jan Smit

Heb zins een jaar een jvc dvd en tunerversterker met 5 boxxen en een oude sony tv wil nu een breedbeeld aanschaffen heb op het oog een philips 32pw9527 zal die bij bovenstaande combinatie passen, of zal een jvc breedbeeld tv hier technisch beter bij passen we zitten er ongeveer 3 meter vanaf is 70 cm dan voldoende of beter een 82 cm
bedankt alvast

J.A.F._Doorhof

Hi,
En welkom op ons forum

Je moet voor jezelf uitmaken wat groot genoeg is, dat verschilt per persoon.
Gewoon goed rondkijken en vooral ook naar projectie kijken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jan Smit

En technisch past die philips 32pw9527 ook bij de jcv dvd en de jvc tunerversterker ?

J.A.F._Doorhof

Technisch past alles bij elkaar.
Qua gezicht is een ander verhaal, maar dat zit vast wel goed.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JG_Smit

Hoi,welkom op het forum.Nog een Jan Smit erbij volgens mij zijn we nu met ze n drieen 8).

Mvrg Jan Smit.

Patrick den Bekker

Veel hulde en lof voor dit forum!

Ik loop nu al een tijdje te twijfelen wat mijn nieuwe breedbeeld-tv aankoop zou gaan worden. Persoonlijk zat ik te twijfelen tussen een Loewe (vitros of aconda 82cm) of de philips (32pw9527).
Ondanks dat pixelplus erg mooi is bij een dvd-test die ik heb gezien, vond ik de kwaliteit erg slecht bij het standaard kabel-signaal in een winkel (tamelijk slecht signaal). De pixelplus leek de artifacts/noise groter te maken, wat op zich ook prima kan als de digitale filter extra pixels gaat verzinnen en contrast gaat detecteren/aanscherpen. Nu vind ik het een beetje een grote gok om een PixelPlus te kopen om er thuis achter te komen dat mijn kabelsignaal toch niet goed genoeg is (en ik opgescheept zit met een waas van noise).

Wat me ook stoorde is dat ik van vrijwel alle verkopers (circa 5 verschillende) te horen heb gekregen dat de philips technisch gezien het beste resultaat oplevert ("loewe krijgt deze kwaliteit beeldbuis van philips pas over 2 jaar!") - de prijs/prestatie-verhouding achterwege gelaten - terwijl ik de Loewe tv's toch duidelijk beter vond presteren.
Berust dit enigzins op waarheid? Of is hier sprake van hogere winstmarges bij Philips? :)

Maar wellicht dat het wel een kwestie van smaak is? Als ik, om een scherper beeld te krijgen middels pixelplus, extra noise-artifacts moet tolereren dan ga ik liever voor het wat smoothere/rustige beeld van de Loewe.

Maar de quote "Persoonlijk zou ik ALTIJD kiezen voor Loewe" zal waarschijnlijk wel de knoop doorhakken :)

Patrick den Bekker

Robbo

Patrick,

Wat ik zo van Philips gezien heb (incl. de Pixelplus) , komt het gewoon echt niet bij de (beeld)kwaliteit mijn Aconda in de buurt. Da's een heel duidelijk verschil. Wellicht met wat calibratie is de Philips wat beter te krijgen.

Quote from: Patrick den Bekker on October 11, 2002, 12:51:36
Wat me ook stoorde is dat ik van vrijwel alle verkopers (circa 5 verschillende) te horen heb gekregen dat de philips technisch gezien het beste resultaat oplevert ("loewe krijgt deze kwaliteit beeldbuis van philips pas over 2 jaar!") - de prijs/prestatie-verhouding achterwege gelaten - terwijl ik de Loewe tv's toch duidelijk beter vond presteren.
Berust dit enigzins op waarheid? Of is hier sprake van hogere winstmarges bij Philips? :)

Weet ik niet, ik weet alleen wat ik zie en dan is Loewe duidelijk de winnaar. Daarbij betwijfel ik of er met de komt van Pixelplus uberhaupt iets aan de beeldbuis veranderd is, Pixelplus is een digitale bewerking en heeft mijnsinziens niks met de beeldbuis te maken. Schat dat de marges bij Loewe hoger zijn dan Philips. Maar het is moeilijk om een Loewe onder de officiele verkoopprijs te krijgen.

BTW: de nieuwere Loewes gebruiken Thompson buizen, ivm met de betrouwbaarheid...

Quote
Maar wellicht dat het wel een kwestie van smaak is? Als ik, om een scherper beeld te krijgen middels pixelplus, extra noise-artifacts moet tolereren dan ga ik liever voor het wat smoothere/rustige beeld van de Loewe.

Al de digitale bewerkingen is voor een 'schoon' signaal zoals uit een DVD-speler totaal overboding, en eerder slecht dan goed.

Quote
Maar de quote "Persoonlijk zou ik ALTIJD kiezen voor Loewe" zal waarschijnlijk wel de knoop doorhakken :)

Patrick den Bekker
Als je het ervoor over hebt zou ik het zeker doen, ik heb het ding nu 2 jaar en ben er zeer tevreden over. Daarnaast ziet het ding er ook prachtig uit.

Rob

Balance

Dank voor de reactie..

Over het design viel zowiezo niet te twijfelen, daarbij wint Loewe het per direct van Philips (wat mij betreft).

Tevens snap ik dat de extra digitale bewerking overbodig is bij een dvd, maar die bewerkingen kan je toch ook wel uitzetten, neem ik aan?

Tevens vroeg ik me af hoe de Loewe (en de philips) omgaan met 'normale' 4:3 uitzendingen. Moet je bij het zappen om de haverklap van screenmode veranderen? Is dit per zender in te stellen? Of is de automatische mode eigenlijk wel goed genoeg?
Wat ik tot nu toe heb gezien aan 4:3 uitzendingen, denk ik dat ik deze gewoon als 4:3 wil bekijken, dus zonder rare stretching/zooming modes en met lege vertikale balken links en rechts. Wat zijn jullie ervaringen?

Patrick

Robbo

Bij mijn Aconda kun je verschillende stappen van digitale bewerking in- of uitschakelen. Daarbij is de noise reduction nog apart instelbaar + nog tientallen andere zaken via het OSD en op de sneltoesten op de AB. De SCM is via het service menu uitschakelbaar, maar ik zie geen verschil.

Ikzelf gebruik de PAN mode, die het 4x3 automatisch rekt tot de onderkant ondertitels. Daarbij heb je iets meer horizontale rek dan verticale maar mijnsinziens niet storend. Deze mode geldt dan voor alle TV zenders, behalve als voor PALplus uitzendingen, dan schakelt ie automatisch. Zowel bij de 4x3 als de tussenvormen zie je de randen verticale randen bewegen met de verandering vd kleuren. Ik denk dat het bij een 4x3 TV ook zo is, maar dan zie je dat niet omdat dat buiten de beeldbuis valt. De digitale bewerkingen heb ik gewoon aanstaan. Bij Loewe heb er meer profijt van dan ergernis van deze opties. Het is enkel lastig bij DVD kijken want dan moet je ze handmatig uitschakelen. Nou heb ik een projector en ook n beetje lui dus misschien is er wel een mogelijkheid, maar dat heb ik nog niet uitgezocht.....


Rob

J.A.F._Doorhof

Als je gaat voor DVD playback en je laat je TV calibreren (zou iedereen moeten doen by the way ;)) dan vindt ik persoonlijk de pixelplus TV's toch wel de voorkeur hebben.

Loewe is echter met de normale beeldbuizen zonder twijfel de beste keuze, hoewel je wel goed moet opletten welk model je koopt, ik ben er al verschillende tegengekomen die zeer kleine maar irritante combing artifacts hadden.

Neem gewoon een DVD mee met veel beweging en kijk van dichtbij of je dit ziet.

Pixelplus is echt (vooral na calibratie) een eye-opener. Maar met slechte bronnen kan het inderdaad verkeerd uitpakken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Balance

Hoi Frank,

Begrijp ik het nu goed en begint je voorkeur langzaam maar zeker de richting de PixelPlus-tv's te gaan? Nu ben ik namelijk weer in de war :)

Patrick

J.A.F._Doorhof

Aan de ene kant wel, en aan de andere kant niet.

Ik blijf Loewe een zeer goede TV vinden, maar de pixelplus is ook zeer goed en heeft een groot voordeel tov een standaard TV.
Uit de doos is pixelplus trouwens niet al te best, maar als alles helemaal in balans zit dan valt alles op zijn plek.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Balance

Dus qua prijs/prestatie-verhouding is de pixel+ (na calibratie) de beste keus?

bedankt voor alle feedback tot nu toe!

Vlearmoes

En wat zijn jou ervaringen met de Sony FX65 die met bewegingsherkenning de advanced 100hz digital plus tov de Philips pixelplus 9527, of de sony FX66 met comb filter (maar geen advanced) 100hz digital plus, naar welk toestel gaat jou voorkeur
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

J.A.F._Doorhof

Goed lezen,
Als je voor DVD kiest wel, maar met slechte bronnen zoals bv kabel kan het verkeerd uitpakken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vlearmoes

Quote from: Vlearmoes on October 11, 2002, 16:28:20
En wat zijn jou ervaringen met de Sony FX65 die met bewegingsherkenning de advanced 100hz digital plus tov de Philips pixelplus 9527, of de sony FX66 met comb filter (maar geen advanced) 100hz digital plus, naar welk toestel gaat jou voorkeur
ik zet hem er maar weer even onder mischien over het hoofd gezien
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

J.A.F._Doorhof

Ik kan alleen zeggen ga ernaar kijken (zoals al eerder aangegeven).
Ik zie verschrikkelijk veel TV's en vaak achterelkaar, bepaalde dingen blijven me bij, maar ik zit niet met een bloknote alles op te schrijven ;D.

Over het algemeen vindt ik de bewegingen op zowel de Sony's en de philips TV's in het duurdere segment wel meevallen, hoewel er bepaalde types zijn die erg judderen.

Er zijn zoveel types en uitvoeringen dat ik je jammer genoeg niet een EXACTE lijst kan geven, gewoon gaan kijken met DVD's met veel beweging en dan vooral bv diagonaal, dan zie je het direct.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tjon

Ik ben van plan om een breedbeeld te gaan kopen maar ben tegen een keuze-probleempje aangelopen.
Bij vrienden en de megapools van Nederland heb ik 100Hrz bb's bekeken en ben als 50Hrz bezitter best jaloers....scherp beeld, mooier en groter dan bij mij thuis (het bekende groene gras bij de buren).
Maar wat is nu verstandig om aan te schaffen...want ik lees en hoor berichten dat 100Hrz beter is voor kabel TV en 50Hrz voor DVD's kijken, 100Hrz is niet altijd even scherp/natuurgetrouw/uitgerekte beelden etc.

Hier is wat info om mijn situatie in te schatten.
Budget 1.500 euro
Gebruik, overwegend kabel tv en in mindere mate DVD
Denon 2802 DTS receiver, een Denon 800 DVD speler, Dynaudio speakers/surround.

Als ik met mijn zak dukaten ga shoppen, welke type breedbeeldjes zou ik beslist moeten bekijken? Ik begrijp uit Frank's enthousiasme dat de Phillips pixel plus range en de Loewe de voorkeur hebben maar dat is uit het 100Hrz segment....dus geen 50Hrz? Kan iemand me wat type's doorgeven waar ik mijn focus op kan leggen?
Wat doe ik hier....

J.A.F._Doorhof

Hi,

En welkom op ons forum.
Het nadeel van veel 100hz TV's zijn de artifacts bij scrollende bewegingen.
Vooral de wat duurdere TV's hebben daar minder last van, een 50hz tv is daar perfect in, zou je dus voor niet veel budget gaan shoppen is 50hz een goede keuze, heb je wat meer budget kan 100hz gewoon een goede keus zijn.

Het uitgerekte en ingedrukte heeft daar niets mee te maken dat is het breedbeeld verhaal. 90% van de tv uitzendingen zijn jammer genoeg nog steeds 4:3.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ron

Na dit draadje uitvoerig gelezen te hebben ben ik het volledig met Frank eens....... Loewe is en blijft de mooiste -beproefde-  techniek en is uit de doos ( lees: af fabriek ) bijna perfect.

Ik heb zelf een 82 cm Xelos en via het service menu behoorlijk wat gefinetuned.......... WOW !! alleen middels de verticale en horizontale amplitude kun je al heel wat winst boeken laat staan de resterende settings.......... 8)

Maar toch....... 82 cm is voor mij te klein en opteer voor 92 cm. helaas heeft Loewe deze niet dus een Philips 9527 zou 'm kunnen gaan replacen  :)
Huiverig ben ik voor het pixelplus verhaal, bonus is dat deze 'gimmick' uitgeschakelt kan worden en de keuze hebt tussen 100hz NM, double lines, en wederom pixelplus maar je dokt wel heel wat eurootjes voor innovatieve techniek die je als eindgebruiker waarschijnlijk niet gebruikt........

Je leest hier en daar veel pro's en contra's over pixelplus  hoewel ik niet twijfel aan Frank's kundigheid ( gelukkig heeft ie meer verstand van verzekeringen ;D )  vraag ik me af of de stap naar 92 cm niet een degraderende beeldkwaliteit opleverd tov mijn huidige Loewe Xelos 82.....
Pfffff........had ik maar tuinieren als hobby  ::) ;D

MvrGr,
Radeloosje.