Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Started by J.A.F._Doorhof, January 31, 2002, 12:52:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vortex

FrankD, vind je de pixelplus tv ook meer details geven dan bv een 9525 (of een vergelijkbare tv)?

Btw: kom je toevallig binnenkort nog in de buurt van arnhem/nijmegen om een isf calibratie te doen?

[email protected]

J.A.F._Doorhof

De pixelplus geeft een zeer gestoken beeld.
Of er meer detail is weet ik zo niet, het beeld is scherper, maar voor meer detail zou ik ze naast elkaar moeten zien.

Nijmegen staat voorlopig niet op de planning, maar start onder ISF tours een topic.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AleSyS

Het valt mij op dat de Loewe geen volledige vlakke beeldbuis heeft. Maakt dat zoveel verschil uit eigenlijk m.b.t. vlekken in het beeld en de geometri.

Ik heb Loewe naar een Philips zien draaien....en vond Loewe qua beeld er toch weer wat strakker uitzien (zeker met de zoom opties).

Momenteel neig ik meer naar een Loewe dan Philips.

J.A.F._Doorhof

Persoonlijk zou ik ALTIJD kiezen voor Loewe.
Qua geometrie en grayscale zijn die TV's echt helemaal recht te krijgen, en wat er in de Geometrie niet recht kan valt zeker niet op gedurende de film.
Maar ze zijn vaak wel een stukje duurder.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AleSyS

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 27, 2002, 08:08:49
Persoonlijk zou ik ALTIJD kiezen voor Loewe.
Qua geometrie en grayscale zijn die TV's echt helemaal recht te krijgen, en wat er in de Geometrie niet recht kan valt zeker niet op gedurende de film.
Maar ze zijn vaak wel een stukje duurder.

MvrGr.
Frank

Maar de Loewe heeft geen vlakke beeldbuis en de philips wel....maakt dat veel uit???

J.A.F._Doorhof

Tja,

Dat zul je zelf moeten bekijken, een vlakke beeldbuis brengt problemen met zich mee, want een beeldbuis KAN eigenlijk helemaal niet vlak zijn.

De Pixelplus van Philips (vandaag weer 2 gecalibreerd) blijft een PRACHTIGE TV, maar persoonlijk vindt ik de eindresultaten van Loewe gewoon net een fractie beter.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

De Loewe Aconda heeft een vlakke buis,   de Vitros dacht ik ook maar weet ik niet zeker.


Rob
(heel tevreden met z'n Aconda)


EdoE

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 15, 2002, 22:32:49
Als je echt het ultieme wilt beleven, zul je voor Loewe moeten kiezen, die zijn gewoon fantastisch.
Ik heb ("maar") een Xelos 70W, en ben daar erg tevreden over. Hoewel... ik vind hem soms in vergelijking met andere toestellen wat _erg_ zacht, zowel qua scherpte als qua kleurbeeld. Is dat het model, ligt het aan mijn instellingen, of is er iets anders?

Cheers,

Edo

J.A.F._Doorhof

Het softe kan komen omdat jouw TV mischien de juiste scherpte instelling heeft en de andere niet, het lijkt dan scherper maar kleine details ben je kwijt.

Het kleurbeeld is na een calibratie pas goed te beoordelen.
Maar 99% van de Loewe's zien er na een calibratie gewoon als beste uit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EdoE

Quote
Het softe kan komen omdat jouw TV mischien de juiste scherpte instelling heeft en de andere niet, het lijkt dan scherper maar kleine details ben je kwijt.
Ik zou mijn beeld niet als "gestoken scherp" willen karakteriseren. Begrijp ik uit jouw opmerking dat "gestoken scherp" ook helemaal niet zo'n zegen is?
QuoteHet kleurbeeld is na een calibratie pas goed te beoordelen.
Maar 99% van de Loewe's zien er na een calibratie gewoon als beste uit.
Ook een twee (of was het drie?) jaar oude Xelos? En hoe calibreren we? Breng ik dan mijn TV met DVD-speler en al (Arcam, overigens) een dagje weg of gebeurt dat ter plekke?

Cheers,

Edo

J.A.F._Doorhof

Gestoken scherp hoeft inderdaad geen zegen te zijn.
Kijk naar details, en ik durf bijna te wedden dat jouw tv meer van de achtergrond details laat zien dan de andere.

Calibratie kan ter plekke en bij ons in Emmeloord.

Kijk onder het kopje producten en diensten van ITC voor meer informatie.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EdoE

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 25, 2002, 10:33:44Calibratie kan ter plekke en bij ons in Emmeloord.

Kijk onder het kopje producten en diensten van ITC voor meer informatie.
Je calibreert met een testsignaal uit een calibratie-apparaat? Mijn bron en bekabeling worden niet meegenomen in de calibratie?

Cheers,

Edo

J.A.F._Doorhof

We calibreren gewoon op jouw DVD speler (of de mijne).

Het gebruik van kabels etc. zullen niets tot bijna niets uitmaken voor het eindresultaat, je hoeft nooit na het wisselen van bekabelingen je geometrie of je contrast en brightness aan te passen.

Het is echter wel handig als we alles compleet krijgen, sommige DVD spelers kunnen namelijk zelf kleine afwijkingen hebben, vooral op geometrie gebied.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EdoE

QuoteHet gebruik van kabels etc. zullen niets tot bijna niets uitmaken voor het eindresultaat,
De ene kabel kan toch een andere kleurweergave hebben dan de andere? Of begrijp ik dat verkeerd?

Cheers,

Edo

J.A.F._Doorhof

De ene kabel kan de kleurvlakken schoner/scherper weergeven dan de andere, maar de manier waarop de calibratie plaats vindt heeft NIETS te maken met de bekabeling, als het op alle inputs gelijk zou werken zou ik de calibratie zelfs met een composite kabel kunnen doen.

Het enige dat je wel eens tegen komt is dat de saturation een minimaal verschil kan opleveren, maar dat is sporadisch.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quicksilver

Mijn goeie uwe Blaupunkt heeft het begeven door zich te manifesteren met een brandlucht en zwarte rook uit de ventilatiegaten dus ik vrees het ergste.  Dus tijd om een ernstige investering te doen in de volgende 10 jaar kijk en luisterplezier; in deze thread wordt er bitter weinig gezegd over de TV's van meer dan 100 cm. En dat is wat ik nou net zou willen. Om nodeloos over en weer gerij te moeten doen had ik via deze weg gevraagd of er eens een lijstje kan geplaatst worden van de te verkrijgen TV's met dit formaat die zeker eens het bekijken en vergelijken waard zijn.  De prijs doet er niet zo zeer toe, maar een goede verhouding prijs /kwaliteit is zeker meegenomen.  Of staan deze nog te veel in hun kinderschoenen ??

J.A.F._Doorhof

Als je groot wilt kun je denken aan RPTV's van bv Toshiba of Sony waarbij Toshiba de voorkeur heeft. Je kunt dan veel groter dan 100cm.

Of projectie, dat tegenwoordig zeer betaalbaar is geworden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quicksilver

Ik heb projectie overwogen maar mijn echtgenote vindt het a) niet estetisch in huis, b) veel mindere kwaliteit .
Dus zo extreem groot kan ik niet gaan;  de limiet ligt hem wel bij 120 cm. :-[

J.A.F._Doorhof

Veel mindere kwaliteit kan ik niet met je eens zijn, een Epson TW100 bv geeft een echt fantastisch beeld voor hetzelfde geld als een RPTV.

Maar je moet inderdaad wel een scherm ophangen (kan electrisch) en de projector.

Ik zou toch gaan kijken naar projectie TV's.
Dan kun je tot een goede grote voor HT en blijf je toch een TV idee houden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quicksilver

Ik moet er wel nog bij zeggen dat de woonkamer voor 70 % uit vensters bestaat , en die 30 % dient voor de meubelen.  Ik vrees dat ik met projectie niet genoeg zal kunnen verduisteren, ik heb namelijk geen rolluiken, enkel siergordijnen.
RPTV dan ?  Welke merken zijn te goeder trouw (of staat dit in een reeds gestarte thread  ?

J.A.F._Doorhof

Voor RPTV's zou ik naar Toshiba gaan kijken.
Dat zijn zeer goede TV's en bieden op dit moment het beste beeld voor het geld.

Voor Toshiba kun je ook contact met ons opnemen, of voor de calibratie of aanschaf.

Als budget geen rol speelt en looks wel kun je Plasma overwegen, maar persoonlijk heb ik liever een RPTV.

Let er bij RPTV's wel op dat je er één koopt met een CRT projector.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quicksilver

Heb geruime tijd rondgeneusd op de website van Toshiba UK en heb  een lijstje gemaakt van mogelijke modellen, het zijn er niet weinig..u kent ze allicht beter dan ik de 40, 42,43; enz serie tot 61 zelfs.  Dat betekend 14 modellen bekijken normaal gezien. Ik heb geprobeerd er de CRT modellen uit te halen maar in de productspecificaties staat de term CRT niet letterlijk, waarschijnlijk gebruikt Toshiba een andere term.  Dat zou de keuze alweer een deel vernauwen.  Albijal denk ik op een goed spoor te zitten.
Alvast reeds dank voor de vorige tips..

MrPink

Frank, waarom moet je letten op een CRT projector bij een RPTV? En wat zit er anders in?

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

Je kunt ook RPTV's kopen met DLP en LCD (en de nieuwere digitale technieken komen er ook aan).

Persoonlijk blijf ik op dit moment CRT gewoon het beste beeld geven.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quicksilver

Het is maar de vraag of een doorsnee verkoper wel weet of een model CRT is of niet, of kan je dat visueel vaststellen.  Mijn ervaring met verkopers is dat ze je enkel een doos met iets er in willen verkopen en daar eindigd het;  Loont het trouwens de moeite in een showroom te kijken als ik lees dat de meeste toestellen daar slecht afgesteld staan ?